60 luvulla ja vielä 70 luvullakin vierailtiin kylillä toisissaan usein. ilman mitään asiaakaan .Emäntä keitti kahvit ja sanoi että käykäähän pöytään . Kaatoi pannusta kahvit kuppeihin ja sanoi että ottooten kupista ja pistäkkee sekkaan(pullaa).
Nykyään vierailuun pitää olla ihan totinen syy ja sekin pitää varmistaa puhelimella että milloin passaa tulla.
Jos nykyään menee naapuriin kutsumatta niin kohtelu on töykeää..jotain juttelevat ja odottavat että vieras lähtisi pois.
Jopa omat sukulaiset on käännyttäneet ovelta pois vedoten eri syihin ..on menoja, on kiire. ei nyt sovi. jne jne
Noin se maailma on muuttunut.
Entistä aikaa....ja mennyttä..
12
100
Vastaukset 12
- Anonyymi00001
Haluan tulla luoksesi🙋
- Anonyymi00002
Kyllä käy ja pullaakin on!
- Anonyymi00003
Jos tulee vieraita niin sanon heti että Jaahas, keitetäänpä lähtökahvit... 😀
- Anonyymi00004
Mun luona ei kukaan käy, vaikka kutsunkin 🥺
- Anonyymi00005
Ole onnellinen.
- Anonyymi00011
Ei minullakaan ketään vieraita käy ystäviä ei ole yhteiskunnan ulkopuolella kansaneläkkeellä ei ole ihmisarvoa jos ei ollut työpaikkaa josta olisi kertynyt työeläke. kuntouttavan työtoiminnan virka oli
- Anonyymi00006
Mulla on aina ovet lukossa ja verhot ikkunoissa, en avaa ovea jos ovikello soi, kännykkään en vastaa jos joku soittaa
- Anonyymi00007
Ennen oli ennen, kaikki paremmin. Ison talon isännät polki alaikäisiä piikoja aitassa ja navetan ylisillä, moni emäntä tiesi mutta tyytyi osaansa
- Anonyymi00008
Jos ovikello soi, ammun haulikolla oveen... 😁☝️
- Anonyymi00009
Ei sulla hönö oo hulikkoo.
- Anonyymi00010
Oi näitä hyviä vanhoja aikoja
- Anonyymi00012
Minä keitän termospulloon valmiiksi kahvia, jos joku ilmoittaa tulevansa kylään? Kun ovikello soi, niin kaadan kuppeihin jo kahvin valmiiksi, niin ei mene vieraalla kauan, kun kun saa lähtökahvit!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 100832
Martinan tyttärestä hieno haastattelu IL
Martina on kasvattanut fiksun tyttären.361810- 76630
- 50615
Mä olen tosi
Ylpeä sinusta 🫂 Ajatuksissani pyydän sulle paljon suojelusta ja varjelusta. Sinua rakastettaan ja susta välitetään. Mui38599- 65595
- 30566
En minä tule koskaan ottamaan sinuun yhteyttä
Että siinä ole vaan rauhassa ilman minua koko loppuelämäsi ajan.25540Omituiset kuntayhtymän vieraat festareilla
Mitähän Pekka Iivari teki kuntayhtymän vieraana festareilla? Harvemmin tällaiset tilaisuudet ovat ns. avec- tyyppisiä ei48537Jos se onkin niin
Että me molemmat kaivataan toisiamme. Odotetaan sitä näkemistä. Ollaan mustasukkaisia ja mietitään, että kenen kanssa se27532