SAK/SDP -lauma on huono idea. Miksi tämä lauma pysäytti satamat kuukaudeksi keväällä 2024? Vienti ja tuonti seis kuukauden ajan pysäytti kasvun liki vuodeksi, lisäsi työttömyyttä ja sitä köyhyyttä, josta sama lauma paasaa. Ei mitään järkeä. Väittävät olevansa työläisten ja vähäosaisten asialla. No?
Teollisuusliiton valehteleva jäsenkampanjamainos pyörii televisiossa. Muka tienaisi, jos liittyy? Jos liittyy, niin käteenjäävä netto on heti 1% vähemmän, koska lakkoliikkeelle menee provisio.. Sama palkka on liitossa tai ei. Miten siinä muka tienaa?
Lakkoliikkeen tukeminen on oman työantajan munille potkimista. Onko siinä järkeä? Ei se ainakaan yhteiskuntaa kehitä. Työnantaja maksaa palkan tehdystä työstä, ei lakkoilusta. Teollisuusliitto on ajanut yli 100000 teollisuustyöpaikkaa ulkomaille. Paikallisen sopimisen yrityksissä on ansiokehitys ollut parempi kuin Hakaniemen talutushihnassa. Lakoilla ei ole saavutettu mitään vuosiin. Nytkin sopimuskierroksella tuli maksimi 7,8%, vaikka ay-pomot yrittävät muuta kusettaa. Yritys voi sanoa luottamusmiessopimuksen irti ja työntkijät valitsevat kaikkia työntekijöitä edustavan laissa määritellyn luottamusvaltuutetun. Se on askel parempaan. Työilmapiii paranee kertahitolla, kun ay-ahdistelu loppuu.
Ansiosidonnaisen saa kassasta, sitä ei ammattiliitot maksa. Pitää olla kassan jäsen. YTK:n jäsenmaksu on noin 100 euroa vuodessa, ja se on verovähennyskelpoinen, koska se on tulonhankkimiskulu. Ammattattiliiton jäsenmaksu on provisio liitolle, jäsenyys vapaahtoinen, ei tulonhankkimiskulu. Sama bruttopalkka, on liitossa tai ei. Liiton jäsenenä netto on vähemmän, vähemmän kätn joka palkasta. Jäsenenä ei todellakaan tienaa. Väitteet on sitä sdp-matematiikkaa, minkä takia hv-alueet ja valtio ovat taloudellisissa ongelmissa. Se on sosialismin kuva.
Mitä hyötyä oli kuukauden satamalakosta? Teollisuusliiton lihava mies tunnusti, että ay-liike teki mahalaskun. Mitä hyötyä oli Finnairin lakoista? Sama 7,8%, MUTTA yli 100 000 matkaa peruuntui, yhtiölle 7 miljoonan tappio, lakkoilijoiden tulot, lomarahat ja eläkekertymä pieneni.
SAK/SDP on toksinen lauma
Anonyymi-ap
2
<50
Vastaukset 2
- Anonyymi00001
Siksi kun yrittivät kaataa hallituksen !
- Anonyymi00002
Hold your horses, ja pyyhi vaahto suupielistäsi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksi naiset haluavat itseään vanhemman kumppanin? Vai haluavatko?
Tuolla toisessa ketjussa tuli esille tämä kysymys ja se on mielestäni hyvä kysymys. Kiitos scrg:lle tämän kysymyksen esi3521051- 69721
Missä vaiheessa
Unohdit minut? Onko sinulla oikeasti mies jota rakastat? Tiedän että möhlin ja odotin liikaa. Ei tarvitse vastata jos et37646- 41568
- 39542
- 63523
SDP: tiukkaa maahanmuuttopolitiikkaa ilman rasismia
Analyysin mukaan demareiden uuden maahanmuuttolinjan suurin ero konservatiivioikeiston vastaavaan on rasismin puute. ht320496- 75461
kasariperjantai 2026
Ajatuksia vuoden 2026 kasariperjantaista...ainakin porukkaa oli mun mielestä liikkeellä tosi paljon ja fiilinki noin yle22459Mulla on ikävä sua
Pakko se on myöntää, mulla on ikävä sua 🥺💔.. En kyllä haluaisi sitä myöntää kun tämä tilanne on niin hankala. Oon yri19451