Otsikossa. Pystyykö narsisti tuntemaan rakkautta jos kohtaa oikean? Ajatuksia.
Vastaukset 38
- Anonyymi00001
Kysy siltä narsistilta.
- Anonyymi00002
Ehkä tämä gallupsetä on sellainen- siksi se kyseleekin. Herran rauhaa sinne kuule
- Anonyymi00003
Anonyymi00002 kirjoitti:
Ehkä tämä gallupsetä on sellainen- siksi se kyseleekin. Herran rauhaa sinne kuule
Kiitos, kuulen. Sinne myös 💚
- Anonyymi00008
Saamaansa hyötyyn toisesta voi olla tykästynyt toisessa? Läsnä oloa eivät välttämättä tunne, käsittelee asiat asioina hyöty mielessä. Narsistin luonne paljastuu yleensä silloin, kun kokee vastoinkäymisiä ja huonoja asioita. Suorapuheisuus on silloin loukkaavaa, törkeetä ja alisteista.
Narsisti tekee asioita, joista kokee hyötyvänsä myöhemmin jossain muodossa. Ovat laskelmoivia tekemisen suhteen. Maali voi olla heillä mielessä jossain tuonnempana, jonka eteen uurastavat. Ehkä samalla jopa minimoivat riskiä epäonnistua asiassa.
Häikäilemättömiä ovat, naimisiin voivat mennä perusteella, että toinen on rikkaasta perheestä, kokevat hyödyn silloin täyttyvän. Ajattelemattomia voivat olla sanomisissaan, kun hyöty vain mielessä. Pinnallisia, eivät syvästi tuntevia/ surevia.
Kuten vaimon tai miehen vanhemmat kuolee, ajattelee vain tulevaa perintöä ja sen tuomia mahdollisuuksia. Sureville osaavat olla osaaottavia sanoin. Eivät häpeile välttämättä edes sen julki tuomista ulkopuolisille tutuilleen. Tämän olen jopa itse kuullutkin.
Minusta tullut ja kokenutkin tulleeni viholliseksi narsistille. Etäisyyden otto, jos mahdollista on aina parempi vaihtoehto. Aina sekään ei ole helppo vaihtoehto. Olen tullut todistettavasti myös mustamaalatuksi. Narsistille vihollisena olo voi olla sitäkin. - Anonyymi00016
Anonyymi00008 kirjoitti:
Saamaansa hyötyyn toisesta voi olla tykästynyt toisessa? Läsnä oloa eivät välttämättä tunne, käsittelee asiat asioina hyöty mielessä. Narsistin luonne paljastuu yleensä silloin, kun kokee vastoinkäymisiä ja huonoja asioita. Suorapuheisuus on silloin loukkaavaa, törkeetä ja alisteista.
Narsisti tekee asioita, joista kokee hyötyvänsä myöhemmin jossain muodossa. Ovat laskelmoivia tekemisen suhteen. Maali voi olla heillä mielessä jossain tuonnempana, jonka eteen uurastavat. Ehkä samalla jopa minimoivat riskiä epäonnistua asiassa.
Häikäilemättömiä ovat, naimisiin voivat mennä perusteella, että toinen on rikkaasta perheestä, kokevat hyödyn silloin täyttyvän. Ajattelemattomia voivat olla sanomisissaan, kun hyöty vain mielessä. Pinnallisia, eivät syvästi tuntevia/ surevia.
Kuten vaimon tai miehen vanhemmat kuolee, ajattelee vain tulevaa perintöä ja sen tuomia mahdollisuuksia. Sureville osaavat olla osaaottavia sanoin. Eivät häpeile välttämättä edes sen julki tuomista ulkopuolisille tutuilleen. Tämän olen jopa itse kuullutkin.
Minusta tullut ja kokenutkin tulleeni viholliseksi narsistille. Etäisyyden otto, jos mahdollista on aina parempi vaihtoehto. Aina sekään ei ole helppo vaihtoehto. Olen tullut todistettavasti myös mustamaalatuksi. Narsistille vihollisena olo voi olla sitäkin.Narsu rakastuu itseensä ja on sekopää.
- Anonyymi00022
Anonyymi00016 kirjoitti:
Narsu rakastuu itseensä ja on sekopää.
Eli Narsulla on mahdollisuus rakastua itsensä kaltaiseen täysin.
- Anonyymi00030
Anonyymi00022 kirjoitti:
Eli Narsulla on mahdollisuus rakastua itsensä kaltaiseen täysin.
Ennemminkin "vastakohtaansa" täysin erilaiseen, mutta tavallaan ei.
Ihmiseen jonka kanssa täydentävät toisensa. - Anonyymi00036
Narsisti rakastaa vain itseään, muu on teatteria hänelle.
- Anonyymi00037
Anonyymi00036 kirjoitti:
Narsisti rakastaa vain itseään, muu on teatteria hänelle.
Just noinhan se menee
- Anonyymi00004
Narsisti rakastuu ajatukseen hallita toista ihmistä henkisesti ja fyysisesti .Hän hallitsee uhria ensin ylistämällä ja sitten alentamalla. Hän pyrkii eliminoimaan "rakastetultaan" muut tärkeät ihmiset. Sen hän tekee piilotetusti. Esimerkiksi ikään kuin ensin lähentyen ja pyrkien näiden ystäväksi ja sitten tuhoten ystävyyden salakavalasti kieroillen, pyrkimällä saamaan heidät nousemaan toisiaan vastaan. Narsistin uhri luulee, että läheinen on häntä vastaan, vaikka oikeasti on kyseessä narsisti itse. Kun uhri ymmärtää tämän, on usein jo liian myöhäistä. Välit on jo pilattu. Uhrilla ei ole muita kuin narsisti, johon tukeutua.
- Anonyymi00005
Väärin. Uhrilla on oma itsensä, johon tukeutua. Viranomaiset myös tarvittaessa.
- Anonyymi00023
Narsistiko on semmonen vahva ihminen kuka kohdatessaan Narskun ja joutuessaan tämän passiivisaggressiivisuuden kiduttamaksi nousee vastarintaan mikä taas sen passiivisaggressiivisen tarkoitus on provosoida uhrissaan näyttämään henkilö narskulta?Mene takaisin kouluun.
- Anonyymi00024
Minun exä teki tuon viimeisen mainitsemasi teon ja onnistui hyvin koska on passiivisaggressiivinen henkilö.Se suomalainen sarja L/over kertoo hyvin miten hän toimi.
- Anonyymi00006
Narsisti rakastuu siihen omaan kuvaansa, joka heijastuu toisesta ihmisestä. Se kuva voi olla palvonnan kohteen, varauksettoman ihailun tuottama kiiltokuva. Se voi myös olla kuva omasta ylemmyydestä, kun narsisti katsoo mielestään vähäarvoisempia ihmisiä. Kumpikin tapaus palvelee narsistin egoa. Sitten on tietysti muu hyöty, esim. taloudellinen hyöty. Jälleen kuvaus on niin lavea, että siihen mahtuu monenlaisia riippuvuus- ja vuorovaikutussuhteita. Uskon, että monet ihmiset voivat eri tilanteissa käyttäytyä narsistisesti olematta silti narsisteja.
- Anonyymi00007
Toiset saattaa pystyä useimmiten narsistilla ei ole tunteita
- Anonyymi00025
Narsistilla on tunteet ,Psykopaatilla ei.
- Anonyymi00009
Tietenkin voi rakastua ja tuntea.
- Anonyymi00010
Tottakai, jos näkee siinä selkeän hyödyn. Ei voisi rakastua sellaiseen, josta ei hyödy.
- Anonyymi00013
Anonyymi00010 kirjoitti:
Tottakai, jos näkee siinä selkeän hyödyn. Ei voisi rakastua sellaiseen, josta ei hyödy.
Se on riippuvuussuhde, eikä rakkautta.
- Anonyymi00026
Anonyymi00013 kirjoitti:
Se on riippuvuussuhde, eikä rakkautta.
Lapsuuden kodistaan vaikeasti irrotautuva aikuinen on erittäin narsistinen jopa psykopaattinen henkilö.Hän hyötyy omista vanhemmistaan eikä rakkaus ole pyytentö tällöin.
- Anonyymi00031
Anonyymi00010 kirjoitti:
Kyllä muuten voi, ihan täysin ilman "hyötymistä" siinä mielessä ainakaan ku tarkoitat.
- Anonyymi00011
Pystyy. On todettu...
- Anonyymi00012
Tuskinpa on narsisti. Jotain muuta mikä selittää kaiken ja rakastumisen kohde on vaan ensimmäinen joka osui syvälle
- Anonyymi00014
Kuulostaa just narsistin selitykseltä kun pelkää paljastuvansa, ettei osaa rakastaa.
- Anonyymi00018
Anonyymi00014 kirjoitti:
Kuulostaa just narsistin selitykseltä kun pelkää paljastuvansa, ettei osaa rakastaa.
Höpöhöpö. Ihmiset leimaa itsensä narsisteiksi kun on vähänkin vaikeaa tunteissa. Voi viedä vuosia että saa avattua itsensä traumojen jälkeen.
- Anonyymi00019
Anonyymi00018 kirjoitti:
Höpöhöpö. Ihmiset leimaa itsensä narsisteiksi kun on vähänkin vaikeaa tunteissa. Voi viedä vuosia että saa avattua itsensä traumojen jälkeen.
Taidi olla draumakemia mikä osui syvälle.
- Anonyymi00034
Anonyymi00019 kirjoitti:
Taidi olla draumakemia mikä osui syvälle.
Joo mikä tahansa muu kuin aito tykkääminen ja kuoren alla olevat tunteet 👍🏻
- Anonyymi00015
Ei pysty. Narsisti ei tunne vastavuoroista rakkautta. Kaikki mitä tekee liittyy hänen itseensä.
- Anonyymi00017
En osaa sanoa. En tunne narsisteja. En usko, että kaivattuni on narsisti, vaikkei hän ollutkaan sellainen, kuin luulin.
Nainen - Anonyymi00020
Ei voi
- Anonyymi00021
Tavallaan kyllä, mutta se ei ole tasapuolista vasta rakkautta, vaan perustuu hänen itse rakkauteen. Tuohon kuuluu hänen pettymyksistä johtuvat kostamiset, pettämiset, valehtelu, lähes kaikkien ja koko ajan muiden miesten liehittely ihailua kaipaavalla nais narsistilla.
Omat pettämisensä ja valehtelunsa hän oikeuttaa itselleen, pettymysten ja hylätyksi tulemisen tunteen johdosta.
Kiinni jäätyään hän syyllistää kumppaninsa vääristä teoistaan. Vastaavasti hän itse on äärettömän mustasukkainen, kova arvostelemaan ja ilkeä nimittelemään ja häpäisemään kumppaninsa.
Hän vaatii yksinomaista huomiota kumppaniltaan, mutta ei itse siihen kykene, koska on jäänyt tässä asiassa lapsen tasolle. Hän haluaa eristää kumppanin muista itselleen ja on hyvin mustasukkainen huomiostasi muille.
Kun hänet jätetään hän tekee kaikkensa saadakseen kumppaninsa takaisin ja on tässä erittäin taitava, koska on oppinut dominoimaan kumppaniansa, hänen manipuloituaan häntä monien tuntien riidoilla ja arvosteluilla. Eroissa hän myös käyttää ruumiillista ja henkistä väkivaltaa.
Narsisti on todella kyvykäs koukuttamaan kumppaneita itseensä, koska se on hänen selviytymis tapansa elää hänen sairaudessaan.
Hän ei kykene tunneperäisesti kokemaan empatiaa, mutta järkevänä ihmisenä hän ymmärtää empaattisuuden ja voi käyttää sitä manipuloidessaan kumppania, tai hyvinä päivinä toimimaan ymmärtäväisesti.
Kun hän jää loukkuun vääristä ilkeistä teoistaan hän ei tunnusta ja pyydä anteeksi, ei ainakaan katuen, vaan heittäytyy uhriksi.
Narsistiin helposti rakastuu, koska hän elää siitä kun saa kumppaneita ihastumaan itseensä.
Oikea narsisti ei toimi laskelmoiden vaan sairautensa ohjaamana, siksi on niin aidosti ihastuttava ja koukuttava. Hän ei ole oikeastaan ilkeä tai paha vaan lapsuudessaan sairastunut, oikeastaan häntä käy sääliksi. Tämä on hyvä tietää kumppanin, jotta hän pystyy ymmärtämään miksi ihminen ketä rakastaa pystyy tekemään niin ilkeitä tekoja ja satuttamaan niin syvältä.
Narsistia on turha kadehtia hänen elämänsä ei ole hyvää, vaikka hän menestyisikin, koska hän kokee jatkuvasti pettymyksiä, yksin jäämisen tuskaa ja suurta huolta viehätysvoimastaan ja heikkoa itsetuntoa. Tähän tuskaan hän helposti käyttää päihteitä ja tulee niistä riippuvaiseksi.
Tämä kirjoitus on yhdenlaisesta narsistista kokemuksesta, narsisteja on vielä paljon muunlaisiakin.- Anonyymi00027
Miehille riittää koukuttaan kumppaniinsa ulkonäkö ja taitava seksissä.Anteeksi nyt vain miehet mut näin se on.Hyvin harva mies arvostaa naisessa muita ominaisuuksia.
- Anonyymi00028
Anonyymi00027 kirjoitti:
Miehille riittää koukuttaan kumppaniinsa ulkonäkö ja taitava seksissä.Anteeksi nyt vain miehet mut näin se on.Hyvin harva mies arvostaa naisessa muita ominaisuuksia.
Lisään.Kuten lojaaliutta perheelleen ja kumppanilleen uskollista naista.
- Anonyymi00029
Anonyymi00027 kirjoitti:
Tälläinen narsisti nainen saa anteeksi muiden miesten kanssa peuhaamiset helposti silloin kun narsku ottaa voittokortin:" Kukaan teistä miehistä ei mene toisen yli korkeammalle minun arvo asteikossani,olette kaikki IHANIA.
Miehet tulee hyvin juttuun samaa naista jakaessaan kunnes nainen paljastaa kuka miehistä on se parhain ja silloin saadaan lukea lehdestä lukea surullisia uutisia. - Anonyymi00032
Anonyymi00027 kirjoitti:
Tässä oli kirjoitus narsistisesta naisesta, en lähtisi sitä yleistämään, samoin kuin en myöskään "miehiä". Me kaikki olemme yksilöitä ja vain ani harva on narsisti.
Narsistien ominaispiirteeseen kuuluu, että he ovat erittäin taitavia viettelemään, niin sympatiani ovat kyllä tässä enemmän näiden uhrien puolella, enkä lähtisi heitä heti syyllistämään. Niin eihän tuossa kirjoituksessa syyllistetty narsistiakaan, vaan kerrottiin hänen sairaudestaan johtuvasta toiminta tavasta.
- Anonyymi00033
Olet vain koti orja etkä saa olla kenenkään kanssa ,joten mieti sitä.
- Anonyymi00035
Kyllä pystyy, olen itse narsisti ja olen kokenut massiivisen once in a life time rakastumisen. Minä em halua rakkauselämässä mitään hyötyjä ja materiaa, vaan minulle riittää syvä molemminpuoleinen rakkaus. Narsisteista faktoja kertovat harvemmin mitään asiasta tietävät, vaan näkemys on hyvin suppea ja yksipuolinen. Narsisteja on montaa koulukuntaa ja sitten nämä tietäjät tuovat aina esille jonkun yhden räikeimmän narsismin tyypin kuvaillessaan heitä kun ovat joskus joutuneet huijatuiksi tms. Mekin ollaan vaan ihmisiä ja kyseessä ei ole valittu ominaisuus vaan elämän erinäisten sattumusten vuoksi rakennettu tapa toimia.
- Anonyymi00038
❤️
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2072059
Ei enää ulkoteltta ruokaa.
Se oli sitten viimmeinen kerta kun tuonne teltalle menen.Laatu heikkenee joka vuosi ja annokset pienenee.Ei enää kiitos,491217Jos sussa toisessa on yhtään miestä
Ja kadut tekemisiäsi niin menet poliisin puheille, paljastat kaiken oman osuutesi ja kerrot mitä kaikkea se toinen on te1761108- 81976
En ole hetkeen sinulle kirjoittanut nainen
Vieläkin ajattelen sinua, jos voit uskoa. Tunteet minussa huutavat toivoa ja rakkautta, kun kylmä loogisuus taas pistää56871- 71793
- 100782
Mitä eroavaisuuksia sinulla on
kaivattusi kanssa? Esim. luonteessa. Haittaavatko erot vai ovatko vain rikkaus?77737Martinan tyttärestä hieno haastattelu IL
Martina on kasvattanut fiksun tyttären.347693- 29676