Naudanlihan hinta nousi viime kesään verrattuna rajusti.
Syynä on vähäinen tarjonta ja se, että lihaa viedään Suomesta Eurooppaan paremmalla hinnalla.
Naudanliha kallistui 30 prosenttia
28
96
Vastaukset 28
- Anonyymi00001
Hyvä, että tuovat mm. Uudesta-Seelannista edullista naudanlihaa. Vieläkin sisäfilettä pakkasessa kilokaupalla. :)
- Anonyymi00002
Joo, se on se ekologinen ratkaisu. Nam.
- Anonyymi00011
Kerran ostin uusi-seelanti:laista lampaanlihaa ja oli kyllä ihan hirveän makuista 🤢
- Anonyymi00013
Anonyymi00011 kirjoitti:
Kerran ostin uusi-seelanti:laista lampaanlihaa ja oli kyllä ihan hirveän makuista 🤢
Sä ootkin kepulainen jyväjemmari🙈
- Anonyymi00015
Anonyymi00013 kirjoitti:
Sä ootkin kepulainen jyväjemmari🙈
Ihan normaali suomalainen kuluttaja olen
- Anonyymi00003
Kun tavara on vähissä niin hinta nousee.
- Anonyymi00004
Toivottavasti hinnat nousee yhä. Koska näin kaikki haluavat!
- Anonyymi00005
Anonyymi00004 kirjoitti:
Kuluttajat haluavat maksaa maataloustuen mieluusti tuotteen hinnassa joten suuntaus on hyvä.
- Anonyymi00006
Anonyymi00005 kirjoitti:
Kuluttajat haluavat maksaa maataloustuen mieluusti tuotteen hinnassa joten suuntaus on hyvä.
On hyvä suunta. Nyt vaan pitää muistaa poistaa ne tuet naudanlihasta.
Ei suomalaisen veronmaksajan pidä maksaa tukea ulkomaille viettävälle naudanlihalle ja tukea ulkomaalaisia ruokatehtaita naudanlihan osalta. - Anonyymi00007
Anonyymi00006 kirjoitti:
Ei suomalaisen veronmaksajan pidä maksaa tukea ulkomaille viettävälle naudanlihalle ja tukea ulkomaalaisia ruokatehtaita naudanlihan osalta.Samaa mieltä. Vielä kun hinnat nousee sen 100 prosenttia niin sitten olisi melko hyvä.
- Anonyymi00008
Anonyymi00007 kirjoitti:
Samaa mieltä. Vielä kun hinnat nousee sen 100 prosenttia niin sitten olisi melko hyvä.
Naudanlihan hinnoittelun pitää tulla markkinoilta, jos sitä kerran viedään ulkomaille. Suomalaisten verorahalla ei sitä pidä tukea.
Mikään ei estä sinua tai ketään nostamasta naudanlihan hintaa 100%, kunhan tuet poistetaan… - Anonyymi00009
Anonyymi00008 kirjoitti:
Naudanlihan hinnoittelun pitää tulla markkinoilta, jos sitä kerran viedään ulkomaille. Suomalaisten verorahalla ei sitä pidä tukea.
Mikään ei estä sinua tai ketään nostamasta naudanlihan hintaa 100%, kunhan tuet poistetaan…Niin että jos mä nostan hinnan kaksinkertaiseksi ni hyvin sit mänöö kaupaksi?
- Anonyymi00016
Anonyymi00004 kirjoitti:
Minä en halua
- Anonyymi00019
Anonyymi00016 kirjoitti:
Minä en halua
Minä kyllä haluan.
- Anonyymi00023
Anonyymi00006 kirjoitti:
Ei suomalaisen veronmaksajan pidä maksaa tukea ulkomaille viettävälle naudanlihalle ja tukea ulkomaalaisia ruokatehtaita naudanlihan osalta.Tasapuolisuuden vuoksi pitää myös ulkommalaisesta lihasta poistaa se maataloustuki ja vientituki, eli se hoituu tulleilla.
Kivasti nousee myös ulkomaalaisten lihojen hinat.
Eihän se olisi reilua että ulkomaalaisessa lihassa on mukana tukia mutta suomalaisessa ei. - Anonyymi00025
Anonyymi00009 kirjoitti:
Niin että jos mä nostan hinnan kaksinkertaiseksi ni hyvin sit mänöö kaupaksi?
Tuskinpa vaan, mutta veronmaksajien tukea ei pidä maksaa naudanlihan vientiä tukemaan.
Sen jälkeen, kun tuki on kokonaan poistettu, niin voit hinnoitella lihasi ihan miten haluat. Se meneekö kaupaksi sillä hinnallaan on tietysti ihan toinen juttu…. - Anonyymi00026
Anonyymi00023 kirjoitti:
Tasapuolisuuden vuoksi pitää myös ulkommalaisesta lihasta poistaa se maataloustuki ja vientituki, eli se hoituu tulleilla.
Kivasti nousee myös ulkomaalaisten lihojen hinat.
Eihän se olisi reilua että ulkomaalaisessa lihassa on mukana tukia mutta suomalaisessa ei.Kyse onkin suomalaisten veronmaksajien maksamista tuista. Niitähän maksetaan vain Suomeen ja Suomen tuottajille. Ulkomailla jos maksetaan tukia, niin se ei rasita suomalaisen veronmaksajien lompakkoa…
- Anonyymi00028
Anonyymi00006 kirjoitti:
Ei suomalaisen veronmaksajan pidä maksaa tukea ulkomaille viettävälle naudanlihalle ja tukea ulkomaalaisia ruokatehtaita naudanlihan osalta.Veronmaksajan kuuluu maksaa,koska eihän se muuten olisikaan maksaja
- Anonyymi00029
Anonyymi00028 kirjoitti:
Veronmaksajan kuuluu maksaa,koska eihän se muuten olisikaan maksaja
Maataloustuottajan pitää tuottaa, koska eihän se muuten olisikaan tuottaja.
- Anonyymi00034
Anonyymi00029 kirjoitti:
Maataloustuottajan pitää tuottaa, koska eihän se muuten olisikaan tuottaja.
minä tuotan heinää hevosille. kova kysyntä on.
- Anonyymi00010
Kohta alkaa tulemaan lihaa etelä-amerikasta hyllyt täyteen ja halpaa vieläpä.Suomessa ei sitten enään kannata nautoja kasvattaa lihan takia
- Anonyymi00014
Sitä päivää mä odotan🥰 Kepulaiset tukijullit saavat haistaa vtun!
- Anonyymi00031
Ei se tule etelä Amerikasta. Se ostetaan sieltä. Raha lähtee suomesta siis pois.
- Anonyymi00012
TULIKO eB OLA eSPanjatasta... myrkkylijha
- Anonyymi00017
Tuottajat ei silti saa penniäkään enempää
- Anonyymi00021
Tuo on taatusti totta. Sama koskee markkoja.
- Anonyymi00027
Ruokavienti on kirjattu hallitusohjelmaan.
- Anonyymi00032
Ja viedäänhän niitä nautoja kiitettävästi.
Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 100832
Martinan tyttärestä hieno haastattelu IL
Martina on kasvattanut fiksun tyttären.361810- 76630
- 50615
Mä olen tosi
Ylpeä sinusta 🫂 Ajatuksissani pyydän sulle paljon suojelusta ja varjelusta. Sinua rakastettaan ja susta välitetään. Mui38599- 65595
- 30566
En minä tule koskaan ottamaan sinuun yhteyttä
Että siinä ole vaan rauhassa ilman minua koko loppuelämäsi ajan.25540Omituiset kuntayhtymän vieraat festareilla
Mitähän Pekka Iivari teki kuntayhtymän vieraana festareilla? Harvemmin tällaiset tilaisuudet ovat ns. avec- tyyppisiä ei48537Jos se onkin niin
Että me molemmat kaivataan toisiamme. Odotetaan sitä näkemistä. Ollaan mustasukkaisia ja mietitään, että kenen kanssa se27532