Hei,
Olen pitkään halunnut oppia purjehtimaan. Monesti olen katsonut kurssejakin, mutta ne on yleensä aina keväisin oman työaikani kanssa päällekäin. Ajattelinkin että olisiko mahdollista esim. löytää joku purjehdusporukka jossa oppia porukan mukana?
Miten aloittaa purjehdusharrastus
6
75
Vastaukset 6
- Anonyymi00002
Ota yhteyttä lähimpään purjehdusseuraan ja kysele heiltä mikä tilanne on nykyisin.
Ennen pääsi esim. viikokisoihin aluksi tietenkin laitapainoksi, mutta kun tietämys lisääntyi, niin myöhemmin myös skuuttaamaan.
Kun siinä pääsee tutustumaan porukkaan, niin kaikenlaista keikkaa alkaa olla tarjolla.
Veneiden siirtopurjehduksiin ja harjoituksiin ym.
Toiseen asiaan. Täytyy antaa tunnustusta ylläpitäjälle. Täältä on poistettu eilen vielä näkyvissä ollut hävytön postaus.
Hieno juttu, että pitävät hörhöt kurissa D- Anonyymi00006UUSI
Kiitos vastauksesta!
Mäpä kokeilen ensin tätä.
- Anonyymi00003
Asutko missöpäin? Ainakin Helsingissä on vielä kursseja, oman pursiseurani Merenkövijöiden viimeinen purjehduskurssi alkaa 22.7. 2026
Tässä linkki: https://www.merenkavijat.fi/aikuisten-purjehduskurssit-ja-valmennus.html
Kurssilla opetellaan 606-veneillä ja halukkaat voivat liittyä 606-klubiin joka huoltaa niitä ja purjehtii niilllä ohjatuissa harjoituksissa, yleensä kolmen hengen miehistöillä. Rento ja kiva porukka. Minä kövin kurssin jo viime vuonna ja olen tänä vuonna kuulunut tuohon 606-jengiin jossa voi pysytellä niin kauan kuin haluaa. Sama porukka myös kunnostelee veneitä talkoovoimin.- Anonyymi00007UUSI
En valitettavasti asu Helsingissä. Näin kyllä heidän mainoksensa kun googlettelin ja menisin jos olisin vähän lähempänä… Kiitos kuitenkin vinkistä
- Anonyymi00004UUSI
Osta käytetty soutuvene ja siihen jonkunlaista pidempää keppiä keulapenkkiin kiinni, vaikka siihen penkin takasivuun kahdella U-mallisella kiinnikkeellä ja jonkinlainen vaakakeppi suht ylös tuohon "mastoon" ja vaikka lakana purjeeksi. Kokeile.
- Anonyymi00005UUSI
Tuolla tavalla oppii ajelehtimaan myötätuuleen. Purjehtiminen edellyttää myös vastatuuleen etenemistä, jota tuollaisella ei voi saavuttaa olipa osaamisen taso mikä tahansa.
Sillä ei siis opi purjehtimaan. Purjehtiminen edellyttää nostovoimaa sekä ilmassa että vedessä. Ja molempien tietoista säätämistä.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2052039
Ei enää ulkoteltta ruokaa.
Se oli sitten viimmeinen kerta kun tuonne teltalle menen.Laatu heikkenee joka vuosi ja annokset pienenee.Ei enää kiitos,481196Jos sussa toisessa on yhtään miestä
Ja kadut tekemisiäsi niin menet poliisin puheille, paljastat kaiken oman osuutesi ja kerrot mitä kaikkea se toinen on te1741092- 81976
En ole hetkeen sinulle kirjoittanut nainen
Vieläkin ajattelen sinua, jos voit uskoa. Tunteet minussa huutavat toivoa ja rakkautta, kun kylmä loogisuus taas pistää56871- 100782
- 70781
Mitä eroavaisuuksia sinulla on
kaivattusi kanssa? Esim. luonteessa. Haittaavatko erot vai ovatko vain rikkaus?77737Martinan tyttärestä hieno haastattelu IL
Martina on kasvattanut fiksun tyttären.340678- 26661