Uudessa kämpässäni joudun sijoittamaan pesukoneen keittiöön pesuhuoneen pienuuden takia. Keittiössä vähän tyhmästi jätetty pesukoneelle 58cm rako, eli standardilevyiset koneet (n.60cm) ei millään siihen mahdu. Koneen tulee olla edestä täytettävä koska siinä on työtaso päällä.
Varteenotettavin vaihtoehto ehkä olisi vaihtaa aukon reunassa oleva kaksinkertainen patteri yksinkertaiseksi, jolloin saisi nuo vaadittavat 2cm lisätilaa.
Onko mitään hinta-arvioita paljon sellaiset patterit maksavat (koko 90cm x 60cm)? Netistä en heti löytänyt.
Kyseessä siis kerrostalo ja pattereissa vesikierto.
Patterin vaihto?
3
783
Vastaukset
- poistaa kokonaan
se patteri ja lämmittää pakkasella vaikka sähköliedellä.
- rakentaja
Ennekuin menet tekemään yhtään mitään niin ota ensin yhteyttä isännöitsiään tai talonmieheen jos sellainen on. Pattereihin ei saa koskea ilman taloyhtiön lupaa ja saattaa olla että muilla on ollut sama ongelma niin samalla kuulet miten muut ovat sen ratkaisseet. Pesukonetta ei muutenkaan kannata sijoittaa aivan patteriin kiinni. Pesukone kun yleensä pitää jotain ääntä ja petteriverkosto toimii tunnetusti varsin hyvänä kaikupohjana niin voi olla naapuri sopu koilla jos pesukone hyrrää 1cm päässä patterista.
- juuri muuttanut
Vastaan itse itselleni jos jotain asia vielä kiinnostaa.
Lämpötukusta sai patterin 70 eurolla ja putkimies sen vaihtoi paikoilleen 20 minuutissa ilman että katkaisi vesiä ym.
Eli käytännössä ilmaista kun vertaa että vaihtoehtona olisi ollut uuden kalliin (500e) minipesukoneen osto johon olisi mahtunut kerralla puolet vähemmän kuin vanhaan koneeseen.
Luonnollisesti kysyin luvan isännöitsijältä ja tietysti patteriin on joitakin senttejä matkaa ettei linkous kuulu koko taloyhtiössä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet toisen kanssa
...ja minä yhä vain sinua kaipaan. Tiedän ettet ole onnellinen siellä. Älä hukkaa aitoa onnea ja rakkautta hukkaan vain2221537- 291393
Kuka teistä on paras nainen
A-nainen? J-nainen? K-nainen? M-nainen? S-nainen? Vai kenties joku muu...? 😊611269Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!691207- 781194
Osaako joku selittää tätä
Että miksi mulle on joka toinen ventovieras ihminen tyly ainakin ilmeillään ja eleillään?751172Jos me joskus nähtäisiin
niin ei kai sen vielä tarvitsisi merkitä sen enempää? Ja voihan olla ettei kumpikaan enää siinä vaiheessa edes haluaisi1031163- 54998
Lesken uusi
Onko totta että puolangan kunnalla töissä ollut mies joka kuoli niin sen vaimolla jo uusi lohduttaja. Pitäneekö paikkans18942Persun suusta:"Köyhät on luusereita ja ansaitsevat köyhyyden"
Ministeri Juuston apulainen näin uhoaa. Mitäs siinä. Kyllä on jo tiedetty muutaman vuoden hallitustyön pohjalta että per175855