Vyöruusurokotteesta

Anonyymi-ap

Pyysin reseptin joka nyt on omakannassa. Haen kun saan sopivan ajan, jolloin menen sitä rokotuttamaan hoitajalla.
Nyt viimeisen uutisen mukaan kuulemma saattaa vähentää alzheimeriakin, mutta ennen kaikkea siksi että perheenjäsen siihen sairastui. On kuulemma viheliäinen kipu, mutta onneksi häneen purivat lääkkeet, kaikkiin ei pure. Olemme kaikki sairastaneet vesirokon.
Google varoittaa että voi tulla seuraavana päivänä kuumeinen olo, eikä saa olla rasitusta. Onko kokemusta, onko sairaudentunnetta vyöruusurokotteen jälkeen tullut? Itse tässä pohdin, minkä asteisia liikuntamenoja voi rokotuksen jälkeisinä päivinä varata.

25

91

Vastaukset 25

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

En ottaisi mitään. Mieti nyt jos aiheuttaa haittaa?
      Miksi haluat sen ? Eihän se vyöruusu ole kivin yleinen. Onko ihan koko ajan mielessä että pitää saada?
      Niitä pelote juttuja on lehdissä koska se on mainosta. Kallis turha rokote.
      Ihminen ei tarvitse rokotteita.

• Anonyymi00003

Noin 95% 50v täyttäneistä kantaa vyöruusuvirusta ja noin joka kolmas sairastaa vyöruusun.Aikuisena sairastettu vesirokko oli niin raju kokemus,että ei kiinnosta kokeilla vyöruusua ,siksi otin rokotteen vaikka kallis olikin.

• Anonyymi00006
        Anonyymi00003 kirjoitti:

Noin 95% 50v täyttäneistä kantaa vyöruusuvirusta ja noin joka kolmas sairastaa vyöruusun.Aikuisena sairastettu vesirokko oli niin raju kokemus,että ei kiinnosta kokeilla vyöruusua ,siksi otin rokotteen vaikka kallis olikin.

Jäykkäkouristuksen ottaminen kun kukaan ei ole kuultu sairastunut siihen on outoa.
        Ihminen on niin höhlä että uskoo ha pelkää..

• Anonyymi00002

En ole muutamaan vuoteen ottanut mitään rokotteita, sen jälkeen kun koronarokotteesta sairastuin hankalasti pari kertaa. En edes pneumonia rokotetta, jota kovasti suositellaan 60+ ikäisille, mutta tiedän tapauksen, että joku on sairaalakuntoon sairastunut keuhkokuumeeseen pneumonia rokotteen ottamisesta huolimatta.
      Otan ainoastaan jäykkäkouristus rokotuksen.

• Anonyymi00004

Vanhukset joilla on jo dementia uskovat kaiken ja ottavat piikkejä. Minullakin oli omainen joka käytti kolesteroli lääkettä vuosia ja sai dementian. Ne kolesteroli lääkkeet aiheuttaa Dementiaa. Lääkkeet aiheutaa sairauksia. Usein tehottomia. Ihmiset luulee että on rehellistä ja tulevat pettymään pahasti vielä!

• Anonyymi00005

Voihan sitä kirjoitella kokemuksiaan vaikka mistä mutta odottelen edelleen, josko joku olisi ottanut rokotteen, miten toimi sen jälkeen, lepäsi vai liikkui ja oliko vaikutuksia.

• Anonyymi00007

Rokotuksen yhteydessä saa ohjeet,yleensä vältetää kovaa rasitusta ja saunomista vuorokausi.Lämpöä voi vähän nousta. Itselläni vyöruusurokotteen pistokohta oli vuorokauden pari vähän arka muita oireita ei tullut.Yksolöllisiä juttuja varmaan.

• Anonyymi00008
        Anonyymi00007 kirjoitti:

Rokotuksen yhteydessä saa ohjeet,yleensä vältetää kovaa rasitusta ja saunomista vuorokausi.Lämpöä voi vähän nousta. Itselläni vyöruusurokotteen pistokohta oli vuorokauden pari vähän arka muita oireita ei tullut.Yksolöllisiä juttuja varmaan.

Kiitos tiedosta! Joo tässä on tämmöinen ongelma minulla että hoitajan rokotuspäivä on saman päivän aamuna, kun minulla on kolmen-neljän tunnin säännöllinen liikunta, joka sisältää kävelyä ja vähän muuta, mutta ei minulle mitään rasittavaa. Siitä en haluaisi luopua ystävienkään takia. Ja nämä kaksi sattuu olemaan jatkossakin aina samana viikonpäivänä.
        Jos käyn aamulla rokotuksessa ja lähden liikkumaan, niin voiko tulla komplikaatioita. Ohjeissa sanotaan, että oireet tulevat jos tulevat, vuorokauden kuluttua. Uhkarohkea en ole ja yleensä ihan mieluusti noudan ohjeita.

• Anonyymi00009
        Anonyymi00008 kirjoitti:

Kiitos tiedosta! Joo tässä on tämmöinen ongelma minulla että hoitajan rokotuspäivä on saman päivän aamuna, kun minulla on kolmen-neljän tunnin säännöllinen liikunta, joka sisältää kävelyä ja vähän muuta, mutta ei minulle mitään rasittavaa. Siitä en haluaisi luopua ystävienkään takia. Ja nämä kaksi sattuu olemaan jatkossakin aina samana viikonpäivänä.
        Jos käyn aamulla rokotuksessa ja lähden liikkumaan, niin voiko tulla komplikaatioita. Ohjeissa sanotaan, että oireet tulevat jos tulevat, vuorokauden kuluttua. Uhkarohkea en ole ja yleensä ihan mieluusti noudan ohjeita.

Voihan sen rokotusajankohdan siirtää, jos ei liikunta päivästä halua luopua.

• Anonyymi00010
        Anonyymi00009 kirjoitti:

Voihan sen rokotusajankohdan siirtää, jos ei liikunta päivästä halua luopua.

Nyt et tainnut ymmärtää tekstiäni. Oikein tarkistin, kirjotinko jotain väärin. En.

• Anonyymi00011
        Anonyymi00008 kirjoitti:

Haloo-et niinku voi jättää yhtenä päivänä pois sitä liikuntaa. Kenen elämä voi olla noin orjallista?

• Anonyymi00017
        Anonyymi00008 kirjoitti:

Pidä palautuspäivä lenkkeilystä, kun käyt rokotuksessa!

• Anonyymi00012

Vyöruusu on kuulemma kantajalleen mitä viheliäisin vitsaus. Netissä oli kerran kuvia vyöruusun aiheuttamista punaisista "laatumista" nuorehkon miehen kasvoilla.
      Eräs vyöruusua potevista miehistä sanoi, ettei siihen ole olemassa hoitokeinoa lääkärin mukaan.

• Anonyymi00014

Puoliso otti vyöruusurokotteen, sehän pitää ottaa vielä kaksi kertaa. Hän oli pienessä kuumeessa ja väsynyt seuraavana päivänä ja vähän sitäkin seuraavana, taisi tehosteen jälkeen olla vähän enemmänkin.

Kuitenkin aion nyt itsekin rokotteen ottaa, sillä meillä vanhemmilla ihmisillä on todella suuri todennäköisyys saada vyöruusu, ja kyllä se on pahempi kuin rokotteesta mahdollisesti seuraava päivän parin hankaluus. Siihen kuitenkin on hyvä varautua.

• Anonyymi00015

Kiitos tästä.

Hänelle Anonyymi00011, 2026-07-06 22:46:03
        Minun on, en voi jättää väliin juuri tätä, monet muut kyllä, on ystävänkin asia.

• Anonyymi00024
        Anonyymi00015 kirjoitti:

Kiitos tästä.

Hänelle Anonyymi00011, 2026-07-06 22:46:03
        Minun on, en voi jättää väliin juuri tätä, monet muut kyllä, on ystävänkin asia.

Monessa apteekissakin nykyään voi samalla reissulla ostaa rokotteen ja saada samantien piikityksen hoitajalta, ei tarvii erikseen mennä terveyskeskukseen piikille.

• Anonyymi00016

Ukko otti rokotteet ,ei tullut mitään vaivoja/ oireita. Ei tietystikkään urheillut sinä, eikä seuraavinakaan päivinä.

• Anonyymi00019

Siirrän asiaa viikolla että saa rauhassa vatuloida mitä teen. Al

• Anonyymi00018

Ihminen kantaa veressään kaikenmoista, joka voi aktivoitua tai sitten ei.

Noihin pätee savolainen viisaus; suottaa olla taikka ei.

• Anonyymi00020

Kun lääkäri oli todennut mun ikävän vaivansa vyöruusuksi, lääkäri kysys, että huolinko vyöruusurokotteen. Niin se sit pisti sen vyökukka rokotteen, vaikka tiesin, ettei hän hittoikaa auta enää sen jälkeen kun virusperäine ongelma on jo
      päällänsä.
      Ei Kekkosen aika tollattia super-ihottumii oltu vielä keksittykää.
      jussinjäkki oy.

• Anonyymi00021

On tuo vyöryysy niin pirullinen tauti jotta rokotteet otin mielelläni. Mitään haittavaikutuksia en huomannut. Kaksi rokotuskertaa, jälkimmäinen oli tehosterokote. Ensimmäisen ja toisen rokotteen välillä pitää olla pari kuukautta aikaväliä.

• Anonyymi00022

Ottaisin rokotteen jos se ei olisi kohtuuttoman kallis kukkarolleni.
        Yli 200 euroa per laaki.

• Anonyymi00023

Rahanhaaskausra ha terveys 6hka sii5ä piikistä tulee ,
      Laumana menette.
      Kertokaa nyt miten sairastatte sen jälkeen hah.

• Anonyymi00025

Joko aloittaja on sairastunut johonkin muuhun minlä piikistä saa?
      Sairaudet pelottaa ja sekin on sairaus.. piikiä piikin perään..

• Anonyymi00026

Ystäväni, yli 70-vee sai vyöruusun.
        Koronarokotteen jälkeen.
        Hän oli palvelukodissa.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä Yllätti

Kaivatussasi?
      Ikävä
      205
      2029
    2. Ei enää ulkoteltta ruokaa.

Se oli sitten viimmeinen kerta kun tuonne teltalle menen.Laatu heikkenee joka vuosi ja annokset pienenee.Ei enää kiitos,
      Kuhmo
      48
      1186
    3. Jos sussa toisessa on yhtään miestä

Ja kadut tekemisiäsi niin menet poliisin puheille, paljastat kaiken oman osuutesi ja kerrot mitä kaikkea se toinen on te
      Ikävä
      174
      1082
    4. Se katse...

Täynnä rakkautta. Kunpa olisin tajunnut.
      Ikävä
      81
      976
    5. En ole hetkeen sinulle kirjoittanut nainen

Vieläkin ajattelen sinua, jos voit uskoa. Tunteet minussa huutavat toivoa ja rakkautta, kun kylmä loogisuus taas pistää
      Ikävä
      56
      861
    6. 69
      772
    7. Muuttaisitko kaivattusi luokse

heti asumaan? 🛒
      Ikävä
      100
      772
    8. Mitä eroavaisuuksia sinulla on

kaivattusi kanssa? Esim. luonteessa. Haittaavatko erot vai ovatko vain rikkaus?
      Ikävä
      77
      737
    9. Martinan tyttärestä hieno haastattelu IL

Martina on kasvattanut fiksun tyttären.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      338
      677
    10. Onnettomuus

Olivatko paikkakuntalaisia, jotka menehtyivät?
      Virrat
      26
      661
    Aihe