millä tavalla parhaiten tyrnistä sais lisäpensaita?
tyrni
2
701
Vastaukset
- lisätään pistokkaista
Tyrniä lisätään yleensä joko talvi- tai kesäpistokkaista. Talvipistokkaat leikataan pensaista tammi-helmikuussa ja säilytetään kylmävarastossa talven yli. Keväällä pistokkaat laitetaan ensin vesiastiaan ja pistetään multaan vasta, kun silmut alkavat hieman vihertää. Puutumattomat kesäpistokkaat leikataan keskikesällä. Tee kasvualustat valmiiksi, lyhennä pistokkaat noin 8 sentin mittaisiksi ja pistä multaan. Kosteus, lämpö ja taimien sumuttelu ovat eduksi pistokkaiden juurtumiselle. Taimiruukut tai -laatikot voi kattaa esimerkiksi muovilla, joka viritetään pistokkaiden päälle niin, ettei muovi kosketa taimia. Kesäpistokkaita voi yrittää juurruttaa myös vesilasissa.
- c-voimaa
kiitän vastauksesta.onko noilla ns.kesä tai talvi lajikkeella jotain eroo?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 723063
- 552725
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322335- 792188
- 951996
- 571929
- 121576
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171537Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301380Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?301351