Murhaajat!

Nina-Soturi

Suomen Puolustusvoimat perustuu valkoiselle armeijalle.

Mikä oli valkoisen armeijan suhde Suomalaisiin ihmisiin? Suomessa oli köyhiä ja rikkaita. Suomen puolustusvoimat perustuu rikkaitten valtaan.

Sotahistorian arkiston mukaan suomen köyhiä kuoli vapaus-sodassa 5200 ja sen jälkeisissä teloituksissa 7400 ihmistä. Rumin jälki jäi kuitenkin vankileiriellä 13400 vankia, valkoiset tappoivat nälkään ja tauteihin. Monet ulkomaat arvostelivat menettelyä, mutta valkoinen armeija Mannerheimin johdolla ei välittänyt heidän puheistaan.

Valkoinen armeija tappoi 26000 köyhää. Oletko vähävarainen?

Valkoisia kuoli 1400.

Suomessa vietetään Mannerheimin syntymäpäivää 4.6 ja sitä nimitetään Puolustusvoimien lippujuhlaksi. Juhlapäivä murhille! Mannerheim ei piitannut Suomalaisista köyhistä muuten kuin sodan ruoaksi.

Me vietämme Itsenäisyys päivää ja Mannerheimin syntymäpäivää. Me marssimme silloin, mutta kuolleitten köyhien haudalla. Ne olivat Suomalaisia ja meille rakkaita ihmisiä. Miksi?

Marssi itsenäisyyspäivä tai Puolustusvoimien lippujuhla päivä kuolleiiten haudalla.

Puolustusvoimat ei tänäänkään tunnusta murhanneensa heitä.

Minun mielestä pitää tunnustaa Suomalaisten köyhien murhat ja laskea seppele myös heidän haudalleen joka itsenäisyyspäivä. Pitää olla tasapuolista.

Miksi muuten menisimme armeijaan?

25

1526

Vastaukset 25

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Äläs nyt likka viitti!

muka tarkkaa faktaa, mutta kaukana siitä! Jatka sitä tuppukylien lähiseutuhistoria lueskelua ja hyvä tulee! Mutta faktaa on se että köyhät on aina ollut valtioille vain haitta, ja siitä syystä köyhät "Kyykkyyn!"

• Saatanan homoporvari

Vitun sika.. "köyhät kyykkyyn" niiin, hyppää siihen perkeleen porvari mersuus ja aja äitis luo itkemään! Voitko tajuta että kaikki eivät saa toimeentuloa niinkuin sinä, ja se on hyvin usein kaikesta muusta kuin itsestä kiinni, joten turha siitä valittaa että "itse olet elämäsi järjestäny"! Saisit turpaas jos näkisin sut!
        Saatanan kaupunki kersa, huku omaan paskaas!

• #kyykkyyn#
        Saatanan homoporvari kirjoitti:

Vitun sika.. "köyhät kyykkyyn" niiin, hyppää siihen perkeleen porvari mersuus ja aja äitis luo itkemään! Voitko tajuta että kaikki eivät saa toimeentuloa niinkuin sinä, ja se on hyvin usein kaikesta muusta kuin itsestä kiinni, joten turha siitä valittaa että "itse olet elämäsi järjestäny"! Saisit turpaas jos näkisin sut!
        Saatanan kaupunki kersa, huku omaan paskaas!

Turha mulle mussuttaa siitä faktasta että köyhät eivät ole valtiolle yhtä arvokkaita kun rikkaat ja varsinkin hyvä tuloiset! Tähänhän kaikilla tuillakin tähdätään että jokainen saisi samat mahdollisuudet. Omat valinnat ja tekemiset juuri vaikuttavat siihen kuinka arvokkaaksi kouluttautuu! Mutta jos tyhmyyttään tai laiskuuttaan ei itseään koulututa niin peiliin pitää vaan katsoa!

Köyhät "Ylös" Amikset jatkaa...

• absent

Lopeta trollaaminen
      Viesti ilmoitettu

• Nina-Soturi

Mielestäni uusi Puolustusvoimien lippujuhlapäivä pitäisi muuttaa ystävänpäiväksi 14.2.

• ja punikit eivät osallistuneet laisinkaan talvirähinään ja siitä seuranneeseen jatkokötinään. Heitä ei johtanut mannerheim jne...

Ehkä sisällissotaamme ei ole ruodittu julkisuudessa kovinkaan riemumielin, mutta saksalaisilla ei ole edes itsenäisyys päivää... usassa etelävaltiot ei nosta meteliä orjuudesta jne...

• Nina.Soturi

Kuitenkin Suomen sisällis-sota oli euroopan verisin sitten Espanjan jälkeen. Tänään Puolustusvoimat ihailee valkoisen armeijan tekemiä murhia juhlapäivä puheissaan.

Vitun kenraalit!

• Nina.Soturi kirjoitti:

Kuitenkin Suomen sisällis-sota oli euroopan verisin sitten Espanjan jälkeen. Tänään Puolustusvoimat ihailee valkoisen armeijan tekemiä murhia juhlapäivä puheissaan.

Vitun kenraalit!

Euroopassa on paljon vaiettuja asioita kuten natsikeskustelu. Ranskan ja Saksan välillä on aika paljonki maahanhaudattuja juttuja, Ei ne niitä sorki.

Näitä sisällis sotia on käyty aina, halki aikojen. Nykyisinki afrikassa rätisee ja ryskää, mut ollaanko siitä huolissaan. paskat.

Sen sijaan kaivellaan jotain liki satavuotta vanhaa tapahtumaa...

• Nina-Soturi
        Frederico kirjoitti:

Euroopassa on paljon vaiettuja asioita kuten natsikeskustelu. Ranskan ja Saksan välillä on aika paljonki maahanhaudattuja juttuja, Ei ne niitä sorki.

Näitä sisällis sotia on käyty aina, halki aikojen. Nykyisinki afrikassa rätisee ja ryskää, mut ollaanko siitä huolissaan. paskat.

Sen sijaan kaivellaan jotain liki satavuotta vanhaa tapahtumaa...

Tyhmää on valittaa vanhoista, mutta kun tänään vielä muistellaan kunnioituksella niitä, jotka osallistuivat köyhien murhiin. Se ottaa päähän. Kaikkein parasta kun ne vääryydet tunnustetaan ja uusissa Puolustusvoimain juhlissa niistä kerrotaan oikea kuva eikä valehdella. Paavo Lipponenkiin pyysi SDP:n puheenjohtajana juutalaisilta anteeksi seitsemää saksaan luovutettua. Niitähän oli enemmän. On se vaikeaa myöntää totuus.

Suomen Evankelisluterilainen kirkkokin on siunannut köyhien joukkohaudat vasta tänä vuonna. Miksi Puolustusvoimat ei voisi tunnustaa omia virheitään julkisesti.

Tehkööt mitä tekevät, mutta minä pidän oman mielipiteeni. Suomen Puolustusvoimien koulutus on hyvä ja asianmukainen. Vapaus-sodan ja toisen maailmansodan virheet täytyy tunnustaa joka itsenäisyyspäivä, muuten Puolustusvoimat ei ole arvokas ja oikeudenmukainen.

• Ammattisotilas
        Nina-Soturi kirjoitti:

Tyhmää on valittaa vanhoista, mutta kun tänään vielä muistellaan kunnioituksella niitä, jotka osallistuivat köyhien murhiin. Se ottaa päähän. Kaikkein parasta kun ne vääryydet tunnustetaan ja uusissa Puolustusvoimain juhlissa niistä kerrotaan oikea kuva eikä valehdella. Paavo Lipponenkiin pyysi SDP:n puheenjohtajana juutalaisilta anteeksi seitsemää saksaan luovutettua. Niitähän oli enemmän. On se vaikeaa myöntää totuus.

Suomen Evankelisluterilainen kirkkokin on siunannut köyhien joukkohaudat vasta tänä vuonna. Miksi Puolustusvoimat ei voisi tunnustaa omia virheitään julkisesti.

Tehkööt mitä tekevät, mutta minä pidän oman mielipiteeni. Suomen Puolustusvoimien koulutus on hyvä ja asianmukainen. Vapaus-sodan ja toisen maailmansodan virheet täytyy tunnustaa joka itsenäisyyspäivä, muuten Puolustusvoimat ei ole arvokas ja oikeudenmukainen.

Nyt kyllä kannattaa kaikkiin lukuihin suhtautua varauksella. Koskaan ei varmaan tiedetä tarkaa lukua Vapaussodassa kaatuneita.

Mitä PV:n pitäisi pyytää anteeksi, vapaussodan jälkeen PV oli vasta muotoutumassa. Taistelussa suurin osa oli kouluttamattomia siviilejä, joitakin Saksassa olleet jääkärit kerkesivät kouluttaa.

Siksikin sota oli raaka, koska ammattisotilaita ei ollut taistelemassa. Useat sodat osoittavat, että ns. "siviilisodat" ovat paljon raaempia.

Valtio ei synny yleensä tyhjästä vaan joka maan historiassa on verta, enemmän tai vähemmän.

• kari & marita

viekää tämä yksinäinen, sairas ihminen kiireesti hoitoon. Tai palauttakaa peruskoulun 3.luokalle.

• Pro-Staff

parjatko. Ettekö ole lukeneet, että kyseessä on nainen ja upseeri.. Niin ja soturikin vielä.
        Alussa epäilin, että Nina hoitaisi upseerin vakanssia sosialistiliiton paitball-retkellä, mutta ilmeisesti hänellä onkin jonkinlainen yhden naisen sotajoukko -avohoidossa uskoisin.

• Nina-Soturi
        Pro-Staff kirjoitti:

parjatko. Ettekö ole lukeneet, että kyseessä on nainen ja upseeri.. Niin ja soturikin vielä.
        Alussa epäilin, että Nina hoitaisi upseerin vakanssia sosialistiliiton paitball-retkellä, mutta ilmeisesti hänellä onkin jonkinlainen yhden naisen sotajoukko -avohoidossa uskoisin.

Ottaako sinua päähän se, että minä olen Suomalainen upseeri. Joutuuko miehisyytesi koetukselle.

Kerro minulle montako osaa on kranaatinheittimen sirpaleammuksen tai kenttätykistön samanlaisen sytyttimessä? Miten ne toimii? Puolustusvoimat sen opetti. Opettaako ne niitä mielisairaille?

Tai kerro miten siviilikartat poikkeavat sotilaskartoista? Mikä on Nak? :)

Poika!

• Nina-Soturi

Kerro? Suuntakehämittauksesta, Aurinkomittauksesta tai Tähtimittauksesta ja mihin niitä tarvitaan? Onko nömä liitettävissä vaikka Tähystyshavaintokirjaan tai Maaliluettloon?

Jos meni vaikeaksi, niin... kerro edes mikä on käsiskehä?

• Pro-Staff
        Nina-Soturi kirjoitti:

Ottaako sinua päähän se, että minä olen Suomalainen upseeri. Joutuuko miehisyytesi koetukselle.

Kerro minulle montako osaa on kranaatinheittimen sirpaleammuksen tai kenttätykistön samanlaisen sytyttimessä? Miten ne toimii? Puolustusvoimat sen opetti. Opettaako ne niitä mielisairaille?

Tai kerro miten siviilikartat poikkeavat sotilaskartoista? Mikä on Nak? :)

Poika!

Kieltämättä monikin asia aina ajoittain ottaa aivoon, mutta Soturi Ninan sotaseikkailut eivät kyllä suuremmin ota aivoon. Suupieliä korkeintaan kääntää ylöspäin.
        Ai ja että montako osaa kenttätykistön sirpaleammuksen sytyttimessä...Hmm, pitäis kai vanhana tykärinä tietää.. Vai tulikohan lusmuttua oppitunneilla liikaa.. No voi pahus sentään. Taisi paljastua etten olekaan suuren Nina-soturin veroinen strategi ja puolustusopoliittinen analyytikko, kun en tiedä noin yleissivistykseen kuuluvia asioita.

P.S: Enhän minä sinua mielisairaaksi väittänyt. Ehkä hieman paranoidiksi vaan, joka osaa keksiä kysymyksiä nippelitiedosta.

Tyttö!!

• Nina-Soturi
        Pro-Staff kirjoitti:

Kieltämättä monikin asia aina ajoittain ottaa aivoon, mutta Soturi Ninan sotaseikkailut eivät kyllä suuremmin ota aivoon. Suupieliä korkeintaan kääntää ylöspäin.
        Ai ja että montako osaa kenttätykistön sirpaleammuksen sytyttimessä...Hmm, pitäis kai vanhana tykärinä tietää.. Vai tulikohan lusmuttua oppitunneilla liikaa.. No voi pahus sentään. Taisi paljastua etten olekaan suuren Nina-soturin veroinen strategi ja puolustusopoliittinen analyytikko, kun en tiedä noin yleissivistykseen kuuluvia asioita.

P.S: Enhän minä sinua mielisairaaksi väittänyt. Ehkä hieman paranoidiksi vaan, joka osaa keksiä kysymyksiä nippelitiedosta.

Tyttö!!

Katsos, paljon kun tekee, niin paljon näkee.

Ottaako aivoon, kun oon tyttö ja vänrikki!

Elämä on ihmeellistä nykyisin.

• Pro-Staff
        Nina-Soturi kirjoitti:

Katsos, paljon kun tekee, niin paljon näkee.

Ottaako aivoon, kun oon tyttö ja vänrikki!

Elämä on ihmeellistä nykyisin.

Edustat ehdottamasti kahta ryhmää, joista voin vain kadehtia. Olet sekä tyttö, että vänrikki.
        Kova paikka se on ollut elää miehenä vailla kaikkia naiseuden mukavuuksia, mutta minkäs teet kun olen mieheksi syntynyt. Niin ja vänrikki vielä.. Polveni notkahtavat sulasta kunnioituksesta.
        Että pakko se on tunnustaa. Aivoon kyllä ottaa.

• Hienoa että suomesta löytyy vielä edes joku sellainen joka suhtautuu negatiivisesti suomen pahaan valkoiseen lahtariarmeijaan.

Suomen armeija oli ensi sijaisesti valkoisten lahtarisuojeluskuntalaisten perustama väkivaltakoneisto. Suomessa oli tuolloin rikkaita ja köyhiä, kuten tälläkin hetkellä. Ja armeija perustui juuri rikkaiden valtaan.

Sisällissodan aikana nämä valkoiset suojeluskuntalaiset tappoivat raakalaismaisesti kaikkia punaisten puolella olevat ihmiset, joukossa oli myös naisia ja lapsia. Näitä teloituksia varten valkoiset olivat perustaneet oikein erillisiä vankileirejä joihin kerättiin kaikki ne kansalaiset joilla epäiltiin olevan vähänkin sympatioita vasemmistolaisten suuntaan.

Toisen maailmansodan aikana tilanne oli samanlainen. Valkoiset suojeluskuntalaiset halusivat tarkoituksella sortaa kaikkia punaisia ja muita vasemmistolaisia pakottamalla heidät puolustamaan porvarien ihannoimaa suomen valtiota Neuvostoliittoa vastaan.

Lisäksi valkoiset laittoivat kaikki vasemmistolaiset tarkoituksella etulinjaan ja sellaisiin paikkoihin joista ei käytännössä ollut mitään mahdollisuutta selvitä hengissä. Tämä tehtiin sen takia koska haluttiin säästää näitä valkoisia suojeluskuntalaisia, ja päätettiin uhrata punaisia joiden henki ei ollut armeijan mielestä yhtä arvokas.

Näistä valkoisista suojeluskuntalaisista löytyikin sodan aikana ne kaikkein pahimmat tappajat, joiden tekoja suomessa ylistetään vielä tänäkin päivänä. Rauhanpuolustajana minä en anna heidän teoilleen minkäänlaista arvoa sillä mielestäni toisten ihmisten tappamisessa ei ole mitään hienoa tai ihailtavaa.

Minä en ole koskaan viettänyt itsenäisyyspäivää ja muita turhia puolustusvoimien juhlapäiviä.

Mielestäni armeijaan meno on täysin turhaa, sillä rauhanpuolustajana en hyväksy ollenkaan suomen armeijan toimintaa. Oli se sitten tarkoitettu hyökkäys tai puolustusarmeijaksi.

Olen itse suorittanut siviilipalveluksen, ja näin ollen kannatan aseistakieltäytymistä enemmän kun suomen lahtariarmeijaan menemistä. Varsinkin totaalikieltäytyjiä arvostan erittäin suuresti heidän valinnastaan.

• Nina-Soturi

Puhut ihan hienoja. Siviilipavelus on laillinen menetelmä suorittaa varusmiespalvelus. Sinä teet niin. Ok. Minä olen Suomalainen nainen ja vänrikki. Minä teen parhaaksi katsomallani tavalla itseni suhteen.

Toki puolustusvoimien täytyisi juhlapäivinään ajatella myön taloudellisesti heikompiosaista väkeäkin. Puolustusvoimien juhlapäivien paraatipuheissa pitäisi ottaa myös esille historiamme aikana vähävaraiset ihmiset ja miksi he taistelivat oman tulevaisuutensa puolesta. Kieltämättä on selvää, että valkoiset, joista Puolustusvoimat koostuu, eivät tänäänkään ole mitenkään valmiita myöntymään totuuteen.

Minä haluan vain puolueetomat puolustusvoimat ja ilman historiallisia rasitteita. Sen suhteen on hienoa, että varusmiespalveluksen voi suorittaa asellisena, niin kuin minä tein, mutta siviilipalvelus on myös vaihtoehto.

Puolustusvoimien aseellinen koulutus on myös aivan hyvää sotilaskoulutusta. Ei siellä ole sotilaspoliittista kasvatusta ollenkaan.

Toisaalta taas, kaikkihan on politiikkaa.

• absent

Hei DarkGay, aatteesi on kuollut eikä sitä kannata enää kukaan. Vielä kun jaksat jankuttaa niin tulen ja ammun remingtonilla. Vitun vasemmistolaispelle.

• Nina-Soturi
        absent kirjoitti:

Hei DarkGay, aatteesi on kuollut eikä sitä kannata enää kukaan. Vielä kun jaksat jankuttaa niin tulen ja ammun remingtonilla. Vitun vasemmistolaispelle.

Voi kun olisinkin mies niin pieksäisin sinut. Sekö sinua ottaa päähän kun olet miespuolinen henkilö mutta "nainen". En minä homoseksuuaaleja inhoa.

Laskisitko minun mielikseni Suuntakehämurtoviivamittaus laskun? Sen osaa tehdä aliupseerikin.

• absent kirjoitti:

Niin myös fasismi ja yleinen asevelvollisuus ovat kuolleet ja kuopattu, lukuunottamatta meidän suomea jossa molemmat ovat vielä tänäkin päivänä suosiossa.

Muissa Euroopan maissa on siirrytty jo ajat sitten palkka-armeijaan tai valikoivaan asevelvollisuusjärjestelmään yleisen asevelvollisuuden jäädessä historiaan, mutta vanhanaikaiset suomalaiset eivät vaan suostu siitä luopumaan.

• asfa
        DarkFear kirjoitti:

Niin myös fasismi ja yleinen asevelvollisuus ovat kuolleet ja kuopattu, lukuunottamatta meidän suomea jossa molemmat ovat vielä tänäkin päivänä suosiossa.

Muissa Euroopan maissa on siirrytty jo ajat sitten palkka-armeijaan tai valikoivaan asevelvollisuusjärjestelmään yleisen asevelvollisuuden jäädessä historiaan, mutta vanhanaikaiset suomalaiset eivät vaan suostu siitä luopumaan.

Punikki vauhkoaa täälläkin! Katsokaa profiilia! Tämä teinix on kommunisti!

• absent
        asfa kirjoitti:

Punikki vauhkoaa täälläkin! Katsokaa profiilia! Tämä teinix on kommunisti!

Näyttää olevan joku goottikommunistiteinipelle. No, vähän kun kasvaa niin loppuu tommonen lapsellinen ajattelukin.

• Mäkkylän kreivi

Arvoisa Nina-Soturi! Rikkaiden armeijahan se oli, mutta olivat valkoiset sentään reiluja sorrossaan. Demarit vaalien alla valehtelevat ja kohtelevat köyhälistöä oikeistoa ankarammin (Lipponen vei velvoitetyöllistämislain, kirensi ansiosidonnaisen ehtoja, Filatov ei ole tehnyt työttömyydelle mitään ja Halonen on vielä Koivistoakin surkeampi presidentti). Vasemmistoliitto taas on vain Suvi-Anne Siimeksen egon kohotus (asuntolainan maksuprojekti). Joten jos köyhä olet - niin järkyttävää mutta totta on se, että on parasta äänestää rikasta oikeistolaista!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tässä ovat Elämäni biisi vieraat lauantai 19.9. - Yksi vieras on kohuttu TTK-juontajaehdokas

Elämäni biisi vieraslista on harvinaisen mielenkiintoinen lauantaina. Mukana myös kohuttu TTK-juontajaehdokas, josta ei
      Tv-sarjat
      9
      1014
    2. Mies joka on oikeasti kiinnostunut

Ja näkee sut pitkäaikaisena kumppanina, siirtää vaikka vuoria selvittääkseen asiat eikä ota pienintäkään riskiä menettää
      Ikävä
      125
      966
    3. Onko nyt kaikki asiat käyty läpi?

Mun mielestä on👍
      Ikävä
      109
      939
    4. 55
      909
    5. Rauha, sopiiko

Ei häiritä enää toisiamme. Annetaan molemmille rauha unohtaa, pyydän tätä todella. Kiitos. Miehelle.
      Ikävä
      85
      812
    6. Kunnanhallitus

Miten käy täällä vuosia tuomioita jakaneelle valittajalle, hovioikeus hylännyt kaikki syytteet.
      Puolanka
      42
      766
    7. Ei siitä pääse yli, eikä ympäri!

Pakko se on myöntää ja tunnustaa. Olisin halunnut p*nna sinua sydämeni kyllyydestä. Itseäni vanhemmalle naiselle
      Ikävä
      66
      711
    8. Miesten (epä)viehättävyydestä kysymys

Mieltä askarruttava asia, liki dilemma. Palstallahan jotkut miesoletetut usein toteavat, että kaikki naiset tavoittelev
      Sinkut
      157
      707
    9. Minkä kappaleen

haluaisit soivan, kun astellaan alttarille?
      Ikävä
      63
      683
    10. Mitä meidän välillämme

On käynyt näiden vuosien aikana?
      Ikävä
      70
      586
    11. Olit hyödytön.

Mulle hyödytön..
      Ikävä
      95
      561
    12. Mikä sun salaisuus on,kun näytät niin nuorelta..

Vaikka oot jo noin vanha!?
      Ikävä
      37
      535
    13. Kumpi tästä nyt

Teki niin vaikeaa?
      Ikävä
      60
      524
    14. Tykkäätkö minusta

Mies vai et? -nainen
      Ikävä
      52
      521
    15. Vieläkö tykkäät

Minusta niin paljon että olisit valmis?
      Ikävä
      35
      497
    16. Teini kuolema

Jatketaan uudestaan kun poistettu eka aloitus.
      Kajaani
      22
      496
    17. MiltäKaivattusi

Näyttää? !
      Ikävä
      26
      480
    18. Humppila korvasi johtajia tekoälyllä

https://yle.fi/a/74-20215155 Humppilassa on lakkautettu teknisen ja hallintojohtajan virat. Säästöä tuli hetkessä 150
      Maailman menoa
      52
      449
    19. Myönnetään, tunnen lämpimiä tunteita kohtaasi

Vaikutat tosin liian hyvältä ollaksesi totta. Komeita miehiä on maailma pullollaan mutta sinussa on jotain.....
      Ikävä
      31
      443
    20. Mnot, miksi sinulle on tärkeää solvata uskovia?

Onko sinulla joku katkeruus tai peräti viha heitä kohtaan? Kirjoituksesi nimittäin tihkuvat katkeruutta ja vihaa uskovi
      Luterilaisuus
      246
      408
    Aihe