Miksi Kärsämäellä ei huolehdita vieraslajien torjunnasta kunnolla? Positiivista oli, että tienpenkkoja niitettiin kylältä jo vähän aikaa sitten. Mutta esim. Lupiineita kasvaa ihmisten tonteilla keskellä kylää sekä kyläteiden varsilla runsain määrin keskustan ulkopuolellakin. Esimerkkinä Haapajärventie sekä varsinkin Kaketinperäntie. Pitäisikö täällä maanomistajille määrätä esimerkiksi joku uhkasakko, jos ei ala muuten lupiinit häviämään? Vai mikä olisi hyvä kannustin? Myös viitapihlaja-angervoakin näkee
paikoitellen... Ylen sivuilla juttua... https://yle.fi/a/74-20232870
Vieraslajit
8
145
Vastaukset 8
- Anonyymi00001
onko jollakin kissafarmi kun irti olevia kissoja on joka paikassa ?
- Anonyymi00002
Voisiko vaikka 4H ottaa tästä lupiinien hävittämisestä vastuuta, kun muita ei näytä kiinnostavan?🤔
- Anonyymi00005
On niitä joutilaita. Leipäsä etteen jotaki tehä. Moni raataa niska limassa,elättäen vetelehtijöitä.Jos on kahvi-makkaratarjoilu kaupas ym.löytyy syöjiä,mutta aut armias,jos jotain pitääs tehrä,ei siä näy kettää.
- Anonyymi00003
pitäis maajussien huolehtia rotta ongelmastaan eikä ajaa niitä tänne keskustaan
- Anonyymi00004
Ja höpöhöpö.Maajusseilla ei ole yhtään rottaa. Jos niitä tiloilla olisi,loppuisi sinultakin ruoka.Tilat huolehtivat ongelman,mutta entä muut.Ajattele järjellä. Maajussin elämä on pilkun halkomista.Tosi tarkkaa kaikki.
- Anonyymi00006
Anonyymi00004 kirjoitti:
Ja höpöhöpö.Maajusseilla ei ole yhtään rottaa. Jos niitä tiloilla olisi,loppuisi sinultakin ruoka.Tilat huolehtivat ongelman,mutta entä muut.Ajattele järjellä. Maajussin elämä on pilkun halkomista.Tosi tarkkaa kaikki.
Kohiseeko koski pyhäjärven monologisti?
- Anonyymi00007
Ei saa syrjiä kasveja.
- Anonyymi00008
Kärsämäen suomi 24 sivustot uhkuu joutilaista mustikan ja hillan poimijoista .Nyt on vuorossa laiskat maanomistajat. jotka pitäisi saada uhkasakolla lupineiden ym rikka kasvien poistamiseen.
Lupinit on kauniskukkaloisto kun ne kasvaa rykelmissä. Ne on kasvanneet ijät ja ajat.
Mikä niitä luojanluomia kukkia pitäisi poistaa. Tuskin niistä viljapelloille ja heinille on haittaa.
Yleinen käytäntö täällä on mitään ei tarvita
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksi naiset haluavat itseään vanhemman kumppanin? Vai haluavatko?
Tuolla toisessa ketjussa tuli esille tämä kysymys ja se on mielestäni hyvä kysymys. Kiitos scrg:lle tämän kysymyksen esi3571106- 71748
Missä vaiheessa
Unohdit minut? Onko sinulla oikeasti mies jota rakastat? Tiedän että möhlin ja odotin liikaa. Ei tarvitse vastata jos et37696- 49590
- 41588
- 63533
SDP: tiukkaa maahanmuuttopolitiikkaa ilman rasismia
Analyysin mukaan demareiden uuden maahanmuuttolinjan suurin ero konservatiivioikeiston vastaavaan on rasismin puute. ht320496Mulla on ikävä sua
Pakko se on myöntää, mulla on ikävä sua 🥺💔.. En kyllä haluaisi sitä myöntää kun tämä tilanne on niin hankala. Oon yri19481- 75471
kasariperjantai 2026
Ajatuksia vuoden 2026 kasariperjantaista...ainakin porukkaa oli mun mielestä liikkeellä tosi paljon ja fiilinki noin yle22459