Kun ihmiset muistelevat kuolivuoteellaan

Anonyymi-ap

Entisiä rakkauksiaan, he muistelevat niitä, joiden kanssa ovat seurustelleet, olleet naimisissa, ainakin kerran intiimisti, olleet läheisiä sydänystäviä tai kenties suudelleet. Eivät he taida muistella niitä, joiden kanssa ei ole koskaan IRL tapahtunut mitään läheisyyttä, edes kasvokkain, keskustelun tasolla. Uskotko sinä muistelevasi kaivattuasi kuolinvuoteella?

38

259

Vastaukset 38

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

En.

• Anonyymi00003

Muistelen hyviä ihmisiä. Eksä ei ole hyvä.

• Anonyymi00005
        Anonyymi00003 kirjoitti:

Muistelen hyviä ihmisiä. Eksä ei ole hyvä.

jaa niin lahnaa saa pyytämättäkin vai miten se meni

• Anonyymi00002

Muistelevatko ihmset kuolinvuoteellaan tuollaisia? Kuulostaa oudolta. Enpä ole vielä moisen kuolinvuoteen vierellä ollut.

• Anonyymi00004

Jos on hitaasti hivuttava sairaus, niin kyllähän sitä mielellään muistelee elämänsä kauneimpia hetkiä. Rakkauden hetket ovat yleensä sellaisia.

• Anonyymi00011
        Anonyymi00004 kirjoitti:

Jos on hitaasti hivuttava sairaus, niin kyllähän sitä mielellään muistelee elämänsä kauneimpia hetkiä. Rakkauden hetket ovat yleensä sellaisia.

Satunnaiset panot ja silleen. Onneksi ei ole ollut tuollaisia läheisiä, hivuttavissa sairauksissakaan.

• Anonyymi00020
        Anonyymi00011 kirjoitti:

Satunnaiset panot ja silleen. Onneksi ei ole ollut tuollaisia läheisiä, hivuttavissa sairauksissakaan.

Se oli TAI. Joku on voinut olla vain kerran suuren rakkautensa kanssa intiimisti, toinen pelkästään suudellut jotain tärkeää ihmistä.

• Anonyymi00006

kuin kauan vehtasit sen blondinkaa tost alhaalt ku oltii viel ns yhes

• Anonyymi00016

Mistäs helvetistä puhut ja kenelle? Laita edes nimikirjaimet

• Anonyymi00007

vaiks eihön me oltu kun en halunnu sua yhtään

• Anonyymi00008

miten vaan millanen ribuli miekka sä oikeen oot

• Anonyymi00009

No enpä ossoo sannoo näin etukäteen.

• Anonyymi00010

En usko että nuo asiat välttämättä ratkaisevat, vaan se, kuka on koskettanut sydäntä, vaikka ei olisi suhdetta ollutkaan. Onhan joillakin paljonkin intiimejä kumppaneita, jotka eivät lopulta merkitse mitään, joko unohtuvat tai kaduttavat.

• Anonyymi00012

Ihanasti sanottu rakkaudesta

• Anonyymi00014

Tuollaisena hetkenä viimeistään moni ajattelee, että kyseessä oli oman pään sisäinen kuvitelma. Jos toisen vastatunteista ei ole edes tietoa.Että on luonut ihastuksensa omassa päässään. Jos mitään kasvokkain keskustelua tunteista ei ole koskaan kahden ihmisen välillä edes ollut.

• Anonyymi00013

Aika mitäänsanomaton elämä on silloin ollut, jos panoja pitää muistella.

• Anonyymi00015

Itse odotan kuolinvuoteella sitä kun pääsen Jumalan valtakuntaan. Olisi hullua miettiä jotain mennyttä elämää joka ei koskaan palaa.

• Anonyymi00025

Kyllä, silloin saattaa olla niin pahat kivut ja pahoinvointi jota yrittää hallita. Mutta toivittavasti niin hyvin kipulääkitty, ettei enää tiedosta unen ja valvetilan eroa. Mielessä luopuminen, hyvästit ja siirtyminen pois kehosta kun sydän lakkaa toimimasta.

• Anonyymi00017

Muistelen tärkeimpiä ihmisiä. Niitä hyviä

• Anonyymi00023

Mutta onko pelkkä ihastus ollut tärkeä ja hyvä?

• Anonyymi00028
        Anonyymi00023 kirjoitti:

Mutta onko pelkkä ihastus ollut tärkeä ja hyvä?

Monet ovat olleet.

• Anonyymi00018

Uskon.

• Anonyymi00019

Voi olla. Oli kuitenki ensirakkaus.

• Anonyymi00021

Sivu kommenttina.

En usko että muistelisin lasteni äitiä. Tai ainakin toivon niin. Tulisi ainoastaan pahaa sanottavaa hänestä, vaikka hän ei edes pettänyt. Siinä joutuisi lasten korvat aika punaiseksi.

• Anonyymi00030

Miksi noin, jos hän on kuitenkin lastesi äiti?

• Anonyymi00032
        Anonyymi00030 kirjoitti:

Miksi noin, jos hän on kuitenkin lastesi äiti?

Jos ainoa asia mikä on positiivista on lapsien synnyttäminen. Sitä kovasti toivoo että ei haukkuisi ihmistä lapsille jotka ehkä vielä rakastaa kyseistä henkilöä.

• Anonyymi00022

Eivät muistele katuvat niitä asioita mitä eivät tehneet kun oli tilaisuus miksi olisi elämä menny ehkä toisin kun muutoin tekivät siitä itselleen helvettiä

• Anonyymi00024

Toivon että lähtö tulee saappaat jalassa eikä ehdi muistella yhtään mitään.

• Anonyymi00037

Näin juuri monikin toivoo.

• Anonyymi00026

Suurimmat rakkauteni ovat olleet eläimiä. Niitä muistelen ja kaihoan heidän luokseen. Niin nytkin.

• Anonyymi00027

Kukaanhan ei tiedä, saako lähteä kuolinvuoteelta vai lakkaako sydän lyömästä tästä sekunnin päästä. Siksi pitääkin aina olla valmis lähtemään. Ap:n kuvaamassa tilanteessa ajattelisin varmaan ihmisten sijaan Jeesusta, ehkä näkisinkin hänet jo hymyilemässä minulle ja ojentamassa kätensä minua kohti.

• Anonyymi00029

Juuri eräs henkilö kertoi, kuinka apaattinen, muistisairas vanhus makasi sairasvuoteella silmät kiinni, lähdön ollessa jo lähellä. Yhtäkkiä hän oli täysin tavoistaan poiketen nostanut katseensa jonnekin ja hymyillyt säteilevästi. Sitten hän oli poissa. Hän oli Jeesuksen seuraaja. ❤️

• Anonyymi00036
        Anonyymi00029 kirjoitti:

Juuri eräs henkilö kertoi, kuinka apaattinen, muistisairas vanhus makasi sairasvuoteella silmät kiinni, lähdön ollessa jo lähellä. Yhtäkkiä hän oli täysin tavoistaan poiketen nostanut katseensa jonnekin ja hymyillyt säteilevästi. Sitten hän oli poissa. Hän oli Jeesuksen seuraaja. ❤️

Muistisairas elää päänsä sisällä omaa elämää ja se voi olla tosi rikasta.Muistisairaiden omaisten elämä on rankkaa.

• Anonyymi00031

Tuli tästä mieleen, että jos kuolisin nyt, hän ei saisi tietoa kuolemastani kovin äkkiä, eikä todennäköisesti kutsua hautajaisiin. Kukaan läheisistäni tai ystävistäni ei tiedä tunteistani häntä kohtaan eikä hänen mahdollisista tunteistaan minua kohtaan. Hän saisi tiedon samaan aikaan muiden puolituttujen kanssa. Somen kautta varmaankin.
      Naiselta

• Anonyymi00035

Kyllä kuolemasta on tehty Suomessa stressaavaa.

• En kyllä muistele ketään heistä, nytkään. Hyvin mahdollista, että sanon lapsilleni rakastan teitä kuten aina olen rakastanut. Eläkää hyvä elämä, kiitos kun synnyitte elämääni ja toitte sille ihan uuden arvon ja erkityksen tullessanne.

Älkää surko minua, minulla oli hyvä elämä kaikkien teidän rakkaitteni vuoksi ja en loputtomasti silti halua täällä maailmassa elää. Kaipaan rauhaa keholleni ja sieluni etsii uuden kotinsa, jos sellainen on tarjolla.

• Anonyymi00033

Aivan varmasti. Muutamaa muutakin läheistäni, mutta myös muutamia ei niin läheisiä. Pike

• Anonyymi00034

Entäpä jos lähtö tulee nopeasti eikä kerkeä miettiä?Minusta näitä ihmisiä kannattaa miettiä jo ennen kuolemaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ei käy sääliksi sitä miestä

Sitä saa mitä tilaa.
      Ikävä
      183
      1799
    2. Muistakaa pojat tämä.

Mies joka haluaa naisen, löytää keinon. Ei epäröi eikä hämmennä. Tekee kaiken eteenne.
      Ikävä
      113
      940
    3. Mitä mieltä olet?

Miehestä jolla ei ole yhtään kaveria, ei facebookissa eikä livenä ja hän harrasta ja tekee kaiken yksin. Onko vähän outo
      Ikävä
      114
      840
    4. En ehkä onnistu siinä

Kovasti minä yritän näyttää kauniilta, vain sinua varten, mutta en taida onnistua siinä.
      Ikävä
      58
      755
    5. Muhun rakastuu kaikki naiset, mut mä en rakastu niihin

Mun vaatimustaso on 10+ Mut mua tavottelee 7+ naiset
      Ikävä
      209
      684
    6. Mies,oletko koskaan...

Käyttänyt maksullista naista?
      Ikävä
      135
      646
    7. Oletko päättänyt

Että luovutat minun suhteeni
      Ikävä
      56
      631
    8. Viesti jonka haluaisit lähettää...

hänelle. Onko jokin pieni tunniste jonka vain te tiedätte. Onko naiselta miehelle tai toisinpäin, joku joku päivämäärä
      Ikävä
      21
      614
    9. Pahoin pelkään nainen

että pidät minua epäempaattisena, itsekeskeisenä, narsistisena ja kylmänä ihmisenä. Oletko koskaan ajatellut, että minus
      Ikävä
      51
      572
    10. Kirjoita kolme sanaa

mistä kaivattusi voisi sinut tunnistaa.
      Suhteet
      38
      568
    Aihe