Mitkä asiat voivat tehdä mielestäsi ihmisestä sokean omalle käytökselle ja toiminnalle?
Vastaukset 67
- Anonyymi00001UUSI
Mitäpä vastaat itse?
- Anonyymi00007UUSI
Kysyn, koska en tiedä.
Toki on empatiakyvyttömyyttä ja persoonallisuushäiriöitä ja sellaista, mutta muita syitä. - Anonyymi00016UUSI
Anonyymi00007 kirjoitti:
Kysyn, koska en tiedä.
Toki on empatiakyvyttömyyttä ja persoonallisuushäiriöitä ja sellaista, mutta muita syitä.Tiesit mutta haet taustatukea trolleilta .
- Anonyymi00020UUSI
Anonyymi00016 kirjoitti:
Tiesit mutta haet taustatukea trolleilta .
Ei vaan etsin muita syitä ja niin kuin huomaat niitä on tullut ihan hyviä.
Ja vaikka trollaat nyt itse, en jaksa välittää.
- Anonyymi00002UUSI
Jatkuva loukkaaminen ja vihaaminen. Kokee vääryyttä?
- Anonyymi00008UUSI
En ihan ymmärrä, mitä tarkoitat.
Se, että muut/joku loukkaa ja vihaa, niin suojelee itseään vai olettaa kaikkien loukkaavan ja vihaavan? Kokee vääryyttä eli tulkitsee toisen kohtelevan väärin?
Tarkennatko siis. - Anonyymi00050UUSI
Anonyymi00008 kirjoitti:
En ihan ymmärrä, mitä tarkoitat.
Se, että muut/joku loukkaa ja vihaa, niin suojelee itseään vai olettaa kaikkien loukkaavan ja vihaavan? Kokee vääryyttä eli tulkitsee toisen kohtelevan väärin?
Tarkennatko siis.Mä voisin kuvitella tällaista "kyynärpäätaktiikkaa", jota käytetään esim työelämässä, otetaan kylmästi kunnia itselle vaikka joku muu on sen tehnyt, mitätöintiä, välinpitämättömyyttä. Etuilua, olisiko hyvä esimerkki vaikka nämä liikkeet, joita aukeaa ja joissa on sitten hyviä avajaistarjouksia ja porukka on tyyliin viikon ennen avajaisia oven takana jonottamassa, aletuote viedään käsistä, tönitään sivuun, ei edes anteeksi pyydetä ym tuollaista välinpitämättömyyttä, jota tapahtuu myös liikenteessä. Naapuritkin voi tehdä tätä. Täydellistä narsistista välinpitämätyömyyttä.
Kiteytän sen tähän: "Jos sinusta ei ole hyötyä minulle, et ansaitse edes sitä huomiota minulta".
- Anonyymi00003UUSI
Narsismi.
- Anonyymi00009UUSI
No se tietysti omalla tavallaan.
- Anonyymi00004UUSI
Väärinymmärrys. Väärinkäsitys.
- Anonyymi00005UUSI
Provosointi. Onhan näitä.
- Anonyymi00011UUSI
Eli, tarkennatko! Esimerkki tilanteesta vaikka!
- Anonyymi00012UUSI
Anonyymi00005 kirjoitti:
Jatkan vielä. Tuppisuuna oleminen. Silloin, kun perustaa oman näkemyksensä johonkin ja etenkin kysymättä, miten jokin asia oikeasti on, mutta ei jää puhumaan siitä, niin myös tämä.
Olettaminen.
Peräänantamattomuus.
Viha.
Kauna.
Toisten ihmisten vaikutuksesta käsitysten muuttuminen.
Jopa rakkaus.
Ikävä.
Luettelo on varmaan loputon. - Anonyymi00013UUSI
Anonyymi00005 kirjoitti:
Eikö ihmisiin pitäisi silti aina suhtautua yksilöinä, eikä olettaa jonkun provosaation perusteella jostain muusta jotain?
- Anonyymi00018UUSI
Anonyymi00013 kirjoitti:
Eikö ihmisiin pitäisi silti aina suhtautua yksilöinä, eikä olettaa jonkun provosaation perusteella jostain muusta jotain?
Toki. Aina yksilöinä, mikäli muuhun ei ole aihetta. Mutta. Se provo voi olla täyttä totta eikä pelkkää provoa.
- Anonyymi00021UUSI
Anonyymi00011 kirjoitti:
Eli, tarkennatko! Esimerkki tilanteesta vaikka!
No voi härregyyd. Ihan vaikkapa kysymys tulitko eilen. Sen voi käsittää eri tavalla.
Sama esmes leipuri sanoo, että on munan puute. - Anonyymi00025UUSI
Anonyymi00021 kirjoitti:
No voi härregyyd. Ihan vaikkapa kysymys tulitko eilen. Sen voi käsittää eri tavalla.
Sama esmes leipuri sanoo, että on munan puute.Mee pois.
- Anonyymi00031UUSI
Anonyymi00025 kirjoitti:
Mee pois.
Poistettiin kysymys miksi. Vastaapa miksi mun pitäis poistua.
- Anonyymi00032UUSI
Anonyymi00012 kirjoitti:
Jatkan vielä. Tuppisuuna oleminen. Silloin, kun perustaa oman näkemyksensä johonkin ja etenkin kysymättä, miten jokin asia oikeasti on, mutta ei jää puhumaan siitä, niin myös tämä.
Olettaminen.
Peräänantamattomuus.
Viha.
Kauna.
Jopa rakkaus.
Ikävä.
Luettelo on varmaan loputon.pyydän tarkennuksia myöhemmin, kun ehdin pohtia paremmin, jos jaksat vastata.
- Anonyymi00041UUSI
Anonyymi00012 kirjoitti:
Olettaminen.
Peräänantamattomuus.
Viha.
Kauna.
Jopa rakkaus.
Ikävä.
Luettelo on varmaan loputon.Ei tätä tarvitse sen kummemmin analysoimaan alkaa. Jokainen kokee nuo kaikki omalla kohdalla eri tilanteissa omalla tavallaan ja mielentilasta ja omista vahvuuksista riippuen miten minäkin hetkenä.
- Anonyymi00042UUSI
Anonyymi00031 kirjoitti:
Poistettiin kysymys miksi. Vastaapa miksi mun pitäis poistua.
Odottelen vielä vastausta.
- Anonyymi00045UUSI
Anonyymi00041 kirjoitti:
Ei tätä tarvitse sen kummemmin analysoimaan alkaa. Jokainen kokee nuo kaikki omalla kohdalla eri tilanteissa omalla tavallaan ja mielentilasta ja omista vahvuuksista riippuen miten minäkin hetkenä.
Haluankin eri näkökulmia, mutta ei ole pakko analysoida enempää.
- Anonyymi00046UUSI
Anonyymi00042 kirjoitti:
Odottelen vielä vastausta.
Älä pitkästy!
- Anonyymi00056UUSI
Anonyymi00046 kirjoitti:
Älä pitkästy!
En toki. Asiat asioina.
- Anonyymi00006UUSI
kateellisuus
- Anonyymi00017UUSI
Kun on kateellinen, niin näkee jonkun ihmisen negatiivisessa valossa?
- Anonyymi00038UUSI
Anonyymi00017 kirjoitti:
Kun on kateellinen, niin näkee jonkun ihmisen negatiivisessa valossa?
nii
- Anonyymi00051UUSI
Mielenkiintoista... eipä ole tuo tullut ikinä mieleen. Itse kadehdin monia siitä, että niillä on esim rahaa mällätä, mutta en minä niitä "polje".
Mutta olen tavannut paljon ihmisiä ja huomannut sen, ettei kemiat kohtaa (työelämässä), mutta silloin käy niin, että asiat joidetaan asioina, muuta kanssakäymistä ei sitten olekaan, mutta en myöskään näitä ihmisiä "polje" saatikka kadehtisin. - Anonyymi00052UUSI
Anonyymi00051 kirjoitti:
Mielenkiintoista... eipä ole tuo tullut ikinä mieleen. Itse kadehdin monia siitä, että niillä on esim rahaa mällätä, mutta en minä niitä "polje".
Mutta olen tavannut paljon ihmisiä ja huomannut sen, ettei kemiat kohtaa (työelämässä), mutta silloin käy niin, että asiat joidetaan asioina, muuta kanssakäymistä ei sitten olekaan, mutta en myöskään näitä ihmisiä "polje" saatikka kadehtisin.Ap:n esimerkkejä elämästä, kun kehut vaikka samaa sukupuolta olevaakin kaverillesi, että onpa tuolla vaikka nätin värinen ja upea iho, niin kateellinen löytää siitä heti jotain negatiivista, että ihan hirveen näppylåinen tjs. Tai kerrot saaneesi, vaikka työssä kehuja, niin kateellinen on joko ivallinen tai mitätöi kehua välittömästi esim. että meillä kaikkien pitää osata vähintään tuo tmv.
- Anonyymi00010UUSI
Kotikasvatus. Saanut kaiken eikä kukaan pistä rajoja.
- Anonyymi00019UUSI
No juu, noitahan riittää. En tiedä ovatko sokeita vai enemmänkin piittaamattomia, kun ei ole tarvinnut.
- Anonyymi00029UUSI
Mikä sitä yhtäkin feralimaisia piirteitä omaavaa poikaparkaa vaivaa- äiti ei ikinä sanonut ei ja kääri pumpuliin?
- Anonyymi00014UUSI
Ylpeys.
- Anonyymi00023UUSI
Suoraan ylpeys? Eikös siellä taustalla silloin vaikuta joku muu asia?
- Anonyymi00053UUSI
Tarkentaisitko, vaikka esimerkillä!
- Anonyymi00015UUSI
Manipuloinnille alttius myyden ruokoton käytös ja narsistinen ajattelu arkipäivän vigilantismina. Tulee aiheuttamaan vielä katatonista heijausta huoneen nurkassa kun lopullisesti havahtuvat. Totuuden kieltäminen on usein se pahin vaihe emmää emmää muttaku
- Anonyymi00022UUSI
Elikkä myös Arkipäivän Vikilantismina ette itkeä Vuoksein saa
- Anonyymi00024UUSI
Jos jotakuta kiusataan vuosia ja haluaa oikeutta niin luuletko että tekee vihaiseksi?
- Anonyymi00026UUSI
Ei se ole sallittua se voi vaikka loukata tunteita kun sanoo takaisin. Sivusta pienuuden määritelmästä palanen. T
- Anonyymi00034UUSI
Tottakai, mutta jos on ihminen, joka ei kiusaa, niin miksi heitäkin?
- Anonyymi00028UUSI
Sä haluat vain syyttää toista aina kaikesta
Nytkin voisit katsoa omaa tekemistä ja toimintaa oikeasti.
Etkä etsiä syytä aina muista.
Se toisin voi olla hyvin vastenmielistä tai pelottavaa
Jos on tottunut siihen helppouteen että syyt on aina itsen ulkopuolella mies.
Semmoin pilalle hemotellun paskan oloinen ilman
Vastuun kantamisen käytännön osaamista olet aina ollut .
Naiselta- Anonyymi00035UUSI
Mee pois! Ei liity sinuun! Eikä kiinnosta sun katkera tilitys tässä ketjussa, kiitos ja anteeksi.
- Anonyymi00047UUSI
Anonyymi00035 kirjoitti:
Mee pois! Ei liity sinuun! Eikä kiinnosta sun katkera tilitys tässä ketjussa, kiitos ja anteeksi.
Aina palstaäijä yhtä uskottavia nämä taaperoille suunnatut sivuesitykset itselle vastaillen
- Anonyymi00030UUSI
Himo.
- Anonyymi00033UUSI
Himo sokaisee ja saa tekemään typeryyksiä. Jos himoa ei saa tyydytettyä, alkaa kiukuttelu. Siitä tietää himon ja rakkauden eron.
- Anonyymi00040UUSI
Aika inhottavaa!
- Anonyymi00043UUSI
Anonyymi00033 kirjoitti:
Himo sokaisee ja saa tekemään typeryyksiä. Jos himoa ei saa tyydytettyä, alkaa kiukuttelu. Siitä tietää himon ja rakkauden eron.
Onko himo ja rakkaus siis toisensa pois sulkevia? Ja onko se himo vain yleensäkin seksuaalistahimoa vai jotain tiettyä kohtaan tai onko sillä merkitystä?
- Anonyymi00044UUSI
No senkun vetää lapaan ja kirjoittelee sen jälkeen ehkä edes vähän älykkäämpiä
- Anonyymi00036UUSI
Itsekeskeisyys.
- Anonyymi00039UUSI
Tietysti ja valitettavasti!
- Anonyymi00037UUSI
Kuinka voisi olla muka sokea omalle käytökselleen miten ihmisen muka olisi edes mahdollista nähdä kuinka itse käyttäytyy jos ei tälle kukaan huomauta tämän käytöksestä käytös useimmiten kotoa opittua kertoo mistä lapsella yleisimmin siitä kuinka saa kotona huomiota takuuvarmaa että huomataan kun tekee pahoja si taas pojat usein saa kavereiltaan jopa kunnioituksen kun uskaltavat tehdä pahojaan kaupungillakin mu silti se on asia mikä pitäisi opettaa kotona että huomiota saa muutoinkin pahan teosta pitää taas seurata rangaistus että lapsi oppii että se ei ole toivotunlaista läytöstä tulkinta on taas vanhemmasta kiinni mitä kukakin vanhempi pitää pahantekona mun lapsuudessa se oli siskon kiusaaminen
- Anonyymi00048UUSI
Olisiko se tämä MinäMinä. Oma itse ensin
- Anonyymi00049UUSI
Kyllä tuolla olikin itsekeskeisyys mainittu jo aiemmin.
- Anonyymi00054UUSI
Pikkulinnut ei laula rahanahneudesta.
- Anonyymi00055UUSI
Mitä tarkoitat?
- Anonyymi00057UUSI
Anonyymi00055 kirjoitti:
Mitä tarkoitat?
Tarkoittaa varmaan, että osallisuutta suhteessa johonkin kokonaisuuteen kärkkyvät päivittää tärkeitä väliaikatietoja ilman mitään kiintoisaa sisältöä tjn
- Anonyymi00058UUSI
Eivätkö? Mitkäs sitten?
- Anonyymi00061UUSI
Vapaa-ajalta ei makseta palkkaa. Miksi siis vastata kun ei makseta mitään?
- Anonyymi00065UUSI
Anonyymi00061 kirjoitti:
Nurinkurista tuo on sun logiikalla.
- Anonyymi00068UUSI
Anonyymi00061 kirjoitti:
Muutenko maksetaan pskan jauhamista netissä montako centtiä per merkki?
- Anonyymi00059UUSI
nyt wi tulw vähään aikaan jalka-boollea apalloa hah.
- Anonyymi00062UUSI
Satamassako vai missä?
- Anonyymi00060UUSI
Ei ole mitään velvollisuutta kirjoittaa ja vastata tällaiseen.
- Anonyymi00063UUSI
No ei tietenkään ole 🤣
- Anonyymi00064UUSI
Ainakin itselläni kasvu ihmisenä kesken, näin arvelisin.
- Anonyymi00066UUSI
hik-juttu mutta niin jos löyräää jostain autojen romuttamolta joku iso auton takavalo-jutun niin hyvä joku jouluvalo joku juttu.
- Anonyymi00067UUSI
Ei ole vielä tutustunut omaan varjoihmiseensä.
Sokea rakastuminen hämärtää myös järkeä.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Orpo pelästyi, kun asiat tulivat ilmi ? Hallitus ei enää tuekaan Garden hanketta
Pääministerinä Orpo on vastuussa hallituksensa päätöksenteosta. Hallitus päätti avokätisestä tuesta hankkeelle, joka ei4051696- 1451101
- 871055
- 661046
- 94952
Miksi naiset tuoksuvat vaihdevuosien tietyssä vaiheessa todella etäännyttäviltä
Mietin tätä, onko luojalla ollut jokin tarkoitus näin voimakkaan lemun aikaan tekemiselle. Monet ajattelevat miten joku142802- 94731
- 45691
Voisitko mies auttaa..
Ottaisit yhteyttä vielä kerran, jos haluat? 🤔 Jätäthän ilkeät kommentit pois.50669En ehkä onnistu siinä
Kovasti minä yritän näyttää kauniilta, vain sinua varten, mutta en taida onnistua siinä.57644