Kuinka pian olette toipuneet iskiaksesta? Minulla järkyttävän tuskallinen jalkakipu nilkkaa myöten. Kertokaa kokemuksistanne.
Vastaukset 2
- Anonyymi00001
Vuosia sitten aloin kärsiä kovista selkäkivuista. Jatkuvasti sanottiin, että se on on iskias. Kipulääkkeitä ja yhden kerran fysioterapiaa.
Toinen jalka oli jatkuvasti puuduksissa, kova kipu alaselästä varpaisiin asti. Viimeisen vuoden verran oli niin kovaa kipua, etten pystynyt edes makuuasennossa olemaan, nukuinkin istuvillaan sen minkä pystyin nukkumaan.
Seitsemän vuoden kipuilun, jatkuvan puutumisen, ja purkkikaupalla kipulääkkeitä syöneenä pääsin vihdoin kunnon lääkärille, joka laittoi minut magneettikuviin. Kuvien tulosten seurauksena kirurgille, ja leikkausjonoon. Jonossa olin vielä sen hoitotakuuajan, eli kuusi kuukautta.
Kirurgi sanoi, että selän tilanne vaatisi luudutusleikkauksen, mutta siitä ei kuulemma olisi hyötyä, kun vaiva oli ollut niin pitkään.
Tekivät pienemmän leikkauksen, muutamaa nikamaa pätkittiin, dekompressio leikkaus.
Leikkauksen jälkeen heti operaatioiltana tuli tosi kovat kivut, otattivat magneettikuvat, joiden tulokset jäivät itselleni epäselviksi. Meni pari päivää, kun sairaalassa ollessani selän haavaan tuli joku vuoto, kudosnesteet tai jotkin sieltä vuotivat. Sitä hoidettiin joitain päiviä jollain alipaineimuhoidolla, Pico-hoito.
Kun vuoto lakkasi, olin vielä muutaman päivän sairaalassa ja sitten kotiin. Millään tavalla ei tarkastettu tyhjäksi "imettyä" vuodon aiheuttajaa. Haava tosin parani hyvin.
Leikkauksen hyvä puoli oli se, että alkuperäinen toisen alaraajan puutuminen ja kova kipu katosivat, vaikkakin jotain muuta vikaa selkään jäi.
Hyvä tai huono puoli (miten sen ottaa) oli sekin, kun operaation jälkeisen kivun takia sain hetken aikaa Ketamiinia, niin pääsin kevennykseksi pienelle "tripille". Olin siis harhainen ja sekainen. Se oli onneksi ohimenevää, loppui heti lääkityksen lakattua.
Sitähän ei voi tietää, oliko alun alkaen kivun taustalla se iskias. Seitsemän ja puoli vuotta oli pitkältä tuntuva aika sairastaa kovemman selkäkivun ja puutumisen kanssa.- Anonyymi00002
Onpa sinulla ollut melkoinen kärsimys. Onneksi olet saanut vaivaasi apua. Julkisessa terveydenhuollossa ei millään haluta määrätä mangneettikuvaukseen. Syynä ainaiset säästöt ja säästöt. Kenelle sitten säästetään, hyväosaille kai. Toivottavasti vaivaani tulee helpotusta seuraavalla lääkärikäynnillä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 121766
- 81706
- 56678
- 46583
Mitä luulet
Mitä luulet kaivattusi ajattelevan sonusta? Onko jotain mitä haluaisit oikaista hänelle?40577- 60542
Luule ja ajattele minusta
mitä tykkäät nainen, olet ajat sitten antanut itsestäsi ihan omanlaisen kuvan.. 😅44517Vielä hyvinvointitalosta
Suurin osa pyhäjärvisistä on sivistynyttä fiksua porukkaa ja on täysin hankkeen kannalla. Nyt vain pieni äänekäs joukko71516- 26491
- 53463