Mies ei halua lasta

rakastunut pöllö

Hei naiset ja miehet,
minulla on ihana miesystävä. Olemme seurustelleet vasta alle vuoden ja meillä menee todella hyvin.
Emme asu yhdessä, mutta vietämme melkein kaiken vapaa-ajan yhdessä, ja tapaamme lähes joka ilta jomman kumman luona.
Ainut pilvi taivaallani on että mies on ilmoittanut ettei varmaan koskaan halua lasta. Hän on 31-vuotias.
Mitäs luulette, naiset ja miehet, kuinkas todennäköistä on että hän muuttaa mieltään?
Luulisi että näin voisi käydä jos hän kiintyy minuun tarpeeksi.. ? Mutta pitäähän ihmisen sanoja kuunnella, ymmärtää ja uskoa.
Itse olen 29, ja haluaisin jo kohta perustaa perheen.
Onko kokemuksia, ja mikä neuvoksi? should I stay or should I go now????

78

21586

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mies 33

sattuuhan niitä vahinkoja vai kuinka ??

• Luuletko

että kukaan voisi arvostaa enää sellaista petturia?

• rakastunut pöllö

ei satu vahinkoa jos mies on hyvä pidättelemään spermaansa. enkä ehkä muutenkaan tekis kai sellaista..
        tuttavapiirissä on kyllä sellaisiakin tapauksia, ja onnelliselta vaikuttaa lopputulos. mut mut.

• kuutio

Onhan niitä varmasti vahinkoja ja "vahinkoja".

Mutta yhdessä toivottu lapsi on alusta asti ihan eri asia, kuin "vahinko". Lapsi on kuitenkin asia, josta molempien pitäisi alusta asti olla valmiit ja halukkaat vastaamaan seuraavat _kaksikymmentä_ vuotta kotona. Ja loppuelämä joka tapauksessa, tulipa parisuhteeseen ryppyjä tahi ei.

Asettaudupa lapsen näkökulmaan. Olisiko mukavaa, jos äiti kertoo seitsemänvuotiaana, että isä ei sinua halunnut?

Toki on oikeita vahinkoja, mutta suunniteltujen vahinkojen kanssa olisin todella varovainen.

Itselleni tulee mieleen vaihtoehtoja:
        - ota väliaika nykysuhteessasi ja katso mitä mies tekee esim. kolmen kuukauden sisällä. Tuleeko uusiin ajatuksiin vai jotain muuta.
        - etsi uusi ihana mies, joka halajaa perillisiä. Sellaisiakin löytyy. Ja elämä voi olla paljon helpompaa.
        - järjestä "vahinko" ja etsi uusi ihana mies sitten kun nykyinen toteaa, että hän tarkoitti mitä sanoi, ja huomaat, ettei yksin pienen lapsen kanssa ole niin välttämättä ihan kivaa kuin kaksin.

Valinta on sinun. (Mutta miksei "koskaan" viime kädessä miehen, kysyy epätietoinen...)

• älä hyvä ihminen mitään vahinkoa.. se on petturuutta pahimmasta päästä.. meneekö se oma lapsenkaipuu tosiaan joillain (ja meneehän se) niin kovaksi että on valmis pettämään kumppaninsa niin radikaalilla tavalla ja muuttamaan monen ihmisen elämän loppuelämäkseen -ja kaikki vain itsekkäistä syistä: "Minä Haluan"...

ei pysty nyt edes sanomaan ajatuksia tässä, sen verta volttia heittää... älä älä...

!!!

• hyvänen aika
        rakastunut pöllö kirjoitti:

ei satu vahinkoa jos mies on hyvä pidättelemään spermaansa. enkä ehkä muutenkaan tekis kai sellaista..
        tuttavapiirissä on kyllä sellaisiakin tapauksia, ja onnelliselta vaikuttaa lopputulos. mut mut.

et saisi sielun rauhaa. Eli nyt kun edes olet mielessäsi ajatellut asiaa "vahingosta". On se niin ihmeellistä millaiset langat naisen käsissä on!

Tiedän tapauksen jossa nainen järjesti "vahingon", se oli niin julma teko miehen mielestä, että tuli samantien dumpatuksi eikä mies ole ikinä tunnustanut lasta omakseen... ei ikinä! Vaikka lapsi on jo toisella kymmenellä, on asia niin kova paikka miehelle, että kun oli lähellä ihan oikea vahinko minun kanssani (joka osoittautui lopulta vääräksi) oli se raivo ja katkeruus niin silmin nähtävissä ja jopa pelottavaa, että tajusin miehen hyväksi käytetyt tunteet edellisessä suhteessa. Näinkö tämä ed. nainen pilasi miehen elämän! Näinkö meni luottamus naisiin!
        Mitähän tämä nainen on kertonut lapselleen? Jos on ollut rehellinen, on täytynyt sanoa kuinka julmalla ja petturimaisella tavalla lapsi sai alkunsa eikä isä voi ikinä antaa anteeksi sitä äidille, jonka takia ei voi myöskään olla isä!

• kokemusta on

Me on seurusteltu jo viisi vuotta ja mies sanoi heti alkuun, että hän ei sitten koskaan tule haluamaan lapsia. Ei ole auttanut puhuminen, ei mikään, hän ei halua lapsia eikä muuta mieltään. yleensä sellaisilla miehillä on ollut onneton lapsuus, eivätkä ole saaneet tarpeeksi syliä ja rakkautta, eivätkä tästä syystä halua oman lapsensa kokevan sellaista. Eivät ehkä myönnä tätä suoraan, mutta sellaiseen tulokseen olen tullut. Asiassa ei tietenkään voi tehdä suoraa yleistystä.
      Me olemme olleet hurjan onnellisia ja rakastuneita koko ajan, mutta lasta me ei yhdessä tulla saamaan, sen tiedän jo.

• rakastunut pöllö

Mitä aiot tehdä?

• God

Helpottaako naista kun hän keksii jonkin synkä syyn sen taustalle että mies ei halua lapsia? Saatko siitä jonkin sairaan tyydytyksen?

Ehkä mies ei vain halua 20 vuoden projektia, paskavaippojen, öisten itkemisten, vaikean murrosiän merkeissä. Onko tuota niin vaikea ymmärtää?

Miksi joku haluaa lapsen? Senkin voisi perustella sairaalla hoivavietillä, sillä ettei ole saanut pienenä tarpeeksi huolta ja huomiota joten haluaa purkaa sen nyt omaan lapseen, jne. Sitä paitsi maailma on jo nyt ylikansoitettu, joten on hyvin vastuutonta synnyttää lisää lapsia kuluttamaan luonnonvaroja.

Kaikki eivät halua hienoa autoa, tai moottoripyörää, tai joka kuukausi uusia vaatteita, tai matkustella. Kaikki eivät myöskään halua lapsia.
        Onko vaikea ymmärtää??

• ei vaihtoehtoja

Mitä aiot tehdä?

Kyllä meille ero tulee pikapuolin, tosin olen sitä jo viimeiset kaksi vuotta hautonut. Vaikka hän olisi kuinka ihana muuten, mutta jos ei voi sietääkään lapsia niin se sotii minun ajatusmaailmaani vastaan ja pahasti. Minä rakastan lapsia ja jos hän ei niin, silloin elän lopun elämäni jonkun toisen kanssa tai vaikka yksin.

• ihmiset
        God kirjoitti:

Helpottaako naista kun hän keksii jonkin synkä syyn sen taustalle että mies ei halua lapsia? Saatko siitä jonkin sairaan tyydytyksen?

Ehkä mies ei vain halua 20 vuoden projektia, paskavaippojen, öisten itkemisten, vaikean murrosiän merkeissä. Onko tuota niin vaikea ymmärtää?

Miksi joku haluaa lapsen? Senkin voisi perustella sairaalla hoivavietillä, sillä ettei ole saanut pienenä tarpeeksi huolta ja huomiota joten haluaa purkaa sen nyt omaan lapseen, jne. Sitä paitsi maailma on jo nyt ylikansoitettu, joten on hyvin vastuutonta synnyttää lisää lapsia kuluttamaan luonnonvaroja.

Kaikki eivät halua hienoa autoa, tai moottoripyörää, tai joka kuukausi uusia vaatteita, tai matkustella. Kaikki eivät myöskään halua lapsia.
        Onko vaikea ymmärtää??

jotka eivät halua lapsia niin eivät myöskään ansaitse kunnallista terveyden- tai sairaanhoitoa. Eivät ansaitse minkäänlaisia yhteiskunnan palveluja, sillä kaikki palvelujen tuottajat yleensä ovat jonkun ihmisen jälkeläisiä. Eli kuolkoot yksinään kotiinsa lapsettomat naiset ja miehet. Poikkeuksena ainoastaan tahattomasti lapsettomat, he joille ei lapsia ole suotu hedelmällisyyshoidoista huolimatta. Myöskään lapsettomat eivät ansaitse ostopalveluja mistään, sillä kaikki pyörii jälkeläisten voimalla. Tämän päivän lapset maksavat meidän terveydenhuoltomme kun olemme vanhoja, kustantavat meidän kuntoutuksemme ja hoitomme.

• lelusi
        God kirjoitti:

Onko vaikea ymmärtää??

autosi tai moottoripyöräsi huolehtii sinun tarpeistasi kun olet vanha ja sairas. Et ansaitse mitään muuta. Voitele itsesi vaikka moottoriöljyllä tai anna vaikka koirasi tehdä se.

• God
        ihmiset kirjoitti:

jotka eivät halua lapsia niin eivät myöskään ansaitse kunnallista terveyden- tai sairaanhoitoa. Eivät ansaitse minkäänlaisia yhteiskunnan palveluja, sillä kaikki palvelujen tuottajat yleensä ovat jonkun ihmisen jälkeläisiä. Eli kuolkoot yksinään kotiinsa lapsettomat naiset ja miehet. Poikkeuksena ainoastaan tahattomasti lapsettomat, he joille ei lapsia ole suotu hedelmällisyyshoidoista huolimatta. Myöskään lapsettomat eivät ansaitse ostopalveluja mistään, sillä kaikki pyörii jälkeläisten voimalla. Tämän päivän lapset maksavat meidän terveydenhuoltomme kun olemme vanhoja, kustantavat meidän kuntoutuksemme ja hoitomme.

Voi luoja miten suvaitsemattomia ja itsekkäitä naisia! :D
        MINÄ tahdon lapsen. MINÄ tahdon sitä ja tätä. Jos muut eivät tahdo samaa ja ole samaa mieltä niin KUOLKOOT!
        Taisi äiskä paapoa pikkuista lapsena vähän liikaa, taisit saada kaikki mitä halusit ja olit aina oikeassa. Äiskän isän pikku paapero...

HYI!

Jokaisella on omat tarpeensa ja olisi syytä kunnioittaa niitä.

• JÄRKYTTYNYT
        lelusi kirjoitti:

autosi tai moottoripyöräsi huolehtii sinun tarpeistasi kun olet vanha ja sairas. Et ansaitse mitään muuta. Voitele itsesi vaikka moottoriöljyllä tai anna vaikka koirasi tehdä se.

Anna sinä koirasi tehdä sinut raskaaksi.

• Monica
        God kirjoitti:

Voi luoja miten suvaitsemattomia ja itsekkäitä naisia! :D
        MINÄ tahdon lapsen. MINÄ tahdon sitä ja tätä. Jos muut eivät tahdo samaa ja ole samaa mieltä niin KUOLKOOT!
        Taisi äiskä paapoa pikkuista lapsena vähän liikaa, taisit saada kaikki mitä halusit ja olit aina oikeassa. Äiskän isän pikku paapero...

HYI!

Jokaisella on omat tarpeensa ja olisi syytä kunnioittaa niitä.

Että minä vihaan tuollaisia itsekkäitä, omahyväisiä ja pikkusieluisia kovismiehiä. Et ole tosimiestä koskaan tuntenutkaan. Sinulla ei varmaan ole minkäänlaisia tunteita, olet niljakas, iljettävä viemärirotta.

• JÄRKYTTYNYT kirjoitti:

Anna sinä koirasi tehdä sinut raskaaksi.

pöllölle,monikin mies voi vielä tuossa iässä ajatella,ettei halua ikinä lapsia.
        vanhenemisen myötä myös moni ajatus muuttuu.
        puolen vuoden päästä hän voi olla jo hyvinkin toista mieltä.
        hän oppii tuntemaan sinut kunnolla ja silloin
        hänelle voi hyvinkin tulla mieleen että sinä
        olisit hyvä ja sopiva äiti hänen lapsilleen.
        koskaan ei kannata sanoa,ei koskaan...niin se vain on!

• mii-su kirjoitti:

pöllölle,monikin mies voi vielä tuossa iässä ajatella,ettei halua ikinä lapsia.
        vanhenemisen myötä myös moni ajatus muuttuu.
        puolen vuoden päästä hän voi olla jo hyvinkin toista mieltä.
        hän oppii tuntemaan sinut kunnolla ja silloin
        hänelle voi hyvinkin tulla mieleen että sinä
        olisit hyvä ja sopiva äiti hänen lapsilleen.
        koskaan ei kannata sanoa,ei koskaan...niin se vain on!

niin mii-su...

ei se aina ihan noinkaan päin mene. olen esimerkiksi huomannut itsessäni tässä vanhetessa että oma lapsi ei olekaan ehdoton edellytys. olen alkanut ajattelemaan että entä jos en sellaista koskaan saakaan, opetellut elämään ajatuksen kanssa ja pikkuhiljaa jo tottunutkin siihen.

nuorempana (lue: < 25 vuotiaana) halusin kovastikin lapsen ja perheen. nyt olen alkanut viihtyä itsekseni jo niin hyvin ettei minulla ole "pakonomaista tarvetta" edes parisuhteelle, saati jälkeläisille. enkä todellakaan haluaisi enää neli - reilu - kymppisenä tapella potallakäynnistä ja vaatteiden pukemisesta.. suunnitelmissa onkin tällä hetkellä muutto ulkomaille "muailmoo kahtomahan" jne, toki ne tietenkin voi aina muuttua. :)

• Jenni
        Monica kirjoitti:

Että minä vihaan tuollaisia itsekkäitä, omahyväisiä ja pikkusieluisia kovismiehiä. Et ole tosimiestä koskaan tuntenutkaan. Sinulla ei varmaan ole minkäänlaisia tunteita, olet niljakas, iljettävä viemärirotta.

oli vaan aika voimakkaasti sanottu, mutta olen samaa mieltä naisena! Todella itsekästä ajattelua ed. kirjoittajalta "kuolkoot pois" ja tuomita he ketkä ei lapsia halua! Siis todella itsekästä! Pikkusieluinen paholainen... sanoisinko! Tämä mies ei tuominnut niitä jotka lapsia haluaa vaikka väkisin, jopa hedelmättömyyshoidoilla tms. mutta puolusti vaan niitä jotka lapsia ei halua/saa!

• MiesX
        doctrine kirjoitti:

niin mii-su...

ei se aina ihan noinkaan päin mene. olen esimerkiksi huomannut itsessäni tässä vanhetessa että oma lapsi ei olekaan ehdoton edellytys. olen alkanut ajattelemaan että entä jos en sellaista koskaan saakaan, opetellut elämään ajatuksen kanssa ja pikkuhiljaa jo tottunutkin siihen.

nuorempana (lue: < 25 vuotiaana) halusin kovastikin lapsen ja perheen. nyt olen alkanut viihtyä itsekseni jo niin hyvin ettei minulla ole "pakonomaista tarvetta" edes parisuhteelle, saati jälkeläisille. enkä todellakaan haluaisi enää neli - reilu - kymppisenä tapella potallakäynnistä ja vaatteiden pukemisesta.. suunnitelmissa onkin tällä hetkellä muutto ulkomaille "muailmoo kahtomahan" jne, toki ne tietenkin voi aina muuttua. :)

Samoilla linjoilla. Mitä vanhemmaksi tulee, sitä vähemmän lapsesta ehtii nauttia hänen vanhetessaan.

Eli jos tekisi lapsen 4-kymppisenä, olisi jo 6-kymppinen kun lapsi 20. Mieluummin sen tekisi aiemmin ja näkisi lapsen aikuistuvan sekä hänen aikuiselämääkin mahdollisimman paljon.

• MiesX
        Jenni kirjoitti:

oli vaan aika voimakkaasti sanottu, mutta olen samaa mieltä naisena! Todella itsekästä ajattelua ed. kirjoittajalta "kuolkoot pois" ja tuomita he ketkä ei lapsia halua! Siis todella itsekästä! Pikkusieluinen paholainen... sanoisinko! Tämä mies ei tuominnut niitä jotka lapsia haluaa vaikka väkisin, jopa hedelmättömyyshoidoilla tms. mutta puolusti vaan niitä jotka lapsia ei halua/saa!

Erilaiset ihmiset ja mielipiteet ovat rikkaus.

Ei todellakaan ihan kuolemaan pitäisi tuomita jos ei ole samaa mieltä, tai jos haluaa erilaisia asioita elämältä.

• ei vaihtoehtoja kirjoitti:

Kyllä meille ero tulee pikapuolin, tosin olen sitä jo viimeiset kaksi vuotta hautonut. Vaikka hän olisi kuinka ihana muuten, mutta jos ei voi sietääkään lapsia niin se sotii minun ajatusmaailmaani vastaan ja pahasti. Minä rakastan lapsia ja jos hän ei niin, silloin elän lopun elämäni jonkun toisen kanssa tai vaikka yksin.

oletko siis antanut ymmärtää miehellesi kahden vuoden ajan ettei sillä ole merkitystä haluaako hän lapsia vai ei (muutenhan olisit jo lähtenyt)? Kuitenkin olet suhteessa vielä ja annat miehen elätellä toiveita paremmasta huomisesta vaikka olet hautonut selkäänpuukotusta jo kaksi vuotta?

way to go :D

• "yleensä sellaisilla miehillä on ollut onneton lapsuus, eivätkä ole saaneet tarpeeksi syliä ja rakkautta, eivätkä tästä syystä halua oman lapsensa kokevan sellaista."

hehheh, ihan hatustako veistelit :D
        älä nyt ota itseesi, mutta tuo on kyllä täyttä roskaa =oP naurettavaa suorastaan =oD

• kertonut
        doctrine kirjoitti:

"yleensä sellaisilla miehillä on ollut onneton lapsuus, eivätkä ole saaneet tarpeeksi syliä ja rakkautta, eivätkä tästä syystä halua oman lapsensa kokevan sellaista."

älä nyt ota itseesi, mutta tuo on kyllä täyttä roskaa =oP naurettavaa suorastaan =oD

Eli mies on itse kertonut minulle, että hänellä on ollut kurja lapsuus, isä tehnyt itsarin, äiti ollut mitä ollut. Siskosta tullut narkkari jo nuorena. Eli oma perhe ei ole antanut hänelle minkäänlaista turvallista pohjaa. Ja kuten alussa sanoinkin, että minkäänlaisia yleistyksiä ei voi asiassa tehdä.

• rakastunut pöllö
        God kirjoitti:

Onko vaikea ymmärtää??

On vaikea ymmärtää.

• doctrine kirjoitti:

niin mii-su...

niin se vain on doctrine,ei sitä koskaan voi sanoa eteenpäin,mitä se elämä tuo tullessaan.
        pitäisi olla selvännäkijä jotta tietäisi varmasti.
        ei 40v ole vielä ikäloppu,ettei jaksaisi niitä vaipanvaihtoja ja yöheräämisiä,joten doctrine,jos et vielä ole kiinnostunut perheenperustamisesta,älä ajattele että olet
        "muumio" nelikymppisenä! :)

• voivoivoivoivoivoi
        God kirjoitti:

Onko vaikea ymmärtää??

on tää "jumala" luulee olevansa raukka jotakin..No hyvä vaan ettei tuommosten kusipäitten jälkeläisiä tänne tule

• kertonut kirjoitti:

Eli mies on itse kertonut minulle, että hänellä on ollut kurja lapsuus, isä tehnyt itsarin, äiti ollut mitä ollut. Siskosta tullut narkkari jo nuorena. Eli oma perhe ei ole antanut hänelle minkäänlaista turvallista pohjaa. Ja kuten alussa sanoinkin, että minkäänlaisia yleistyksiä ei voi asiassa tehdä.

pieni tarkennus:

"yleensä sellaisilla miehillä on ollut onneton lapsuus, eivätkä ole saaneet tarpeeksi syliä ja rakkautta, eivätkä tästä syystä halua oman lapsensa kokevan sellaista. Eivät ehkä myönnä tätä suoraan, mutta sellaiseen tulokseen olen tullut. Asiassa ei tietenkään voi tehdä suoraa yleistystä."

yleistät ensin tuossa todella karkeasti, sanot jopa etteivät myönnä suoraan tarkoittaen että niin olisi joka tapauksessa vaikka ei sanoisikaan, ja kuin varkain, sanot loppuun ettei voi yleistää kumoten oman teoriasi, vai pitäisikö sanoa että jättäen itsellesi "pakotien" tulevilta vastaväitteiltä.

suomeksi sanottuna koko virkkeesi oli alusta loppuun silkkaa sitä itseään, eikä sitä muuta miksikään se tosiasia että "yrität paeta" sitä jättämällä takaportin auki kumoamalla itse itsesi...

jos olet kuullut yhden miehen näin sanovan, niin kirjoita hyvä ihminen sitten niin eikä niin että "yleensä sellaisilla miehillä"... jos sallit niin kirjoitan virkkeesi uudelleen:

"Tunnen yhden miehen jolla oli onneton lapsuus, eikä ollut saanut tarpeeksi syliä ja rakkautta, eikä tästä syystä halunnut oman lapsensa kokevan sellaista."

tähän voisin sanoa että minäkin olen kuullut legendan matti nykäsestä ja mervi tapolasta. ei se tee mika ja erja häkkisestä samanlaista... eikä tässä ollut yleistystä himpun vertaa ;)

• kasvotusten
        voivoivoivoivoivoi kirjoitti:

on tää "jumala" luulee olevansa raukka jotakin..No hyvä vaan ettei tuommosten kusipäitten jälkeläisiä tänne tule

tuo sama Godille, jos uskallat... puskajussi!

• Ketale

Niin kyllä se lapsenteko onnistuu- pidetään talkoot vaan. On se kaveri kyllä omituinen...lapset kuuluu ilman muuta jossain vaiheessa hankkia....Heitä ulos ja hommaa itsellesi uros!

• rokkaa
        God kirjoitti:

Onko vaikea ymmärtää??

Olen kolmekymppinen nainen ja olisin IKIONNELLINEN, jos tapaisin about ikäiseni miehen, joka EI halua lapsia. Maailmassa riittää ihmisiä jo liiaksi asti, ja jos todella on lapsirakas voi sitä rakkautta varmaan osoittaa jo olemassa olevia ihmislapsia kohtaan, esimerkiksi adoption muodossa -> omien hankkiminen, koska omat geenit muka ovat jotenkin erinomaisempia kuin muiden on kyllä aikamoisen höpsöä ja ainakin minun mielestäni erittäin itsekästä. Omat geeninsä kaiken muun edelle asettava ihminen ei ole lapsi- vaan itserakas. Samoin: omaan tahtoonsa toisen pakottava (jättämällä ehkäisyn veks) ei ole lapsi- vaan ennen kaikkea itserakas. Sellaiselle naiselle mieskin on vain väline.

• MAANISDEPR
        Monica kirjoitti:

Monicalla taitaa olla menkat tai sitten kukaan ei juuri nyt tykkää Moonista!
        SAD mONICA

• ieki
        Jenni kirjoitti:

Luepa hieman tarkemmin. Tuo onnettoman lapsuuden kokenut raukka sanoi nimenomaan, että "on vastuutonta synnyttää lisää lapsia (paskavaippoja ym) ylikansoitettuun maailmaan". Suoraa lapsivihaa.

• ieki
        doctrine kirjoitti:

"yleensä sellaisilla miehillä on ollut onneton lapsuus, eivätkä ole saaneet tarpeeksi syliä ja rakkautta, eivätkä tästä syystä halua oman lapsensa kokevan sellaista."

Arvaapa uudestaan. Tuo on aivan täyttä totta.

• mk
        ihmiset kirjoitti:

Vain lasten vanhemmat kustantaisivat kaikki koulut ja lastentarhat ksoka eivät niitä lapsettomat parit tartte ja niin edelleen: LAskeppa paljon lapsen koulutus maksaa kun hän käy peruskoulua 9 vuotta.
        Lapsi on ihan kiva mutta vapaus menee pariksikymmeneksi vuodeksi ja rahat menee kun on muitakin elätettäviä kuin itse ja sen tiedän kun on yksi lapsi ja kalliiksi tulee.

• ...

Ole iloinen etta olet onnistunut loytamaan miehen joka nain avoimesti ja rehellisesti tuo taman asian sinun tietoisuuteen! Han ansaitsee valtavan suuren hatun noston!

Verratessa hanta joihinkin siittajiin jotka taysin vastuuntunnottomasti saavat aikaan pienokaisia jattamalla heidat sitten, ovat suurimpia rikollisia joita maa paallaan kantaa.

Sinun taytyy kuunioittaa hanen 100%rehellista mielipidettaan. On sinun valittavana haluatko elamasi ilman lapsia hanen kanssaan vai toisen miehen aviomieheksesi jonka kannssa voitte suunnitella perhetta.

• voivoivoivoivoivoi

älä käytä ehkäisyä, jos mies ei käytä..anna mennä niinku menee.. Perkele lapsi on luonnollinen asia josta mone tnykyihmiset on vieraantunu "olenko valmis" "pystynkö huolehtimaan" VOI JUMALISTE SANON MINÄ! Montakohan tuhatta vuotta ihmiset on huolehtineet pennuistaan ilman mitään saatanan suunnitteluita... Joo.. Säälin noita "en oo valmis" tyyppejä.. ne ei elä tosimaailmassa, vaan tässä nykysessä utopiassa. Itse 2 lapsen isä..EIKÄ MITÄÄN IHMEELLISTÄ OLE OLLUT..Syynsä ehkä sillä että olen isosta perheestä ja pennut ei ole niin helvetin hirvee asia niinku nykyajan nirppanokille... Rajottahaan ne pennut..kapakoissa ei vois enää sillee juosta..pitäs se hirvee pentu mukaan ottaa joka paikkaan!! VOI VOI

• ...niitä lapsentekijöitäkin, mutta koita nyt hyvä ihminen ymmärtää että sen pitäisi olla jokaisen HENKILÖKOHTAINEN valinta, sitä päätöstä ei saa kukaan tehdä puolestasi.

• God

Ehkäisy on aika uusi keksintö. Niin myös monet lääkkeet, ennaltaehkäisevätkin.
        Tuon logiikan mukaan kaikki ehkäisyt ja ennaltaehkäisevät lääkkeet pitäisi unohtaa? Onhan ihmiset pärjänneet ja eläneet ennenkin ilman pillereitä, miksi niitä nyt käyttämään.

Miten kapakat liittyy lasten tekoon, tarkoitatako että kaikki jotka eivät halua lapsia ovat juoppoja kapakoissa riekkujia? Voi lapsi hyvä, aika kauas asiasta eksyit kun et parempaa keksinyt :)

• sanot

jos täällä yllytettynä ja syyllistettynä päätänkin tehdä lapsia, vaikka elämäntilanteeni on uratäyteinen? Lapset jäävät vähemmälle huomiolle ja ajautuvat "huonoille teille" Mun muksut tulee vetää turpaan sun muksuja ja ohjaa myös niitä huonoille teille! Mutta sinähän siitä olet vain iloinen kun KAIKKI luonnollisesti tekemään muksuja innostat ja syyllistät ymmärtämättä edes missä mennään!

• rakastunut pöllö

Sä olet oikein kivan oloinen. Mä ajattelen kans just noin! jee, kiva että joku ajattelee vielä maalaisjärjellä. pusihali.

• miehesi, joka on ihminen

Sä olet oikein kivan oloinen. Mä ajattelen kans just noin! jee, kiva että joku ajattelee vielä maalaisjärjellä. pusihali.

eksyy tänne ja tajuaa mikä olet naisiasi ja ehtii dumppaa sut ennenkun pääset tekemään tuhojasi!

• rakastunut pöllö
        miehesi, joka on ihminen kirjoitti:

eksyy tänne ja tajuaa mikä olet naisiasi ja ehtii dumppaa sut ennenkun pääset tekemään tuhojasi!

Ai mikä olen naisiani?
        En suunnittele mitään huijausta, mutta olen kyllä todellakin sitä mieltä, että lapsen saamisessa ei ole mitään ihmeellisen pelottavaa jota tarviis niin hirveästi jännittää, ja että lapsen EI saamisesta pitäis tehdä elämän tarkoitus.
        Hyvää jatkoa, rakkautta ja onnea sinullekin.

• väärä kohde

Ai mikä olen naisiani?
        En suunnittele mitään huijausta, mutta olen kyllä todellakin sitä mieltä, että lapsen saamisessa ei ole mitään ihmeellisen pelottavaa jota tarviis niin hirveästi jännittää, ja että lapsen EI saamisesta pitäis tehdä elämän tarkoitus.
        Hyvää jatkoa, rakkautta ja onnea sinullekin.

kenelle sä todistelet näitä omia mielipiteitäsi! Eikö olisi korkea aika keskustella MIEHESI kanssa asiasta ja kertoa jyrkkä kantasi! Kyllä se miehesi ymmärtää lopettaa suhteen jos ei ole aikomusta muuttaa mieltänsä! Turhaan annat hänen uskoa olevasi tyytyväinen lapsettomaan suhteeseen.. sekin on todella julmaa!

• rakastunut pöllö
        väärä kohde kirjoitti:

kenelle sä todistelet näitä omia mielipiteitäsi! Eikö olisi korkea aika keskustella MIEHESI kanssa asiasta ja kertoa jyrkkä kantasi! Kyllä se miehesi ymmärtää lopettaa suhteen jos ei ole aikomusta muuttaa mieltänsä! Turhaan annat hänen uskoa olevasi tyytyväinen lapsettomaan suhteeseen.. sekin on todella julmaa!

No mutta ethän sä ole edes LUKENUT mun tekstejä jos tuollaista kirjoitat. Ei ole pakko osallistua foorumiin jossa ihmiset keskustelevat pitkään ja tosissaan ellei jaksa paneutua.

• rakastunut pöllö kirjoitti:

No mutta ethän sä ole edes LUKENUT mun tekstejä jos tuollaista kirjoitat. Ei ole pakko osallistua foorumiin jossa ihmiset keskustelevat pitkään ja tosissaan ellei jaksa paneutua.

herrajee!!!!eihän (rakastunut pöllö)ole edes meinannutkaan pakottaa miestä lapsentekoon,vaan kyseli vain siitä,koska heistä toinen haluaa ja toinen ei(ainakaan vielä)!halua.
        tuo on täysin normaalia, että monesti naisella tulee ensimmäisenä mieleen perheen perustaminen mutta mies ei välttämättä vielä ole siihen kypsä.
        liekö sitten siinä että miehet nyt tahtoo muutenkin tulla kypsyydessä vähän jälkijunassa??
        (en yleistä tätä..)

• väärä kohde

kyllä minä olen paneutunut. Lueppas omaa kirjoitustasi toisen näkökulmasta! Esim 4. ylhäältä! Kyllä siinä paistaa epäröintiä, jos nyt kuitenkin tai ehkä ei sittenkään! Ja se jo että pidempään olet hautonut asiaa lopettaa suhde ja antanut ymmärtää kuitenkin olevasi tyytväinen.

Mielenkiinnolla jään odottelemaan omaa päätöstäsi!

• mii-su kirjoitti:

herrajee!!!!eihän (rakastunut pöllö)ole edes meinannutkaan pakottaa miestä lapsentekoon,vaan kyseli vain siitä,koska heistä toinen haluaa ja toinen ei(ainakaan vielä)!halua.
        tuo on täysin normaalia, että monesti naisella tulee ensimmäisenä mieleen perheen perustaminen mutta mies ei välttämättä vielä ole siihen kypsä.
        liekö sitten siinä että miehet nyt tahtoo muutenkin tulla kypsyydessä vähän jälkijunassa??
        (en yleistä tätä..)

"liekö sitten siinä että miehet nyt tahtoo muutenkin tulla kypsyydessä vähän jälkijunassa??"

pakko heittää tähän väliin pieni biologinen fakta. =oP
        naiset kehittyy aikaisemmin, aloittaa kehittymisen siis. siinä jossain parinkympin tienoilla / jälkeen (yksilökohtaista) miehet ottavat naiset kiinni ja menevät aavistuksen verran ohitse. Näin meillä siis opetettiin jo peruskoulussa.

• doctrine kirjoitti:

"liekö sitten siinä että miehet nyt tahtoo muutenkin tulla kypsyydessä vähän jälkijunassa??"

pakko heittää tähän väliin pieni biologinen fakta. =oP
        naiset kehittyy aikaisemmin, aloittaa kehittymisen siis. siinä jossain parinkympin tienoilla / jälkeen (yksilökohtaista) miehet ottavat naiset kiinni ja menevät aavistuksen verran ohitse. Näin meillä siis opetettiin jo peruskoulussa.

ruumiillisesti voivat kehityksessä mennä ohi,mutta ei älyllisesti eikä henkisesti ainakaan....:)(sanon tämän ihan nätisti,ei saa suuttua) :)

• voivoivoivoivoivoi
        sanot kirjoitti:

jos täällä yllytettynä ja syyllistettynä päätänkin tehdä lapsia, vaikka elämäntilanteeni on uratäyteinen? Lapset jäävät vähemmälle huomiolle ja ajautuvat "huonoille teille" Mun muksut tulee vetää turpaan sun muksuja ja ohjaa myös niitä huonoille teille! Mutta sinähän siitä olet vain iloinen kun KAIKKI luonnollisesti tekemään muksuja innostat ja syyllistät ymmärtämättä edes missä mennään!

Kun MUN elämätilanne ei salli sitä tai ei salli tätä kun on tää ura. MINÄKIN käyn perkele vieköön töissä, mutta NORMAALISTI, kuten vaimonikin. Eikä muksuista ole mitään rakkareita kasvanu... Mutta en tarkota että kaikkien pitäs lapsia saada/hankkia, esimerkiksi sinä toivottavasti et hanki, jos et viitsi niitten kanssa olla!! Mutta tässä oli kyse siitä että jos joku haluaa, niin täytyy hänellä olla siihen oikeus NAISENA! Miehellä ei ole mitään tekemistä koko asian kanssa jos nainen ei niin halua!

• voivoivoivoivoivoi

Älä välitä näistä negatiivisista itsekeskeisistä ihmisistä, joilla ei hajua ole muusta kuin jostain urasta! Ja omasta mukavuudenhalusta. Mutta eihän ne tajua sitäkään miten paljon rikkaampaa elämä on lasten kanssa, jos niillä ei itsellä ole. Varmaan pikkusen liikaa ovat katsoneet jotain sinkkuelämiä;)..

• No huh huh!

Kun MUN elämätilanne ei salli sitä tai ei salli tätä kun on tää ura. MINÄKIN käyn perkele vieköön töissä, mutta NORMAALISTI, kuten vaimonikin. Eikä muksuista ole mitään rakkareita kasvanu... Mutta en tarkota että kaikkien pitäs lapsia saada/hankkia, esimerkiksi sinä toivottavasti et hanki, jos et viitsi niitten kanssa olla!! Mutta tässä oli kyse siitä että jos joku haluaa, niin täytyy hänellä olla siihen oikeus NAISENA! Miehellä ei ole mitään tekemistä koko asian kanssa jos nainen ei niin halua!

tommonen äkkipikainen skitso isänä... pahalta kuulostaa! Voi niintä lapsi raukkoja! On se hyvä että voit niitä agressioitasi tänne hiukan purkaa, ettei lasten tarvitse vastaan ottaa kaikkea!

• voivoivoivoivoivoi
        No huh huh! kirjoitti:

tommonen äkkipikainen skitso isänä... pahalta kuulostaa! Voi niintä lapsi raukkoja! On se hyvä että voit niitä agressioitasi tänne hiukan purkaa, ettei lasten tarvitse vastaan ottaa kaikkea!

maho lehmä pitää vaan turpansa kiinni. Sinunlaisesi juuri saa tunteeni kiehahtamaan.. lapsilleni olen/olen ollut aina hellä.
        Mutta tuommoset lapsettomat idiootit jotka tulee kasvatuksessa neuvomaan.. VITUTTAA

• mii-su kirjoitti:

ruumiillisesti voivat kehityksessä mennä ohi,mutta ei älyllisesti eikä henkisesti ainakaan....:)(sanon tämän ihan nätisti,ei saa suuttua) :)

en minäkään tuota väitettä välttämättä allekirjoita täysin mutta näin suomen oppilaitos opetti. ja kyllä, myös henkisellä sekä alyllisellä puolella...

itse olen sitä mieltä että vastaavan luotettavan tutkimuksen tekeminen olisi äärimmäisen vaikeaa, koska erot yksilötasolla on kuitenkin mielestäni huomattavasti suurempia kuin sukupuolten välillä.

• voivoivoivoivoivoi kirjoitti:

Älä välitä näistä negatiivisista itsekeskeisistä ihmisistä, joilla ei hajua ole muusta kuin jostain urasta! Ja omasta mukavuudenhalusta. Mutta eihän ne tajua sitäkään miten paljon rikkaampaa elämä on lasten kanssa, jos niillä ei itsellä ole. Varmaan pikkusen liikaa ovat katsoneet jotain sinkkuelämiä;)..

eikö mielestäsi vieläkin itsekeskeisempää ole tehdä noin iso päätös jonkin toisen henkilön puolesta vain sillä motiivilla että "minä haluan" ?

• mietityttää

maho lehmä pitää vaan turpansa kiinni. Sinunlaisesi juuri saa tunteeni kiehahtamaan.. lapsilleni olen/olen ollut aina hellä.
        Mutta tuommoset lapsettomat idiootit jotka tulee kasvatuksessa neuvomaan.. VITUTTAA

tuo sun käytös. Kuinkahan mahtaa käydä vaimosi ja lastesi, jos he joskus uskaltautuvat olemaan eri mieltä kanssasi jostain asiasta? Taitaa turpaan tulla niin että tukka lähtee! Pienempiin jaa heikompiin kun on niin helppo kajota, niin kun myös uhota täällä kasvottomana! Tiäks kun samaa uhoa käyttäisit livessä kuin sun kävis? Mä tiedän todella hyvin :) Voi raukka parkaa! Koita pärjätä itsesi ja pääkoppasi kanssa!

Oikeesti noi sun tekstit on järkyttäviä joita ei uskoisi syntyvän kahden lapsen isältä, mutta eihän voi olettaa että isyys kaikista ihmisistä kypsää ihmistä tekee! Häkkiin sunt pitäis sulkee rauhottumaan!

henkilökohtaisesti mä olen eri mieltä yksinäisen naisen oikeudesta lapseen, mielestäni hedelmällisyyshoitoja ei tulisi suorittaa yksinäisille tahi lesbo / homosuhteessa eläville.

lapsi ei ole jokaisen naisen perusoikeus. se on jotain aivan muuta.

my 5 cent worth..

• voivoivoivoivoivoi
        mietityttää kirjoitti:

tuo sun käytös. Kuinkahan mahtaa käydä vaimosi ja lastesi, jos he joskus uskaltautuvat olemaan eri mieltä kanssasi jostain asiasta? Taitaa turpaan tulla niin että tukka lähtee! Pienempiin jaa heikompiin kun on niin helppo kajota, niin kun myös uhota täällä kasvottomana! Tiäks kun samaa uhoa käyttäisit livessä kuin sun kävis? Mä tiedän todella hyvin :) Voi raukka parkaa! Koita pärjätä itsesi ja pääkoppasi kanssa!

Oikeesti noi sun tekstit on järkyttäviä joita ei uskoisi syntyvän kahden lapsen isältä, mutta eihän voi olettaa että isyys kaikista ihmisistä kypsää ihmistä tekee! Häkkiin sunt pitäis sulkee rauhottumaan!

kukahan täällä uhoaa? Kukahan se sanoo että tuu sanomaan kasvotusten jne? En viitsi lähteä uhkailemaan sulle takasin, kun ei siitä oo kuitenkaan hyötyä..Helppohan se on täällä kirjotella että tuu sanoo kasvotusten... "Minä tiedän kuinka sinun kävis" NAURETTAVA OLET! Munaton pelle. Vissiin olet sama henkilö kun tuo nimimerkki "God" Eli siihen en viitsi enää erikseen edes vastata.
        Istun aikoinani 3v6kk vankilassa sinuntyyppisesi uhoajan takia, ei ollut sen arvoista!

kukahan täällä uhoaa? Kukahan se sanoo että tuu sanomaan kasvotusten jne? En viitsi lähteä uhkailemaan sulle takasin, kun ei siitä oo kuitenkaan hyötyä..Helppohan se on täällä kirjotella että tuu sanoo kasvotusten... "Minä tiedän kuinka sinun kävis" NAURETTAVA OLET! Munaton pelle. Vissiin olet sama henkilö kun tuo nimimerkki "God" Eli siihen en viitsi enää erikseen edes vastata.
        Istun aikoinani 3v6kk vankilassa sinuntyyppisesi uhoajan takia, ei ollut sen arvoista!

"Istun aikoinani 3v6kk vankilassa sinuntyyppisesi uhoajan takia, ei ollut sen arvoista!"

I rest my case.

• voivoivoivoivoivoi
        doctrine kirjoitti:

eikö mielestäsi vieläkin itsekeskeisempää ole tehdä noin iso päätös jonkin toisen henkilön puolesta vain sillä motiivilla että "minä haluan" ?

Onhan se niinkn... Mutta minusta lapsissa ei ole mitään niin kauheaa... Ja kaikki asiat ei mene niinkuin suunnitellaan... Vanhana ei varmasti ole mukava jäädä yksin! Ja voihan sen ajatella niinkin, että mies on aika itsekeskeinen kun ei halua lasta vaan sen takia kun "minä en halua"
        Mutta ehkä tässä alkuperäisen kirjoittajan tapauksessa pitäisi tehdä niin, että nainen ilmoittaa miehelle että lopettaa ehkäisyn käytön. Tai en tiedä, kun en vastaavassa tilanteessa ole ollut. Mutta hirveetä se on minun mielestäni jos mies ei tajua sen vertaa kuinka tärkeä asia lapsen saanti on naisen elämää. Jos oikeasti terve mies naistaan rakastaa, niin kyllä hän tahtoo silloin lapsen saada naisensa kanssa.

Onhan se niinkn... Mutta minusta lapsissa ei ole mitään niin kauheaa... Ja kaikki asiat ei mene niinkuin suunnitellaan... Vanhana ei varmasti ole mukava jäädä yksin! Ja voihan sen ajatella niinkin, että mies on aika itsekeskeinen kun ei halua lasta vaan sen takia kun "minä en halua"
        Mutta ehkä tässä alkuperäisen kirjoittajan tapauksessa pitäisi tehdä niin, että nainen ilmoittaa miehelle että lopettaa ehkäisyn käytön. Tai en tiedä, kun en vastaavassa tilanteessa ole ollut. Mutta hirveetä se on minun mielestäni jos mies ei tajua sen vertaa kuinka tärkeä asia lapsen saanti on naisen elämää. Jos oikeasti terve mies naistaan rakastaa, niin kyllä hän tahtoo silloin lapsen saada naisensa kanssa.

"Jos oikeasti terve mies naistaan rakastaa, niin kyllä hän tahtoo silloin lapsen saada naisensa kanssa."

älä sekoita asioita keskenään. kyllä mies voi rakastaa naistaan ilman että haluaa jälkeläisiä. jälkeläiset muuttaa ihmisen loppuelämän, siitä ei pääse mihinkään. se tarkoittaa että pitää sitoutua siihen tilanteeseen _loppuelämäksi_. ja jos miehellä on pienintäkään epäilystä siitä ettei nainen välttämättä halua tulla haudatuksi yhteiseen sukuhautaan (kuten tässäkin tapauksessa varmasti on, jos kerran kaksi vuotta on jo selkäänpuukotusta suunniteltu, kyllä mieskin vaistoaa nämä asiat) niin silloin niitä ei missään tilanteessa saisi väkisin miehellä teeettää. kyllä miehelläkin _pitää_ olla valinnanvapaus tässä asiassa, oli ne motiivit kuinka itsekkäitä hyvänsä. kyllä täällä maailmassa on aivan tarpeeksi rikkinäisissä perheissä asuvia äpärälapsia muutenkin.

eikö lapsella ole mielestäsi oikeus myös rakastavaan isään? isänä voit varmasti vain miettiä miltä lapsestasi tuntuisi jos olisit kieltänyt heidän olemassaolonsa etkä haluaisi edes kuulla heistä vain sen takia koska heidän äitinsä oli niin itsekäs että lapsi oli pakko saada keinolla millä hyvänsä.

paras ratkaisu alkuperäiselle kirjoittajalle lieneekin etsiä mies joka jälkeläisiä haluaa ja yrittää rakentaa tulevaisuutta yhdessä, onnellisesti ja rehellisesti.

• rakastunut pöllö
        doctrine kirjoitti:

"Jos oikeasti terve mies naistaan rakastaa, niin kyllä hän tahtoo silloin lapsen saada naisensa kanssa."

älä sekoita asioita keskenään. kyllä mies voi rakastaa naistaan ilman että haluaa jälkeläisiä. jälkeläiset muuttaa ihmisen loppuelämän, siitä ei pääse mihinkään. se tarkoittaa että pitää sitoutua siihen tilanteeseen _loppuelämäksi_. ja jos miehellä on pienintäkään epäilystä siitä ettei nainen välttämättä halua tulla haudatuksi yhteiseen sukuhautaan (kuten tässäkin tapauksessa varmasti on, jos kerran kaksi vuotta on jo selkäänpuukotusta suunniteltu, kyllä mieskin vaistoaa nämä asiat) niin silloin niitä ei missään tilanteessa saisi väkisin miehellä teeettää. kyllä miehelläkin _pitää_ olla valinnanvapaus tässä asiassa, oli ne motiivit kuinka itsekkäitä hyvänsä. kyllä täällä maailmassa on aivan tarpeeksi rikkinäisissä perheissä asuvia äpärälapsia muutenkin.

eikö lapsella ole mielestäsi oikeus myös rakastavaan isään? isänä voit varmasti vain miettiä miltä lapsestasi tuntuisi jos olisit kieltänyt heidän olemassaolonsa etkä haluaisi edes kuulla heistä vain sen takia koska heidän äitinsä oli niin itsekäs että lapsi oli pakko saada keinolla millä hyvänsä.

paras ratkaisu alkuperäiselle kirjoittajalle lieneekin etsiä mies joka jälkeläisiä haluaa ja yrittää rakentaa tulevaisuutta yhdessä, onnellisesti ja rehellisesti.

"ja jos miehellä on pienintäkään epäilystä siitä ettei nainen välttämättä halua tulla haudatuksi yhteiseen sukuhautaan (kuten tässäkin tapauksessa varmasti on, jos kerran kaksi vuotta on jo selkäänpuukotusta suunniteltu"

What are you talking about???
        selkäänpuukottamista??? hautaan???

Minä vain kyselen täällä neuvoja ja muiden kokemuksia, että onko tiedossa tapauksia jossa noin 30-kymppinen lapsikielteinen mies muuttaa mieltään jos suhde on pitkään toiminut ihanan upeasti. Emme siis ole vielä olleet KAUAN yhdessä. Enkä vonkaa lasta NYT.

Murhia tai kuolemista en suunnittele, haaveilen vain elämästä rakkaani kanssa, ja UUDESTA elämästä, lapsesta, yhteisestä.
        Koska minähän olen RAKASTUNUT PÖLLÖ.

• rakastunut pöllö kirjoitti:

"ja jos miehellä on pienintäkään epäilystä siitä ettei nainen välttämättä halua tulla haudatuksi yhteiseen sukuhautaan (kuten tässäkin tapauksessa varmasti on, jos kerran kaksi vuotta on jo selkäänpuukotusta suunniteltu"

What are you talking about???
        selkäänpuukottamista??? hautaan???

Minä vain kyselen täällä neuvoja ja muiden kokemuksia, että onko tiedossa tapauksia jossa noin 30-kymppinen lapsikielteinen mies muuttaa mieltään jos suhde on pitkään toiminut ihanan upeasti. Emme siis ole vielä olleet KAUAN yhdessä. Enkä vonkaa lasta NYT.

Murhia tai kuolemista en suunnittele, haaveilen vain elämästä rakkaani kanssa, ja UUDESTA elämästä, lapsesta, yhteisestä.
        Koska minähän olen RAKASTUNUT PÖLLÖ.

katsos vain, piti oikein lukea uudestaan tuo alkuperäinen viesti. sotkin sitten lahjakkaasti jonkin toisen kaksivuotisen suunnitelman jättää mies lapsettomuuden takia sinuun, pahoitteluni.

haudalla tarkoitin loppuelämän yhdessä elämistä, eikö se nyt ollut jo aivan selvää? :D
        selkäänpuukotuksenkin voi tehdä muullakin tavalla kuin Matti Nykänen ;)

mutta niin, kyllähän se miehen mieli _voi_ muuttua, mutta se ei sitä _välttämättä_ tee. aika turhaa lienee kysyä meiltä täältä mitä miehesi ajattelee kun jokainen on kuitenkin yksilö ja ajattelee asiansa omalla tavalla...?

• rakastunut pöllö
        doctrine kirjoitti:

katsos vain, piti oikein lukea uudestaan tuo alkuperäinen viesti. sotkin sitten lahjakkaasti jonkin toisen kaksivuotisen suunnitelman jättää mies lapsettomuuden takia sinuun, pahoitteluni.

haudalla tarkoitin loppuelämän yhdessä elämistä, eikö se nyt ollut jo aivan selvää? :D
        selkäänpuukotuksenkin voi tehdä muullakin tavalla kuin Matti Nykänen ;)

mutta niin, kyllähän se miehen mieli _voi_ muuttua, mutta se ei sitä _välttämättä_ tee. aika turhaa lienee kysyä meiltä täältä mitä miehesi ajattelee kun jokainen on kuitenkin yksilö ja ajattelee asiansa omalla tavalla...?

Totta puhut. ei sitä kukaan tiedä mitä hän oikeasti ajattelee, saati sitten vuoden, kahden päästä. prrr.

• suska

Olen samaa mielta, etta ei se nyt niin hirveaa suunnittelua ja parasta mahdollista elaman tilannetta vaadi, etta saa lapsen. Haluisin lapsen jo nyt, mutta mies ei pida sita sopivana taman hetkiseen elaman tilanteeseen, vaikka avioliittoa on takana jo 3 vuotta. Pelkaan, etta alan ajattelemaan samalla tavalla, enka sitten ollenkaan halua lapsia, koska elama ei ole koskaan tarpeeksi tasapainoista ja turvallista. Harmittaa.

• JJ3

kun joku aloittaa asiallisen keskustelun,mistä tahansa aiheesta,tulee muutama jonkun sortin "fanaatikko/kirjanoppinut" ylistämään tai haukkumaan toisten tahtoja ja haluja pilaamalla koko asian aiheen,tuntuu olevan joka palstalla sama ongelma eikä valvojatkaan tunnu tekevän asialle yhtään mitään.
      Eikös se ole vähän sillai että jokaisella immeisellä on oma tahto ja halu,se mitä saa on sitten jokaisen oma asia.
      Tsemppiä kaikille joilla lapsia on ja niille joilla niitä ei vielä ole siunaantunut.
      ai niin mun mielestä niitä vahinko lapsia ei ole olemassakaan,jokainenhan tietää miten sellainen PANNAAN alulle,jos pelkää että ns.vahinko tapahtuu
      ei pidä asian kanssa touhuta,pidetään vehkeet tallissa eiks vaan.
      keskustelu rikasta alkusyksyä kaikille.

• kysymys_

Eikös se ole vähän niinkuin miehelle vahinko jos nainen valehdellen siittää miehen lapsen vaikkei mies sitä haluaisi, esim sanomalla että syö pillereitä jotka lopettikin kas kummaa kuukausi sitten?

Taidat olla vahinko itse...

• JJ3
        kysymys_ kirjoitti:

Eikös se ole vähän niinkuin miehelle vahinko jos nainen valehdellen siittää miehen lapsen vaikkei mies sitä haluaisi, esim sanomalla että syö pillereitä jotka lopettikin kas kummaa kuukausi sitten?

Taidat olla vahinko itse...

mieheltä se on tyhmyyttä,naiselta kaksinaamaista valehtelua ja kieroilua.

samanlainen vahinko olen kuin sinäkin.

• maanisdepres

Älä sählää...jos ei halua, niin hae jo seuraavaa, sillä sun biologinen kellosi taitaa tikittää....ei pidä oikeesti lähtee leikkii ja odottaa muutosta mitä ei tod näk tule.
      Itselleni kävi 8v. sitten niin että mua 4 nuorempi mies (silloin 25v.), jonka kaa en seukannut, vaan olin frendi, niin lähetti mulle postikortin, että haluu skidei ja noin....siitä kulu tommonen 2 kk kun seukattiin ja muutettiin yhteen ja n. 4 kk ku venasin jo vauvaa.
      Kato...miksi ei odottaisi vielä hetkeä ja katsoisi joskos joku muu ja sitten toimintaa, koska tulos on tulevaisuuden kannalta niin paljon loistavampi.
      Ihan vaan huomiona, mutta jokaisen oma asia tietty.
      Meillä on 4 upeeta muksua ja mentiin vihille 1998 =)...nyt haluisin vielä yhden, mutta nyt olen kohdannut sitten sen, että mieheni ei halua enempää ja luulen että joudun tyytymään tähän...tiedän, että kyllä mieheni sanoisi jos haluaisi, miehet ei pelaa vaan ne sanoo miten ne oikeesti ajattelee.
      Kaikkea hyvää sulle ja tsemppiä ja malttia isoihin päätöksiin.
      Eli vastaan: go!

• vauva kuume..

Hei!! Luulen,et 50%:n mahdollisuus on et mieli pide muuttuu,kun kiintyy enempi sinuun.. Tai sit saattaa mennä 10vuotta lisää,et ns.vanhoilla päivillä haluaa silmäniloa ym.. Jos hän on nuorekas ja haluaa vielä mennä paikasta toiseen,niin ettei lähtöihin menisi aina se 30min. ja matkoilla tarvitsisi aina pysähdellä ja öisiä itkuja kunnella/heräillä.. Mulla on aikaisemmasta jutusta tyttö ja nyt nykyisen mieheni kanssa haluaisin lapsen. Ollaa oltu n.puoli vuotta,mut munkaa mies ei halua lasta,joten yritän pehmittää hänen ajatuksiaan.. Olen kuitenkin susta nuorempi ja olen päättänyt,että teen lapset nuorena,jos mahdollista.. Mut toivotan sulle onnea,jos joku kaunis päivä teille syntyy söpö tyttö/poika.. Onnellinen yhden lapsen äiti.. :)

• Kauris-77

Hei! Vastaavia ongelmia myös minulla, tosin olen naimisissa ja meillä on jo yksi lapsi. Nyt alkaa 30v. lähestyä ja "innokas isoveli" kyselee jo, miksi minulla ei ole pikkuvelijeä tai siskoa? Olen jo kolme vuotta yrittänyt keskustella aiheesta, mutta mieheni vastaus on aina EI. Olen miettinyt jo että onko vika mahdollisesti minussa, olenko huono äiti vai mistä johtuu... Suhteessa ei kuitenkaan muita ongelmia ole, mutta pakko sanoa, että ero ajatukset alkavat olla mielessä...

• alkuperäinenalkuperäinen

höhh, mitä se sun miehesi sitten selitykseksi sanoo, että miksi ei?

toisaalta ero kuulostaa aika hurjalta sekin.

• Kauris-77
        alkuperäinenalkuperäinen kirjoitti:

höhh, mitä se sun miehesi sitten selitykseksi sanoo, että miksi ei?

toisaalta ero kuulostaa aika hurjalta sekin.

Siinäpä se, kun ei voi kertoa mikä homman nimi on... hän ei vaan halua toista lasta ja piste.

Tosin olen miettinyt, kun tuossa keskusteltiin aikaisemmin lapsuuden vaikutuksista oman perheen perustamiseen, niin syy saattanee löytyä myös hänen kohdaltaan sieltä. Miehelläni on ollut ja on edelleen erittäin hankala ja ilkeä "isoveli". Siis vanhemmat eivät ole saaneet otetta ja ovat juoseet tämän veljen raivokohtausten aikana karkuun... joten meno on ollut ihan sairasta ja on edelleen. Saattaisi olla itsellänikin pelko, että josko toinen lapsi saa kokea saman kohtalon. Tiedä häntä, tosin tämä ei kuulemma ole se syy, mutta kuka tietää.

Harmittaa vaan, kun ikä alkaa painaa ja riskit kasvaa...

• aj3

Helppo puhua miehenä kun pystyy lapsia tekemään vielä pitkään. Mutta "vahinko" kuullostaa väärältä kun noin selvä kielto on annettu. Ehkä joku muu sitten?

• mentten

voi se miesystäväsi mielipide voi tuosta vielä muuttua.jos haluat olla miehesi kanssa loppuelämän niin sitten vain odottelet josko mieli muutuisi.itse sain ekan lapseni 28 vuotiaana ja koin että asialla on jo kiire.sinuna en odottelisi enää vaan vaihtaisin miehen.en voisi kuitenkaan olla niin julma että vahingon kautta tulisin raskaaksi.onhan se vanhanaikaista.tosi ruma temppu kaikkiaan.entäs jos kysyt suoraan vielä kerran.jos vastaus on ei niin kerrot että haluat lapsia ja hänellä ei ole siihen yksinmäärämisoikeutta.

• Reiska`

Vastasyntynyt muistuttaa enemmän rukkasta kuin ihmistä. Lapset rääkyvät usein öisin. Ne paskovat housuvaippoihinsa ja oksentelevat kuin juopuneet. Kamalaa työpaikallani on kun joku isoäiti tuo kenkälaatikollisen valokuvia pikku kullanmuruistaan. Siinä se kellii eestä ja takaa ja on niin viksu ja vilmaattinen että.

Tuollaista piinaa en haluaisi itse koskaan tuottaa nuoremmille työtovereilleni.

• ukkeli 33

Koskaan ei kannata sano "ei koskaan".
      Mutta enpä minäkään lasta kaipaisi,kumpania kylläkin.
      Miksi pitäisi lapsi saada?
      Eihän niistä ole (henkisesti) kuin riesaa.
      Parkuvat ja paskovat yötä päivää ja ovat usein kipeinä..
      Myöhemmin vaan pahenee,kun uhmaikä tulee.
      Sitten onkin jo vuorossa tupakka,viina ja (ehkä) huumekokeilutkin-alaikäisenä.
      Eli ei lapsesta tule,kuin stressiä,stressiä ja stressiä!

• juu...

Lapsista maksettiin aikoinaan lapsilisää sen verran, että lapsien hankkiminen oli rahallisesti kannattavaa. Nykyään lapsilisä ei houkuta enään ihmisiä hankkimaan lapsia, koska lapsilisää ei ole korotettu tarpeeksi. Aikoinaan lapsien hoitamisesta kotona maksettiin palkkaa, mujtta nykyään ei taideta enään maksaa.

• rooma...
        juu... kirjoitti:

Lapsista maksettiin aikoinaan lapsilisää sen verran, että lapsien hankkiminen oli rahallisesti kannattavaa. Nykyään lapsilisä ei houkuta enään ihmisiä hankkimaan lapsia, koska lapsilisää ei ole korotettu tarpeeksi. Aikoinaan lapsien hoitamisesta kotona maksettiin palkkaa, mujtta nykyään ei taideta enään maksaa.

niin sittenhän sen itsekukin vanhuksena tietää kannattiko niitä lapsia tehdä. turhaan te täällä vauvoja ja pieniä lapsia haukutte !menkää pois kuuloetäisyydeltä jos niin ärsyttää livessäkin.

lapsi kasvattaa ja muuttaa ihmistä viisaammaksi ja saa vanhemman ajattelemaan muutakin kuin omaa napaansa.kaikille ei todellakaan lapsenkasvatus sovi.ei pinna riitä.ei sitten millään.vastuuta ja vanhemmuutta on myös se,että otetaan toisesta ihmisestä vastuuta ja kunnioitetaan hänen elämäänsä jo alusta alkaen.

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      92
      1806
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      85
      1272
    3. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1133
    4. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      74
      1004
    5. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      105
      909
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      838
    7. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      752
    8. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      47
      751
    9. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      47
      701
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      683
    Aihe