https://www.helsinginuutiset.fi/incoming/9607497
"Hallituksen puolueista esim. kokoomus pyrkii myyjän mukaan vahvasti purkamaan alkoholimonopolia ja vapauttamaan alkoholilainsäädäntöä. Alkoholin myynti on vapautunut pikku hiljaa viimeisten vuosien aikana. V. 2024 ruokakauppoihin ilmestyivät 8-% käymisteitse valmistetut alkoholijuomat. Uuden lain myötä aukioloajat ja kotiinkuljetusmahdollisuudet ovat höllentyneet.
Uudessa alkoholilaissa myyjää harmittaa, millaiselle käsitykselle ihmisyydestä ja yhteiskunnasta se perustuu. Myyjän mukaan uudessa laissa ei oteta tarpeeksi huomioon alkoholista syntyviä haittoja ja addiktoivuutta.
– Ajatellaan, että minulla on oikeus ostaa tätä, koska minä osaan käyttää tätä vastuullisesti, ja että se on sitten niiden oma ongelma, jotka alkoholista sairastuvat. Se on mielestäni aika karu ja ideologinen suunta, eikä millään tavalla neutraali. Se palvelee markkinatalouden ja voitontavoittelun intressejä kansalaisten hyvinvoinnin kustannuksella."
Alkon myyjä lopetti työt
Anonyymi-ap
2
<50
Vastaukset 2
- Anonyymi00001
- On tosiaanki -SURKIMUKSIA- jotka Ei osaa käyttää alkoholia oikein ;
- eli - SDP:n Sosialistit ja LaitaVasemmistolaiset ja MYRKYN-Vihreät - !
- noille -RAUKOILLE- pitäisi olla " ikuinen " -myynti-KIELTO - ! - Anonyymi00003
Ei auta alkoholimonopolin vapautuminen kun on anal prolapse auttakaa
Asd
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan tyttärestä hieno haastattelu IL
Martina on kasvattanut fiksun tyttären.392976- 102885
Orpo pelästyi, kun asiat tulivat ilmi ? Hallitus ei enää tuekaan Garden hanketta
Pääministerinä Orpo on vastuussa hallituksensa päätöksenteosta. Hallitus päätti avokätisestä tuesta hankkeelle, joka ei256804- 82716
- 73709
- 71671
- 50645
- 36630
Mä olen tosi
Ylpeä sinusta 🫂 Ajatuksissani pyydän sulle paljon suojelusta ja varjelusta. Sinua rakastettaan ja susta välitetään. Mui38609- 43601