No, mullon ainakin aamukahvi, tosi pinttynyt tapa. Yritän päästä siitä eroon, ja juoda vähintään sen 2-3dl vettä ensimmäiseksi aamusta. Usein onnistunkin, mutt unelmissani on se aamupuuro.
Sitten yks uskomus mikä mullon ollut aina, läpi elämän ja tulee varmasti olemaankin: Puhumalla asiat selviää. Tähän oon uskonut ja toivon, että olen oikeassa. Luulen, että puhuminen auttaa. Keskustelut ja joskus vain kuunteleminen.
Vielä tahdon tähän lisätä sellaisen synninpäästön, jota usein hoen itselleni kun tahdon "matalimman aidan, josta päästä" - tää on meillä aina ollut näin - meidän geeneissä. dnassa, tämä on mun sukurasite - näin meillä.
Entäs teillä :)
🤴🏻👸🏻👱🏻♂️👱🏻♀️👨🏻🦱👩🏻🦱👦🏻👧🏻👶🏻
Pinttyneet tavat ja uskomukset
19
84
Vastaukset 19
- Anonyymi00001
Juon joka aamu lasin vettä, sit pesut ja pieni kevyt jumppa, minuutin pikakaurapuuroin keitto. Tästä olen jo vuosia pitänyt kiinni.
- Anonyymi00002
Voi olla useitakin pinttyneitä toimia, joita ei edes huomaa. Aamukahvia en edes pidä pinttyneenä vaikka aamuun kuuluukin. Jos näin olisi, voisi samaan luetteloon laittaa hampaiden ja muiden paikkojen pesun, petaamisen, pukemisen. Ymmärtäisin että pinttynyt tarkoittaa jotain epätavallaista poikkeamaa tavoissa. Ei minulla oikein sellaista ole.
Mikä lie uskomus tain piinttymys, mutta nämä.
Odotan kysymykseeni ja Vain Kysymykseeni vastausta tai että ei halua/osaa vastata. Suututtaa joutavan päivän lässytys asiasta, josta ei pääse lopputulokseen.
Inhoan kaikkia ohjeistuksia joita en ole pyytänyt. (enkä tarkoita lääkärissä tai uudessa työpaikassa annettuja). Poikkeus: kun aloitan jotain ihan uutta (golf) sanon, minua saa neuvoa.
Asioihini ei sekaannuta, enkä minä kenenkään.
Minua ei tulla auttamaan, jos en pyydä ja olen järjissäni.
Jos jotain haluan, panen kaikki likoon. Paljon olen saavuttanut (itselle paljon, tuskin kaikille riittäisi) mutta jos en saavuta, nöyrästi totean että se oli minulle liikaa, eikä se sitten jää kalvamaan. Hyväksyn asian ja vajavuuteni masentumatta tyyliin, No ainakin yritin. Eli kuvainnollisesti: maahan en jää makaamaan minkään asian edessä.- Anonyymi00003
Joo, kyllä niin sitä pitää.
Joo. pinttynyt. NO, tarkoitin sanalla sellaista uskomusta/( tapaa, joka on ajan saatossa vaan asettunut paikalleen, jota ei enää oikeastaan mieti, eikä edes kyseenalaista.
- Anonyymi00004
Pinttyneet asiat tulee uniinkin, saa alitajunta miettiä kunnolla.
- Anonyymi00005
Kahvista en todellakaan luovu vaan juon sitä aamupalan yhteydessä 2-3 isoa kupillista. Puuroa syön joskus mutta sekään ei ole mikään must
Pinttynyt hyvä tapani on aamujumppa; ilman sitä ei päivä, eikä kroppa, ala kunnolla
Toinen tapani on suklaapäivä eli kerran viikossa kunnon suklaasatsi ja se poistaa suklaahimon viikoksi
Kaikki tapani pidän, se olen minä ja minus- Anonyymi00008
Aamukahvista ei tietenkään tarvitse luopua, mutta silti aamulla on hyvä ensimmäiseksi juoda vettä lasillinen tai kaksi. Se on hyväksi elimistölle ja sen toiminnalle, hellempi herätys kuin kahvi.
- Anonyymi00006
Aamulla ensimmäisenä verenpainelääke ja lasillinen yön yli seisonutta vettä, sen jälkeen aamutoimet ja seuraavana jo yli 20 vuotta ollut puuroaamiainen + leivät ja muki (3dl) kahvia. Näillä pärjään pitkälle.
- Anonyymi00007
Asioilla on tapana järjestyä, surkoon hevoset kun niillä on isompi pää.
- Anonyymi00011
Mummunen kirjoitti:
Toi kuulostaa tosi hyvältä aamun aloitukselta. Mä oon hiukkasen kade: *hienooo*
Puurolla aloitan aamuni myös reissussa, hotelleissa tosi hyvä aamiainen samoin laivalla. Pika- ja nykymuodin kylmät tuorepuurot ei maistu, kuumaa olla pitää.
Kovin yksipuoliseksi käynyt tavat vanhetessa vertaa kun oli terve, oli harrastuksia ja menoa moneen lähtöön.
Nyt vanhana on vain päivän rutiinit alkaa aamu kahvilla, kaurapuuro vakiintunut aamupäiväksi, nyt kesällä pyöräilyä jos mahdollista sitten normi toiminnot huusollissa.
En kaipaa monimutkaista elämää, rauhallista yksinkertaista päivän kulua, ei päivät tunnu pitkäveteisiltä.
Tytär ei enää houkuttele kesämökilleen, tietää etten lähde, ovat asuneet Hyvinkäällä monta vuotta en halua matkustella sinnekkään, mulle riittää tää pieni ympäristö.- Anonyymi00009
Mikäs teidät on tässä iässä vanhettanut? Kuulun tuolle seuraavalle palstalle mutta kyllä vaan tilasin Itävallan reissun ja Eläkeliiton sokkomatkankin teen tässä syyskesän mittaan.
Eikö oo kiva kun jaksat =) Upeeta ihanaa - virkistävää ! =)
Mun ystävätär on pyytänyt liittymään Marttoihin, siell on kanss kivoja seuramatkoi=)
Eläkeliitto pitääkin tsekata =) samantien.- Anonyymi00010
Mummunen kirjoitti:
Eikö oo kiva kun jaksat =) Upeeta ihanaa - virkistävää ! =)
Mun ystävätär on pyytänyt liittymään Marttoihin, siell on kanss kivoja seuramatkoi=)
Eläkeliitto pitääkin tsekata =) samantien.Niinpä, ja siellä on pykääntynyt jo pari paria niin että lempikin leiskuu.
- Anonyymi00012
Onhan sellaisia.
Aina kun herään, spaddu ensimmäiseksi.
Jonkinlainen elämänfilosofia myös. Ite on pärjättävä, eikä pidä kaikkee skeidaa niellä.
On niitä kaikenlaisia piintyneitä tapoja ja omanlaisiaan johtotähtiä. Niistä vähän hankala päästä eroonkaan. Lienevät jotenkin refleksinomaisia, selkäytimessä. Tällainen patologisuus tulee iän myötä.
=DW=
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Pyhäjärvi syvällä kusessa
Pyhäjärvi ei tule selviämään millään tästä alhosta. Ollaan aivan liian syvällä. https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/pyha1371473- 1481081
Miten voi sinun
tunteet yhtäkkiä kuolla kuin napista painamalla? Et enää vilkaisekaan minuun päin vaan jos vahingossa näet minut käännät69926- 68733
Miksi naiset haluavat itseään vanhemman kumppanin? Vai haluavatko?
Tuolla toisessa ketjussa tuli esille tämä kysymys ja se on mielestäni hyvä kysymys. Kiitos scrg:lle tämän kysymyksen esi247714PYHÄJÄRVEN KAUPUNKI VALTIOVARAINMINESTERIÖN ARVIOINTIMENETTELYYN..TE
...siinä se nyt on, mitä tässä enää vikistään. Uutiset Yle, 14.8. Klo 20.30, ei tunnu mukavalta.56713- 37609
Missä vaiheessa
Unohdit minut? Onko sinulla oikeasti mies jota rakastat? Tiedän että möhlin ja odotin liikaa. Ei tarvitse vastata jos et33561Ernest Lawson rehellisenä vaikeasta TTK-tilanteesta: "Vain harvan ja valitun henkilön tiedossa"
Tanssii Tähtien Kanssa tulee syksyn iloksi ja tiedossa on suosikkisarjan 19. kausi. Tulevalla kaudella nähdään iso uudi7551- 39537