Mesimarjoja, vieläkö löytyy?

Anonyymi-ap

Silloin ennen 1960 luvulla Pielisjärven salomaitten pientilojen ojanpientareilta mesikoita kilvan etsiskelimme ja niitähän löytyi ja aika paljonkin.
Ne olivat niin älyttömän maukkaita. Oli oikein kisa meillä pikkuveijareilla, että kuka löytää parhaimmat.
Mielestäni mesimarja voittaa lakan mennen tullen maussa.
Olen kuullut että kasvinsuojelumyrkyt maatiloilla ovat vaikuttaneet mesikan häviämiseen. Harmi, jos näin on käynyt. Kaunis ja erittäin maukas marja.

6

67

Vastaukset 6

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Silloin -60 luvulla ei ollut sitä karkkivalikoimaa tarjolla, mitä nykyisin. Niinpä luonnosta löytyvät makeat marjat oli lapsien mielestä hyviä. Tuskinpa nykypäivänä lapset mesimarjaa osaa arvostaa.

• Anonyymi00002

Lehmien laiduntaminen kun loppui niin katosivat mesimarjat ja kottaraiset.

• Anonyymi00005

Ahomansikat ovat myös vähentyneet. Ahomansikka tarvitsee valoa, kasvaa nykyisin parhaiten kallioiden reunoilla, joissa ei ole pitkä heinä.

• Anonyymi00003

Mutta edelleen, taikasieniä löytyy. Niitä on erityisesti paikoissa missä lehmät laiduntaa, kasvavat hyvin paskassa ja sileen niihin tulee se TAIKA.

• Anonyymi00004

Kerro, millaisen olon niiden syöminen tekee? Löytyykö kaninkolo Liisan ihmemaahan?

• Anonyymi00006

Sienen tuntee punaisesta lakista jossa on valkoisia täpliä. Sitä nimitetään joskus leikkisesti myös anopin sieneksi. Kaikki anopit jotka ovat syöneet kyseistä sientä ovat kuulemma pitäneet keitoksen pähkinäisestä ja huumaavasta mausta 🤠

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ei käy sääliksi sitä miestä

Sitä saa mitä tilaa.
      Ikävä
      165
      1424
    2. En ehkä onnistu siinä

Kovasti minä yritän näyttää kauniilta, vain sinua varten, mutta en taida onnistua siinä.
      Ikävä
      58
      705
    3. Muistakaa pojat tämä.

Mies joka haluaa naisen, löytää keinon. Ei epäröi eikä hämmennä. Tekee kaiken eteenne.
      Ikävä
      87
      667
    4. Muhun rakastuu kaikki naiset, mut mä en rakastu niihin

Mun vaatimustaso on 10+ Mut mua tavottelee 7+ naiset
      Ikävä
      203
      558
    5. Oletko päättänyt

Että luovutat minun suhteeni
      Ikävä
      48
      516
    6. Kirjoita kolme sanaa

mistä kaivattusi voisi sinut tunnistaa.
      Suhteet
      37
      506
    7. Mies,oletko koskaan...

Käyttänyt maksullista naista?
      Ikävä
      112
      473
    8. Viesti jonka haluaisit lähettää...

hänelle. Onko jokin pieni tunniste jonka vain te tiedätte. Onko naiselta miehelle tai toisinpäin, joku joku päivämäärä
      Ikävä
      15
      470
    9. toivottavasti kohta jo kohdataan

😍😍😍😍😍 sinua olen odottanut varmasti koko elämäni
      Ikävä
      25
      463
    10. Pahoin pelkään nainen

että pidät minua epäempaattisena, itsekeskeisenä, narsistisena ja kylmänä ihmisenä. Oletko koskaan ajatellut, että minus
      Ikävä
      45
      446
    Aihe