Elämällä ei ole enään mitään annettavaa,
on vain sairaudet ja avuttomuus,
haluaisi kuolla
syynä vanhuus , heikkous , paljon lääkeitä, syömis vaikeudet,
uupumus,
--- voisko luopua kakesta omaisuudestaan , ihan kaikesta,
jo ennen kuolemaansa,
omistaisi vain käsilaukkunsa vatteensa ja työ-eläkkeensä,
muutais vahain kotiin,
ja nukkuis vain pois,
olisko tämmönen suomessa mahdollista !
syynä moni sairaus, syd. ym. saiarudet lisänä,
kikä painaa kohta yhdesänkymppinen !
Kiitos mielipiteistä !
ARMO KUOLEMA !
95
250
Vastaukset 95
- Anonyymi00001
Eläkkeenki antais yhteiskunnalle,
sitäkää en enään tarvitse kun ei jaksa sitä itse käyttää
eikä jaksa soppailla ja ostella kaikkea kivaa kuten terveenä,
ja krematorioon en halua muuta kuin kuoleen ruumiini ! - Anonyymi00002
Onko ketään muuta näin loppuun elämänsä kalunnutta vanaa ihmistä
kuin minä yksin,
onko ainuttakaan joka haluaisi jättää nämä maaliset tomusa lopullisesti, - Anonyymi00003
Haluaisin sen Eskimoitetten menneitten aikojen kultuurin
ainaki omalle kohdalla,
jossa ihminen kun tuli vanhaksi ja avuttomaksi,
lähti itse JÄÄKARHUJEN ruuaksi,
jätti iklunsa norempien omaisuudeksi
nyt haluaisin jättää kaiken perillisille, mitään en ottais mukaan vain käsilaukun ja vaatteen jotka on päälläni,
perilliset saisi tehdä jäämistölle aivan mitä ikinä haluaisivat, - Anonyymi00004
Eutanasia ei ole Suomessa laillista,ainakaan vielä!
Vanhainkoti olisi kyllä varmapaikka hengenlähtöön?
Onhan näitä Esperin hoitomuotoja media meille tuonut julki?- Anonyymi00006
Siinä onki se ero,
ei halua Esperin tyylistä k i d u t u s t a
vaan nopean nukutuksen,
niitä lääkeitä kun piikki vaan pyllyyn
kohta nukkuu ijäistä untaan täysin ilman kipua ym. huonoja olotiloja ennen kuolemaansa,
miksi tämmöstä ei suoda loppuun eläneille täysin uupuneille vanhusksille ?
- Anonyymi00005
Siksi ne kai vaikeudet tulee vanhana, että voi hyvillä mielin jättää majansa. Ei enää harmita mikään, jota ei ole vielä tehnyt.
- Anonyymi00007
siis m i t ä ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, " vielä tehny " mitä se tarkottaa,
kun kuitenki on eläny koko elämän kirjoin hyvne ja huonoine päivineen,
mitä vielä voisi tehdä ???? höh, kerro, mitä vielä voisi vanhus tehdä kun voimat on kadonnu taivaan tuuliin,,, ?
- Anonyymi00008
Älä kuole piruuttasikaan. Elä vaikka eliiti politiikkojen kiusaksi.
- Anonyymi00009
joo niin sanoi puolisoniki aikoinaan kun sairastui alzhaimeriin, tuumasi jo laitosessa
jotensakki näin
" mä en kuole kiusallanikaa, "
nooh aikanaa tauti vei hänet vaikka huumoria riitti sairaanaki vielä joskus, hän oli erittäin suosittu henkilö kavereittensa joukossa,
jopa naiset juosi jänen perässään, mutt mä olen se tärkein kaikista kutenki, ja hän oli minulle kaikein tärkein ihminen, - Anonyymi00010
Kyllä se kuolema tonkii jo mua tuolta sisältä siihen malliin ettei lääkärikää enään
antanu elinaikaa kovinkaa pajon, sanoi vain epämmäräisesti kaikkihan me kuollaan,
kukaan ei lähtöä tarkaan tiedä,
en kuolemaa pelkää, mutta tämä loppuelämä tympii,
voisin luopua jo ihan kaikesta
ottaisn vain käslaukun ja phueimen mukaani laitokseen ja haluisin että piikittäsivät hei minut nukkumaan unta josta ei tarvi enään herätä,,,,
raskasta on, kun yhtää ei tiedä vaikka pitäis noitten raskaitten lääkkeitten avulla elää vielä ihan sata vuotiaaksi, se mua kaikkein eniten hirvittää, kun EN USKALLA jättää lääkeitäkää pois,
pitäis vain päästä nukkumaan, sen hyväksyisin kohdallani ! - Anonyymi00011
Jooo EN kuole kun ne pitää mua VÄKISIN HENGISSÄ
myrkyttää lääkeillä eiiä elän varmman yli sata vuotiaaksi,
miten jaksaa elää sata vuotiaaksi, kerroppa se, mä en taatusti jaksa,,,
- Anonyymi00012
Minulla on kokoajan paha olla ja jotenki kipeä,
mikään ei nykyisin helpota mun oloa,
tätäkö mun pitää nyt kestää niin kauan kuin kuolo armahtaa,
kertoaa miten te muut kuolevaiset kestätte tätä loppuelämän vaikeuksia ja pahaa oloa,,,,
mä en kestä, koko ajan olen kärsimyksen kourissa,,,,- Anonyymi00016
Sama vika ja tätä se on loppuun asti. Ei tästä paremmaksi tule. Päinvastoin.
Ei yhtään hyvää päivää, ei edes tuntia parempaa oloa. Yhtä kärsimystä
olla olemassa pystyynkuolleena, kun ei ole mitään mistä voi nauttia eikä
olot anna periksi nauttia mistään, edes paikallaanolosta.
Huono olo on aina. Sille ei mahda enää mitään. Romu mikä romu.
- Anonyymi00013
Kyllä omaisuudestaan eroon pääsee, otan milloin vaan vastaan omaisuuksia,
KIITOS ! - Anonyymi00014
Armokuolema eli eutanasia, josta omaa aikaansa huikeasti edellä ollut Minna Canth (1844 - 1897) puhui jo miltei 150 vuotta sitten. Ei noilla sanoilla, mutta samasta asiasta kuitenkin.
- Anonyymi00015
000013
ei sitä sinulle anneta kyllä ne on jälkeläiset jotka sen jakaa keskenään tai hävittää ,
sitä ei kuollu ole itse enään näkemässä,
näin se menee,- Anonyymi00018
Aloittaja pohtii:
"--- voisko luopua kakesta omaisuudestaan , ihan kaikesta,
jo ennen kuolemaansa"
Mitä itua siinä on ? Mistä voi tietää varmuudella milloin kuolet ? - Anonyymi00028
Anonyymi00018 kirjoitti:
Aloittaja pohtii:
jo ennen kuolemaansa"
Mitä itua siinä on ? Mistä voi tietää varmuudella milloin kuolet ?Onneks ei tiedäkään....
- Anonyymi00030
Anonyymi00018 kirjoitti:
Aloittaja pohtii:
jo ennen kuolemaansa"
Mitä itua siinä on ? Mistä voi tietää varmuudella milloin kuolet ?en tiedä miksi en piittaa omaisuudestani,
olen jo yhden omistamani kodin tavaroineen hävittäny ja ostin aivan uuden ja sinne uudet tavarat, nyt olen taas kyllästyny, haluaisin heivatka kaikki hiivattiin, siis kierrätykseen ja jotka ei kelpaa niin ne voisi vaikka poltaa, niin tehtiin siinä edellisessäki kodissani,
mutt ku ny kuolema on jo nurkan takana ei oikein jaksa suriin muutoksiin, myt ku antais paperilla täyden omistusoikeuden perillisille
itte häipyis vanhusten taloon kuolemaan ei siellä kauaa pysy nyky ainakan hengissä kuitenkaan,
tämmönenki on jo tullu mieleen, mutt. siinäki on hommia että ton saisi aikaseksi vanha ja sairas loppuun uupunu, kaikki on liika nykyisin mulle ,
äkki-lähtö olis parasta mitä teidän,
- Anonyymi00017
Älä sure, hyvin kaikki päättyy.
- Anonyymi00019
Ihana,
helpotti suuresti,,,,,,
" hyvin kaikki päättyy "
kiitos !
- Anonyymi00020
Onkos tästä aikaa kahta viikkoakaan kun Ranskan helteissä kuoli 1600 ihmistä kuumuuden aiheuttamana. Monet hukkuivat kun menivät vilvoittelemaan.
- Anonyymi00023
Joo, suo siellä vetelä täällä, tai ojasta allikkoon....
- Anonyymi00021
Jos on paljon lääkkeitä , joita syö niin paljon että tulee ihan omaehtoinen eutanasia, niin kukapa sille mitään voi sitten enää.
- Anonyymi00022
kerroppa miten niitä i t s e USKALTAA jättää pois jos lääkäri on varottanu että on hengen vaara jos ei syö säännöllisesti määrättyjä syd:n lääkeitä,
uskataisitko jättää noin vain pois ja itse alkaa suunitella lääkitystäsi,
mä tein sen ja menin etistäki huonompaan kuntoon, jopa niin huonoon ettei lääkäri antanu enään elin aikaa ollenkaan, vaan oli varma että verisuoni katkeaa päässä,
aika ei sanonu sanoi vain että kaikkihan me kuolaan kuitenki, - Anonyymi00024
Anonyymi00022 kirjoitti:
kerroppa miten niitä i t s e USKALTAA jättää pois jos lääkäri on varottanu että on hengen vaara jos ei syö säännöllisesti määrättyjä syd:n lääkeitä,
uskataisitko jättää noin vain pois ja itse alkaa suunitella lääkitystäsi,
mä tein sen ja menin etistäki huonompaan kuntoon, jopa niin huonoon ettei lääkäri antanu enään elin aikaa ollenkaan, vaan oli varma että verisuoni katkeaa päässä,
aika ei sanonu sanoi vain että kaikkihan me kuolaan kuitenki,Pöllöä, miksi sitten menee ollenkaan lääkärille jos ei aio noudattaa lääkärin ohjeita ?
- Anonyymi00025
Anonyymi00024 kirjoitti:
Pöllöä, miksi sitten menee ollenkaan lääkärille jos ei aio noudattaa lääkärin ohjeita ?
mitä horiset,
kaikki lääkkeehän ei ole sopivia, joskus on pakko kokeilla muitaki jotta henkilölle löytyy sopiva lääkitys sairauteen,
tietenki lääkärin ohjeita noudatetaan,,, - Anonyymi00026
Anonyymi00025 kirjoitti:
mitä horiset,
kaikki lääkkeehän ei ole sopivia, joskus on pakko kokeilla muitaki jotta henkilölle löytyy sopiva lääkitys sairauteen,
tietenki lääkärin ohjeita noudatetaan,,,Noin on, ja saahan sitä vähän purkaa itteään ja huoliaan samalla.
- Anonyymi00027
Anonyymi00025 kirjoitti:
mitä horiset,
tietenki lääkärin ohjeita noudatetaan,,,Taisit ymmärtää väärin.
- Anonyymi00029
Kyllä se olis parasta kun kuolis pois, noitten nuoremoien ei tarvis katella pöhkön näkösiä vanhuksia, kuten miunua,
uuuuuh ku hävetti käydä asioilla laprassa,
nuori kouluttamaton sattu mun asiaa hoitamaan, oli töksäys jota koskaan ennen en ole kohdannu, ilmeisesti nyt yhteiskuntamme on niin suurissa vaikeuksissa että laporatorioonki otetaan koulttamattomia töihin , jai sillä valtion satasella joka ne maksaa kesä töistä,
meiltä vanhuksislta nyt vaaditaan suurta kärsivällisyyttä ymmärtää nuoria kouluttamattomien töksähtelevää käytöstä,
meillähän kon kokemusta ja koulutusta asiaksapalvelusta piiiiiitkä elämän varrella, kaikissa ammateissa pitää osata asiakas palvelun säännöt,- Anonyymi00034
Ei kouluttamaton ihminen pääse labraan töihin.
Ehkä hän oli käytännön työharjoittelussa ?
Ikävä, että sattui olemaan "töksäyttelevä".
Maailmasi ei varmaan kaatunut kuitenkaan siihen ? - Anonyymi00035
Anonyymi00034 kirjoitti:
Ei kouluttamaton ihminen pääse labraan töihin.
Ehkä hän oli käytännön työharjoittelussa ?
Ikävä, että sattui olemaan "töksäyttelevä".
Maailmasi ei varmaan kaatunut kuitenkaan siihen ?Ei ollenkaan , enkä ollenkaan loukkaantunu
enemmäki
surullisena toteaa tilanteita,
ennen vaadittiin enemmän myös työntekijöiltä,
ehkä koulutus oli parempaa ennen,
kaikilla on nykyisin vaikeaa,
elämä ei ole helppoa kellää,
ennen sanottiin nuorille jotaka opetteli työelämään, että,
" työ tekijäänsä neuvoo "
näin uskoisin tulevaisuudessaki tapahtuvan,,,
- Anonyymi00031
Kauhee ripuli iski yht-äkkiä
kuoleeko ripuliin,
onko etikka hyvä lääke ripliin,
pistin vesilasiin ja maha rauhottu heti , - Anonyymi00032
Mitä ihmettä te sepustatte. Täällähän on monia jo kirjoittanu ,että haluaisi kuolla pois, tyyliin ei jaksa elää.
Silloin voi ottaa niin pal lääkeitä mettä pääsee pois ,tai lakkaa kaikki ottamasta. Mut toi eka tapa lienee varmempi.- Anonyymi00033
eipä nyt hermostuta,
lähinnä ikäisllämme on jo niin vaikeaa että kulema tulee mieleen,
mutta
todellisuudessa EI ole roskeutta ITSE riistää henkään noilla keinoilla joita esität,
ainostaa todellisuudess kaikki hyvin sairaat vanhukset toivoo kuolemaa että kuolema armahtaisi jo näistä vaivoista,
koitahan kestää vanhusten valituksia, ei täällä helppoa ole enään kellää vanhalla ihmisellä,
sinä voit olla terve ja sinun ajatukset ovat toiset kuin miedän jo vakavasti sairaitten loppuelämä on,
luoja olkoon sinuki auttajasi hädän hekellä,
- Anonyymi00036
Armo tai kuolema kuoleman varjolla.
- Anonyymi00037
TÄH ?
" kuolema kuoleman varjolla ? " - Anonyymi00069
Anonyymi00037 kirjoitti:
TÄH ?
" kuolema kuoleman varjolla ? "Kuoleman laaksossa tuonelan virran varrella.
- Anonyymi00038
Voiko Terhokodissa saada armokuoleman ?
- Anonyymi00039
AI jaaa,, VOIKO `????
sinne sitten heti jos siellä saa armo-kuoleman heti kun itse pyytää,,
nyt tarvitaan tietoa,,, Terhokodista ! - Anonyymi00040
Anonyymi00039 kirjoitti:
AI jaaa,, VOIKO `????
nyt tarvitaan tietoa,,, Terhokodista !Jos tuo on mahdollista siellä,
Terhokodista tulee suosittu paikka vanhuskille viettä loppuelämäsä viimeset päivät seillä,
sinnehän tulee melkonen ryntäys
kun kaikki huonokuntosi vanhukset loppuun eläneet haluaa sinne hoitoon
mäki lähtisin heti, akaisin pakata käsilaukkua, jo tänään, jos toi olis mahdollista,
sanoisin vaan jälkelisille, hyvästi maailma tämä oli ny tässä, mä lähden,
pitäkää huoli itsestänne ! - Anonyymi00041
Anonyymi00039 kirjoitti:
AI jaaa,, VOIKO `????
nyt tarvitaan tietoa,,, Terhokodista !Jos on parantumattomasti sairas siellä saa ainakin hyvää loppuajan hoitoa.
- Anonyymi00042
Anonyymi00040 kirjoitti:
Jos tuo on mahdollista siellä,
Terhokodista tulee suosittu paikka vanhuskille viettä loppuelämäsä viimeset päivät seillä,
sinnehän tulee melkonen ryntäys
kun kaikki huonokuntosi vanhukset loppuun eläneet haluaa sinne hoitoon
mäki lähtisin heti, akaisin pakata käsilaukkua, jo tänään, jos toi olis mahdollista,
sanoisin vaan jälkelisille, hyvästi maailma tämä oli ny tässä, mä lähden,
pitäkää huoli itsestänne !Älkää unta nähkö. Vain parantumattomasti sairas saa siellä hyvää loppuajan
hoitoa. Hinnasta en tiedä. - Anonyymi00043
Ei. Eutanasialakia ei ole edes alettu aikaansaamaan. Niin kauan kuin lakia ei ole, ei ole armoakaan.
- Anonyymi00044
Anonyymi00043 kirjoitti:
Ei. Eutanasialakia ei ole edes alettu aikaansaamaan. Niin kauan kuin lakia ei ole, ei ole armoakaan.
Tosi törkeetä kiduttaa vanhoja sairaita ihmisiä viimeseen hengenvetoon asti,
sehän on r i k o s ihmisyyttä vastaan
kyllä suomessa pitää olla hulluja päättäjiä kun muissa euroopan maissa on eutanasia automaatisesti mahdollista kun ihminen on jo hyvin sairas, - Anonyymi00045
Anonyymi00043 kirjoitti:
Essayah vastustaa eutanansialakia. Muuten se menisi läpi.
- Anonyymi00046
Anonyymi00045 kirjoitti:
Essayah vastustaa eutanansialakia. Muuten se menisi läpi.
Hän ei varmasti ole yksi ja ainoa. Miten se voi mennä "läpi", kun ei sitä ole edes aloitettu? Tietääkseni.
- Anonyymi00047
Essayja on fiksu politikko,
MUTTA
tässä tapauksessa täysin ajattelematon,
EI raamatussa ole kielletty eutanasiaa.- Anonyymi00048
Perusteleeko Sari uskonnolla kielteisyyttään?
- Anonyymi00049
Anonyymi00048 kirjoitti:
Perusteleeko Sari uskonnolla kielteisyyttään?
ilmeisesti kokee että jos suostuu myöntämään kakiehdotuksen tarpeeliseksi luulee tekevänsä syntiä,
siis ehkä kuitenki on hieman teko-pyhä
kun kaikki muut tajuaa loppuvaiheen hirvittävän vaikeuden ja käsimyksen,
ei ymmärrä että eläimetki säästetään kärsimyksiltä mutta Sari ei IHMISTÄ halua sässtää, hänen mielestään ihminen käsiköön loppuun asti vaikka helvetin tuskia,
pikkusen pöyristyttää ajatus, - Anonyymi00050
Anonyymi00049 kirjoitti:
ilmeisesti kokee että jos suostuu myöntämään kakiehdotuksen tarpeeliseksi luulee tekevänsä syntiä,
ei ymmärrä että eläimetki säästetään kärsimyksiltä mutta Sari ei IHMISTÄ halua sässtää, hänen mielestään ihminen käsiköön loppuun asti vaikka helvetin tuskia,
pikkusen pöyristyttää ajatus,jotain kummallista on Sarin ja Räsäsen ajatusmaailmassa, kun eivät tajua mitä eutanasia oikeesti on silloin kun ihmisen elämä on loppu, eikä ole minkäänlaista toivoa paremmasta, on vain suurta kärsimystä sairalla itselleen muuta myös OMAISILLE suuri suru ja kärsimys, voi olla joskus että oamiset kärsii paljon enemmän kuin se kuoleva sairas itse,
kummalista aina ei voi ymmärtää joittennki motiiveja,
jotkut näyttelee tekopyhää,
ei Jumala arvosta tekopyhiä ihmisiä vaikka niin luulevat,
Jumala rakastaa TOTUUTTA ja TOTUUDESSA eläviä ihmisiä ! - Anonyymi00056
Anonyymi00049 kirjoitti:
pikkusen pöyristyttää ajatus,Taidatte vain olla eksyksissä, luultavasti Essayah ei mitään kärsimyskuolemaa salli, vaan kaiken lääkityksen ja kivunpoiston.
- Anonyymi00057
Anonyymi00056 kirjoitti:
Taidatte vain olla eksyksissä, luultavasti Essayah ei mitään kärsimyskuolemaa salli, vaan kaiken lääkityksen ja kivunpoiston.
"Kärsimyskuolemaa" ! Mitä muuta olet ymmärtänyt yhtä väärin?
- Anonyymi00059
Anonyymi00057 kirjoitti:
"Kärsimyskuolemaa" ! Mitä muuta olet ymmärtänyt yhtä väärin?
Olet jämähtänyt tuohon ilkeilevään kommentointiisi. Vaihda levyä.
- Anonyymi00060
Anonyymi00056 kirjoitti:
Taidatte vain olla eksyksissä, luultavasti Essayah ei mitään kärsimyskuolemaa salli, vaan kaiken lääkityksen ja kivunpoiston.
joooooo, mutta SAAKO kaikki kivuttoman lääkityksen, EI taatusti saa kaikki,
on ihan vastikkään ihan itte nähnyt kuoleman joka EI ollu kivuton vaan hirvittävä tuskaa, - Anonyymi00061
Anonyymi00060 kirjoitti:
joooooo, mutta SAAKO kaikki kivuttoman lääkityksen, EI taatusti saa kaikki,
on ihan vastikkään ihan itte nähnyt kuoleman joka EI ollu kivuton vaan hirvittävä tuskaa,tänä päivänäki tunnen tuskaa kun oma läheinen kuoli hirvittävissä tuskassaan,
tuossa viime vuonna, joka päivä käy minunki seluun kipeesti kun muistaa sen,
joten kyllä eutanasialle ON aihetta suomessa,
laki voimaan mahdollisimman pian ! - Anonyymi00062
Anonyymi00061 kirjoitti:
tänä päivänäki tunnen tuskaa kun oma läheinen kuoli hirvittävissä tuskassaan,
tuossa viime vuonna, joka päivä käy minunki seluun kipeesti kun muistaa sen,
joten kyllä eutanasialle ON aihetta suomessa,
laki voimaan mahdollisimman pian !jotenki tuntuu , onko ne niin tyhmiä nykyään etteiät helpota kuolevaa kunnäkevät että nyt se lähtee hirvittävien tuskiensa kanssa nehän näkevät kuolen tulon niistä sairaalan mittarista nauttiiko jotkut kuoven tuskista vai mistä johtuu etti nukuteta silloin kun nähdään että nyt se on loppu tulossa, ????????????????????????????
onko SADISTEJA TÖISSÄ nykyisin sairaaloissa ???????????? - Anonyymi00065
Anonyymi00059 kirjoitti:
Olet jämähtänyt tuohon ilkeilevään kommentointiisi. Vaihda levyä.
Mihin hlvt:in tästä taas häipyi vatsaus? Kuka mihinkin jämähtää. Mihin sinä?
- Anonyymi00051
Eutanasiaa on käsitelty eduskunnassa laajasti kansalaisaloitteiden pohjalta. Eduskunnan sosiaali- ja terveysvaliokunnassa on ollut käsiteltävänä kansalaisaloite, jossa eduskunnalta esitetään hallitukselle tehtävää lakivalmistelutoimeksiantoa.
Asia on kuitenkin edennyt valiokunnassa hitaasti, koska eihän se mihinkään etenisi, koska Essayah vastustaa sitä ehdottomasti.- Anonyymi00052
Ristus-puolueella on jyrkkä kanta eutanasiaan: EI.
Kristillisdemokraattien puheenjohtaja Sari Essayah (kd.) linjasi, että asiaa ei edistetä tällä hallituskaudella. Puolue suhtautuu eutanasian sallimiseen jyrkän kielteisesti.
Myös sosiaali- ja terveysvaliokunnan jäsenen, kristillisdemokraattien Päivi Räsäsen kanta on selvä: eutanasiaa ei pidä laillistaa. - Anonyymi00053
Anonyymi00052 kirjoitti:
Ristus-puolueella on jyrkkä kanta eutanasiaan: EI.
Kristillisdemokraattien puheenjohtaja Sari Essayah (kd.) linjasi, että asiaa ei edistetä tällä hallituskaudella. Puolue suhtautuu eutanasian sallimiseen jyrkän kielteisesti.
Myös sosiaali- ja terveysvaliokunnan jäsenen, kristillisdemokraattien Päivi Räsäsen kanta on selvä: eutanasiaa ei pidä laillistaa.Mutta
pitäisihän heidän perustella miksi ei,
kun RAAMATTU EI KIELLÄ
miksi nämä uskovaiset kieltää, kun teko pyhä ei ole edes Jumalan mieleinen uskonto ! - Anonyymi00094
Anonyymi00053 kirjoitti:
Mutta
pitäisihän heidän perustella miksi ei,
kun RAAMATTU EI KIELLÄ
miksi nämä uskovaiset kieltää, kun teko pyhä ei ole edes Jumalan mieleinen uskonto !Kyllä Raamatussa on selvä kielto:” Älä tapa!”
Kuinka se on sinulla voinut mennä ohi, vai mahtanetko edes lukea Raamattua.
- Anonyymi00054
Sitäpaitsi euroopassa om kristinuskoisia maita montaki joissa on eutanasia laki voimassa,
myös ameriikassa on, seki on kristinuskoinen maa ,
miksi suomen muutamat uskovaiset näyttelee tekopyhää kun se jos mikä on syntiä !- Anonyymi00055
jopa JULMUUTTA kärsivää ihmistä kohtaan !! ???? HUH !!!
- Anonyymi00064
KD on bisnesuskovaisten puolue, tekopyhiä helluntailaisia koko porukka,
rahan perässä. - Anonyymi00066
Anonyymi00064 kirjoitti:
KD on bisnesuskovaisten puolue, tekopyhiä helluntailaisia koko porukka,
rahan perässä.Ne on niilo yli-vainioita, kun maksat niin tulet terveeksi.
Niilosta tuli rikas mies. - Anonyymi00068
Anonyymi00066 kirjoitti:
Ne on niilo yli-vainioita, kun maksat niin tulet terveeksi.
Niilosta tuli rikas mies.NIILO kaatoi häneen uskovia ja tuli sillä miljonääriksi ?
- Anonyymi00067
Armo ja siunaus.
- Anonyymi00070
Armokuolema olisi kyllä armeliasta, mutta ihminen ei saa itse päättää
milloin lähtee, ellei ole keino ja rohkeutta yrittää itse päättää päivänsä.
Suomessa itsemurhan tekee lähes 700 iäkästä vuodessa.
Melkein kaksi joka päivä.- Anonyymi00071
Elämä on armotonta kun ihmiin liian vanhaksi elää.
Kun viimiset raput kerran nousoo keventynein askelin pilviareenalle, sitä muistaa, että jaksoimpas varttua luonnollisen lähdön maanpäällisistä vaikeuksista huolimati.
. särkijärven raihnas-rami. - Anonyymi00072
Anonyymi00071 kirjoitti:
Elämä on armotonta kun ihmiin liian vanhaksi elää.
Kun viimiset raput kerran nousoo keventynein askelin pilviareenalle, sitä muistaa, että jaksoimpas varttua luonnollisen lähdön maanpäällisistä vaikeuksista huolimati.
. särkijärven raihnas-rami.mä en jaksais ihan looppuuun asti tätä surkeeta avutonta vanhuutta,
jos keksisin helpon nopean lähdö lähtisin heti kun i t s e katsoisin ajankohdan itselle sopivaksi,
toivoisin myrkky pilleriä, jos jostaki semmosen saisi lääkekaappiin jo valmiiksi,
ottaisin joskus nukkumaan mennesä sen enkä aamulla enään heräisi,
se on toiveeni,
kyllä vanhuksille pitäisi jakaa pillerit valmiiksi
on aivan kauheeta surkeena loppuun asti olla henkitörreissaan,
jumalaki armahtaa, mutta on se kumma ihminen EI armahda edes vabhaa heikossa kunnoossa olevaa vanhusta. - Anonyymi00073
mä kyllä uskaltaisin jos saisin oiean myrkky pilletin, olen aivan liian vanha ja liian huonossa knnossa jo,
- Anonyymi00074
Ranskassa oli hyväksytty armo-kuolema laki voimaan, oli tänään uutisissa !
- Anonyymi00075
Muutan Ranskaan.
- Anonyymi00076
Anonyymi00075 kirjoitti:
Muutan Ranskaan.
Mä voisin tulla mukaan,
ei tarvis yksin lähteä,
kelpaisinko ? - Anonyymi00077
Anonyymi00076 kirjoitti:
Mä voisin tulla mukaan,
ei tarvis yksin lähteä,
kelpaisinko ?Ilomielin lähtisin kanssasi !
- Anonyymi00078
Anonyymi00077 kirjoitti:
Ilomielin lähtisin kanssasi !
Käytäs katsomassa Eiffeltorni,
sit mietittäis käsi kädessä mitä sitt tehtäis,
vois ollakki niin ett mä ihastusin sinuun
enkä haluiskaa kuolla
ois se kauheeta,
tiesitkö
rakauustuminen on aivan kauhee asia, siinä menee pää ihan seksi pitkäksi aikaa,
ootko joskus kokenu sen,
mä ooon joskus, - Anonyymi00079
Anonyymi00078 kirjoitti:
enkä haluiskaa kuolla
ois se kauheeta,
tiesitkö
ootko joskus kokenu sen,
mä ooon joskus,heh heh,
on tämä elämä hauskaa kun sen ottaa hmorilla, - Anonyymi00080
Anonyymi00079 kirjoitti:
heh heh,
on tämä elämä hauskaa kun sen ottaa hmorilla,huuuuuuumorilla , tooooooosi tympeetä noi kirjainten laiskuus ku eivät viiiiiiiiitttti tulla esiin kuin montakertaa naputtamalla,,,,
- Anonyymi00093
Anonyymi00078 kirjoitti:
enkä haluiskaa kuolla
ois se kauheeta,
tiesitkö
ootko joskus kokenu sen,
mä ooon joskus,Olen kokenut sen jopa useamman kerran.
- Anonyymi00095
Anonyymi00093 kirjoitti:
Olen kokenut sen jopa useamman kerran.
Miltä se tuntui
miten pääsit siitä tunteesta eroon,
mä en meinaa päästä eroon ollenkaan siitä tunteesta nimittäin,
aivan kauhee juttu
se tietenki parantaisi jos saisi olla kokoajan kohteen surassa, heh heh heeee kuis sinulla,,, - Anonyymi00096
Anonyymi00095 kirjoitti:
Miltä se tuntui
miten pääsit siitä tunteesta eroon,
mä en meinaa päästä eroon ollenkaan siitä tunteesta nimittäin,
aivan kauhee juttu
se tietenki parantaisi jos saisi olla kokoajan kohteen surassa, heh heh heeee kuis sinulla,,,seurassa ... e
- Anonyymi00081
Huumorillakin on rajansa,
Armokuolema on monelletullut ohikulkijan puukosta, kuten olemme uutisista lukeneet.
Kuka kaipaa Kuolemaa?- Anonyymi00082
Jos tulee tapetuksi tai murhatuksi, sitä ei aivan yleisesti sanota armokuolemaksi. Hyvin monet parantumattomasti sairaat kaipaavat kuolemaa.
- Anonyymi00083
EI kukaan kaipaa tommosta puukotuskuolemaa,
mä hyväksyisin sen pilleri koleman
jonka itte ottais nukkumaan mennessä silloin kuun ITSE on sen päätöksen tehny, että nyt se on tässä ja hyvästi maailma,
nyt mennään luojan luo,
sitä toivon omalle kohdalleni ! - Anonyymi00084
Anonyymi00083 kirjoitti:
EI kukaan kaipaa tommosta puukotuskuolemaa,
mä hyväksyisin sen pilleri koleman
jonka itte ottais nukkumaan mennessä silloin kuun ITSE on sen päätöksen tehny, että nyt se on tässä ja hyvästi maailma,
nyt mennään luojan luo,
sitä toivon omalle kohdalleni !Tuollakaan tavalla ei varmastikaan toimita sitten, kun eutanasia on laillinen. En jaksa uskoa, että "pilleri" annetaan kotiin ja ihmiselle lupa toimittaa homma itse ja yksinään.
- Anonyymi00085
Anonyymi00084 kirjoitti:
Tuollakaan tavalla ei varmastikaan toimita sitten, kun eutanasia on laillinen. En jaksa uskoa, että "pilleri" annetaan kotiin ja ihmiselle lupa toimittaa homma itse ja yksinään.
Se kuitenki tuntuu järkevältä
tietenki vanhat ihmiset testataan tarkkaan,
onhan korkeasti koulutetut ammattilaiset suomessaki olemassa,
ei tietenkään kelle sattuu semosia pillereitä voi määrätä
vain kun todennetaan tarkkaan että elämä on lopussa ja ihminen itse ymmärtää mitä pytää lääkäriltä ,
semmonen kuolema tuntuu turvalliselta
jonka on itse saanu suunitella jopa ajan kohdanki vain itse saa ja voi päättää,
täysin ihmisen itsensä päätös kun tulee vanhaksi raihnaiseksi ja itse ymmärtää mitä pyytää. - Anonyymi00086
Anonyymi00085 kirjoitti:
Se kuitenki tuntuu järkevältä
tietenki vanhat ihmiset testataan tarkkaan,
onhan korkeasti koulutetut ammattilaiset suomessaki olemassa,
ei tietenkään kelle sattuu semosia pillereitä voi määrätä
vain kun todennetaan tarkkaan että elämä on lopussa ja ihminen itse ymmärtää mitä pytää lääkäriltä ,
semmonen kuolema tuntuu turvalliselta
jonka on itse saanu suunitella jopa ajan kohdanki vain itse saa ja voi päättää,
täysin ihmisen itsensä päätös kun tulee vanhaksi raihnaiseksi ja itse ymmärtää mitä pyytää.Järkevää ja turvallista ko. homma on vain valvotusti.
- Anonyymi00087
Anonyymi00086 kirjoitti:
Järkevää ja turvallista ko. homma on vain valvotusti.
niimpä, siksi pitääki eutanasia laki saada voimaan !
- Anonyymi00089
Anonyymi00087 kirjoitti:
niimpä, siksi pitääki eutanasia laki saada voimaan !
N i i n p ä ...
- Anonyymi00088
Armon saa kaikki lopulta.
- Anonyymi00090
Siihen tulee luottaa, kun se on luvattu.
- Anonyymi00091
Mitä on armo?
- Anonyymi00092
Mieti sitä !
- Anonyymi00097
Aloittaja, miksi mietit sitä, minne tavarasi menevät? Eikö olisi itsellesi parempi miettiä sitä miten saisit loppuelämästäsi siedettävää, ehkä jotain iloakin siihen. Kyllä ne sukulaiset omaisuutesi hoitaa tai jos yksin olet niin valtio. Voimia ja siunausta sinulle!
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1681036
- 60832
- 86800
Mitä luulet
Mitä luulet kaivattusi ajattelevan sonusta? Onko jotain mitä haluaisit oikaista hänelle?72737- 46663
Vielä hyvinvointitalosta
Suurin osa pyhäjärvisistä on sivistynyttä fiksua porukkaa ja on täysin hankkeen kannalla. Nyt vain pieni äänekäs joukko77606- 62599
- 28575
Suhde sinuun on ollut yhtä draamaa
ilman draamaa ja suhdetta. 😅 Oikeasti ei naurata. Nainen, olet pitänyt minut pihdeissäsi. Tunne on välillä vahva ja su35575Luule ja ajattele minusta
mitä tykkäät nainen, olet ajat sitten antanut itsestäsi ihan omanlaisen kuvan.. 😅46569