Rahaa marjastamisella

Anonyymi-ap

Kuinka paljon olette tienanneet, minne kannattaa myydä?

7

90

Vastaukset 7

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

www.marjapiste.fi sivustolla voi ostaa ja myydä marjoja, sieniä ja muita luonnontuotteita suoraa poimijalta.

• Anonyymi00006

Tosi vaikee naapurille myydä kun pakastin on täysi. No kokeilin antaa ilmaiseksi niin kylläpä sopi pakkaseen jo oli tyhmä naapuri

• Anonyymi00002

On kovaa puuhaa, mutta voi tienata hyvin. Parhaan tienistin saa tosiaan kun myy suoraa yksityishenkilöille

• Anonyymi00003

Juuri noin. Toisaalta yksityisille myymisen kautta tulee se laadun paine..... Nopeus tippuu pakostakin ja paljon.

Harjoitin itse puoliammattimaista mustikanpoimintaa 90-luvun lopulla markka-ajan viimoisina aikoina. Silloin sai roskaisesta mustikasta noin 6-7 markkaa/ kilo. Parhaimmat täydet päivät hyvänä vuotena 120 kiloa ja keskiarvot noin 50 kilossa. Kellonympäri mentiin, kun töiltä ehdittiin.

Yksityisille myymisessä on aika paljon niitä hidasteita; laatu, logistiikka, tinkijät, sopimiset, jne. Itse päädyin tältä vuodelta siihen ratkaisuun, että kerään suoraan isolle firmalle. Kun thaikkuja ei paljoa tule voi hinta olla kohdillaan. Tilauksesta hyvää tavaraa myös kyselijöille. Kun vanha jäbä olen niin mustikalle laitan tavoitteeksi tuhat kiloa ja hintatavoite roskaiselle 2,4 euroa/ kilo. Jos hyvin käy niin keräilyauto hakee pihasta ilman omia ajoja. Kolmeen viikkoon pyrin rysäyttämään tavoitteen jos säät ei ole ihan helvetillisiä.

Satoennuste Kainuuseen "hyvä". Ensimmäiset marjat sinertävät. Osto alkanee noin 20.7

• Anonyymi00004
        Anonyymi00003 kirjoitti:

Juuri noin. Toisaalta yksityisille myymisen kautta tulee se laadun paine..... Nopeus tippuu pakostakin ja paljon.

Harjoitin itse puoliammattimaista mustikanpoimintaa 90-luvun lopulla markka-ajan viimoisina aikoina. Silloin sai roskaisesta mustikasta noin 6-7 markkaa/ kilo. Parhaimmat täydet päivät hyvänä vuotena 120 kiloa ja keskiarvot noin 50 kilossa. Kellonympäri mentiin, kun töiltä ehdittiin.

Yksityisille myymisessä on aika paljon niitä hidasteita; laatu, logistiikka, tinkijät, sopimiset, jne. Itse päädyin tältä vuodelta siihen ratkaisuun, että kerään suoraan isolle firmalle. Kun thaikkuja ei paljoa tule voi hinta olla kohdillaan. Tilauksesta hyvää tavaraa myös kyselijöille. Kun vanha jäbä olen niin mustikalle laitan tavoitteeksi tuhat kiloa ja hintatavoite roskaiselle 2,4 euroa/ kilo. Jos hyvin käy niin keräilyauto hakee pihasta ilman omia ajoja. Kolmeen viikkoon pyrin rysäyttämään tavoitteen jos säät ei ole ihan helvetillisiä.

Satoennuste Kainuuseen "hyvä". Ensimmäiset marjat sinertävät. Osto alkanee noin 20.7

Hillat menee yksityisille tosin hyvin ,ei muille kannata myydä ,ja saa paremman hinnan .

• Anonyymi00005

DallaValle ostaa roskaista mustikkaa hintaan 3 e/ kg. Melko mukavasti siis. Keskivertoämpärillisellä saa noin 16 e. Satasen ansioihin/ päivä melko helppo päästä jos asuu nk. pelipaikoilla.

• Anonyymi00007

Opiskelijat kuulemma kerää. Mikäs siinä, kun avoimia työpaikkoja ei ole. Silloin tuntihinta vertailussa on 0 euroa. Lisäksi marjankeruulla on muita hyviä vaikutuksia.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Liikenneonnettomuus kuhmo

Taisi Audi mennä lunastukseen ja pemari kilometritehtaalle
      Kuhmo
      40
      2506
    2. Olen aivan hajalla yhden

Naisen takia😞
      Ikävä
      52
      946
    3. Olen pahoillani kun olen satuttanut

Välillä kiukuttaa paljon.
      Ikävä
      62
      866
    4. Riikka Purra on mukana Suomen huutokauppakeisari -sarjassa

Suomen huutokauppakeisari on tavallisten suomalaisten ohjelma. Sarjan suosiosta kertoo se, että nyt alkaa jo 19. kausi t
      Maailman menoa
      52
      750
    5. Kuuleppas

ensimmäiset naissuhteet toimii miehelle eräänlaisena oppikouluna, mutta hän ei välttämättä itse ymmärrä oppineensa mitää
      Ikävä
      227
      733
    6. T.h tuomio

Onko tämä lainvoimainen vai onko tästä valitettu? Mitenhän on mennyt linnassa joko pehmennyt pää täysin
      Suomussalmi
      10
      654
    7. Naurettavia provoja ja lavastuksia täällä

Saa olla aika harhainen jos uskoo juttuja täällä faktoina 😆😆😆 ihmiset matkii toisia jne
      Ikävä
      81
      607
    8. Mitä näät

Siinä miehessä?
      Ikävä
      49
      604
    9. Miten sä jaksat

Pitää susta huolen.
      Ikävä
      65