Nauraa räkättävät keskenään ja menevät välillä kahville. On niin kiire, ettei ehdi käyttämään pyörätuolipotilasta vessassa. Yöllä ja viikonloppuna päivystyksessä normi.
Vastaukset 49
- Anonyymi00001
Miehiä kohdellaan hyvin, olipa kuinka kännissä tahansa. Kokemusta on !
- Anonyymi00002
Mun kaveri muutti keski-Eurooppaan . Ja minä menen kans !
- Anonyymi00009
Muttiko kaveriisi kiireisten hoitsujen kahvitaukojen takia Keski-Eurooppaan? Entä muutatko sinä?
- Anonyymi00004
Kyllä se valitettavasti näin on, hoitajat ovat närkästyneitä, jos potilas
kehtaa vaivata heitä kesken heidän tärkeiden ruoka tai kahvitaukojen.
Tämä on aivan fakta. Eräs tuttava kertoi, että jossakin vanhusten hoiva
kodissa jossa tuttavani oli keittäjänä, hoitajat söivät sitä ruokaa
mikä olisi kuulunut vanhuksille, "kun ei ne vanhukset mitään tarvii."- Anonyymi00020
Iloitkaamme siitä ydinsodasta jonka sadistit tulee saamaan päähänsä.
- Anonyymi00005
Yksi hoitsu käytti potilaista nimitystä ' karja ' .
- Anonyymi00007
Ihan osuva nimitys tälle rupusakille.
- Anonyymi00008
Anonyymi00007 kirjoitti:
Ihan osuva nimitys tälle rupusakille.
Samaa mieltä täälläkin ollaan. 👌🏿👍🏼
- Anonyymi00013
Anonyymi00008 kirjoitti:
Samaa mieltä täälläkin ollaan. 👌🏿👍🏼
Näin kertoi hoitsu. Että osuva nimitys.
- Anonyymi00021
Ei jää Jumalalta huomaamatta eikä jää hänen kostonpäivänsä koittamatta.
- Anonyymi00029
Anonyymi00013 kirjoitti:
Näin kertoi hoitsu. Että osuva nimitys.
Ite voi vielä olla karjaa.
- Anonyymi00045
Hyvä vinkki, alan itsekkin käyttää tuota kun huudan noita pyörätuolipotilaita joilla on kuset housussa kun jo 6h tuolla odottanut meitä että lopetetaan kahvitunti.
Karjaa ovat mokomat turhuuden.
- Anonyymi00010
On niitä ihan hyviäkin hoitsuja osunut kohdalle! Jotkut on kuin papukaijoja ja puhua höpöttävät kuin nauhalta. Kun yyteet on käynnissä olisi hyvä ja kohtuullista että potilaat arvioisivat alalta siirtyvät.
- Anonyymi00011
Niin!!! Töissähän ei saa nauraa!!! Eikä hoitsuille kuulu kahvitauot, vessatauot eikä lounastauot. Hoitsut tekee kutsumustyötä, ei ne tarvii palkkaakaan.
- Anonyymi00012
Jooo..näin on. Mitä sitä huilimaan ..huilatkaa sitten eläkkeellä ollessanne. Tätä ennen painakaa perssuoli pitkänä että tulee potilaat hoidettua.
- Anonyymi00014
Anonyymi00012 kirjoitti:
Jooo..näin on. Mitä sitä huilimaan ..huilatkaa sitten eläkkeellä ollessanne. Tätä ennen painakaa perssuoli pitkänä että tulee potilaat hoidettua.
Kyllä tuota työntekoa on nähty ja todistettu monesti . Nauru ja kahvi ja pulla maistuu, se myös näkyy.
- Anonyymi00017
Anonyymi00014 kirjoitti:
Kyllä tuota työntekoa on nähty ja todistettu monesti . Nauru ja kahvi ja pulla maistuu, se myös näkyy.
Kommentti oli tarkoitus näpäyttää .että huilikaa hoitsut eläkkeellä mut nyt tehkää työnne eli hoitakaa sairaat😆
- Anonyymi00027
Anonyymi00017 kirjoitti:
Kommentti oli tarkoitus näpäyttää .että huilikaa hoitsut eläkkeellä mut nyt tehkää työnne eli hoitakaa sairaat😆
On tainnut monelta unohtua, että he ovat töissä siellä ja saavat palkan. Monilla on noussut pissi hattuun ja v*ttuilu on sitä luokkaa.
- Anonyymi00046
Anonyymi00014 kirjoitti:
Miten näkyy kahvinjuonti ja nauru ulospäin
- Anonyymi00016
Vasemmistolaisia ei pitäisi palkata minnekään
- Anonyymi00022
Tässä ei nyt politiikasta ole kyse vaan työmoraalista ja sen puutteesta lähinnä. Itsekkin olen muutaman kerran joutunut sairaalavuoteelle niin kylmää on ollut kyyti hoitajien puolelta. Vatsa alueen vaativa leikkaus ja pyysin hoitajalta apua Wc käyntiin katetrin poiston jälkeen. Ilmoitus että kyllä pärjäät yksin..otat tukea seinästä..kysyin että mites jos kaadun että hieman pelottaa lähteä yksin liikkeelle? Ei vastausta..puhekkin meni seinille....hoitaja oli jo menossa muualle. Aikuiset lapset hermostui asiasta ja menivät sitten puhutelemaan hoitajia. Vastaus oli että ei äidillänne hätää ole. Hän kun on SAIRAALASSA JA TÄÄLLÄ ON HOITAJAT LÄSNÄ 24/ 7 . Poika tuohon että näin on mutta kun tuo hoitajat paikalla 24/ 7 ei tunnu toimivan. Potilaat laitetaan yksin liikkumaan vaikka pää kainalossa. Tuosta sitten sain huomautuksen hoitajilta että ei ole hyväksyttävää moittia heitä koska se ei vain ole oikein. Ymmärrän tuon mutta ei ole oikein jättää apua pyytäväviä potilasta auttamatta. Tuohan kuuluu heidän toimeenkuvaan.
- Anonyymi00023
Anonyymi00022 kirjoitti:
Tässä ei nyt politiikasta ole kyse vaan työmoraalista ja sen puutteesta lähinnä. Itsekkin olen muutaman kerran joutunut sairaalavuoteelle niin kylmää on ollut kyyti hoitajien puolelta. Vatsa alueen vaativa leikkaus ja pyysin hoitajalta apua Wc käyntiin katetrin poiston jälkeen. Ilmoitus että kyllä pärjäät yksin..otat tukea seinästä..kysyin että mites jos kaadun että hieman pelottaa lähteä yksin liikkeelle? Ei vastausta..puhekkin meni seinille....hoitaja oli jo menossa muualle. Aikuiset lapset hermostui asiasta ja menivät sitten puhutelemaan hoitajia. Vastaus oli että ei äidillänne hätää ole. Hän kun on SAIRAALASSA JA TÄÄLLÄ ON HOITAJAT LÄSNÄ 24/ 7 . Poika tuohon että näin on mutta kun tuo hoitajat paikalla 24/ 7 ei tunnu toimivan. Potilaat laitetaan yksin liikkumaan vaikka pää kainalossa. Tuosta sitten sain huomautuksen hoitajilta että ei ole hyväksyttävää moittia heitä koska se ei vain ole oikein. Ymmärrän tuon mutta ei ole oikein jättää apua pyytäväviä potilasta auttamatta. Tuohan kuuluu heidän toimeenkuvaan.
Sadismi on päivän sana.
- Anonyymi00047
Anonyymi00022 kirjoitti:
Toiset odottavat että kun ovat potilaita niin he ovat tärkeimpiä kuin toiset ja vaativat huomiota itselle ja paisuttelevat oireitaan että saa huomiota.
Kyllähän se olisi kiva hoitaa vain muutamaa potilasta mutta hoitajien mitoitus on laskettu niin tiukaksi/ henkilö että ei yksinkertaisesti ole aikaa kaikkia paapoa ja silloin joutuvat he jotka ovat paremmassa kunnossa itse menemään vessaan.
Kyllä se vituttaa itse hoitajaa kun joutuu peräsuoli pitkällä juosta ja usein jää tauko väliin ja kun pitää hetken taukoa niin Johan ollaan kitisemässä.
Tekisi mieli näyttää keskaria nenän edessä ja lyödä avaimet valittajan käteen että jatka sinä sitten tästä mutta olen malttanut mieleni mutta kyllä vielä ilmoitan että tämä on tässä ja poistan luvat järjestelmästä ja olen mielummin kotona työttömänä jos mitoitusta ei nosteta. Että kiitos Kokoomuksen pallinaamat.
- Anonyymi00018
Kun heille tulee hätä niin heillekin tullaan nauramaan.
- Anonyymi00019
Pyörätuolissa istuvalla potilaalla
on imevät vaipat
Hänellä voi olla muistisairaus jonka vuoksi hänelle on jäänyt hokema tarve päästä wcn.
Hänet kyllä hoitajat käyttää wcssä aamutoimissa, aamupalan jälkeen, lounaan , päiväkahvin , päivällisen , iltapalan sekä iltatoimet wcn kautta .
Kaikissa wcn köynneissä tarkastetaan kuivituksen eli vaipan vaihdon tarve.
PÄIVÄSSÄ WCSSÄ KÄYNTEJÄ TULEE...
OMAISENA voit toki myös käyttää häntä wcssä
pienten tuntemusten tai lirausten takia.
Näin töissä ... Nim. Kyllä hoitaja potilaansa tuntee.- Anonyymi00024
Hauska, eipä ole koskaan minulle sattunut hoitajaa "joka potilaansa tuntee".
Mutta mukavaahan se on jos jotkut saa elää positiivisuuden harhoissa vielä hetken ennen ydinsotaa. - Anonyymi00048
Anonyymi00024 kirjoitti:
Hauska, eipä ole koskaan minulle sattunut hoitajaa "joka potilaansa tuntee".
Mutta mukavaahan se on jos jotkut saa elää positiivisuuden harhoissa vielä hetken ennen ydinsotaa.Haista sinä kukkanen
- Anonyymi00025
Kepulandiassa hoitsut kohtelevat suomalaisia miespotilaita vielä ihmisinä, pääkaupunkiseudulla ei.
- Anonyymi00026
Masokistilla on kivaa sairaalassa. Kun oikein sattuu niin sanoo jotta IHANAA.
- Anonyymi00028
Kun sairastut, niin julkisessa terveydenhuollossa menetät rahasi, terveytesi, toimintakykysi, .pahimmassa tapauksessa vapautesi. Olen sairastanut monta kuukautta, kuunnellut hoitsujen v*ttuiluja , lääkäreiden arvailuja, voi hitto. Postiluukusta tippuu laskuja näistä turhista käynneistä.
- Anonyymi00031
Kivaa maksaa veroja. En voi sanoin kuvailla tuon arvauskeskuksen palvelua. Ihan ala-arvoista. Nyrpeät hoitsut ja lääkärit.
- Anonyymi00032
Mitä täällä naristaan kun omaiset käyvät vain kääntymässä ja olettavat että heidän oma rakas vanhus on niin kunnollinen eivätkä tiedä miten oikeasti on laitoksen ärsyttävän pervo höpättälä joka tarttuu hoitajia käsivarressa, yrittää lyödä, ei suostu syömään, käyttäytyy kuin kakara, sotkee ulosteella paikat, ei ole tässä maailmassa vaikka omainen niin luulee ja väittää, omaiset vaativat että hoidetaan tietyllä tavalla ja ihmettelevät kun ei viedä ulos ja eivät käsitä ettei ole aikaa hoitaa näillä resursseilla kun jos joku poissa niin tilalle ei tule ketään.
Miksi omaiset eivät käydessään ota itse vanhusta pyörätuoliin ja lähde ulos kävelemään? Mukavampi jutella kun ei muita läsnä ja saisi vanhuskin raitista ilmaa.
Ja jos niin huonosti hoidetaan niin jääkää kotiin ja hoitakaa itse jos niin helppoa on.
Ja en itse ole alalla töissä mutta läheltä seurannut ja itse otan oman vanhempani pyörätuolilla ulos mukaan kun käyn katsomassa mutta hän on 300km päässä etten joka päivä pääse katsomaan mutta en hoitajilta mitään vaadikkaan enkä narisee heidän töistään.
Jos joku tulisi sinun työpaikastasi narisemaan samalla lailla kun et ehdi tekemään työntekijöiden vähyyden vuoksi kaikkia niin miltä tuntuisi? Tai täällä kirjoitellaan että juttelit työkaverisi kanssa tai pidit tauon ja söit pullan niin miltä tuntuisi.- Anonyymi00034
Osui ja kolahti. Ehkä työajalla kirjoitit tämän ?
- Anonyymi00041
Anonyymi00034 kirjoitti:
Osui ja kolahti. Ehkä työajalla kirjoitit tämän ?
Onko sulla ongelmia lukemisen ymmärtämisessä?
Läheltä kuunnellut puolison ja siskoni valituksia kaltaisistasi vatipäistä ja jos olisin alalla voisin sen täällä nimettömänä sanoa.
Hiton idiootti.
- Anonyymi00033
Välillä kahvillle on syytä mennä vähän joka mannen ja maikin. Tietysti asiat pitää hoitaa.
- Anonyymi00035
Jos pyörätuolipotilas odottaa päivystyksessä kuusi tuntia, on pyytänyt jelppiä vessaan, hoitsut tahallaan ovat huomaamatta ja juttelevat, räkättävät keskenään siellä kopissaan. .Mitään kiirettä ei ole , se on silkkaa v*ttuilua . Pyörätuoli saattaa johtua monestakin ,asiasta ja olla väliaikainen. Ei kaikki tarvii vaippoja.
- Anonyymi00036
Vävy on pyörätuolilla liikkuva ja koskaan tytär ei päästä häntä päivystykseen tahi muutoin lääkäriin yksin vaan lähtee mukaan. Hoitajilta kun ei pyynnöstä huolimatta ole aikaa tai halua auttaa esim.wc käynnillle. Kuusikin tuntia päivystyksessä on todella pitkä aika odottaa ja jos ei vielä saa apua hoitajilta niin kyllä homma kusee ja pahasti!!! Näin vaan on suomalainen terveydenhuolto ajettu alas. Sairaat kärsii pitkissä päivystysjonoissa ja pitää olla vähintään pää kainalossa että saa nopeutettua lääkärin pakeille pääsyä. Itsekkin olen kivuissa odotellut monta tuntia lääkäriä ja kun ihminen on kivulias niin odottavan aika tuossa tilassa on silkkaa kidutusta. Miten homma sairaanhoidossa on mennyt näin surkeaksi?..pelottaa sairastua eikä ole haluja joutua jonottamaan hoitoon pääsyä tunti kausiksi.
- Anonyymi00043
Juu ei saa jutella ja varsinkin jos räkättää niin on paha.
- Anonyymi00037
Itte tykkään.
- Anonyymi00038
Kyllähän kiireiset hoitsut on ihania.
- Anonyymi00039
tatskatut käsivarret, ihania pullukoita, tylyjä luonteeltaan, aah.
- Anonyymi00051
Anonyymi00039 kirjoitti:
tatskatut käsivarret, ihania pullukoita, tylyjä luonteeltaan, aah.
Dominoita....pojat tykkää..
- Anonyymi00040
Istuttiin velipojan kanssa iltapäivystyksessä neljä tuntia. Siellä ne pari hoitsua istuivat lasikopissaan, juorusivat keskenään. Kun tuli joku uusi potilas, niin laittoivat sille rannekkeen,.siinä kaikki. Aina piti asioida vuoronumerolla, jos oli jotain kysyttävää tai joku hätä. Ne hoitsut jättivät tahallaan edellisen vuoronumeron aina siihen tauluun, vaikka näkivät potilaan odottavan vuoroaan. Toinen hoitajista tilasi pitsat, viipyi ruokatauollaan tunnin, minkä jälkeen toinen hoitsu häipyi syömään pitsaansa yli tunniksi. Että kiirettä pitää . Palkkaa tulee, vaikka työnteko takkuaa.
- Anonyymi00042
Mistä tiedät että piti tunnin ruokiksen ettei tehnyt jotain muuta jossain muualla kuin sinun silmien alla ruokiksen jälkeen tai onko niillä tunnin ruokis tessin mukaan.
Oikein tutkija näyttää olevan taas asialla ja menkää sinne töihin kun on noin hyvä ja helposti rahaa tulee niin ei tarvitse täällä kateellisena harmitella. - Anonyymi00044
Anonyymi00042 kirjoitti:
Mistä tiedät että piti tunnin ruokiksen ettei tehnyt jotain muuta jossain muualla kuin sinun silmien alla ruokiksen jälkeen tai onko niillä tunnin ruokis tessin mukaan.
Oikein tutkija näyttää olevan taas asialla ja menkää sinne töihin kun on noin hyvä ja helposti rahaa tulee niin ei tarvitse täällä kateellisena harmitella.Olihan siinä aikaa tarkkailla. Ja sit se käski toista hoitsua menemään syömään, kun oli itse palannut tauolta. Eivät paljon muuta tehneet, kun istuivat lasikopissa ja laittoivat uudelle potilaalle rannekkeen.
- Anonyymi00049
Mistä edelleen tiedät ettei tehnyt jotain muuta ruokailun jälkeen jossain muualla ennenkuin palasi takaisin ja onko heillä tunnin ruoka tunti.
Itse saan valita pidätkö 1/2 vai tunnin ruokiksen ja sen mukaan päivä loppuu ja ei kuulu sulle toisten tauot eikä muutkaan asiat joten pidä huoli vain omista asioista ja jonota kiltisti tai painu muualle.- Anonyymi00053UUSI
Tyypillinen sanonta tuo, että jonota kiltisti vaan. Oli niillä naikkosilla pitkät ruokatunnit , kun toinen tuli tauolta, niin sanoi toiselle, että jätti sille puoli litraa siitä limpparipullosta pitsan kanssa.. Toinen jäi itekseen istumaan ( laiskottelemaan ) siihen koppiin. Mukava ja rahaisa duuni, .kun on tuplapalkka ja tarpeeksi aivoissa kehittynyt liiallista ylpeyttä.
- Anonyymi00050
Positiivinen kokemus. Kalju Mieshoitaja hoiti asiani nopeasti, ku jalka oli särki , oli rauhallinen ja ystävällinen, osaava. Harmittaa ku ei tullu numeroa kysyttyä, olisi sen kanssa muuta kin voinut tehdä.😋 kanat joskus kotkottaa ei niistä kannata paineita nostaa.
- Anonyymi00052
Jos vertaillaan näin niin kuin hoidon tasoa ja nopeutta niin kyllä naishoitaja jää kakkoseksi. Itse olen näiden 66 vuoden aikana joutunut asioimaan sairaalassa paljonkin niin mieshoitaja on se joka kysyy,tutkii, antaa kivunlääkkeen lääkäriä odotellessa. Käy kysymässä välillä vointia..tarvitaessa auttaa lepäämään sänkyyn. Osasto hoidossakin miespuolinen hoitaja on myös reippaampi hoitamaan ja auttamaan potilaita. Eikä vastaa avunpyyntöön että mikäs nyt taas on hätänä?vaikka viimeisin avuntarve oli tunteja sitten. Näin vonkui naishoitaja. Naishoitaja poisti nenämahaletkunkin niin että veri roiskahti kasvoille..hoitaja vain totesi että " vähän tämä letku kinnasi" .. paljonkin on eteen tullut todella ikäviä asioita sairaalan osasto hoidossa kuin päivystyksessäkin.
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi yritti murhata mopopojan
Nyt menee kissalan poikien touhu liian pitkälle! https://www.is.fi/kotimaa/art-2000012193221.html Karu video mopomiiti7091803Mopomiitti!
Menikös öoliisilta yli tuo mppedinkans kisaaminen tais olla melkoinen riski vahigoittaa tarpeettomasti jopa kuolla tuoss283949- 67877
Poliisi kiilasi mopoilijan
Ylellä leviää video jossa poliisi pysäyttää rajusti kiilamalla mopo pojan. Toivottavasti poliisi ottaa tuosta mallia myö123715- 32591
- 88567
Käviskö tällainen suhde
Tutustutaan, fyysistä kontaktia, mutta ensijaisesti tarkoituksena ei ole aloittaa mitään virallista tai rikkoa mitään? E61559- 32550
- 42532
- 37520