Nyt oli kyllä keksitty ihme laite,jolla lupiineja torjutaan.Laitteesta 100 asteinen vesi ruiskutetaan lupiineihin.On muka ekologinen torjunta.Kuinkahan paljon siinä kuolee pieneliöitä hämähäkkejä ja sammakoita ym.hyödyllistä linnuille sopivaa ruokaa.Ei hyvä idea alkuunkaan.Vai mitä mieltä olette,muutenkin puhutaan luontokadosta ja esim.pikkulintujen vähenemisestä luonnosta.
Vastaukset 6
- Anonyymi00001
Tuskinpa tuossa kovin montaa neliötä palautumattomasti tuhoutuu jos kiehuva spruutataan suoraan tyvestä juureen. Lupaavalle tuo minusta kuulosta. Itse otin viikko sitten vihani alle noin 100 metrin päässä mökistä olevan noin 30 kukan kokoisen esiintymän. Napsin kukat pois ja turuuttelin vanhan kansan RounUppia eliön lehdille viikko sitten. Nykyistä vastaavaa ei kannata ostaa; krapulaisen kusikin on tehokkaampaa. Ensi kesänä riennän sen vanhan kansan kanssa paikalle heti keväällä.
- Anonyymi00006
Vieläkö olisi jostain saatavilla sitä Metsähallituksen aiemmin käyttämää Agent-Orangea? Se tepsi Vietnamin viidakoihin ja Ilomantsin vesakoihin. Varmaan olisi tehokas aine lupiinintorjuntaan.
- Anonyymi00002
Itse torjuin lupiinit ,jotka olivat saaneet vallan isolle alueelle Tokmannilta ostamallani laitteella.Voikukan torjuntaan se laite oli tarkoitettu,vaan ne eivät lähteneet juurinern,mutta lupiineihin se tehosi.Niinpä sain kaikki nosteltua juurineen,ja nyt voin olla tyytyväinen tulokseen.Muutama kevät siinä meni,että viimeinenkin lupiini hävisi tontilta.Sitkeä kasvi.
- Anonyymi00003
Lähtisi ne lupiinit kun tehtäisiin kuin kauan aikaa sitten. Tankkiauto ajoi tietä pitkin ja samalla ruiskutti myrkkyä, monen merin päästä tieltä kuolivat kaikki kasvit. Hyvin tehokasta, sama systeemi takaisin jos aiomme hävittää lupiinit.
- Anonyymi00004
Ja Kuhmossa riittää lupiineja.Sotkamoon päin on Jämäkseen asti ja Nurmekseen päin tosi kauas.Varmaan muuallekin päin niitä riittää.Siinäpä on urakkaa hävittää lopullisesti.Vaan tehoaako tuohon mikään myrkkykään.
- Anonyymi00005
Sain lupiinin pois antamalla horsman kasvaa myös vuohenputki hävisi
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 911457
- 831012
- 67907
Miksi kumppaniehdokkaan oma elämä on teille ongelma?
Täällä monesti kuulee vaatimuksia siitä, että kumppaniehdokkaalla ei saisi olla lemmikkejä, lapsia, kavereita, eksiä, su361861Oikea nainen
On äärimmäisen naisellinen, pienikokoinen, kapeaharteinen, pienet kapeat kasvot, paksut huulet, kauniit hiukset, upeat t170825- 92753
Olen pahoillani mies ihan kaikesta
Et sinä ole edes tehnyt mitään väärää. Eihän kenestäkään ole pakko tykätä. Pyydän anteeksi kaikkea häiriköintiä, joka on61595- 46500
Minä olen käyttänyt mustan magian riittejä ja taikoja aiheuttaakseni epäonnea ja pahaa joillekin
Ne jutut on toimineet. Olen harjoittanut tätä parisenkymmentä vuotta126483- 32455