Tietäisikö kukaan köynnöskasvia, joka menestyy sisällä? Kultaköynnös on tuttu, mutta en sellaista nyt etsi.
Haen tuuheaa, pienehkö lehtistä, itse kiipeävää kasvia, jossa saa olla vaikka kukkasiakin.
Kasvissa saa olla samaa rehevää henkeä, kuin pihaköynnöskasveissa.
KÖYNNÖSKASVI SISÄLLE
6
10767
Vastaukset
- Ellah.
esimerkiksi vesifiikus on nätti, pienilehtinen köynnös, jota myydään joskus sellaisen paksun pölkyn ympärille kierrettynä.
Sitten on herttaköynnösvehka, mutta aika samanlainen, kuin kultaköynnöskin.
Muratti on myös pienilehtinen, mutta maineeltaanhan se on kuolemankasvi.. :)
Kohtalonköynnöskin on nätti kiipeilevä köynnös, mutta siinäkin on isommat lehdet.- köynnökset
Onko nämä ns. kiipeäviä köynnöksiä? Olen törmännyt nimittäin huonekasveihin, joista käytetään nimitystä köynnös, mutta ne eivät niinkään omin avuin tartu tukirakenteisiin kiinni kuten esim hernekasvit.
Monesti nämä "köynnökset" pitää itse kieputtaa jonkin materiaalin ympärille.
Kiitos ehdotuksista. Otan niistä selvää. - anemone
Se on tosi nopeakasvuinen ja runsaslehtinen. Talvella se usein pudottelee lehtiään ja voi olla joskus jopa aivan "kalju" koko talven, mutta aloittaa uuden kasvun helmi-maaliskuussa ja kukinnan aika pian sen jälkeen. Kasvi kukkii parhaiten itä-eteläsuunnassa olevalla ikkunalla, mutta viihtyy hyvin myös pohjoisella ikkunalla ja kasvaa hurjaa vauhtia.
Kesällä se tarvitsee paljon vettä, mutta talvella tipan noin kerran viikossa. - anemone
anemone kirjoitti:
Se on tosi nopeakasvuinen ja runsaslehtinen. Talvella se usein pudottelee lehtiään ja voi olla joskus jopa aivan "kalju" koko talven, mutta aloittaa uuden kasvun helmi-maaliskuussa ja kukinnan aika pian sen jälkeen. Kasvi kukkii parhaiten itä-eteläsuunnassa olevalla ikkunalla, mutta viihtyy hyvin myös pohjoisella ikkunalla ja kasvaa hurjaa vauhtia.
Kesällä se tarvitsee paljon vettä, mutta talvella tipan noin kerran viikossa.Kohtalonköynnös tarvitsee jonkinlaisen tuen, johon sitä voi sitoa kiinni, sillä oksat on pitkiä ja taipuisia.
- voisi olla
Kärsimykukka on köynnös, joka kasvattaa kärhiä (tai siis sellaisia rihamaisia systeemejä jotka kiertyvät tuen ympärille). Ts. voi kiivetä itse, mutta käytännössä sitäkin pitää avustaa. Lehdet ovat muistaakseni 5-sormiset, ehkäpä n. 5 cm halkaisijaltaan. Hieno kasvi,todella upeat kukat. Sekin tiputtaa talvella lehtiä, mutta tuuheutuu kesällä. Helppo saada kukkimaan, tykkää olla kesät ulkona. Paljon eri lajikkeita.
- puutarhaopiskelijas
koruköynnös! pienet lehdet, kauniit putkilokukat, ja kunnon köynnöskasvi on!!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 723053
- 552715
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322325- 792178
- 951996
- 541896
- 121576
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171537Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301370Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?291339