Löytyykö tälle ymmärrystä? Kohtalotovereita? Kesällä ei saa valittaa, muuten on "ilonpilaaja ja tylsä". Mutta kun minulle se on ollut aina vaikea vuodenaika. Jos on masentunut, tyytymätön elämäänsä, elämä on tavattoman vaikeaa, on ulkopuolinen ja yksinäinen; kesä voi tuntua todella raskaalta vuodenajalta. Olen odottanut syksyä tammikuusta lähtien. Kesällä on vaikea olla "näkymätön ja anonyymi". Syksyn ja talven pimeydessä se helpottaa. Kesä tuo julmalla tavalla kaiken kärsimyksen enemmän näkyväksi kuin talvi. Kesällä kontrasti muihin ihmisiin on valtava.
Kesä on vuodenaika jota odotetaan. Kesällä ollaan iloisia ja nautitaan kesästä, ollaan kavereiden tai perheen kanssa tekemässä jotain mukavaa. Jos jää ulkopuolelle tästä kaikesta; "normaalista elämästä", kesä voi olla julma vuodenaika.
Juhannus oli taas painajainen. Kaikki paikat; joissa olen tottunut käymään; ja olen suorastaan riippuvainen niistä paikoista; olivat kolme päivää putkeen suljettuna. Olin kotona oman häpeäni ja synkkyyteni kanssa. Onko muilla samankaltaisia kokemuksia kesästä? Syksyä odotellessa.
Kesä on vaikea vuodenaika
67
173
Vastaukset 67
- Anonyymi00001
On tullut huomattua kun kesällä se yksinäisyys ja esim naisenpuute oikein korostuu. Talvella sitä tuollaisista tule niin murehdittua kun ihmiset yleensä silloin ole niin iloisia ja sosiaalisia. Itsekkin jotenkin ihan pohjalla kesäaikana kun on tunne että pitäisi itsekkin kyetä nauttimaan kesästä ja olla jatkuvasti menossa eri tapahtumiin, nähdä ihmisiä ja löytää seuraa kuten varmaan kaikki normaalit ihmiset tekee. Yleensä kesä on seuranhakemisen ja rakastumisen aikaa mutta jos siinä ei onnistu edes kesällä niin eipä ole toivoakaan talvella. Tai näin sen itse näen.
Masentunut Mies- Anonyymi00002
Miksi valitat ja väität noin?
Ethän sä kelpuuttanut edes kaveriksi,
jotakuta joka välitti susta ihan tuntematta sua.
Joka välitti susta, tuki sua ja piti sun puolia yms.
Ei tainnut olla merkitystä hänellä sulle vaan täysin turha.
Piditkö sä hänen puolia kun näit kuinka hänelle tehtiin? - Anonyymi00003
Rakastua ja seuraa voi hakea ympäri vuoden. Kyllä sinä kirjoitusten perusteella olet ympäri vuoden. Sinun elämään ei mahdu mitään muuta kuin paneminen. Ethän voi rakastua kun sä et tutustu kehenkään naiseen missään ja silloin kun ei tutustu niin ei voi rakastua ja kukaan ei voi rakastua suhun.
- Anonyymi00006
Anonyymi00002 kirjoitti:
Piditkö sä hänen puolia kun näit kuinka hänelle tehtiin?Ketä mä nyt en ole kelpuuttanut kaverikseni? Ei kukaan ole tarjoutunut mun kaveriksi. Kukaan ei ole tukenut mua. Päinvastoin kaikki ihmiset on kadonnut täysin mun elämästä.
Masentunut Mies - Anonyymi00007
Anonyymi00006 kirjoitti:
Ketä mä nyt en ole kelpuuttanut kaverikseni? Ei kukaan ole tarjoutunut mun kaveriksi. Kukaan ei ole tukenut mua. Päinvastoin kaikki ihmiset on kadonnut täysin mun elämästä.
Masentunut MiesJa miksi kaikki sanoo aina että valitan kun totesin vaan todiasian että kesä on paskaa ja yksinäistä aikaa kun ole ketään kenen kanssa sitä viettää eikä kukaan kaipaa mun seuraa.
Masentunut Mies - Anonyymi00008
Anonyymi00007 kirjoitti:
Ja miksi kaikki sanoo aina että valitan kun totesin vaan todiasian että kesä on paskaa ja yksinäistä aikaa kun ole ketään kenen kanssa sitä viettää eikä kukaan kaipaa mun seuraa.
Masentunut MiesOk jos tosiasioiden sanominen on joidenkin mielestä valittamista niin olkoon sitten niin, ei ole mun elämäntehtävä olla muille mieliksi kun ei muutkaan halua mitään mun eteen tehdä että mulla ei olisi näin paska fiilis.
Masentunut Mies - Anonyymi00012
Anonyymi00003 kirjoitti:
Rakastua ja seuraa voi hakea ympäri vuoden. Kyllä sinä kirjoitusten perusteella olet ympäri vuoden. Sinun elämään ei mahdu mitään muuta kuin paneminen. Ethän voi rakastua kun sä et tutustu kehenkään naiseen missään ja silloin kun ei tutustu niin ei voi rakastua ja kukaan ei voi rakastua suhun.
Niin mun osa on puhua panemisesta kun muut panee.
Niin ja en helvetissä voi tutustua naisiin kun en voi yksin mihinkään mennä eikä uskalla mennä.
Ja jos jotain rohkeneekin naisten suhteen yrittää niin pakkeja tulee vaan.
Masentunut Mies - Anonyymi00017
Anonyymi00002 kirjoitti:
Piditkö sä hänen puolia kun näit kuinka hänelle tehtiin?"Piditkö sä hänen puolia kun näit kuinka hänelle tehtiin?"
Mitä jollekkin tehtiin, multa varmaan jäänyt joku viesti nyt näkemättä?
Masentunut Mies - Anonyymi00019
Anonyymi00006 kirjoitti:
Ketä mä nyt en ole kelpuuttanut kaverikseni? Ei kukaan ole tarjoutunut mun kaveriksi. Kukaan ei ole tukenut mua. Päinvastoin kaikki ihmiset on kadonnut täysin mun elämästä.
Masentunut MiesSinä itse olet kertonut miten omalla toiminnallasi olet saanut ihmisiä kaikkoamaan. Sinulla on ollut kavereita ja he ovat hylänneet mukavan , ystävällisen ja hyvin käyttäytyvän ystävänsä.
- Anonyymi00020
Anonyymi00007 kirjoitti:
Ja miksi kaikki sanoo aina että valitan kun totesin vaan todiasian että kesä on paskaa ja yksinäistä aikaa kun ole ketään kenen kanssa sitä viettää eikä kukaan kaipaa mun seuraa.
Masentunut MiesSinulle kaikki vuodenajat on paskaa aikaa. Miten joku voi kaivata kun sulla on sosiaalisten tilanteiden pelko ym. Miten joku voi kaivata sua kun sä et ole tekemisissää kenenkään kanssa.
- Anonyymi00021
Anonyymi00008 kirjoitti:
Ok jos tosiasioiden sanominen on joidenkin mielestä valittamista niin olkoon sitten niin, ei ole mun elämäntehtävä olla muille mieliksi kun ei muutkaan halua mitään mun eteen tehdä että mulla ei olisi näin paska fiilis.
Masentunut MiesMitä sun eteen pitäis tehdä. Jos sä et arvosta itseäsi niin ei sitä kukaan sun puolesta tee. Mitä sun puolesta pitäis tehdä. Panemaan kyllä kykenet mutta muut asiat pitää toisten tehdä sun puolesta.
- Anonyymi00023
Anonyymi00012 kirjoitti:
Niin mun osa on puhua panemisesta kun muut panee.
Niin ja en helvetissä voi tutustua naisiin kun en voi yksin mihinkään mennä eikä uskalla mennä.
Ja jos jotain rohkeneekin naisten suhteen yrittää niin pakkeja tulee vaan.
Masentunut MiesLuuletko ettei muilla ihmisillä ole muuta sisältöä elämässä kuin panna ja naida. Missä sä nyt olet tutustunut naisiin kun olet pakit saanut?
- Anonyymi00027
Anonyymi00017 kirjoitti:
"Piditkö sä hänen puolia kun näit kuinka hänelle tehtiin?"
Mitä jollekkin tehtiin, multa varmaan jäänyt joku viesti nyt näkemättä?
Masentunut MiesOlen aloittaja, ja minäkään en ihan ymmärrä mistä tässä puhutaan ja mistä jotakuta (Masentunut Mies) syytetään? Koitetaan pitää keskustelu asiallisena, eikä niin hyökkäävänä, jookosta?
Olen huomannut vuosien varrella, että monet masentuneet ovat katkeroituneita elämässään, ja ovat sen takia agressiivisia. - Anonyymi00030
Anonyymi00027 kirjoitti:
Olen aloittaja, ja minäkään en ihan ymmärrä mistä tässä puhutaan ja mistä jotakuta (Masentunut Mies) syytetään? Koitetaan pitää keskustelu asiallisena, eikä niin hyökkäävänä, jookosta?
Olen huomannut vuosien varrella, että monet masentuneet ovat katkeroituneita elämässään, ja ovat sen takia agressiivisia.Jotku tai ainakin joku on täällä ollut aika hyökkäävä mua kohtaan ja sitten olen helposti sellainen itsekkin. Pinna palaa nykyään aika herkästi. Varmaan nää kohta 2 vuosikymmentä kestäneet ongelmat on ajanut hermot aika pahasti loppuun.
Masentunut Mies - Anonyymi00031
Anonyymi00023 kirjoitti:
Luuletko ettei muilla ihmisillä ole muuta sisältöä elämässä kuin panna ja naida. Missä sä nyt olet tutustunut naisiin kun olet pakit saanut?
"Luuletko ettei muilla ihmisillä ole muuta sisältöä elämässä kuin panna ja naida. Missä sä nyt olet tutustunut naisiin kun olet pakit saanut?"
No on niillä varmaan muuta sisältöä mut kuuluu se seksikin varmaan useimpien ihmisten elämään. On mullakin sentään muutakin sisältöä elämässä kuin pelkkä panemisen miettiminen. Usko tai älä. No oon mä netissä jokuset pakit joskus saanut. Ja baarissa myös jo aikoja sitten. Kai se riitti siihen että ajattelen etten kelpaa kenellekkään.
Masentunut Mies - Anonyymi00032
Anonyymi00021 kirjoitti:
Mitä sun eteen pitäis tehdä. Jos sä et arvosta itseäsi niin ei sitä kukaan sun puolesta tee. Mitä sun puolesta pitäis tehdä. Panemaan kyllä kykenet mutta muut asiat pitää toisten tehdä sun puolesta.
Tarjoutua vaikka ihan vaan esim terassiseuraksi näin kesällä kun olen yksinäinen ihminen. Jotenkin katkera siitä kun tuntuu että kaikki on hylännyt mut. Vaikka kai se pitkälti omakin vika on. Jos se johonkin esim terassille meneminen on rahallinen kysymys niin voisin varmaan tarjotakkin.
Masentunut Mies - Anonyymi00033
Anonyymi00020 kirjoitti:
Sinulle kaikki vuodenajat on paskaa aikaa. Miten joku voi kaivata kun sulla on sosiaalisten tilanteiden pelko ym. Miten joku voi kaivata sua kun sä et ole tekemisissää kenenkään kanssa.
"Sinulle kaikki vuodenajat on paskaa aikaa. Miten joku voi kaivata kun sulla on sosiaalisten tilanteiden pelko ym. Miten joku voi kaivata sua kun sä et ole tekemisissää kenenkään kanssa."
No eipä kukaan vaivaudu edes kysymään miten mulla menee. No en kyllä ole itsekkään kysynyt muilta. Kai ne toisaalta arvaa että huonosti mulla menee. Ainakin henkiseltä kantilta.
Masentunut Mies - Anonyymi00034
Anonyymi00031 kirjoitti:
"Luuletko ettei muilla ihmisillä ole muuta sisältöä elämässä kuin panna ja naida. Missä sä nyt olet tutustunut naisiin kun olet pakit saanut?"
No on niillä varmaan muuta sisältöä mut kuuluu se seksikin varmaan useimpien ihmisten elämään. On mullakin sentään muutakin sisältöä elämässä kuin pelkkä panemisen miettiminen. Usko tai älä. No oon mä netissä jokuset pakit joskus saanut. Ja baarissa myös jo aikoja sitten. Kai se riitti siihen että ajattelen etten kelpaa kenellekkään.
Masentunut MiesSehän on hienoa että olet saanut muutakin sisältöä elämään ja elämä näyttää valoisemmalta. Vositko ajatella että alat kasvattaa itsetuntoa ja itsearvostusta muulla keinoin kuin sillä kelpaatko naiselle sänkyyn. Itsearvostus lähtee omasta itsestä. Miksi sinä haet seksin kautta hyväksyntää? Kerro mikä siinä seksissä saa sinut arvostamaan itseäsi ja hyväksymään itsesi sellaisena kuin olet? Mikä siinä seksissä nostaa itsetuntoa?
- Anonyymi00035
Anonyymi00032 kirjoitti:
Tarjoutua vaikka ihan vaan esim terassiseuraksi näin kesällä kun olen yksinäinen ihminen. Jotenkin katkera siitä kun tuntuu että kaikki on hylännyt mut. Vaikka kai se pitkälti omakin vika on. Jos se johonkin esim terassille meneminen on rahallinen kysymys niin voisin varmaan tarjotakkin.
Masentunut MiesMissä sinulle pitäisi tarjoutua terassiseuraksi ja miten ihmiset voi tietää että haluat terassiseuraa? Sinä haluat seuraa vaikka sulla on sosiaalisten tilanteiden pelkoa vai poistuuko se pelko siellä terassilla kun saat alkoholia? meinaatko koko elämäsi juoda alkoholia jotta pystyt juttelee ihmisten kanssa? Eli missä sinua voi pyytää terassille kun sinä et käy missään? Kaikki on hylännyt oman käytöksen vuoksi. Ja sinä ajattelet että sinä saat käyttäytyä rumasti ja se pitää sietää.
- Anonyymi00036
Anonyymi00033 kirjoitti:
"Sinulle kaikki vuodenajat on paskaa aikaa. Miten joku voi kaivata kun sulla on sosiaalisten tilanteiden pelko ym. Miten joku voi kaivata sua kun sä et ole tekemisissää kenenkään kanssa."
No eipä kukaan vaivaudu edes kysymään miten mulla menee. No en kyllä ole itsekkään kysynyt muilta. Kai ne toisaalta arvaa että huonosti mulla menee. Ainakin henkiseltä kantilta.
Masentunut MiesNo ite olet sanonut ettei kukaan voi auttaa sua. Niin eikö silloin ole kysytty miten voit. Sinun on itsekin tehtävä töitä oman hyvinvoinnin eteen.
- Anonyymi00044
Anonyymi00034 kirjoitti:
Sehän on hienoa että olet saanut muutakin sisältöä elämään ja elämä näyttää valoisemmalta. Vositko ajatella että alat kasvattaa itsetuntoa ja itsearvostusta muulla keinoin kuin sillä kelpaatko naiselle sänkyyn. Itsearvostus lähtee omasta itsestä. Miksi sinä haet seksin kautta hyväksyntää? Kerro mikä siinä seksissä saa sinut arvostamaan itseäsi ja hyväksymään itsesi sellaisena kuin olet? Mikä siinä seksissä nostaa itsetuntoa?
"Mikä siinä seksissä nostaa itsetuntoa?"
No juuri se että kelpaa naisille sänkyseuraksi tai vaikka muuksikin seuraksi, onhan siinä iso ero verrattuna siihenjos ei kelpaa ollenkaan.
Masentunut Mies - Anonyymi00045
Anonyymi00035 kirjoitti:
Missä sinulle pitäisi tarjoutua terassiseuraksi ja miten ihmiset voi tietää että haluat terassiseuraa? Sinä haluat seuraa vaikka sulla on sosiaalisten tilanteiden pelkoa vai poistuuko se pelko siellä terassilla kun saat alkoholia? meinaatko koko elämäsi juoda alkoholia jotta pystyt juttelee ihmisten kanssa? Eli missä sinua voi pyytää terassille kun sinä et käy missään? Kaikki on hylännyt oman käytöksen vuoksi. Ja sinä ajattelet että sinä saat käyttäytyä rumasti ja se pitää sietää.
Missä sinulle pitäisi tarjoutua terassiseuraksi ja miten ihmiset voi tietää että haluat terassiseuraa? Sinä haluat seuraa vaikka sulla on sosiaalisten tilanteiden pelkoa vai poistuuko se pelko siellä terassilla kun saat alkoholia? meinaatko koko elämäsi juoda alkoholia jotta pystyt juttelee ihmisten kanssa? Eli missä sinua voi pyytää terassille kun sinä et käy missään? Kaikki on hylännyt oman käytöksen vuoksi. Ja sinä ajattelet että sinä saat käyttäytyä rumasti ja se pitää sietää.
Vaikka Tampereella reilun viikon kuluttua. Pitääkö mun sitten sietää toisilta ihmisiltä ilkeää käytöstä enkä saa sanoa rumasti takaisin? Nyt en ihan ymmärrä. Ja se että aionko juoda alkoholia koko loppuelämäni niin tuohon en osaa vastata itsekkään.
Masentunut Mies
- Anonyymi00004
Jos olet tyytymätön elämääsi,niin mitä olet tehnyt sen eteen että elämäsi olisi parempaa? Jos elämä on vaikeaa niin hae apua,jos haluat voida paremmin.
- Anonyymi00005
Luuletko sää että mää en ole hakenu apua ja mitä se jää mua hyödytti joo voit suksia helvettiin!!!!!
Masentunut Mies - Anonyymi00009
Anonyymi00005 kirjoitti:
Luuletko sää että mää en ole hakenu apua ja mitä se jää mua hyödytti joo voit suksia helvettiin!!!!!
Masentunut MiesSiis mitä sekään mua hyödytti. Antakaa mun valittaa. Jättäkää mut rauhaan perkele!
Masentunut Mies - Anonyymi00024
Anonyymi00005 kirjoitti:
Masentunut MiesTuo viesti oli ketjun aloittajalle ei sinulle masentunut mies.
Joko sä kävit siellä sosiialihuollossa. mitä sulle sanottiin kun sanoit että haluat voida paremmin ja saada apua autismiin - Anonyymi00025
Anonyymi00009 kirjoitti:
Siis mitä sekään mua hyödytti. Antakaa mun valittaa. Jättäkää mut rauhaan perkele!
Masentunut MiesNo jatka toki naisen puutteesta valittamista jos se parantaa sun oloa ja tuo sulle naisen
- Anonyymi00029
Anonyymi00024 kirjoitti:
Tuo viesti oli ketjun aloittajalle ei sinulle masentunut mies.
Joko sä kävit siellä sosiialihuollossa. mitä sulle sanottiin kun sanoit että haluat voida paremmin ja saada apua autismiinSe on vasta loppukesästä se sosiaalihuollon tapaaminen kun halusin niin.
Masentunut Mies - Anonyymi00055
Olen tehnyt ja varmasti saanutkin sen avun mitä on mahdollista. Et taida ymmärtää. Olen masennuksen vuoksi eläkkeellä.
- Anonyymi00056
Anonyymi00055 kirjoitti:
Olen tehnyt ja varmasti saanutkin sen avun mitä on mahdollista. Et taida ymmärtää. Olen masennuksen vuoksi eläkkeellä.
Mikä masentaa jos mikään ei auta?
- Anonyymi00010
Voisin muuten pahoitella näin karkeaa kielenkäyttöä mut hermot taas kireellä kun on lääkevieroitusoireet päällä.
Masentunut Mies- Anonyymi00011
Käsittääkseni oot kirjoittanut toisellakin palstalla.
Tai ainakin "sun" asioita on siellä näkynyt.
Olitko sinä vai joku muu? - Anonyymi00013
Huomaatko kuinka sä jätät huomioimatta osan mitä sulle kirjoittaa? Ne missä sulle kirjoitetaan asiallisesti ja jopa ystävällisesti. Kuten jossain toisessakin aloituksessa.
- Anonyymi00014
Anonyymi00011 kirjoitti:
Käsittääkseni oot kirjoittanut toisellakin palstalla.
Tai ainakin "sun" asioita on siellä näkynyt.
Olitko sinä vai joku muu?Millä toisella palstalla?
Masentunut Mies - Anonyymi00015
Anonyymi00013 kirjoitti:
Huomaatko kuinka sä jätät huomioimatta osan mitä sulle kirjoittaa? Ne missä sulle kirjoitetaan asiallisesti ja jopa ystävällisesti. Kuten jossain toisessakin aloituksessa.
Onkai niinkin voinut käydä kun omasta mielestä ikävät kommentit menee niin pahasti tunteisiin.
Masentunut Mies - Anonyymi00016
Anonyymi00014 kirjoitti:
Millä toisella palstalla?
Masentunut MiesEn viitsi liikaa täällä kirjoittaa, ihan sen vuoksi koska kummallakin on oikeus pysyä anoina.
- Anonyymi00026
Hienoa että onn lääkevieroitus ja alkoholia et juo myöskään enää.
- Anonyymi00028
Anonyymi00026 kirjoitti:
Hienoa että onn lääkevieroitus ja alkoholia et juo myöskään enää.
Kumpaakin menee kyllä.
Mssentunut Mies - Anonyymi00037
Anonyymi00028 kirjoitti:
Kumpaakin menee kyllä.
Mssentunut MiesMitä mieltä lääkäri on tästä lääkkeiden ja alkoholin yhteiskäytöstä ja mitä mieltä olet vaikuttaako tämä sinun mielenterveyteen ja hyvinvointiin?
- Anonyymi00038
Anonyymi00016 kirjoitti:
En viitsi liikaa täällä kirjoittaa, ihan sen vuoksi koska kummallakin on oikeus pysyä anoina.
Kai nyt voi sen toisen palstan nimen kirjoittaa jo ihan senkin takia että saan tietää kirjoitteleeko joku jotain valheita mun nimissä?
Masentunut Mies - Anonyymi00039
Anonyymi00037 kirjoitti:
Mitä mieltä lääkäri on tästä lääkkeiden ja alkoholin yhteiskäytöstä ja mitä mieltä olet vaikuttaako tämä sinun mielenterveyteen ja hyvinvointiin?
"Mitä mieltä lääkäri on tästä lääkkeiden ja alkoholin yhteiskäytöstä ja mitä mieltä olet vaikuttaako tämä sinun mielenterveyteen ja hyvinvointiin?"
No en ole kysynyt kun ne varmaankin ottais pois multa kaikki lääkkeet sitten. Tosin en mä nyt paljon juo. Tai paljon ota niitä lääkkeitäkään. Ainakaan omasta mielestä.
Masentunut Mies - Anonyymi00042
Anonyymi00039 kirjoitti:
"Mitä mieltä lääkäri on tästä lääkkeiden ja alkoholin yhteiskäytöstä ja mitä mieltä olet vaikuttaako tämä sinun mielenterveyteen ja hyvinvointiin?"
No en ole kysynyt kun ne varmaankin ottais pois multa kaikki lääkkeet sitten. Tosin en mä nyt paljon juo. Tai paljon ota niitä lääkkeitäkään. Ainakaan omasta mielestä.
Masentunut MiesSinusta pieni määrä alkoholia lääkkeiden kanssa on ihan ok. Niin miksi sinulta otettais lääkkeet pois jos alkoholin juominen lääkkeiden kanssa on sopivaa? Sinusta siis alkoholi ja lääkkeet on ihan hyvä yhdistelmä. Just alkoholistin selittelyä . Ja sinä ihmettelet että miksi voit huonosti. Kerrohan minulle miten se alkoholin juominen lääkkeiden kanssa parantaa sun hyvinvointia. Sulla löytyy helvetin huonoja selityksiä. Lääkkeiden kanssa voi juoda alkoholia koska juot vaan vähän alkoholia niiden kanssa. Arvaan et aio kertoa syksyllä siitä käytöstä. Ja sitten valitat kun sua ei voida auttaa kun sä osaa olla edes rehellinen
- Anonyymi00057
Anonyymi00042 kirjoitti:
Sinusta pieni määrä alkoholia lääkkeiden kanssa on ihan ok. Niin miksi sinulta otettais lääkkeet pois jos alkoholin juominen lääkkeiden kanssa on sopivaa? Sinusta siis alkoholi ja lääkkeet on ihan hyvä yhdistelmä. Just alkoholistin selittelyä . Ja sinä ihmettelet että miksi voit huonosti. Kerrohan minulle miten se alkoholin juominen lääkkeiden kanssa parantaa sun hyvinvointia. Sulla löytyy helvetin huonoja selityksiä. Lääkkeiden kanssa voi juoda alkoholia koska juot vaan vähän alkoholia niiden kanssa. Arvaan et aio kertoa syksyllä siitä käytöstä. Ja sitten valitat kun sua ei voida auttaa kun sä osaa olla edes rehellinen
No en mä nyt ole ottanut alkoholia ja lääkkeitä sekaisin mut tossa toissapäivänä parantelin alkoholista johtuvaa ahdistus-krapulaa bentsodiatsepiinilla ja en mä nyt valehtele ainakaan suoranaisesti kun jätän vain kertomatta tiettyjä asioita.
- Anonyymi00058
Anonyymi00057 kirjoitti:
No en mä nyt ole ottanut alkoholia ja lääkkeitä sekaisin mut tossa toissapäivänä parantelin alkoholista johtuvaa ahdistus-krapulaa bentsodiatsepiinilla ja en mä nyt valehtele ainakaan suoranaisesti kun jätän vain kertomatta tiettyjä asioita.
Varmaan syksyllä jätät myös kertomatta asioita siinä tapaamisessa . Eli valehtelet. Jos sinä jätät kertomatta kuinka paljon oikeesti juot niin se on valehtelua. Tiedoksi tämä sinulle. Miten sinulle voi krapula koska omien sanojen mukaan juot vähän. Jos sinulle tulee parista kaljasta krapula niin en suosittele sinua juomaan.
- Anonyymi00059
Anonyymi00057 kirjoitti:
No auttaako se alkoholi ahdistukseen ja masennuskeen? Nostaako se itsetuntoa ja itsearvostusta?
- Anonyymi00060
Anonyymi00057 kirjoitti:
ja sinä ihmettelet kun kukaan ja mikään ei voi auttaa. Kun vedät ekaks alkholia jonka seurauksia poistat bentsoilla. Ja sinä näet että tälläinen toiminta tukee terveyttä,hyvinvointia ja mielenterveyttä.
- Anonyymi00018
❤️🤗 eikö noi sano sulle mitään?
- Anonyymi00040
Ketkä ja kenelle?
Masentunut Mies - Anonyymi00049
Anonyymi00040 kirjoitti:
Ketkä ja kenelle?
Masentunut MiesNoi kuvat, ja just sulle.
Mut en jaksa enää mitään,
jotenka ei sillä oo enää merkitystä..
- Anonyymi00022
Kesässä on murheellisinta mun mielestään, että jo hiukan etukenossa Juhannukseta sattuu kesäpäivänseisaus.
Pari päivää sii tuumailoo mut kohtsillään alkaa auring nousemaan minuutin tai pari myöhemmäkse.
Eikä siinä vielä kaikki; auring lasettaa gans hiukka laskee aikakasemmatteks.
Onnettomana mukavalonpilkkuna on, notta vastaavaste talvipäivänseisaus päivänä - jälleen alkaa auring nousemaa muka aikasempaa.
Niettä sekuntipelillä aletah saamaan lisä valoo.
Mieki masentelen ympär vuott. Teen ristisanatehtävii ja muka ratkon sudokui. Fuskaan kuin pässi. Kun en enää osaa, lainaan oikeista vastauksista apui niin kauan että ne menee täytee.
. Harry Belafontesta se rumempa ääninen olutkanttori. - Anonyymi00041
Toisaalta haluis että kesä olis aina niin ei tulisi varmaankaan samanlaista painetta nauttia siitä. Joku kohtuus silti kuumuudessakin pitäis olla. Itse inhoan nykyään helteitä yli kaiken. Siinä pysty edes nukkumaan sitten kun on liian kuuma ainakin jos ei ole kunnon viilennyslaitetta asunnossa ja jaksa tehdä oikein mitää. Ruokakaan ei tahdo maistua jos on joku 25-33 astetta lämmintä. Alkoholia jos erehtyy juomaan helteellä parikin annosta niin on jo melkein taju kankaalla. Juomakin lämpenee minuutissa ja jäätelö sulaa puolessa minuutissa. Toivottovasti noin kuuma ei tule Suomessa tänä kesänä mut on sekin vielä mahdollista. Jonkun mielestä nää on tietty mitättömän pieniä murheita kun eihän Suomessa ole sotaa ja nälänhätää ainakaan vielä.
Masentunut Mies- Anonyymi00046
Mutta seksi kyllä maistuis 30 asteen helteessä. Siihen kyllä sulla olis motivaatiota ja innostusta. Silloin se kuumuus ei haittais kun pääsis panemaan.
- Anonyymi00051
Anonyymi00046 kirjoitti:
Mutta seksi kyllä maistuis 30 asteen helteessä. Siihen kyllä sulla olis motivaatiota ja innostusta. Silloin se kuumuus ei haittais kun pääsis panemaan.
No kyllä haittais ja toivottavasti nää helteet loppuis jo pian.
- Anonyymi00043
Silti ei pitäisi valittaa kun kohta on jo taas jatkuvasti pilkko pimeää ja sataa räntää. Ristiriitainen tilanne kun koskaan ei ole hyvin. Talvella vituttaa kylmyys ja pimeys, kesällä helle ja liika auringonpaiste
Masentunut Mies- Anonyymi00047
Hienoa että siellä päin ei ole satanut. Täällä on satanut monena päivänä peräkkäin.
- Anonyymi00052
Anonyymi00047 kirjoitti:
Hienoa että siellä päin ei ole satanut. Täällä on satanut monena päivänä peräkkäin.
No kyllä täälläkin on satanut mut kun tulee hellettä monta päivääkin putkeen eikä sada yhtään niin en nauti siitä.
- Anonyymi00048
Mua masentaa ajatella marraskuuta ja marraskuisia kunpa olis kesä ja kärpäsiä toiveita. Niinkään EI saa ajatella ääneen. Jamukaonnellisimpia. Masentuneitaha myö ollaa. Kirjotti pravda sitte vaikka mitä muuta. On jyväskylä varsin masentunu kaupunki. marraskuussa myö ootellaa jo ensilunta
- Anonyymi00053
Joo marraskuu on vuoden masentavin kuukausi enkä Joulustakaan enää välitä kun on jo paljon läheisiä kuollut. Joulumieli mennyt siinä samalla lähes kokonaan. Mut en mä kovista helteistä pidä myöskään ollenkaan kun silloin jaksa tehdä oikein mitään kun on liian kuuma. Silti yleensä syksyllä alkaa jo kaamosmasennus.
Masentunut Mies - Anonyymi00054
Anonyymi00053 kirjoitti:
Joo marraskuu on vuoden masentavin kuukausi enkä Joulustakaan enää välitä kun on jo paljon läheisiä kuollut. Joulumieli mennyt siinä samalla lähes kokonaan. Mut en mä kovista helteistä pidä myöskään ollenkaan kun silloin jaksa tehdä oikein mitään kun on liian kuuma. Silti yleensä syksyllä alkaa jo kaamosmasennus.
Masentunut MiesJa oikeastaan kaikki juhlapyhät on nykyään yhtä tuskaa etenkin Joulu, Uusi vuosi ja Juhannus.
Masentunut Mies
- Anonyymi00050
Kesä ja heinäkuu on hyvää aikaa varsinkin kun on poutasää ja puolipilvinenkin vielä
menettelee.
Itekkki täsä ihan tupaukkona kun terveys alkaa heikkenee. Tekis mielä lähtä luontoon kävelemään mukavan naisystävän kanssa.
Mut mieluimmin kapeit vaikka metsäautoteit pitkin. Mun kävelyvauhtinsa on jo hidastununna. Piräis olla aikaa katsella vaikka kissankäpälää ja nuuhkia siankärsämön huimaa tuoksua.
Netissä saa kuunnella mielimusiikkiaan kuka hyväns. Naapurit pitää vaan huomioid.
Iloa pintaan mase-kansalaiset! - Anonyymi00061
Tervetuloa syksy 💜
Onneksi muutaman viikon päästä illat ovat jo hämäriä. Lupaus syksystä.
"Ei syksy ole surua". - Anonyymi00062
Juhannuksena sain taas pahan hermoromahduksen kuten yleensä ja sillä oli seurauksensa. Silti tunnen aina jotain haikeutta ja vähän suruakin kesän loppumisesta. Toisaalta olen helpottunut kun kesä loppuu kun on tuskaista seurata muiden ihmisten iloa ja onnea sivusta kun itse on suunnilleen ranteitaan aukomassa tai hyppäämässä junan alle. Syksyllä ja talvella se muiden onni on ainkain yleensä paremmin muilta piilossa.
- Anonyymi00063
Lapsuudessa kesät oli yksinäisiä kun kaikki kaverit lähti mökeille maalle ja nyt aikuisuudessa ei ole edes kavereita ja jos olis niin heille mökki olis tärkeämpi kuin minä.
- Anonyymi00065
Tämä. Minulla on yksi ystävä, ja hän oli mökillään jussina. Minä yksin kaupungissa ulkopuolisena. Kävin kävelemässä rannalla, ja näin kun ihmiset olivat tyytyväisen oloisia, kesästä nauttien. Se oli vaikeaa.
- Anonyymi00064
Yleensä kaikille jotku omat jutut on tärkeämpiä. Miksi kesällä ei saa valittaa? No muut ihmiset yleensä suuttuu siitä jos valittaa ja lähtee helvettiin.
Masentunut Mies - Anonyymi00066UUSI
Minulla on sama ongelma. Liika valo häiritsee. Pidän syksystä ja talvesta. Olen hermostunut ja levoton koko kesän.
- Anonyymi00067UUSI
Jotenkin se liika valon määrä yöllä on toisinaan tehdä hulluksi. Tiedä sitten onko valoisuuden lisääntymisen ja vakavien mielialahäiriöiden välillä jokin yhteys. Joskus muistelen tällaista lukeneeni jostain.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1681016
- 58802
- 86800
Mitä luulet
Mitä luulet kaivattusi ajattelevan sonusta? Onko jotain mitä haluaisit oikaista hänelle?72727- 46653
- 62589
Vielä hyvinvointitalosta
Suurin osa pyhäjärvisistä on sivistynyttä fiksua porukkaa ja on täysin hankkeen kannalla. Nyt vain pieni äänekäs joukko75585- 28565
Suhde sinuun on ollut yhtä draamaa
ilman draamaa ja suhdetta. 😅 Oikeasti ei naurata. Nainen, olet pitänyt minut pihdeissäsi. Tunne on välillä vahva ja su35565Luule ja ajattele minusta
mitä tykkäät nainen, olet ajat sitten antanut itsestäsi ihan omanlaisen kuvan.. 😅46559