siis mulla on C-kortti ja halu olis päästä käyttämäänkin sitä ihan oikeesti, mut joka paikkaan kun soitan niin halutaan ajokekumusta omaava mies. yhdessä paikassa ottivat mut tosissaa, mut eipä sieltäkään ole kuulunut mitään.... grrrrrr alkaa mennä hermot kun ei löydy töitä. Jos olis ajokokemusta niin paikka irtoais varmaan helpommin mut mistä pirusta sitä ajokokemusta saa??? K-kaupan lihatiskiltäkö???
En kyllä ilmasiksi lähde kenenkään mukaan opettelemaan, mutta normaalista palkasta voin tinkiä tarvittaessa esim koeajalta harjoittelijan palkka joka on TES:n tuntipalkasta -15% ja tämä on ihan laillinen tapa tinkiä palkasta ja monella alalla tätä käytetään.
Seuraako täällä kukaan työnantaja keskustelua ja antaisi mahdollisuuden nuorelle lupaukselle.tai tietääkö kukaan mitään firmaa jonne kannattais soittaa?? Mieluiten itä-uudeltamaalta/pk-seutu?
miten saada ajokokemusta??
15
4994
Vastaukset
- lisää
Yhdelläkään tutullani ei ole duunin etsiminen kestänyt viikkoa kauempaa, vaikkei kokemusta ole. Ehkä vaatimuksesi ovat liian korkeat?
- leemu.
Tuon palkka-ajattelun voit unohtaa. Unohda Tes ajattelu.
- Tom
Kysele Transpointilta. Siellä koulutetaan kuskeja oppisopimuksella ja palkka on TES, sopimuksesta riippuen saat koulupäiviltäkin liksan. Kaikenlisäksi pääset ajamaan isoapitkää.
- nainen
vinkistä. taidanpa lähettää sinne s-postia jos vaikka sieltä kuuluis jotain takasinpäin. siellä ei ollut kylläkään oikein hyvää yhteystieto linkki kehen vois ottaa yhteyttä...
- Vaan
mene paikanpäälle heti aamusta juttelemaan kuljetuspäälliköiden kanssa. Ei kukaan viitsi otta soittelijaa töihin, niitä on ihan riesaksi asti.
Mutta jos tulet "aamulehti kainalossa" ja tapaat kuljetuspäällikön ihan silmästä silmään, hänen on paljon vaikeampi sanoa sinulle ettei ole töitä.
Jos silläkertaa ei saa hommia, seuraavalla kerralla on helpompaa, olettehan jo tuttuja...
Näin minä teen, enkä ole koskaan ollut työttömänä viittä päivää kauempaa!- Rekkahenkilö
Jos haluat ajaa pelkkää nuppiautoa, kokeile ensin vaikka jotakin kuriirikuljetusta tai pullanajoa. Auto voi olla pieni, mutta saatpa ainakin työkokemusta, jonka avulla on helppo hakea muihin paikkoihin, ja etenkin sellaisiin hommiin otetaan mielellään naisia. Tai mene kurssille ja aja rekkakortti. Etelässä on niin kova kuskipula, että on ihme, jos et saa töitä. Se, että on nainen, on nykyään harvassa paikassa este työn saannille, ellei itse tee naiseudestaan elämää suurempaa kysymystä. Jatka vaan sinnikkäästi kyselyä.
- BECE- omaava neiti
Rekkahenkilö kirjoitti:
Jos haluat ajaa pelkkää nuppiautoa, kokeile ensin vaikka jotakin kuriirikuljetusta tai pullanajoa. Auto voi olla pieni, mutta saatpa ainakin työkokemusta, jonka avulla on helppo hakea muihin paikkoihin, ja etenkin sellaisiin hommiin otetaan mielellään naisia. Tai mene kurssille ja aja rekkakortti. Etelässä on niin kova kuskipula, että on ihme, jos et saa töitä. Se, että on nainen, on nykyään harvassa paikassa este työn saannille, ellei itse tee naiseudestaan elämää suurempaa kysymystä. Jatka vaan sinnikkäästi kyselyä.
Kysynpäs teiltä miehiltä, kun näytätte niin viisaita olevan =) että mitenkäs rekkakortin omaava neiti saa töitä.. vaikealta tuntuu, vaikka pakollinen työ,harj ollu kurssin aikana ja kaverinkin matkassa ollut useasti ja ajanut,että kokemusta ainakin on.. mutta kun ei vaan, epätoivosta =( !!!
- rekkahenkilö
BECE- omaava neiti kirjoitti:
Kysynpäs teiltä miehiltä, kun näytätte niin viisaita olevan =) että mitenkäs rekkakortin omaava neiti saa töitä.. vaikealta tuntuu, vaikka pakollinen työ,harj ollu kurssin aikana ja kaverinkin matkassa ollut useasti ja ajanut,että kokemusta ainakin on.. mutta kun ei vaan, epätoivosta =( !!!
Töitä saat, kun vain jatkat ahkerasti kyselyä. Kokeile kysellä sellaisista taloista, joissa on jo ennestään naisia töissä, niin työnantajalla ei varmasti silloin olisi mitään ainakaan sukupuoltasi vastaan. Esim. Speedillä niitä näkyy olevan konttien ajossa, eikä kukaan varmasti voi väittää, että konttien ajo ei sopisi naisille. Jos kerrot, mistä päin haluat töitä ja minkä tyyppistä ajoa, voin tehdä sulle listaa, missä firmoissa tiedän olevan naisia jo ennestään. Tämä voisi olla yksi tapa edetä, jos tilanne muuten näyttää epätoivoiselta. Jos ei tärppää, keksitään jotakin muuta. Nou hätä, sisko!
- truckman
Mistäs päin suomea se neiti töitä etsii? pohjoispohjanmaalla tarvittais puolikasta ajamaan asiallinen ja ihan ok typy:)
- BECE-omaava neiti
rekkahenkilö kirjoitti:
Töitä saat, kun vain jatkat ahkerasti kyselyä. Kokeile kysellä sellaisista taloista, joissa on jo ennestään naisia töissä, niin työnantajalla ei varmasti silloin olisi mitään ainakaan sukupuoltasi vastaan. Esim. Speedillä niitä näkyy olevan konttien ajossa, eikä kukaan varmasti voi väittää, että konttien ajo ei sopisi naisille. Jos kerrot, mistä päin haluat töitä ja minkä tyyppistä ajoa, voin tehdä sulle listaa, missä firmoissa tiedän olevan naisia jo ennestään. Tämä voisi olla yksi tapa edetä, jos tilanne muuten näyttää epätoivoiselta. Jos ei tärppää, keksitään jotakin muuta. Nou hätä, sisko!
Kiitos sulle vaan jo etukäteen =)
Elikkäs etelä-suomen alue olisi varmaan sellainen mistä nyt lähtisin, näin ansi alkuun ainakin hakemaan töitä ja puolikkaalla mä olen suurimmaksi osaksi ajanut.. Mitä sit kuskaa, niin se on yks ja se sama asia !!
Ehdotuksia vaan :) - rekkahenkilö
BECE-omaava neiti kirjoitti:
Kiitos sulle vaan jo etukäteen =)
Elikkäs etelä-suomen alue olisi varmaan sellainen mistä nyt lähtisin, näin ansi alkuun ainakin hakemaan töitä ja puolikkaalla mä olen suurimmaksi osaksi ajanut.. Mitä sit kuskaa, niin se on yks ja se sama asia !!
Ehdotuksia vaan :)Kokeile irtoperähommia. Moni voi sanoa, että älä ihmeessä, liksa on huono jne. mutta kyllä sitä sen verran voi tehdä, että saa työkokemusta. Ainakin Kouhia etsii alvariinsa kuskeja, ajot onnistuvat käsittääkseni pääkaupunkiseudullakin asuen. Samoin Helsingin Express Vantaalla. Kontinajo olis nättiä touhua, kokeile vaikka Speediltä, sillä on nettisivut muistaakseni www.speed.fi. Kokeile noita ensialkuun... Olis ihan kiva kuulla, tärppäsikö...:)
Itse pääsin kurssin jälkeen kuorma-autohommiin maanajoon. Ensin koe-ajalle ja kun homma sujui ihan kohtuullisesti sain vakipaikan. Olen ollut tosi tyytyväinen hommaan enkä sitä kärryä perään ole kaivannut,haasteita riittää kun saa ajaa joka pöpelikössä.
Miten sun harjoittelus sujui? Jos se meni hyvin luulis että ne olis ottanut aluksi töihin,ei tietysti kaikilla ole tarjota töitä,harjoitteluun otetaan helpommin kun ei siitä tarvi maksaa palkkaa.
Varmasti sulle töitä löytyy kun vaan jaksat ahkerasti kysellä ja tosiaan parasta olis kun itse menisit paikan päälle näyttäytymään,näkisivät että olet tosissasi. Onnea työnhakuun!- BECE- omaava neiti
virgo65 kirjoitti:
Itse pääsin kurssin jälkeen kuorma-autohommiin maanajoon. Ensin koe-ajalle ja kun homma sujui ihan kohtuullisesti sain vakipaikan. Olen ollut tosi tyytyväinen hommaan enkä sitä kärryä perään ole kaivannut,haasteita riittää kun saa ajaa joka pöpelikössä.
Miten sun harjoittelus sujui? Jos se meni hyvin luulis että ne olis ottanut aluksi töihin,ei tietysti kaikilla ole tarjota töitä,harjoitteluun otetaan helpommin kun ei siitä tarvi maksaa palkkaa.
Varmasti sulle töitä löytyy kun vaan jaksat ahkerasti kysellä ja tosiaan parasta olis kun itse menisit paikan päälle näyttäytymään,näkisivät että olet tosissasi. Onnea työnhakuun!Itsekkin olen ajannut maanajo hommia ja veiläkin silloin tällöin.. Ei se vaan oikein ole mun juttu,pyöria tässä "nurkilla".
Kyllä työhatj. sujui ihan hyvin nimellä mainitsemassa firmassa. Hommat sujui ihan hyvin tässä firmassa, mutta.. en jäänyt tähän taloon syystä ja toisesta.
Kyllä se päivä varmaan sieltä vielä tulee, eikuin etsimään ja kyselemään paikanpäälle.
=)
- näillä naisia
ainakin transpoinit alihankkijoilla on naisia ajamassa, hyvin näkyy pärjäävän isoissakin autoissa. kato sivuja www.mol.fi sielä oli uusimaa ainakin 400 paikkaa vapaana, soittele tai painu paikanpäälle kysy isäntää ja esitä asiasi. onnea vaan työnhakuun.
terkuin nais "rahtari" - Anonyymi
No saiko se nainen töitä mitä kyseli 2005? Ajattelin vaan kysyä kun siitä nyt aikaa 20 vuotta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2272955
Kompostointitarkastaja tuli tarkastukselle!
En ole ikinä kompostoinnut ja eilen kävi kompostointitarkastaja kylässä. Tosi hianoa byrokratiaa taas: "Laki edellyttää,1202111Varattais lähihotellista
🥰 huone viikoksi. Oltais vaan ja tilattais huonepalvelusta herkkuja! Viikonloppukin käy jos et viikoksi ehdi ❤ Hyvää2171701Nyt jäi velat perimättä
Mikä idea se talo oli polttaa ja velalliset sisällä nyt jäi rahat saamatta141655Martinan aussikulta, missä?
Mihin katosi Martina Aitolehden aussikulta kyselee Seiska!2921520Ellen Jokikunnas muistelee Reino-koiraa - Ralph-poika koskettavalla tavalla esiin: "Kiitos, että..."
RIP Reino. Lämmin osanotto suureen suruunne Ellen, Jari ja Ralph. Reino tuli tutuksi monelle suomalaiselle Unelmia Ita471257- 471196
- 1061032
Meneekö eläinpuiston johto vaihtoon vaalien jälkeen?
Ähtärissä kuhistaan ja kuiskitaan, että perussuomalaiset esittävät vaalien jälkeen, että eläinpuiston hallitus uusitaan58974- 91947