Rahaa marjastamisella

Anonyymi-ap

Kuinka paljon olette tienanneet, minne kannattaa myydä?

6

75

Vastaukset 6

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

www.marjapiste.fi sivustolla voi ostaa ja myydä marjoja, sieniä ja muita luonnontuotteita suoraa poimijalta.

• Anonyymi00006

Tosi vaikee naapurille myydä kun pakastin on täysi. No kokeilin antaa ilmaiseksi niin kylläpä sopi pakkaseen jo oli tyhmä naapuri

• Anonyymi00002

On kovaa puuhaa, mutta voi tienata hyvin. Parhaan tienistin saa tosiaan kun myy suoraa yksityishenkilöille

• Anonyymi00003

Juuri noin. Toisaalta yksityisille myymisen kautta tulee se laadun paine..... Nopeus tippuu pakostakin ja paljon.

Harjoitin itse puoliammattimaista mustikanpoimintaa 90-luvun lopulla markka-ajan viimoisina aikoina. Silloin sai roskaisesta mustikasta noin 6-7 markkaa/ kilo. Parhaimmat täydet päivät hyvänä vuotena 120 kiloa ja keskiarvot noin 50 kilossa. Kellonympäri mentiin, kun töiltä ehdittiin.

Yksityisille myymisessä on aika paljon niitä hidasteita; laatu, logistiikka, tinkijät, sopimiset, jne. Itse päädyin tältä vuodelta siihen ratkaisuun, että kerään suoraan isolle firmalle. Kun thaikkuja ei paljoa tule voi hinta olla kohdillaan. Tilauksesta hyvää tavaraa myös kyselijöille. Kun vanha jäbä olen niin mustikalle laitan tavoitteeksi tuhat kiloa ja hintatavoite roskaiselle 2,4 euroa/ kilo. Jos hyvin käy niin keräilyauto hakee pihasta ilman omia ajoja. Kolmeen viikkoon pyrin rysäyttämään tavoitteen jos säät ei ole ihan helvetillisiä.

Satoennuste Kainuuseen "hyvä". Ensimmäiset marjat sinertävät. Osto alkanee noin 20.7

• Anonyymi00004
        Anonyymi00003 kirjoitti:

Juuri noin. Toisaalta yksityisille myymisen kautta tulee se laadun paine..... Nopeus tippuu pakostakin ja paljon.

Harjoitin itse puoliammattimaista mustikanpoimintaa 90-luvun lopulla markka-ajan viimoisina aikoina. Silloin sai roskaisesta mustikasta noin 6-7 markkaa/ kilo. Parhaimmat täydet päivät hyvänä vuotena 120 kiloa ja keskiarvot noin 50 kilossa. Kellonympäri mentiin, kun töiltä ehdittiin.

Yksityisille myymisessä on aika paljon niitä hidasteita; laatu, logistiikka, tinkijät, sopimiset, jne. Itse päädyin tältä vuodelta siihen ratkaisuun, että kerään suoraan isolle firmalle. Kun thaikkuja ei paljoa tule voi hinta olla kohdillaan. Tilauksesta hyvää tavaraa myös kyselijöille. Kun vanha jäbä olen niin mustikalle laitan tavoitteeksi tuhat kiloa ja hintatavoite roskaiselle 2,4 euroa/ kilo. Jos hyvin käy niin keräilyauto hakee pihasta ilman omia ajoja. Kolmeen viikkoon pyrin rysäyttämään tavoitteen jos säät ei ole ihan helvetillisiä.

Satoennuste Kainuuseen "hyvä". Ensimmäiset marjat sinertävät. Osto alkanee noin 20.7

Hillat menee yksityisille tosin hyvin ,ei muille kannata myydä ,ja saa paremman hinnan .

• Anonyymi00005

DallaValle ostaa roskaista mustikkaa hintaan 3 e/ kg. Melko mukavasti siis. Keskivertoämpärillisellä saa noin 16 e. Satasen ansioihin/ päivä melko helppo päästä jos asuu nk. pelipaikoilla.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Lääkäri Ari Miettinen kuollut 50-vuotiaana

Sillähän on Youtubessa paljon videoita.
      Maailman menoa
      105
      1865
    2. Romanttisinta

Mitä hän on tehnyt sinulle?
      Ikävä
      60
      810
    3. Mikä on mielestäsi keskustelupalstan tarkoitus?

Tuolla toisessa ketjussa kävi ilmi jotain minkä itse koen hieman hassuksi. Nykypäivänä yllättävän moni ilmeisesti kokee,
      Sinkut
      263
      765
    4. 43
      724
    5. Nyt aletaan terveydenhuollossa karsimaan "turhista" operaatioista

Eräitä toimia ei enää tehdä, vaan yritetään korvata halvemmilla. Nykyään esimerkiksi polven tähystysleikkaukset lähes l
      Maailman menoa
      126
      669
    6. Vieläkö se tarjous

On voimassa?
      Ikävä
      44
      561
    7. Ketä sinä sitten

Rakastat?
      Ikävä
      37
      544
    8. Tämmöistähän tämä meillä ollut

Sanatonta rakkautta.
      Ikävä
      29
      459
    9. Ttp:llä kuontalot ojennukseen

Ttp n yrittäjä ilmoitti facessa, että ttp: n tiloihin tulee lokakuun eka vkl parturi. Se tulee parturoimaan vähävaraiste
      Haapavesi
      58
      456
    10. Martinan naama Seiskan kannessa

Tekstinä: konkurssin karut taustat. Mitähän mahtaa vaikuttaa valmennuksiin, kun porukka lukee kuinka paljon imuroinut it
      Kotimaiset julkkisjuorut
      108
      452
    Aihe