Olen elvyttämässä -85 mallista autoa ajoon.
Auto on haettu kuusen alta ja arvata voi että hometta on.
Koska kangas verhoilu on muuten hyväkuntoinen ja alkuperäinen haluaisin säilyttää sen.
Pahin lienee nukkamatto joka on jostain saanut koteutta.
Penkkien verhoilu on harvinaisen välistä plyysiä.
Kun kaikki penkit ovat virheettömät, jos nyt eivät uudenveroiset erittäin hyväkuntoiset
Irtomattoja löytyy. mutt toistaiseksi alkuperäiset matot löytymättä.
Siis mikä on tepsivä keino homeenhajun taltuttamiseksi?
Miten poistan homeen haju?
7
<50
Vastaukset 7
- Anonyymi00001
Minulla oli yksi auto talven parkissa pihalla. Keväällä ilmeni, että kaikki tekstiilit ja muovipinnat olivat homeessa. Syyksi paljastui takaluukun tiivisteen vuoto ja virheellinen vuotoveden poisto - se meni takakonttiin ja sieltä lattiaa myöten matkustamoon.
Purin penkeistä päällyskankaat, liotin yön yli miedossa sitruunahappoliuoksessa tarkoituksena herättää homeitiöt. Sitten pesu pyykkikoneessa ja viimeksi huuhtelu booraksiliuoksessa. Se booraksi kun on home- ja pieneliömyrkkyä.
Sitten kasaus.
Muoviosat pyyhin puhtaaksi fairyveteen kastetulla rätillä ja lopuksi booraksiveteen kastetulla.
Mattojen alle yms ripsautin vähän booraksia.
Tästä on yli 10 vuotta eikä hometta ole ollut missään, ei sen hajuakaan, vaikka auto on ollut ajoittain jopa puoli vuotta autokatoksessa.
Tätä saa soveltaa itsekukin halutessaan ja haluamassaan laajuudessa.- Anonyymi00002
Sanotaanko, että tuo mielikuvituksen tuote on vahingoksi autolle.
- Anonyymi00004
Anonyymi00002 kirjoitti:
Sanotaanko, että tuo mielikuvituksen tuote on vahingoksi autolle.
Booraksi on myrkyllinen aine joka uhkaa lisääntymisterveyttä.
Sen nmyynti on kielletty yksityihenkilöille EUssa - Anonyymi00005
Anonyymi00004 kirjoitti:
Sen nmyynti on kielletty yksityihenkilöille EUssaKovajuotekin on booraksia eikä sitä ole kielletty missään...
Kuinka pian ne vahingot autolle alkavat ilmenemään? Minä käsittelin autoni reilusti yli 10 v sitten enkä ole vielä haittoja havainnut. Lisääntymistarpeita minulla ei ole ja ikäkin alkaa kahdeksikolla. - Anonyymi00006
Anonyymi00004 kirjoitti:
Sen nmyynti on kielletty yksityihenkilöille EUssaKäytetään myöskin hivenaineena maan lannoituksessa. Myrkyllisyys on ihmisille melko lievä; homeille, muurahaisille ym pieneliöille hyvinkin myrkyllistä.
Sukulaisaine boorihappoa käytettiin muinoin tanssilattian liukasteena. Ei ole ainakaan uutisoitu haitoista, kuolintapauksista puhumattakaan. On oikein asetuksella kielletty päästämästä vesistöön, mutta sama asetus kertoo, miten sitä vesistössä pitää käyttää. Eli tyypillistä lainsäädäntöä, vain Suomessa - Anonyymi00007
Anonyymi00005 kirjoitti:
Kovajuotekin on booraksia eikä sitä ole kielletty missään...
Kuinka pian ne vahingot autolle alkavat ilmenemään? Minä käsittelin autoni reilusti yli 10 v sitten enkä ole vielä haittoja havainnut. Lisääntymistarpeita minulla ei ole ja ikäkin alkaa kahdeksikolla.Ehkä tuo numero 8 kertoo ihan tarpeeksi meille nuoremmille, eli älä suotta kerro enää oppejasi meille.
- Anonyymi00008
Anonyymi00007 kirjoitti:
Ehkä tuo numero 8 kertoo ihan tarpeeksi meille nuoremmille, eli älä suotta kerro enää oppejasi meille.
Niin, tehän luonnollisesti jo tiedättekin kaiken elämästä. Eli kuka nai ketä missäkin elokuvassa, miten saa alaikäisenä pimeän pullon, kuka rääväsuu pitää hirveintä meteliä jossakin kumman festareilla, mikä energiajuoma antaa eniten energiaa. Muutahan ette tiedäkään ettekä haluakaan tietää, olettehan te Suomen tulevaisuden toivoja!
Onneksi en tule näkemään teitä vanhempina.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2052029
Ei enää ulkoteltta ruokaa.
Se oli sitten viimmeinen kerta kun tuonne teltalle menen.Laatu heikkenee joka vuosi ja annokset pienenee.Ei enää kiitos,481176Jos sussa toisessa on yhtään miestä
Ja kadut tekemisiäsi niin menet poliisin puheille, paljastat kaiken oman osuutesi ja kerrot mitä kaikkea se toinen on te1731075- 81966
En ole hetkeen sinulle kirjoittanut nainen
Vieläkin ajattelen sinua, jos voit uskoa. Tunteet minussa huutavat toivoa ja rakkautta, kun kylmä loogisuus taas pistää56861- 69772
- 100772
Mitä eroavaisuuksia sinulla on
kaivattusi kanssa? Esim. luonteessa. Haittaavatko erot vai ovatko vain rikkaus?77727Martinan tyttärestä hieno haastattelu IL
Martina on kasvattanut fiksun tyttären.338677- 26661