Vieraslajit

Anonyymi-ap

Miksi Kärsämäellä ei huolehdita vieraslajien torjunnasta kunnolla? Positiivista oli, että tienpenkkoja niitettiin kylältä jo vähän aikaa sitten. Mutta esim. Lupiineita kasvaa ihmisten tonteilla keskellä kylää sekä kyläteiden varsilla runsain määrin keskustan ulkopuolellakin. Esimerkkinä Haapajärventie sekä varsinkin Kaketinperäntie. Pitäisikö täällä maanomistajille määrätä esimerkiksi joku uhkasakko, jos ei ala muuten lupiinit häviämään? Vai mikä olisi hyvä kannustin? Myös viitapihlaja-angervoakin näkee
paikoitellen... Ylen sivuilla juttua... https://yle.fi/a/74-20232870

8

145

Vastaukset 8

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

onko jollakin kissafarmi kun irti olevia kissoja on joka paikassa ?

• Anonyymi00002

Voisiko vaikka 4H ottaa tästä lupiinien hävittämisestä vastuuta, kun muita ei näytä kiinnostavan?🤔

• Anonyymi00005

On niitä joutilaita. Leipäsä etteen jotaki tehä. Moni raataa niska limassa,elättäen vetelehtijöitä.Jos on kahvi-makkaratarjoilu kaupas ym.löytyy syöjiä,mutta aut armias,jos jotain pitääs tehrä,ei siä näy kettää.

• Anonyymi00003

pitäis maajussien huolehtia rotta ongelmastaan eikä ajaa niitä tänne keskustaan

• Anonyymi00004

Ja höpöhöpö.Maajusseilla ei ole yhtään rottaa. Jos niitä tiloilla olisi,loppuisi sinultakin ruoka.Tilat huolehtivat ongelman,mutta entä muut.Ajattele järjellä. Maajussin elämä on pilkun halkomista.Tosi tarkkaa kaikki.

• Anonyymi00006
        Anonyymi00004 kirjoitti:

Ja höpöhöpö.Maajusseilla ei ole yhtään rottaa. Jos niitä tiloilla olisi,loppuisi sinultakin ruoka.Tilat huolehtivat ongelman,mutta entä muut.Ajattele järjellä. Maajussin elämä on pilkun halkomista.Tosi tarkkaa kaikki.

Kohiseeko koski pyhäjärven monologisti?

• Anonyymi00007

Ei saa syrjiä kasveja.

• Anonyymi00008

Kärsämäen suomi 24 sivustot uhkuu joutilaista mustikan ja hillan poimijoista .Nyt on vuorossa laiskat maanomistajat. jotka pitäisi saada uhkasakolla lupineiden ym rikka kasvien poistamiseen.

Lupinit on kauniskukkaloisto kun ne kasvaa rykelmissä. Ne on kasvanneet ijät ja ajat.
      Mikä niitä luojanluomia kukkia pitäisi poistaa. Tuskin niistä viljapelloille ja heinille on haittaa.
      Yleinen käytäntö täällä on mitään ei tarvita

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi naiset haluavat itseään vanhemman kumppanin? Vai haluavatko?

Tuolla toisessa ketjussa tuli esille tämä kysymys ja se on mielestäni hyvä kysymys. Kiitos scrg:lle tämän kysymyksen esi
      Sinkut
      357
      1106
    2. Väleistä

Minkälaiset välit sinulla on kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      71
      748
    3. Missä vaiheessa

Unohdit minut? Onko sinulla oikeasti mies jota rakastat? Tiedän että möhlin ja odotin liikaa. Ei tarvitse vastata jos et
      Ikävä
      37
      696
    4. Ajatteletko usein vielä

Meitä?
      Ikävä
      49
      590
    5. Jännitän sua!

En tiedä miksi! 🤭
      Ikävä
      41
      588
    6. Miksi meidän yhteys vain

Säilyy? Säilyy ja säilyy? Joku syyhän siihen on?:))
      Ikävä
      63
      533
    7. SDP: tiukkaa maahanmuuttopolitiikkaa ilman rasismia

Analyysin mukaan demareiden uuden maahanmuuttolinjan suurin ero konservatiivioikeiston vastaavaan on rasismin puute. ht
      Maailman menoa
      320
      496
    8. Mulla on ikävä sua

Pakko se on myöntää, mulla on ikävä sua 🥺💔.. En kyllä haluaisi sitä myöntää kun tämä tilanne on niin hankala. Oon yri
      Ikävä
      19
      481
    9. Kun tulet mun luo

Mies, niin tuotko suklaata tullessasi? ;)
      Ikävä
      75
      471
    10. kasariperjantai 2026

Ajatuksia vuoden 2026 kasariperjantaista...ainakin porukkaa oli mun mielestä liikkeellä tosi paljon ja fiilinki noin yle
      Iisalmi
      22
      459
    Aihe