Saattohoito !

Anonyymi-ap

Kuinka moni palstalla on saattohoidossa,
kuinka voitte,

minulla vielä henki pihisee,
en tiedä kauinka kauan tätä kestää !

82

223

Vastaukset 82

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Saattohoidossa olevat tuskin kirjoittelevat täällä. He ovat matkalla kuolemaan.

• Anonyymi00002

Kyllä ne voi kirjoitella, he on ihan tavallisia ihmisiä joukossamme,
        heillä on ajatuksia,
        ei ihminen heti kuole jos on päässy saattohoitoon,

saattohoito tarkottaa vain että vakasvati sairasta ihmista hoidetaan vain oireitten mukaan
        siis lieviettään sairaudesta aiheuttuvia esm kipuja ym . helpotusta,
        ei tehdä enään suuri leikkauksia,
        ym. suurempia toimen piteitä.

• Anonyymi00027
        Anonyymi00002 kirjoitti:

heillä on ajatuksia,

saattohoito tarkottaa vain että vakasvati sairasta ihmista hoidetaan vain oireitten mukaan

Tarkoittanet palliatiivista hoitoa mikä on täysin eri asia kuin saattohoito.

• Anonyymi00030
        Anonyymi00002 kirjoitti:

heillä on ajatuksia,

Onko toi toope taas peukuttanut itseään.

• Anonyymi00080
        Anonyymi00030 kirjoitti:

Onko toi toope taas peukuttanut itseään.

itte oooot toope et vaan huomaa sitä

tiesitkä alzhaimen potilas,
        luulee olevansa terve, jopa muita parempi,
        ei ollenkaan tajua itse olevansa kuoleman sairas,

• Anonyymi00003

Olen ikäänkuin omassa, yksityisessä saattohoidossani, hoidan itseäni miten jaksan ja lepään paljon.

Tämä ei tietenkään ole aloittajan tarkoittamaa, todellista, nk. saattohoitoa, sairaalassa.

Ehkä jonain päivänä päädyn aitoon saattohoitoon, tai sitten en. Niinkuin kuka tahansa muukin täällä.

Olen aikoinani työskennellyt (pääasiassa Hgin, joskin myös muualla) sairaaloissa ja vanhainkodeissa ja muistan, että Hgin Diakonissalaitos Helsinginkadulla oli tyyliltään ihantelllinen kuolevien sairaala. Tästä on tosin jo 40 vuotta aikaa, joten sairaalat ja hoitajatkin ovat muuttuneet.

• Anonyymi00004

Olitko roska-alalla? Olen harkinnut sijoittaa Lassila&Tikanojaan ja roskishommissa on paljon tilaa tekoälykeksijöille
        Tiedätkö jotain tästä?

• Anonyymi00005

tietääkseni saattohoito tarkottaa myös meitä vielä kotona itse toimeen tulevia,
        se vaan tarkottaa sitä ettei enään tehdä suurempia toimenpiteitä eikä leikkauksia vaan lääkeillä lievitetään kaikenlaista vointia
        parempaa vointia,

näin olen olmalla khdalla ajatellu saattohoidon,
        olen vielä omatoiminen, mutta voimat täysin hukassa,

teen sen minkä vielä itse jaksan,,,
        ja lääkitys autaa paremmin jaksamaan,,,

• Anonyymi00006
        Anonyymi00005 kirjoitti:

tietääkseni saattohoito tarkottaa myös meitä vielä kotona itse toimeen tulevia,
        se vaan tarkottaa sitä ettei enään tehdä suurempia toimenpiteitä eikä leikkauksia vaan lääkeillä lievitetään kaikenlaista vointia
        parempaa vointia,

näin olen olmalla khdalla ajatellu saattohoidon,
        olen vielä omatoiminen, mutta voimat täysin hukassa,

teen sen minkä vielä itse jaksan,,,
        ja lääkitys autaa paremmin jaksamaan,,,

Kyllä, ja on hyvä tiedostaa, kuinka hoitaa itse itseään myös kotona, ettei esim. liika makailu aikaansaa esim. nk. makuuhaavoja.

• Anonyymi00008

Olen myös pysyvässä säästö saatto hoidossa saatan elää tähtämenä 110 - 120 ikä

Tänä pänä syntyvät ehtii vielä ministereiksi ja pääsen haukkumaan niitä on tarkoitus

• Anonyymi00014

oisihan se loppuvaiheessa hyvä päästä turvalliseen hoivaan

nukkua vaan pois kun voimat ovat jo täysin lopussa,

taitaa nykypäivänä jäädä vain haaveeksi,

• Anonyymi00015
        Anonyymi00008 kirjoitti:

Olen myös pysyvässä säästö saatto hoidossa saatan elää tähtämenä 110 - 120 ikä

Tänä pänä syntyvät ehtii vielä ministereiksi ja pääsen haukkumaan niitä on tarkoitus

minäki tähtään 120 v
        vaikka nyt olenki ihan uupunu,
        puoliksi elossa,
        -- henkitorreissani koitan sekoilla vielä ihan itse täällä kotosalla,

• Anonyymi00019
        Anonyymi00015 kirjoitti:

minäki tähtään 120 v
        vaikka nyt olenki ihan uupunu,
        puoliksi elossa,
        -- henkitorreissani koitan sekoilla vielä ihan itse täällä kotosalla,

Kuolkaa jo pois saatanan pahantekijät,toiselle teette ja sit mukaitse olette saattohoidossa! Toivottavasti kuolette!

• Anonyymi00060

Tyttäreni sairaanhoitaja on antanut minulle ohjeet.
        Hyvästelin mieheni,kerroin kuinka hevosemme
        on ulkotallissa.
        Kerroin Hänelle kuinka verkoissa oli kalaa
        Se hetki,jolloin ihminen irtautuu maallisesta
        on kaunis ja koskettava

• Anonyymi00007
    • Anonyymi00009

Marinistit saapuivat ketjuihin pilkkaamaan jopa saattohoidossa olevia boomeri-vanhuksia.

Muistetaan kaikki tämä käytös ja aktivismi ensi vaalien aikaan!
      Levittäkää sanaa omaisillenne!

• Anonyymi00011

Levitetään leivitetän mi käsiin näppeihin sopii kaikki lähtee

• Anonyymi00062
        Anonyymi00011 kirjoitti:

Levitetään leivitetän mi käsiin näppeihin sopii kaikki lähtee

ja sitte saunaan....

• Anonyymi00010

Taavetti SHunt sai elin kautisenmur hista mutteikuo lemantuomiota kun se oli vastaneljä toista se on usassa jossa ei paapota

ja sitten linnassa se sai toiselin kautisen lisää siel lämur hatessaan jakuoli 32 vuotiaana siellä muinoin
      Saatto. No nyt sitten niinko näette jo kuon jättänyt puoli vuotta sitten terveiset good riddance to bad rubbish hyvätlo putpskalle

https://fi.findagrave.com/memorial/88891425/david_scott-hunt

• Anonyymi00012

Korjaus 34 jade las linnassa

• Anonyymi00063
        Anonyymi00012 kirjoitti:

Korjaus 34 jade las linnassa

Todettua.

• Anonyymi00013

jooooo, saattohoito on sitä nykyajan vanhus hoiva politiikkaa,

hyvä vain jos saamme kunnon lääkityksen
      ettei tarvi
      kitua pitkään loppuvaiheessa,

• Anonyymi00016

Saahan kukin ne lääkkeet jotka hänelle kuuluvat.
        Ei saattohoito itsessään mitään lääkitystä kaipaa.

Riippuu sairaudesta ja sen oireista mitä lääkitystä potilas tarvitsee.

Ei kuoleminen, kuihtuminen eli voimattomuus kohti kuolemaa satu! Voimat vain vähenevät, eikä siihen ole mitään lääkettä. Vain lepo. Muut / hoitajat sitten auttavat esim. istumaan, auttavat ruokailussa. Nostavat pissalle, pyyhkivät pyllyn.

• Anonyymi00017
        Anonyymi00016 kirjoitti:

Saahan kukin ne lääkkeet jotka hänelle kuuluvat.
        Ei saattohoito itsessään mitään lääkitystä kaipaa.

Riippuu sairaudesta ja sen oireista mitä lääkitystä potilas tarvitsee.

Ei kuoleminen, kuihtuminen eli voimattomuus kohti kuolemaa satu! Voimat vain vähenevät, eikä siihen ole mitään lääkettä. Vain lepo. Muut / hoitajat sitten auttavat esim. istumaan, auttavat ruokailussa. Nostavat pissalle, pyyhkivät pyllyn.

Tämä on luonnollista vanhuutta. Näin ihmiset ovat vanhuuteen kuolleita jo tuhansien vuosien ajan!

• Anonyymi00022
        Anonyymi00017 kirjoitti:

Tämä on luonnollista vanhuutta. Näin ihmiset ovat vanhuuteen kuolleita jo tuhansien vuosien ajan!

Taiat olla tuo 50nen kiusaaja pahantekijä!

• Anonyymi00026
        Anonyymi00022 kirjoitti:

Taiat olla tuo 50nen kiusaaja pahantekijä!

En ole minkään numeroinen kiusaaja. Olen realisti ja kirjoitan näin. On aina paras katsoa tosiasioita silmiin.

• Anonyymi00018

Perille vaikka varpaat verillä. Tarkoitan taivasta.

• Anonyymi00020

Jeremia 31: 8-9
        8 Katso, minä tuon heidät pohjoisesta maasta, kokoan heidät maan perimmäisiltä ääriltä. Heissä on sokeita ja rampoja ynnä raskaita ja synnyttäväisiä: suurena joukkona he palajavat tänne.
        9 Itkien he tulevat, ja minä johdatan heitä, kun he kulkevat rukoillen. Minä vien heidät vesipuroille, tasaista tietä, jolla he eivät kompastu. Sillä minä olen Israelin isä, ja Efraim on minun esikoiseni.

• Anonyymi00079

Niin bal oikke! Mehän ollaan vain luontokappaleita pitemmässä näkemyksessä. Lähimmät sukulaisemme ovat isossa luonnossa ovat simpanssit.

Meitin perimässä oli vain tekijöi, geenejä jotka kohottivat meidät ohitte muun luomakunnan. Lähtivät hyysäämään ihan uusiin ulottumattomiin.

Joku sanoo, että, tarvittiin joku yliluonnollinen tekijä. Tiede selittää miten kaikki oli mahdollista? Aika ja oikeat geenit sen teki.

Villen perikunta.

• Anonyymi00021

Saas nähdä kauan sitä vielä elää. Onko syöpähoidot tehokkaita???????Onko niistä paljoo apua.

• Anonyymi00024

Nythän politikot kinastelee just niiitten syöpähoitojen suhteen,

mullaki on jonkinlainen syöpä, ei mua mitenkää hoideta, pari kertaa leikattu ja ne meinaa taas lekata mutt en kyllä enään anna, se on senverran kipeetä jälkeenpäinki, huh,
        ikä on jo ihan riittävästi ajattelin syöpäni viedä hautaan,
        ku on noita muitaki pahoja juttuja kuten syd. vajaatoiminta ja siihen lääkkeet ja tahdistin vielä auttamassa,
        oman kokemuksen mukaan tämä loppu elämä on elämäni pahinta aikaa,
        nuorena ja terveenä vaivatkaa ei suuremmin vaivannu mutt ku nyt voimat hiipuu ja avuttomuus k iu ku t t a a , kun ei jaksa oikein mitään enään kunnolla,

tätä nyt täytyy kestää hautaan asti, ajattelin selviytyä lääkityksen avulla hautaan asit
        siksi nyt hieman muutettiin lääkeitä ja nyt näyttää että siitä oli hieman apua,
        en ole ihan niin toivoton kuin jo ehdin olla surkea ja tosi paha olo,

• Anonyymi00025

Syöpä, esim. rintasyöpä, voi hoidolla poistua näennäisen kokonaan, mutta jostain syystä, kuten mahd. pienestä, jääneestä ja havaitsemattomasta etäispesäkkeestä johtuen, tai muutoin vain altistuen, jälleen parin, kolmen vuoden päästä uusiutua.

Koska se on salakavala, se useinkin tarkoittaa, että nyt se on menoa.

Syöpähoidot ovat monesti varsin uuvuttavia. Itselläni kolme naistuttua käynyt hoidoissa.

• Anonyymi00028
        Anonyymi00025 kirjoitti:

Syöpä, esim. rintasyöpä, voi hoidolla poistua näennäisen kokonaan, mutta jostain syystä, kuten mahd. pienestä, jääneestä ja havaitsemattomasta etäispesäkkeestä johtuen, tai muutoin vain altistuen, jälleen parin, kolmen vuoden päästä uusiutua.

Koska se on salakavala, se useinkin tarkoittaa, että nyt se on menoa.

Syöpähoidot ovat monesti varsin uuvuttavia. Itselläni kolme naistuttua käynyt hoidoissa.

Hyvän hoidon ymmärtää nuorille joilla on elämä edessä , on perhe ja lapset ym,

mutta jostain syystä psyyke pistää hantiin
        vanhojen monisairaitten suuria hoitoja,
        tietenki se on henkilökohtaista jos joku vanhus haluaa ne käydä läp se on hänen ihan oma asiansa,

tietääkseni suomessa saa valita hoitonsa ,

• Anonyymi00031
        Anonyymi00028 kirjoitti:

Hyvän hoidon ymmärtää nuorille joilla on elämä edessä , on perhe ja lapset ym,

mutta jostain syystä psyyke pistää hantiin
        vanhojen monisairaitten suuria hoitoja,
        tietenki se on henkilökohtaista jos joku vanhus haluaa ne käydä läp se on hänen ihan oma asiansa,

tietääkseni suomessa saa valita hoitonsa ,

Jokaisen omaa toivetta pitää kunnioittaa.

Mutta jos on jo kovin raihnainen vanhus niin nk. syöpähoito itsessään voi olla fyysisesti raskasta.

No, kunkin oma lääkärihän tämän paremmin osaa päätellä ja ehdottaa.

• Anonyymi00035

Eivät kaikki kuole johonkin vakaviin sairauksiin, kuten "syöpä"! Ei kuolemaa aina / useinkaan edellä jokin "kivulias sairaus".

Kuolema tulee, sairasti tai ei, kun ihmisen voimat loppuvat.

"Vanhuus" ei kuitenkaan ole kuolinsyy, vaan kuolinsyy on esim. "sydänpysähdys". Sydän käy loppuunsa asti, sitten ehkä hetkenaikaa oikuttelee ("kumma tunne rinnassa")... ja pysähtyy. Ei satu. Ei mitään dramaattista. Ehkä vain huokaus.

• Anonyymi00040
        Anonyymi00035 kirjoitti:

Eivät kaikki kuole johonkin vakaviin sairauksiin, kuten "syöpä"! Ei kuolemaa aina / useinkaan edellä jokin "kivulias sairaus".

Kuolema tulee, sairasti tai ei, kun ihmisen voimat loppuvat.

"Vanhuus" ei kuitenkaan ole kuolinsyy, vaan kuolinsyy on esim. "sydänpysähdys". Sydän käy loppuunsa asti, sitten ehkä hetkenaikaa oikuttelee ("kumma tunne rinnassa")... ja pysähtyy. Ei satu. Ei mitään dramaattista. Ehkä vain huokaus.

Joka kolmas eläke-ikäinen joutuu sairastamaan syövän kertovat
        tilastot.

• Anonyymi00041
        Anonyymi00040 kirjoitti:

tilastot.

moni vanhus kieltäytyy syöpä hoidoista,
        kun kuolee kuitenki muutenki
        eihän ihminen elä ikuisesti maanpäällä kyllä yli 80++++++ 110+++ ovat jo kuoleman portilla mmutenki,

• Anonyymi00042
        Anonyymi00040 kirjoitti:

tilastot.

Eli 2/3 vanhuksista ei koe syöpää.

• Anonyymi00043
        Anonyymi00042 kirjoitti:

Eli 2/3 vanhuksista ei koe syöpää.

TV:ssä eräs toinen lääkäri väitti että kaikki ihmiset jossakivaiheessa saa syövän, se oli jokin tunnin ohjelma

ketä uskoa,

minullaki kuulemma on syöpä, eikä sitä suuremmin ole hoidettu muutaman kerran leikattu,

nytki kutittaa niin hiivatisti enkä tiedä miten sitä rauhottais, pistäiskö SUOLA HAUTEEN
        joku kerran sanoi että suola parantaa kaikki vaivat,

kerran etelän reissulla olimme jossaki vuoriston kupessa lomareissulla siellä uimaaltaaseen tuli jokin mineraali vesi jostain vuoristosta sanottiin että se uina allas parantaa kaikki ihmisen vaivat,
        minulla sattui jokin pienehkö haava jalkaan, kummakyllä se parana melkein hujauksessa, se oli kyllä hienan ihme juttu,

• Anonyymi00049
        Anonyymi00043 kirjoitti:

TV:ssä eräs toinen lääkäri väitti että kaikki ihmiset jossakivaiheessa saa syövän, se oli jokin tunnin ohjelma

ketä uskoa,

minullaki kuulemma on syöpä, eikä sitä suuremmin ole hoidettu muutaman kerran leikattu,

nytki kutittaa niin hiivatisti enkä tiedä miten sitä rauhottais, pistäiskö SUOLA HAUTEEN
        joku kerran sanoi että suola parantaa kaikki vaivat,

kerran etelän reissulla olimme jossaki vuoriston kupessa lomareissulla siellä uimaaltaaseen tuli jokin mineraali vesi jostain vuoristosta sanottiin että se uina allas parantaa kaikki ihmisen vaivat,
        minulla sattui jokin pienehkö haava jalkaan, kummakyllä se parana melkein hujauksessa, se oli kyllä hienan ihme juttu,

Onpa ollut omituinen lääkäri.

Esim. meidän suvuissa ei juurikaan ole syöpää vanhuksilla ollut. Kuolleet yli 9-kymppisinä muista syistä.

• Anonyymi00029

En jaksa uskoa, että saattohoidossa olevaa ihmistä jaksaa tällainen sivusto kiinnostaa ja innostaa. Siis ajatus tällaisesta keskustelusta saatika, että vähän pitäisi jaksaa toimiakin.

• Anonyymi00032

00029
      jos sinua ei kiinosta
      sinun ei tarvitse lukea näitä juttuja ,

en minäkää lue kaikkia otsikoitten juttuja,

tämä on täysin vapaaehtoista
      ei ketään pakoteta,

onko sitä vaikea ymmärtää ,

voisko sinua joku jotenki auttaa jos sinulla on ymmärrys vaikeuksia ?

• Anonyymi00033

00029 : lle,

Saattohoito kiinostaa niitä jotka ovat saattohoidossa,
      vertaistuki on valtavan suuri tuki monelle yksin elävälle vanhukselle
      joilla ei enään ole juttu kavereita elossa,

kirjoittelu helpottaa monen yksin asuvan jaksamista,

• Anonyymi00034

Saattohoitopotilas voi joskus olla kotonakin. Mutta yleensä hän elää elämänsä viimeisiä aikoja, eikä hänellä ole enää voimavaroja kaikenlaiseen, saatika turhanaikaiseen, johon ei varmasti enää myöskääm mieli taivu.

En usko, että kun itselläni on viime metrit menossa, tulisin tänne jodlaamaan yhtään mistään aiheesta. Niin tärkeää ei ole olemassakaan siinä kohdassa.

• Anonyymi00039

Paljon voimia sinulle!
        En tiennyt , että on vontisi.nyt noin paljon huonontunut,
        Luin saattohoidon olevan ihmisen elämän viimeinen vaihe -sitten kuolema. Ja saattohoito vaihe kestää muutamasta päivästä muutamaan viikkoon.

• Anonyymi00036

00034

sinulla on kaikki oikeus mielipiteeseesi,
      sehän on puhtaasti sinun oma asiasi kuinka suhtaudut saattohoitoon

mä kunnioita joakista potilasta saattohoitopotilas on ihan oikea ihminen siinä kuin memuutki, ja hänen mielipiteensä yhtä arvokkaita kuin kenen tahansa terveenki ihmisen,

puhuminen ja omisten läsnäolo taatusti helpottaa saattohoidossa olevaa henkilöä,

• Anonyymi00044

Mitä hlvt:ä jodlaat? "Puhuminen ja omaisten läsnäolo" ovat täysin eri asioita kuin jossain idioottipalstalla laillasi sekoilu.

• Anonyymi00045
        Anonyymi00044 kirjoitti:

Mitä hlvt:ä jodlaat? "Puhuminen ja omaisten läsnäolo" ovat täysin eri asioita kuin jossain idioottipalstalla laillasi sekoilu.

Anonyymi00044

Ennen olit oikein fiksu, miksi olet muuttunut. Onko kasvain päässä, vai munuaistauti.

• Anonyymi00037

Eletään vaan.

• Anonyymi00070

kiusallaki eletää piiiiiiitkäään,

hengitetttään välillä

• Anonyymi00077
        Anonyymi00070 kirjoitti:

kiusallaki eletää piiiiiiitkäään,

hengitetttään välillä

Hengittäminen onkin taito, jota moni ei osaa. Sitäkään. On olemassa joku kilpikonnalaji, joka hengittää kerran neljässä minuutissa (jos oikein muistan). Se elää monta sataa vuotta (ellei muisti petä tässäkin:).

• Anonyymi00038

000337
      millä voimilla etelään,,,,, ?

lähtis jos jaksais ..... !

• Anonyymi00046

00044

mitä ihmettä räyhäät , eihän täällä sekoile muut kuin sinä
      miksi et hyväksy meidän muitten tämän hetkistä tilannetta, me lähes ydeksänkymppiset olemme tavalaan saatto-hoidossa, siis elämme suhteelisen hyvän lääkityksen ansiosta vielä jonkin aikaa
      mutt minullekki lääkäri on sanonu ett mun syd:n lääkkeet menettää tehonsa ja sitten se on kaput kohdallani, joten siihen on minun varauduttava jo ennakkoon,
      en pelkää kuolemaa mutta tämä vanhuus on hankalinta aikaa elämässäni, koska vanhuus ja uupumus rajottaa suuresti normaalia ihmisen elämää,

ma ainaki helpottaa tämä kirjoittelu vaikka fyysistä kontaktia ei olekaan tämä korvaa sen kuitenki jotenki, siis lievittää yksin asumista ja yksin toimeen tulemista, huomaa että täällä kirjoittelee muutki yksinjääneet vanhukset ajatuksiaan,

koitahan sinäki jaksaa vaikka joskus sua ottaa päähän meidä jorinat,

luoja sinua auttakoon jaksamaan, ei täällä kellää helppoa ole !

• Anonyymi00047

Ok, nyt selvisi; teistä ei siis kukaan tiedä eikä käsitä, mitä saattohoito tarkoittaa ja merkitsee. Oikeesti.

• Anonyymi00048

Ai jaaaa, niinkö,

mun käsittääkseni se tarkottaa ettei suuria hoitotoimenpiteitä enään tehdä, ainostaan lääkeillä lievitetään pahaa oloa ja kun on tiedossa että sairaus vie kuolemaan lopulta,

oliko oikein kuviteltu ?

• Anonyymi00050

Saattohoidossa ei taideta kirjoitella mihinkään. Silloin tehdään kuolemaa.

• Anonyymi00051

ei se noin ole ,

kerran TV:ssä oli ohjela saatohoidosta,
        kyllä kuoleva nuorinainen puhui ihan normaalisti tulevasta tilanteestaan,

meinaatko että kuoleva ihminen EI saa enään puhua eikä kirjoittaa ajatuksiaa,

omaps outo mielipide,,,, ei normaali,,,,,,,

• Anonyymi00052
        Anonyymi00051 kirjoitti:

ei se noin ole ,

Tapauksia on erilaisia. Toisen ystäväni saattohoito kesti 20 minuuttia,
        toisen vuorokauden, kumpikaan ei tajunnut enää tästä maailmasta mitään.

• Anonyymi00053

Aivan. Palliatiivinen hoito on eri asia kuin saattohoito.

• Anonyymi00054
        Anonyymi00051 kirjoitti:

ei se noin ole ,

Ei se ole mikään mielipide, se on fakta.

• Anonyymi00061
        Anonyymi00051 kirjoitti:

ei se noin ole ,

Milloinn ajatellit KUOLLA PALSTAKUOLEMAN?

Tuntuu, että täällä on monta kituvaa ja lääke ei ole saattohoito!

• Anonyymi00067

Juuri noin yleensä ja periaatteessa. Mutta olen joskus hoitanut mummoa, joka pantiin saatton muutamankin kerran, hän tokeni eläväiseksi, alkoi syömään ja seuraamaan ympäristöä, jopa sanomaan sanoja sen verran kuin häneltä niitä tuli. Kirjoituskuntoinen hän ei virkeimmilläänkään ollut. Tuli se noutaja sitten lopulta.

• Anonyymi00055

Saatille pyydettiin tansseistakin, joku pääsikin.

• Anonyymi00056

tuosta tuli mieleen menneisyys,
        mulle halus satille yks poika ja sitten kun lähdettiin sen pojan polkyörän kettiki oli just katkaistu, poika ei pässykkää kyllä sitä harmitti,
        kateeliiset nuoret miehet olikatkassu sen kettingin,
        kaikenlaista sitä sattuu ja tapahtuu,

• Anonyymi00066
        Anonyymi00056 kirjoitti:

tuosta tuli mieleen menneisyys,
        mulle halus satille yks poika ja sitten kun lähdettiin sen pojan polkyörän kettiki oli just katkaistu, poika ei pässykkää kyllä sitä harmitti,
        kateeliiset nuoret miehet olikatkassu sen kettingin,
        kaikenlaista sitä sattuu ja tapahtuu,

Voi kauheeta, ei kivaa....heh.

• Anonyymi00068
        Anonyymi00066 kirjoitti:

Voi kauheeta, ei kivaa....heh.

Ei ollu kivaa mä olin jotain 17 v ja se pois 18 v

se olisi halunnu minusta tyttötstävän, seillä oli jo pitemmän ajan suunitelmat muaki kohtaan,
        pyysi mua odottamaan häntä . hän meni teknkilliseen kouluun eri paikkakunnalle, huh, mitähä siitä olisi tullu jos olisin jääny häntä odottelemaan,
        nuoruus kun ei odottele taphtumat menee nuorena niin huimaa vauhtia,
        kaverit menee ja tulee kun nuori on elämälle utelias,

• Anonyymi00069
        Anonyymi00068 kirjoitti:

Ei ollu kivaa mä olin jotain 17 v ja se pois 18 v

se olisi halunnu minusta tyttötstävän, seillä oli jo pitemmän ajan suunitelmat muaki kohtaan,
        pyysi mua odottamaan häntä . hän meni teknkilliseen kouluun eri paikkakunnalle, huh, mitähä siitä olisi tullu jos olisin jääny häntä odottelemaan,
        nuoruus kun ei odottele taphtumat menee nuorena niin huimaa vauhtia,
        kaverit menee ja tulee kun nuori on elämälle utelias,

sitten kun tuli yllätys, monulla juhannus häät, ja se poika tli kuokkavierraksi mun häihin,
        kyllä sillä oli itku kurkussa, ja paha mieli,

mutta minkäs elämälle voi se menee ja muodostuu ihan omaa tahtiaan,
        pystyyköhä yleensäkkä nuoret suunittelemaan kummenmminin elämäänsä nuorena rakkauski tulee ja menee leimahtaa ja sammuu,

mun rakkuteni lapsialumoineen kuitenki kaikesta huolimatta kesti
        lopulta kesti 55 v avioliitto,
        kunnes kuolema erotti,

olisi seki nuori hetta ollu varmasti hyvä aviomies, olisin saanu varmasti häneki kanssa hyvän vauraan elämän,
        mutte
        nuoren elämä meni omaa polujaan, hän meni opiskelemaan ja mä jämähdin avioliittoon nuoruuden rakkuteni kansa,
        en valita,
        sain täydellisen työteliään monipuolisen vauraan ihmisen elämän elettäväkseni lapsilaumoineen,
        voin van kiittää luojaa kaikesta,

• Anonyymi00057

Mielipiteesi ja aloituksesi menee lääketieliseti vaitiolovelvollisuuden
      sektorille,joten jos vain keräät tältä sektorilta kivunlievitystä,
      osoite on väärä..very sorry!

• Anonyymi00058

Tämä sektori ei ole appu mihinkään vaivaan!
        Jos luvittelet olevasi joku apu palstan käyttäjille, palaa sinne saattohoitoosi, ehkä paranet!

• Anonyymi00071

Jos joku haluaa kertoa se on hänen asiansa.

• Anonyymi00059
    • Anonyymi00064

Pihisee ja puhisee henkeä piisaa.

• Anonyymi00065

Pikkusen naurataa nämä palstan muutamat noropatit jotak kiemurtelee kateudessaan ja mollavat toisten juttuja sitten ne kuvittelee itse oleansa täydellisiä ihmisiä eivätkä huomaa maa katkeruutaa kaikkia muita kohtaan,
      koittahaanhan ny kestää muittenki kuilevaisten ajautksia ja mielipiteitä vaikka ne ei anina olekka varsinnaan sen itseään täydellisenä pitäv pilkun nussijan mieleen,

eilen teko äly keroisiitä totuuden kun se itse valehteli ja kehui taas itseään, sano että kyseinen kirjoitta on aktiivinen palstalla moitii aktiivisesti toitsen juttuja kuvittelee itse olevansa täysdelline,
      nooh se siitä,

mä suosi huumoria mäillä palstoilla kuten tämäki alotus tavalaan on pilkesilmänurkassa tehty vaikka onko osatouus saattohoidosta,
      täällä on okeetaki tietoa kuten tuo " palletiivinen hoito " kuoolemaanjohtavassa sairaudessa,,

jakselaan ja kirjoitelaan taas mukavai kestäkäämme toisiamme vaikka vääliin hampaat irvissä luemme pistäviä piikkejä avostelun muodossa, me olemme vain ihmisiä, olakaamme siis ihminen ihmiselle, rakastakaamme toisiamme
      samassa veneeessä mennään luojan luo tuonelanvirrassa jo soudelaan kaikki ,,,samassa veneessä mukavaa päivää, mäki koitan iettää ihan kivan päivän vaikka nukuiki piiiiiitkääään,,

• Anonyymi00072

Aina on joku kaikentietävä mollaamassa muita,
        mutta ei välitetä, jatketaan kirjoittelua !

• Anonyymi00073
        Anonyymi00072 kirjoitti:

Niin tehdään,

joskus vaan sortuu muistelemaan menneitä

joskus tutuu etti kaikki siitä tykkää,

kai tämä on sitä vanhuutta,
        menneisyys nousee muistoihin, kullattuna,

ihminen taitaa joskus ihailla menneisyyttä ehkä enemmän kuin todellisuus silloin oli,

miten sitä sanotaankaa,

" muisto kultaa nuoruuden "

mistähän mahtaa johtua että muistaa nuoruuden ihanapana kuin ehkä se se olikaa, ehkä jostuu siitä että olimme terveitä ja maailma oli edessämme, uteliaisuus valtava tulevaisuutta suuniteltiin
        olisko siinä syy,,,,

• Anonyymi00074
        Anonyymi00072 kirjoitti:

Joo, kirjoitellaan, ei välitetä demareista.

• Anonyymi00075
        Anonyymi00074 kirjoitti:

Joo, kirjoitellaan, ei välitetä demareista.

Olihan se kova päivä tänään taas, ensin monta tuntia tein lähtöä kauppaan, sitten ku tulin kotiin katsoin kelloa , huh, kaupassa olin ollu 4-5 tuntia, ja kotona hikihatussa koitin saada osgtokset jääkaappiin,

tuumasin itseksen yksin kun ooon, että on tää kauheeta ku oman ittensä ympärillä pyöriminen käy raskaasta työpäivästä nykyään,

miten sitä enne on ehtiny hoitaa lapsiperheen ja käydä vielä ansiotöissä
        nyt ei tulis kuuloonkaan moinen työ, ku oma itse työllistää täysipäiväisesti minut nykyisin, ja kaiken huippu väsyy ja uupuu oman ittensä huolehtimisesta,
        onkohan kellää mulla näin vaikeeta oman ittensä omien asioittensa hoitamisessa,

kohta en jaksa,
        on pakko soittaa kotiapuun
        ja sanon kyllä nyt pitää minusta huoli itte en jaksa enään,
        näin tuumin,

• Anonyymi00076
        Anonyymi00075 kirjoitti:

Olihan se kova päivä tänään taas, ensin monta tuntia tein lähtöä kauppaan, sitten ku tulin kotiin katsoin kelloa , huh, kaupassa olin ollu 4-5 tuntia, ja kotona hikihatussa koitin saada osgtokset jääkaappiin,

tuumasin itseksen yksin kun ooon, että on tää kauheeta ku oman ittensä ympärillä pyöriminen käy raskaasta työpäivästä nykyään,

nyt ei tulis kuuloonkaan moinen työ, ku oma itse työllistää täysipäiväisesti minut nykyisin, ja kaiken huippu väsyy ja uupuu oman ittensä huolehtimisesta,

kohta en jaksa,
        näin tuumin,

Pärjätään jotenkin.

• Anonyymi00078
        Anonyymi00076 kirjoitti:

Pärjätään jotenkin.

Kuinka voit, kuinka sinä pärjäät, saatko apua ja tukea vielä keneltäkää,

koitetaan pärjäillä, vaikka lujille ottaaki jo,,,

mulla on ollu harvinaisen huono päivä tänään,

minulle tulee koti apu miettimään miten he voisivat mua auttaa,

sanoi heille alustavasti etten itsekkää tidedä miten ja mitä

sen tajuan kyllä tarvin jo kyllä apua ja tukea että jaksaisin tätä kivuliasta vanhuuttaan hautaan asti,,,

• Anonyymi00081
        Anonyymi00078 kirjoitti:

Kuinka voit, kuinka sinä pärjäät, saatko apua ja tukea vielä keneltäkää,

koitetaan pärjäillä, vaikka lujille ottaaki jo,,,

mulla on ollu harvinaisen huono päivä tänään,

minulle tulee koti apu miettimään miten he voisivat mua auttaa,

sanoi heille alustavasti etten itsekkää tidedä miten ja mitä

sen tajuan kyllä tarvin jo kyllä apua ja tukea että jaksaisin tätä kivuliasta vanhuuttaan hautaan asti,,,

Hei !
        Oletko todella ottanut yhteyttä johonkin apua saadaksesi ?
        Hurraa ! Hyvä ! Olen iloinen puolestasi.
        Tuleeko sinulle kunnallinen kotihoito arvioimaan tilannettasi
        vai yksityiseltä ?

• Anonyymi00082
        Anonyymi00075 kirjoitti:

kohta en jaksa,
        näin tuumin,

Oikein ajattelit !

• Anonyymi00083
        Anonyymi00081 kirjoitti:

Hei !
        Oletko todella ottanut yhteyttä johonkin apua saadaksesi ?
        Hurraa ! Hyvä ! Olen iloinen puolestasi.
        Tuleeko sinulle kunnallinen kotihoito arvioimaan tilannettasi
        vai yksityiseltä ?

Kyllä nyt tulee oike kotihoito arviomaan mun tilannetta
        mitä apua tarvisen,
        ne teki minusta huoli ilmoituksen kotihoitoon,
        sain tavallaan saiarskohtauksen ja ampulanssi kävi katsomassa, ne teiki huoli ilmoituksen

hassua vaan ku itsekkää en teidä miten ne mua voisi autaa, ooooon kai jo aivan liian vanha etten ittekää tiedä mieten ne voi mua autaa ,,,,

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Taas uusi PS:n rasismiKOHU!

Nyt Mauri Peltokangas on taas huuliaan lepattanut. Suomen rasistisin puolue - PS! https://www.iltalehti.fi/politiikka/a
      Maailman menoa
      583
      1210
    2. 76
      879
    3. Jarruton, viritetty ja kilvetön mopo

Ajo-oikeudeton ja uppiniskainen kuski. Tuloksena vääntynyt aita, rusinaksi muuttunut mopo ja pari pipiä.
      Maailman menoa
      273
      678
    4. Pitääkö minun pyytää

Itse itseni sinun luo tällä viikolla vai tajuatko itse pyytää ??
      Ikävä
      55
      646
    5. Olen henkisesti väsynyt. Takki tyhjä.

Olen joutunut elämään yksin liian kauan. Työttömänä ja somepaskaa. Työpaikoilla joudun kiusatuksi. En enää tiedä, mitä
      Maailman menoa
      184
      642
    6. Onnittelut taktiikan vaihdoksesta mies!

Esität nykyisin varattua, ettei naiset jää roikkumaan , mutta sinä saat haluamasi. Oletpa sinä hieno mies. 👏🏻 Osasin o
      Ikävä
      161
      622
    7. Katotaan miten jaksat tätä

Olen valmis pelaamaan tätä seuraavat 10v. Voit kysyä tutuilta miten olen erittäin kärsivällinen.
      Ikävä
      88
      590
    8. Naisten liian suuret vaatimukset?

Palstalla näkee usein vlituksia siitä, että naisilla on miehille liian suuria vaatimuksia. Haluankin nyt mielenkiinnosta
      Sinkut
      126
      582
    9. Peräti 12 000 ihmisen toimeentulo leikattiin puoleen kun eivät ilmoittautuneet työkkäriiin!

Peräti 12 000 ihmisen (useimmat nuoria miehiä) toimeentulo leikattiin puoleen kun eivät ilmoittautuneet työkkäriiin! ht
      Maailman menoa
      203
      536
    10. Tiedätkö mitä mies

Sinulla ei ole kaikki kunnossa päänupissa! Älä pilaa sitä, mitä sinulla on oikeassa elämässä. Tämä ei ole mitään rakkaut
      Ikävä
      20
      496
    Aihe