Tarra-aktivisti uhitteli mua

Anonyymi-ap

Miksi viestini meni poistoon. Tarra-aktivisti liimasi tarran paikkaan, josta sitä ei ilkeäis ottaa pois likaamatta näppejä. Päätin sen silti irroittaa ja pesin käteni huolella. Tarra-aktivist kysyi tiukkaan sävyyn, miksi poistin tarran. Sanoin, ettei ne kuulu minnekään suviseura-alueella. Hän alkoi nimitellä mua erilaisilla pilkkanimillä. Totesin, että hänellä on oikeus omaan vakaumukseensa, mutta hän ei voi vaatia minulta, että ajattelisin samoin kuin hän. Hän totesi minun syyllistyvän hengelliseen väkivaltaan, muttei tajunnut syyllistyvänsä itse sellaiseen. Hän saa uskoa tavallaan ja mulla on oikeus uskoa näin. Tarrat eivät silti kuulu suviseurojen kalustoon, oli ne sitten roskiksia, bajamajoja, pisuaareja tms.

13

149

Vastaukset 13

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Varmaan joku tarra-aktivisti kiireesti poistatti juttusi. On tehty hartiavoimin töitä sen eteen, että ilkivaltaa harjoittavat ja uskonrauhaa rikkovat tarra-aktivistit on saatu näyttämään viattomilta hyvisuhreilta ja heille viime kesänä provosoitunut vl-nuoriso pahiksilta.

• Anonyymi00002

ni oliko ne pilkka nimet sen vakaumus

• Anonyymi00004

En ymmärrä kysymystäsi. Hänen vakaumuksensa on se, että hän uskoo Jumalan luoneen trans-ihmiset, ja että homoseksuaalit voivat solmia pyhän avioliiton. Sitä tarkoitin hänen vakaumuksellaan. Hän nimitti minua mm suvaitsemattomaksi, rasistiksi, että pakottaisin muita uskomaan tavallani ja että tällainen pakoittaminen on hengellistä väkivaltaa. Totta häm puhui siinä, että pakottaminen on hengellistä väkivaltaa. Usko on vapaaehtoista. En pakota ketään uskoo tavallani. Hän silti väitti näin. Hän pikemminkin vaati, että minun täytyisi muuttaa oma vakaumukseni samanlaiseksi, mitä hänellä ja tämä hengellistä väkivaltaa. Suomessa on uskonnon vapaus. Jokainen saa uskoa, kuten haluaa ja samaa uskoa ei voi vaatia muilta.

• Anonyymi00005
        Anonyymi00004 kirjoitti:

En ymmärrä kysymystäsi. Hänen vakaumuksensa on se, että hän uskoo Jumalan luoneen trans-ihmiset, ja että homoseksuaalit voivat solmia pyhän avioliiton. Sitä tarkoitin hänen vakaumuksellaan. Hän nimitti minua mm suvaitsemattomaksi, rasistiksi, että pakottaisin muita uskomaan tavallani ja että tällainen pakoittaminen on hengellistä väkivaltaa. Totta häm puhui siinä, että pakottaminen on hengellistä väkivaltaa. Usko on vapaaehtoista. En pakota ketään uskoo tavallani. Hän silti väitti näin. Hän pikemminkin vaati, että minun täytyisi muuttaa oma vakaumukseni samanlaiseksi, mitä hänellä ja tämä hengellistä väkivaltaa. Suomessa on uskonnon vapaus. Jokainen saa uskoa, kuten haluaa ja samaa uskoa ei voi vaatia muilta.

sanoitko sille että tee parannus

• Anonyymi00011
        Anonyymi00005 kirjoitti:

sanoitko sille että tee parannus

En, koska en sano kenellekään muullekaan niin. Ajattelen niin, että synnintunto annetaan, jos annetaan. Jos käskisin hänen tekemään parannuksen, se olisi painostusta ja pidemmälle vietynä jopa hengellistä väkivaltaa. Jos hän itse nöyrtyy parannukseen, voin saarnata hänelle synnit anteeksi. Pakottamalla ei ketään saa muutettua meikäläiseksi. Samoin mua ei saa pakottamalla vaihtamaan vakaumustani.

• Anonyymi00003

Satusetä keksii juttuja. En usko tuollaista tarinaa. Sen sijaan uskon juttuihin, joita tarra-aktivistit kertoo, miten heitä kohtaan on huonosti käyttäydytty.

• Anonyymi00006

Varmasti tarra-aktivistien päälle on hyökkäilty. Suviseuroissa on sentään lähes 100 000 henkilöä parhaimmillaan ja yllättävän iso osuus on yhteisön ulkopuolisia. On jopa ounasteltum että ulkopuolisia olisi jopa 20 000, jos mukaan lasketaan entiset vl:t. Kokonaan ulkopuolisiakin oli paljon. Näin jopa avoimesti sinimustaa puoluetta kannattavan tatuoidun miehen, jolla oli pinssi, jossa sateenkaarilippu, jonka päällä henkselit ja toisessa pinssissä ulkomaalaisille ”paluumuutto”. Vl ei kanna yllään tällaisia pinssejä, saatikka hanki tatuointeja. Noin isoon joukkoon mahtuu monenlaista kulkijaa. Tarra-aktivistien osuus koko seuraväestä oli häviävän pieni, mutta mediassa sitäkin näkyvämpi joukko. Itse törmäsin koko suviseurojen aikana kolmeen eri tarra-aktivistien pieneen joukkoon, joista yhessä oli tarratoimikunta-dokumentistakin tuttu poppoo. Näiden olisi hyvä tiedostaa, että mediarummutus houkuttelee Suviseuroihin myös vastavoimia, joilla ei ole vl-taustaa.

• Anonyymi00008

Suviseurat on ruton iso tapahtuma, jonne tullee saakelisti myös muita, kuin meitä vanhoillislestadiolaisia. Esim Kauhavalaiset nuorisojoukot olivat käyneet öisin räyhäämässä. Tarra-aktivistit varmasti houkutteli näkyvillä media-tempauksillaan vastavoimia paikalle. Näin ite paljon suviseuroista kiinnostuneita julkkiksia suviseura-alueella. Se, että suviskentällä on muitakin, kuin vl:iä, myös vl:iä on moneen lähtöön. Kaikki eivät kuuntele seurapuheita, vaan keskittyvät vain hengailuun. Jos olisivat kuunnelleet, niin aika monissa puheissa kehotettiin olemaan provosoitumatta, jos joku julistaa vakaumuksemme vastaista propagandaa.

• Anonyymi00009

Olisi riittänyt, että kerrot että sinun on vaikea uskoa kys tarinaa.
        Siitä tutummasta ryhmästä tuskin kukaan noin käyttäytyisi,
        mutta hehän ovat saaneet näihin seuroihin aktivismiinsa kertomansa mukaan enemmän porukkaa ja kyse oli yksilöstä.

• Anonyymi00007

Suviseurat ei ole sellainen paikka, jossa saa vapaasti mainostaa aatteitaan. Aktivistit voi järjestää oman tilaisuuden muualla ja määrittää sinne mieleisensä säännöt.

• Anonyymi00010

Aktivistit saattavat elää etteivät aiheuta kanssaihmisille pahoinvointia eikä murhetta. Ehkä se on tärkeintä, eikä lestatiolaisten rustaamat synnit.

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Anteeksi arkuuteni

Olen säälittävä, mitä tulee sinun kohtaamiseen. Tunnen vaan itseni todella epävarmaksi sun kanssa. Jos minun olisi pitän
      Ikävä
      52
      1043
    2. Kuka melkein täysi-ikäinen hukkui?

Poliisin mukaan nuori oli lähes täysi-ikäinen. Ennen iltakuutta tulleen ilmoituksen mukaan ihminen oli joutunut mahdoll
      Iisalmi
      20
      955
    3. Perussuomalaisten kannatus nousi rytinällä Ylen tänään julkaisemassa tuoreimmassa gallup-kyselyssä.

https://yle.fi/a/74-20239449 Perussuomalaisilla hurja- ja ylivoimaisesti suurin nousu tässä uudessa Ylen gallupissa. Kyl
      Maailman menoa
      504
      821
    4. kenen näköinen

kaivattusi on ?
      Ikävä
      48
      776
    5. Mikä on ollut

Söpöintä välillämme?
      Ikävä
      45
      702
    6. Hyvännäköinen pakkaus

Olet hyvännäköinen pakkaus nainen.
      Ikävä
      37
      649
    7. Tykkäätköhän vielä minusta?

Yhtä paljon, kuin minä sinusta? Haaveissa ollaan kahdestaan, rauhassa ja lähennytään fyysisesti ja tutustutaan syvemmin
      Ikävä
      30
      616
    8. Vihervasemmistofeministinaisasianaiset

Tulevat tänne palstalle haukkumaan miehiä ja naljailemaan miehelle, kehuvat olevansa heitä parempia. Itse asuvat MIEHE
      Sinkut
      180
      589
    9. Muistatko Mikkelin panttivankidraaman?

Uusi draamasarja järkyttävästä tapauksesta on tulossa. Tositapahtumiin perustuva sarja ammentaa vuoden 1986 Mikkelin pan
      Maailman menoa
      59
      558
    10. Olet ihana

Muru, sä oot ihana. Tunsitko sen sähkön meidän välillä kun oltiin ihan låhekkäin? 👩‍❤️‍👩❤️😼😘
      Ikävä
      37
      550
    Aihe