Nöyrä toive porilaisille opioideista kuiville päässeille: voitteko auttaa minua vieroittautumaan buprenorfiinista? Olen joutunut käyttänyt sitä reseptilääkkeenä koviin kipuihin niin pitkään, että olen tullut fyysisesti riippuvaiseksi. Kaipaan hyviä neuvoja. Pyöritte tällä palstalla, tiedän sen.
Saan ihan tajuttomat vieroitusoireet joka kerta, kun yritän lopettaa bupren. Ei saa nukuttua ja jalat ovat levottomat. Mutta nyt on tullut aika painaa STOP-nappulaa.
Laillinen reseptini loppui. Kivut loppuivat. Tarve buprelle loppui. Nyt pitää vain lopettaa, mutta mitä teen, kun vieroitusoireet alkavat? Siihen kaipaan palstan ammattilaisen neuvoja. Täällä on ihmisiä, jotka tietävät vastauksen kaikkeen!
Olisi kiva saada nukuttua yöllä. Kun vieroitusoireet alkavat, nukkuminen ei onnistu alkuunkaan. Olet niin väsynyt, ettet jaksa nousta ylös sängystä, mutta et myöskään pysty nukahtamaan! Se on yhtä tuskaa. Kuinka kauan sitä voi jatkua? Kuinka monta yötä pitää valvoa, että pääsee kuiville? Pelottaa julmetusti. Bupre on tällä hetkellä paras ystäväni. Sitä ennen se oli oxy.
Laitoin ensin välit poikki oxyn kanssa. Nyt joudun jättämään bupren. Elämä on kovaa. Onneksi minulla on vähän "saattohoitoa" jäljellä. Mennään mikkihiiri-annoksella ja katsotaan mitä tapahtuu. Tämä yö vielä menee, mutta huomenna tähän aikaan on jännemmät tunnelmat.
Harva normi-ihminen tajuaa, kuinka kovaa tämä on. Fyysinen riippuvuus kipulääkkeisiin. Fyysinen riippuvuus tarkoittaa sitä, että keho ja aivot tottuvat tiettyyn aineeseen niin paljon, että ne vaativat sitä toimiakseen normaalisti. Tärkeimmät merkit ovat vieroitusoireet, sietokyvyn kasvu ja pakonomainen tarve. Psyykkisesti voisit lopettaa, mutta kroppa on eri mieltä. Keho sanoo, että tätä ei lopeteta!
Harvinainen avunpyyntö Porin "buprepojille"
14
129
Vastaukset 14
- Anonyymi00001
Luulet vaan. Se on samanlaista tupakkalakon kanssa. Luulee ettei siitä pääse koskaan eroon, että elimistö huutaa nikotiinia. Ei muuten huuda. Psykologinen harha että tupakka panee hanttiin. Ei pane. Lopetin kerrasta, vanha tervakeuhko, eikä tehnytkään mieli. Se on vaan mieltymys mielihyvään, jonka saa poikki, mutta kun ei halua.
- Anonyymi00004
olen juuri lakossa, haluatko turpiin
- Anonyymi00009
Anonyymi00004 kirjoitti:
olen juuri lakossa, haluatko turpiin
Tuo oli hyvä kuittaus.
- Anonyymi00002
Jos mahdollista, niin vähennä astettain. Pudota viikossa pieni annos. kunnes olet ns. kuivilla, mutta vieroitusoireita voi olla vielä viikon ajan. Tosiaan vain viikon ajan ja sitten ne on ohi. Vieroitusoireisiin kuuluu tosiaan levottomat jalat, nuha, sisäinen kylmyys ja levottomuus. Kaipuu lääkkeeseen ja masennus säilyy vielä kuukausia ja pidempääkin.
- Anonyymi00006
Olen aloittaja ja olen yllättynyt kuinka kovat vieroitusoireet minulle tulee, kun yritän lopttaa bupren. Keho on tottunut siihen, että lääkelaastari puskee tasaista annosta vuorokauden ympäri. Neljä kuukautta käyttöä ei ole pitkä aika, mutta silti nukkumisesta ei tule mitään sen jälkeen, kun lääkelaastari on ollut pois 36 tuntia. Kierin sähgyssä jatkuvasti parempaa asentoa hakien, mutta en pysty nukahtamaan. Jalat ovat levottomat ja käsiä on pakko heiluttaa. Ja nukkua pitäisi, että jaksaa käydä töissä.
Tällä kertaa lääkelaastari pysyy poissa, koska resepti loppui ja kaikki laastarit on käytetty. Ei ole vaihtoehtoa. Laitan bupre-tabletteja veitsellä puolikkaisiin ja neljäsosiin, niin saan otettua matalaa annosta. Mieto 0,2 mg Temgesic puoliksi, niin siitä saa 0,1 mg annoksen. Tabletti neljäsosaan, niin minulla on 0,05 mg annoksia otettavaksi kerran vuorokaudessa illalla ennen nukkumaan menoa.
Tapaan hoitavan lääkärini ensi viikolla. Käyn lopettamista läpi hänen kanssaan. Virallisesti ei kai saisi itse lopetella lääkityksiä ja keksiä, miten annosta pienentelee.
En olisi uskonut, että kipujen ja voimakkaiden kipulääkkeiden tarpeen loputtua on vielä edessä kipulääkkeistä vieroittautuminen. Luulin että se on keksittyä legendaa, että keho jää koukkuun. Ei totta tosiaan ole. Tämä on totta. - Anonyymi00010
Anonyymi00006 kirjoitti:
Olen aloittaja ja olen yllättynyt kuinka kovat vieroitusoireet minulle tulee, kun yritän lopttaa bupren. Keho on tottunut siihen, että lääkelaastari puskee tasaista annosta vuorokauden ympäri. Neljä kuukautta käyttöä ei ole pitkä aika, mutta silti nukkumisesta ei tule mitään sen jälkeen, kun lääkelaastari on ollut pois 36 tuntia. Kierin sähgyssä jatkuvasti parempaa asentoa hakien, mutta en pysty nukahtamaan. Jalat ovat levottomat ja käsiä on pakko heiluttaa. Ja nukkua pitäisi, että jaksaa käydä töissä.
Tällä kertaa lääkelaastari pysyy poissa, koska resepti loppui ja kaikki laastarit on käytetty. Ei ole vaihtoehtoa. Laitan bupre-tabletteja veitsellä puolikkaisiin ja neljäsosiin, niin saan otettua matalaa annosta. Mieto 0,2 mg Temgesic puoliksi, niin siitä saa 0,1 mg annoksen. Tabletti neljäsosaan, niin minulla on 0,05 mg annoksia otettavaksi kerran vuorokaudessa illalla ennen nukkumaan menoa.
Tapaan hoitavan lääkärini ensi viikolla. Käyn lopettamista läpi hänen kanssaan. Virallisesti ei kai saisi itse lopetella lääkityksiä ja keksiä, miten annosta pienentelee.
En olisi uskonut, että kipujen ja voimakkaiden kipulääkkeiden tarpeen loputtua on vielä edessä kipulääkkeistä vieroittautuminen. Luulin että se on keksittyä legendaa, että keho jää koukkuun. Ei totta tosiaan ole. Tämä on totta.Jotkun narkit kun haluavat päästä eroon bubrelaastarista, jättävät sen paikalleen ja eivät vaihda uuteen. Kyllä siitä vielä ainetta imeytyy, mutta se tapahtuu hitaasti ja vähemmän.
- Anonyymi00003
Siirry sinäkin iloisiin klotsaajiin.
- Anonyymi00008
Kiitos en. Tässä kohtaa lopetan voimakkaat kipulääkkeet ja toivon, etten niin kovia kipuja enää joudu kärsimään, että tarvitaan opioideja.
- Anonyymi00005
Noi on paskapuhetta. Kerralla lopetus on paras, sellanen pikkuhiljaa vähentäminen on tyhmää.
- Anonyymi00007
Lopetin kesäkuussa oksikodonin hitaasti annosta pienennellen. Se meni ihan yllättävän helposti. Nyt sitten bupren kanssa sama projekti. Kerrasta poikki ei toimi, kun yöllä pitää saada unta, että jaksaa käydä töissä. Tänäänkin 10 tuntinen työpäivä, niin eihän sitä jaksa, jos ei ole yöllä nukkunut ollenkaan.
Haaste ei ole lopettaa tai kärsiä vieroitusoireita. Haaste on lopettaa niin, että pystyy koko ajan elämään normaalia elämää, käytyä töissä ja nukuttua yöllä levollista unta riittävästi. Muutoin ei jaksa. Jos voisi olla pari viikkoa pois töistä, ei nukkumattomat yöt haittaisi. - Anonyymi00011
Anonyymi00007 kirjoitti:
Lopetin kesäkuussa oksikodonin hitaasti annosta pienennellen. Se meni ihan yllättävän helposti. Nyt sitten bupren kanssa sama projekti. Kerrasta poikki ei toimi, kun yöllä pitää saada unta, että jaksaa käydä töissä. Tänäänkin 10 tuntinen työpäivä, niin eihän sitä jaksa, jos ei ole yöllä nukkunut ollenkaan.
Haaste ei ole lopettaa tai kärsiä vieroitusoireita. Haaste on lopettaa niin, että pystyy koko ajan elämään normaalia elämää, käytyä töissä ja nukuttua yöllä levollista unta riittävästi. Muutoin ei jaksa. Jos voisi olla pari viikkoa pois töistä, ei nukkumattomat yöt haittaisi.Ihmiset on niin erilaisia, ei ole kahta samanlaista. Joillekin sopii ja toisille ei, kaikenlaiset konstit. Oma tie on kuljettava ja aloittaja on viisas kun kysyy neuvoja vastaavia kokeneilta.
Tuo uniasia on paha, sehän on joillakin ja monilla ilman vieroituksia, ihan kaurapuuropohjaltakin, aivan jättiongelma, levollisen yöunen saaminen.
Mutta ymmärrän, että jos muuten olet nukkunut hyvin ja tämä tilanne bbren kanssa nyt ne yöunet tuhoaa, tilanne on aika sietämätön.
En osaa muuta sanoa, kuin voimia, taistele, uskon, että niin sanotusti "selviät" ja selvität tilanteen ihan itse. - Anonyymi00013
No jos lopettaa kerralla on viikon fyysisiä oireita, hikoilua, sisäistä kylmyyttä, univaikeuksia, flunssan kaltaisia oireita, maha ripulilla ja kova kaipuu lääkkeeseen.
kerralla lopetus sopii tupakanpolttoon, ei lääkevieroitukseen.
Helpommin pääsee vieroitusoireista astettain lopettamisella. Keho tottuu alenevaan annokseen. Esim. bentsojen lopetus vie jopa kuukausia. No bubret menee nopeammin.
- Anonyymi00012
Dimi ja Tanja myy halvalla Viru valgeaa ja Subarua. Dimuin silmät kierossa
- Anonyymi00014
Missä sen Suparun voisi käydä näkemässä.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ampuminen kylpylässä
Onko vornasen timbe käynyt hiukan kylpemässä vai mikä tämä ampumatapaus on kylpylässä? Tuntuu aika villi meno olevan naa751759- 251252
Kemijärvellä vesionnettomuus
Pitkänsillan ja taiteilijanniemen välillä nähty henkilön painuvan veden alle. Mitä on tapahtunut? Onko vesihiisi taas as341142Hei, voitko kuunnella
Voisitko auttaa minua selvittämään asioita? En halua ajaa sinua hulluuteen kanssani, en sitoa sinua, en esittää vaatimu135943Joku porukka lähtenyt täältä
Ihmeen hiljainen on palsta nyt. Yleensä tänne tulvii aloituksia yms, mutta nyt on kyllä erikoisen hiljaista.189836- 64704
- 77662
Olipa yllätys
Kuten hyvin moni tiesi/arvasi että valetta alusta loppuun toi *olemme ystäviä* satu. Instassaan käsi kädessä kuva kertoo196642On todella ikävää
Todella ikävää, että asiat ovat menneet tällaisiksi. Tämä ei ollut missään vaiheessa tarkoitukseni. Olen tehnyt virheit79608- 49581
Se kun olit pitkästä aikaa silmieni edessä
Oli kyllä sykähdyttävää. Tiedätkö, mikä laittaa minut ikävöimään sinua? Kun palautan mieleeni valtavan ihanan olemuksen,32528- 55517
- 58507
- 36494
Oletteko koskaan torjuneet kaivattuanne?
Minä olen, kun en silloin tajunnut vielä ihastuneeni. Yritin paikata tapahtunutta, mutta ei onnistunut enää.25457- 21448
Kai sä mies ymmärrät..
..ettet jättänyt vaihtoahtoa. Tottakai toivon vielä, että pystyisit toimimaan niin että asiat korjaantuisivat. Vahvast28432- 33423
- 40417
- 82398