SAK/SDP -lauma on huono idea. Miksi tämä lauma pysäytti satamat kuukaudeksi keväällä 2024? Vienti ja tuonti seis kuukauden ajan pysäytti kasvun liki vuodeksi, lisäsi työttömyyttä ja sitä köyhyyttä, josta sama lauma paasaa. Ei mitään järkeä. Väittävät olevansa työläisten ja vähäosaisten asialla. No?
Teollisuusliiton valehteleva jäsenkampanjamainos pyörii televisiossa. Muka tienaisi, jos liittyy? Jos liittyy, niin käteenjäävä netto on heti 1% vähemmän, koska lakkoliikkeelle menee provisio.. Sama palkka on liitossa tai ei. Miten siinä muka tienaa?
Lakkoliikkeen tukeminen on oman työantajan munille potkimista. Onko siinä järkeä? Ei se ainakaan yhteiskuntaa kehitä. Työnantaja maksaa palkan tehdystä työstä, ei lakkoilusta. Teollisuusliitto on ajanut yli 100000 teollisuustyöpaikkaa ulkomaille. Paikallisen sopimisen yrityksissä on ansiokehitys ollut parempi kuin Hakaniemen talutushihnassa. Lakoilla ei ole saavutettu mitään vuosiin. Nytkin sopimuskierroksella tuli maksimi 7,8%, vaikka ay-pomot yrittävät muuta kusettaa. Yritys voi sanoa luottamusmiessopimuksen irti ja työntkijät valitsevat kaikkia työntekijöitä edustavan laissa määritellyn luottamusvaltuutetun. Se on askel parempaan. Työilmapiii paranee kertahitolla, kun ay-ahdistelu loppuu.
Ansiosidonnaisen saa kassasta, sitä ei ammattiliitot maksa. Pitää olla kassan jäsen. YTK:n jäsenmaksu on noin 100 euroa vuodessa, ja se on verovähennyskelpoinen, koska se on tulonhankkimiskulu. Ammattattiliiton jäsenmaksu on provisio liitolle, jäsenyys vapaahtoinen, ei tulonhankkimiskulu. Sama bruttopalkka, on liitossa tai ei. Liiton jäsenenä netto on vähemmän, vähemmän kätn joka palkasta. Jäsenenä ei todellakaan tienaa. Väitteet on sitä sdp-matematiikkaa, minkä takia hv-alueet ja valtio ovat taloudellisissa ongelmissa. Se on sosialismin kuva.
Mitä hyötyä oli kuukauden satamalakosta? Teollisuusliiton lihava mies tunnusti, että ay-liike teki mahalaskun. Mitä hyötyä oli Finnairin lakoista? Sama 7,8%, MUTTA yli 100 000 matkaa peruuntui, yhtiölle 7 miljoonan tappio, lakkoilijoiden tulot, lomarahat ja eläkekertymä pieneni.
SAK/SDP on toksinen lauma
Anonyymi-ap
2
<50
Vastaukset 2
- Anonyymi00001
Siksi kun yrittivät kaataa hallituksen !
- Anonyymi00002
Hold your horses, ja pyyhi vaahto suupielistäsi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mitä mieltä olet?
Miehestä jolla ei ole yhtään kaveria, ei facebookissa eikä livenä ja hän harrasta ja tekee kaiken yksin. Onko vähän outo1561431Muistakaa pojat tämä.
Mies joka haluaa naisen, löytää keinon. Ei epäröi eikä hämmennä. Tekee kaiken eteenne.1281160Muhun rakastuu kaikki naiset, mut mä en rakastu niihin
Mun vaatimustaso on 10+ Mut mua tavottelee 7+ naiset216859- 64772
Pahoin pelkään nainen
että pidät minua epäempaattisena, itsekeskeisenä, narsistisena ja kylmänä ihmisenä. Oletko koskaan ajatellut, että minus58658- 47582
- 34574
- 52562
Martina avaa suhdettaan
IL 22.7: Martina avaa suhdettaan nuoreen Muhikseen. Nyt on jo vakavaa, on käyty syömässä Itä-Helsingissä. Onkohan muutt187558En osaa kirjoittaa sulle edes anteeksipyyntöä
Koska en tiedä miten voit. Olen hieman kauhuissani ja järkyttynyt, jos olen sinua ahdistanut. Tunteiden prosessointi o29542