Missä tilanteissa te huudatte? Vai huudatteko koskaan? Onko olemassa tilanteita, joissa on hyväksyttävää huutaa?
Vastaukset 44
- Anonyymi00001
Huutaminen on turhaa. Voi opetella toisia tapoja.
- Anonyymi00002
Heti joku tekopyhä vastaamassa. Jokainen varmasti joskus huutaa ja yleensä sitä ei tapahdu ilman syytä.
tekopyhyys on keino esittää parempaa kuin on
Mukavaa päivää - Anonyymi00003
Anonyymi00002 kirjoitti:
Heti joku tekopyhä vastaamassa. Jokainen varmasti joskus huutaa ja yleensä sitä ei tapahdu ilman syytä.
tekopyhyys on keino esittää parempaa kuin on
Mukavaa päivääEipä ollut tarkoitus olla tekopyhä. Tällä palstalla saa koko ajan kuraa niskaan. Totesin vain, että on hyvä opetella muita tapoja. En kieltänyt huutaneeni, saati että se olisi jotenkin snteeksiantamatonta… mutta kiitos palautteesta.
- Anonyymi00004
Anonyymi00003 kirjoitti:
Eipä ollut tarkoitus olla tekopyhä. Tällä palstalla saa koko ajan kuraa niskaan. Totesin vain, että on hyvä opetella muita tapoja. En kieltänyt huutaneeni, saati että se olisi jotenkin snteeksiantamatonta… mutta kiitos palautteesta.
Ihmiset voisi pysähtyä miettimään, onko pakko antaa toisten kirjoituksille tietämättä lisämerkityksiä ja omia ennakko-oletuksia. Sellaista lukukykyä siitä, mitä on kirjoitettu…
- Anonyymi00033
Lätkä ja futis matseissa oin tullut joskus huudettua.
- Anonyymi00034
Huudan, jollei Hulda muuten kuule?
- Anonyymi00005
Tietenkin huudan jos kutsun toista joka on vähän kauempana. Myös metsässä jos olen eksyksissä.
- Anonyymi00009
Lataa maastokartat-sovellus.
- Anonyymi00026
Anonyymi00009 kirjoitti:
Lataa maastokartat-sovellus.
Hyvä vinkki. Kiitos!
- Anonyymi00006
En enää. Viha kertoo surusta ja tuskasta. Huutaminen on turhaa ja noloa. Toki silloin on hyväksyttävää nostaa volyymia jos on hätä tms. kuten tuossa aikaisemmin joku vastasi.
- Anonyymi00007
Huudan, kun huudatuttaa.
- Anonyymi00008
Ette huuda, jos joku loukkaa teidän rajojanne ja yhteisiä sääntöjä ? Ei pidä sovittua ja siitä voi aiheutua teille vaaraa tai vahinkoa? Käyttäytyy epäkunnioittavasti teitä kohtaan? On huutanut teille ilman hyväksyttävää syytä?
Täytyy sanoa, että olen selvästi itseäni paremmassa seurassa. Selvästi. Ap- Anonyymi00012
Kyllähän se puolustusreaktion voi aiheuttaa, mutta olen oppinut, että siitä ei ole apua. Kehittävää siis. Ehkä olet toistuvasti väärässä seurassa?
- Anonyymi00013
Anonyymi00012 kirjoitti:
Kyllähän se puolustusreaktion voi aiheuttaa, mutta olen oppinut, että siitä ei ole apua. Kehittävää siis. Ehkä olet toistuvasti väärässä seurassa?
Osuit asian ytimeen. Näin minäkin sen näen.
- Anonyymi00015
En minä vietä aikaani sellaisten kanssa, jotka loukkaa rajoja tai yhteisiä sääntöjä. Enkä sellaisten, jotka aiheuttaa minulle vaaraa tai vahinkoa. Tai käyttäytyy epäkunnioittavasti. Eikä kukaan lähipiirissä ole koskaan huutanut minulle ilman hyväksyttävää syytä.
Todellakin, etsi parempaa seuraa! - Anonyymi00019
Anonyymi00015 kirjoitti:
En minä vietä aikaani sellaisten kanssa, jotka loukkaa rajoja tai yhteisiä sääntöjä. Enkä sellaisten, jotka aiheuttaa minulle vaaraa tai vahinkoa. Tai käyttäytyy epäkunnioittavasti. Eikä kukaan lähipiirissä ole koskaan huutanut minulle ilman hyväksyttävää syytä.
Todellakin, etsi parempaa seuraa!En minä vietä vapaaehtoisesti aikaa samassa paikassa. Kartan niitä kahta naista kaikin käytettävissä olevin keinoin. Olemme asiakkaina samassa paikassa vapaa-ajan harrastuksen vuoksi. Lähdön järjestely vie aikaa. Olen lähdössä kylläkin. Ottaa vain niin päähän, että en saanut oikeutta enkä asiallista kohtelua sopimuskumppanilta, kun sitä eniten tarvitsin. Sain syytökset riitelystä ja ties mistä, kun poltin päreeni totaalisesti edellä kuvatussa tilanteessa. Siinä tilanteessa reaktioni oli ylimitoitettu, mutta asia oli kytenyt pitkään. Kuinka paljon p-askaa ihmisen pitää sietää, että sillä tulee raja vastaan ja se räjähtää. Minusta vapaa-ajalla ei tarvitse sietää epäasiallista kohtelua, sikailua eikä sopimusrikkomuksia. Jos vielä tulee p-askaa niskaan yhdenkään taholta, saatan huutaa uudestaan.
- Anonyymi00020
Anonyymi00019 kirjoitti:
En minä vietä vapaaehtoisesti aikaa samassa paikassa. Kartan niitä kahta naista kaikin käytettävissä olevin keinoin. Olemme asiakkaina samassa paikassa vapaa-ajan harrastuksen vuoksi. Lähdön järjestely vie aikaa. Olen lähdössä kylläkin. Ottaa vain niin päähän, että en saanut oikeutta enkä asiallista kohtelua sopimuskumppanilta, kun sitä eniten tarvitsin. Sain syytökset riitelystä ja ties mistä, kun poltin päreeni totaalisesti edellä kuvatussa tilanteessa. Siinä tilanteessa reaktioni oli ylimitoitettu, mutta asia oli kytenyt pitkään. Kuinka paljon p-askaa ihmisen pitää sietää, että sillä tulee raja vastaan ja se räjähtää. Minusta vapaa-ajalla ei tarvitse sietää epäasiallista kohtelua, sikailua eikä sopimusrikkomuksia. Jos vielä tulee p-askaa niskaan yhdenkään taholta, saatan huutaa uudestaan.
Monesti ihminen ajetaan siihen pisteeseen, että saadaan reaktio aikaan, että voidaan sitten syyttää häntä kaikesta jonkun/joidenkin muiden aiheuttamasta toiminnasta. Olen ottanut opikseni, että ei kannata reagoida. Epäreiluus on kyllä turhauttavaa ja turhaa, kunpa ihmiset ymmärtäisivät, että sellaiseen ajan tuhlaaminen on typerää.
- Anonyymi00021
Rehellisesti sanottuna en usko, että noihin luettelemiisi asioihin auttaa huutaminen. Huutaminen sivistymätöntä ja alkukantaista käytöstä. Järkevät ihmiset osaavat asettaa omat rajansa tehokkaammilla keinoilla kuin huutamalla. Epäkohdista on hedelmällisempää keskustella rakentavasti. Jos toinen ei siitä huolimatta lopeta niin sillon pitää tehdä itse valintoja seuran suhteen tai ottaa etäisyyttä.
S - Anonyymi00022
Anonyymi00020 kirjoitti:
Monesti ihminen ajetaan siihen pisteeseen, että saadaan reaktio aikaan, että voidaan sitten syyttää häntä kaikesta jonkun/joidenkin muiden aiheuttamasta toiminnasta. Olen ottanut opikseni, että ei kannata reagoida. Epäreiluus on kyllä turhauttavaa ja turhaa, kunpa ihmiset ymmärtäisivät, että sellaiseen ajan tuhlaaminen on typerää.
Uskon myös, että tarkoitus oli ajaa asiat umpikujaan. Tai ainakin välit sopimuskumppaniin ja yhteistyö loppumaan. Kaksi naista teki sen yksissä tuumin ja ”miesparka” joutui vihaisen naisen uhriksi. Karma hoitaa tilit tasan. Näin uskon.
- Anonyymi00023
Anonyymi00022 kirjoitti:
Uskon myös, että tarkoitus oli ajaa asiat umpikujaan. Tai ainakin välit sopimuskumppaniin ja yhteistyö loppumaan. Kaksi naista teki sen yksissä tuumin ja ”miesparka” joutui vihaisen naisen uhriksi. Karma hoitaa tilit tasan. Näin uskon.
Jos valheella rakennetaan, se kaatuu jossakin välissä. Ihmiset tekevät kurjia asioita kateudesta ja mustasukkaisuudesta.
- Anonyymi00024
Anonyymi00021 kirjoitti:
Rehellisesti sanottuna en usko, että noihin luettelemiisi asioihin auttaa huutaminen. Huutaminen sivistymätöntä ja alkukantaista käytöstä. Järkevät ihmiset osaavat asettaa omat rajansa tehokkaammilla keinoilla kuin huutamalla. Epäkohdista on hedelmällisempää keskustella rakentavasti. Jos toinen ei siitä huolimatta lopeta niin sillon pitää tehdä itse valintoja seuran suhteen tai ottaa etäisyyttä.
SMitä jos muut keinot on yritetty? On puhuttu kasvokkain ko naisten kanssa, sopimusten puitteissa on päätetty yhteisistä säännöistä (joita nämä henkilöt eivät noudata), olen tietoisesti välttänyt heidän seuraansa. Olen noudattanut sääntöjä pilkulleen. Eli tottavie olen tehnyt sen mitä pystyn.
- Anonyymi00025
Anonyymi00023 kirjoitti:
Jos valheella rakennetaan, se kaatuu jossakin välissä. Ihmiset tekevät kurjia asioita kateudesta ja mustasukkaisuudesta.
Tuntuu kuin tietäisit tapauksen. Toinen nainen teki minkä teki kateudesta ja toinen mustasukkaisuudesta. Näin uskon ja teot puhuvat samaa kieltä. Mutta: karma hoitaa tilit tasan.
- Anonyymi00028
Anonyymi00025 kirjoitti:
Tuntuu kuin tietäisit tapauksen. Toinen nainen teki minkä teki kateudesta ja toinen mustasukkaisuudesta. Näin uskon ja teot puhuvat samaa kieltä. Mutta: karma hoitaa tilit tasan.
Olen ollut samankaltaisessa tilanteessa, siksi samaistun.
- Anonyymi00030
Anonyymi00025 kirjoitti:
Jep ja nehän leviää kuin home, joidenkin ystävyys perustuu ilmeisesti vain sen ympärille. Toivottavasti hoksaavat, että ei ole ihan tervettä.
- Anonyymi00032
Anonyymi00028 kirjoitti:
Olen ollut samankaltaisessa tilanteessa, siksi samaistun.
Olen pahoillani. Ei ole mukava tilanne.
- Anonyymi00035
Anonyymi00032 kirjoitti:
Olen pahoillani. Ei ole mukava tilanne.
Ei niin, parempi hankkiutua kokonaan eroon sellaisesta seurasta. Ainut mikä auttaa.
- Anonyymi00040
Anonyymi00023 kirjoitti:
Noin sen minäkin olen ymmärtänyt olevan!
- Anonyymi00041
Anonyymi00030 kirjoitti:
Jep ja nehän leviää kuin home, joidenkin ystävyys perustuu ilmeisesti vain sen ympärille. Toivottavasti hoksaavat, että ei ole ihan tervettä.
En tiedä, ehkä eivät hoksaa koskaan!
- Anonyymi00011
Mä oon tunnettu siitä että raivoan kaikille.
Voi niitä päiviä kun olen suuttunut töissä, huonolle asiakaspalvelumme,
Kaverille,perheenjäsenille ...
Vain mun parisuhteet on ollu huutovapaata aluetta vielä.
Mä oon oon oopponu käytöksen narsistiselta äidiltä.
Se tulee mulla niin autopilotilla etten voi käytöksele
Yhtään mitään.
Olen perinyt temperamenttini vahvasti
Mitä siihen hyväksyntää tulee niin yleensä
Muunlainen käytös on aina parempi
Vaihtoehto sosiaalisesti .
Ihmiset alkaa pelätä . Se kannattaa muistaa.
Ennenkun päästelee höyryjä ulos.
Naiselta.- Anonyymi00042
kuulostaa todella kauhealta
- Anonyymi00014
Huudan silloin kun säikähdän kauhupeliä pelatessani. Toisille ihmisille en huuda.
- Anonyymi00016
Silloin suutun jos sanon naiselle että ny nukun eikä usko sitä. 😠
- Anonyymi00017
Kun joku on niin kaukana, ettei muuten kuule. Joskus nuorena saatoin kiukustuessa huutaa, mutta varmaan siinä iässä kohtuu normaalia.
- Anonyymi00036
Mä aina kävelen viereen sanomaan, jos on jollekin asiaa. Lapsillekin olen näin toiminut. Varmaan ottavat mallia. Huutaminen huvin vuoksi eli ilman että on suuttunut, vihastumut, on mielestäni huonoa käytöstä.
- Anonyymi00018
Kivusta, nautinnosta, säikähdyksestä, suuttumuksesta. Välillä joo.
- Anonyymi00027
En huuda. Pikemminkin alan kiljumaan kuin lokki suu ammollaan.
- Anonyymi00029
Trumpin kanssa puhelimessa
- Anonyymi00038
Stupido
- Anonyymi00031
Mä niissä tilanteissa kun pitää toinen herättää ajattelemaan normaalisti ihminen huutaa kun on pinnakireällä syystä tai toisesta helpottaa ehkä oloa helpompaa olisi ottaa tilaa/etäisyyttä ja antaa itsensä rauhoittua ettei sano pahasti joka saattaisi toista satuttaa loukkaus ei ole yleensä niin paha tuntuu pahalta hetkellisesti mu helpottaa ajan kanssa kyllä si taas jos sanottu sana sattuu se ei välttämättä unohdu koskaan
- Anonyymi00037
Mä en huuda , mä karjun.
Sulle olen karjunut ja sadatellut kun petit lupauksesi ,petit luottamuksen. Valehtelit. Harkitusti. Käytit hyväksesi harkitusti. Kieroilit ja laskelmoit harkitusti.
Ja vielä sen päälle henkistä kiusaamista. Ja harhaanjohtamista. Luulisi kaikesta tästä,että kokisi jotain katumusta tai tunnontuskia. Sen verran törkeä olit.mutta olisin vieläkin valmis nenätyksiin niinkuin ennenkin. Keskustelemaan.- Anonyymi00043
Harmi, että sinulle on käynyt noin.
- Anonyymi00045
Anonyymi00043 kirjoitti:
Harmi, että sinulle on käynyt noin.
Harmi,että liian monelle on käynyt noin.
- Anonyymi00039
Todella harvoin huudan kenellekään! Omilla vanhemmillani ei ollut tapana huutaa ja vain yksi lapsistani saattaa suuttua kunnolla joskus!
- Anonyymi00044
Siinä vaiheessa kun kuunnellut huutavaa kumppania toista vuotta. Tajuaa että kommunikointi kyseisen ihmisen kanssa ei tule koskaan toimimaan...
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2052029
Ei enää ulkoteltta ruokaa.
Se oli sitten viimmeinen kerta kun tuonne teltalle menen.Laatu heikkenee joka vuosi ja annokset pienenee.Ei enää kiitos,481186Jos sussa toisessa on yhtään miestä
Ja kadut tekemisiäsi niin menet poliisin puheille, paljastat kaiken oman osuutesi ja kerrot mitä kaikkea se toinen on te1741082- 81976
En ole hetkeen sinulle kirjoittanut nainen
Vieläkin ajattelen sinua, jos voit uskoa. Tunteet minussa huutavat toivoa ja rakkautta, kun kylmä loogisuus taas pistää56861- 69772
- 100772
Mitä eroavaisuuksia sinulla on
kaivattusi kanssa? Esim. luonteessa. Haittaavatko erot vai ovatko vain rikkaus?77737Martinan tyttärestä hieno haastattelu IL
Martina on kasvattanut fiksun tyttären.338677- 26661