Nyky autoissa on kaikissa polttoaineen ruiskutus.
Ruiskutus on vanha keksintö.
Bosch Jetronicin versiot alkavat 60-luvulta, mm. Saab käytti Jetrioniceja.
Polttoainepumput ovat sähköisiä.
Joissain malleissa pumppu sijaitsee tankissa ja ulkopuolinen painepumppu joissain ulkouolella.
Mutta erikoisin ratkaisu lienee tankkipumpun (siirtopumppu) lisäksi ulkopuolinen paineen korotuspumppu.
Onko kellään tietoa tällaisesta kaksipumppu järjestelmistä?
Alfa, Peugeot, Saab?
Polttoainepumput
19
76
Vastaukset 19
- Anonyymi00001
740 Volvossa oli siirtopumppu tankissa ja painepumppu pohjan alla suunnilleen kuskin penkin kohdalla .
- Anonyymi00002
Ei muuten ollut silloin, kun minä niitä rakentelin! Tuli tehtyä jotain 17 000 kpl.
- Anonyymi00004
ja vitut on missään etupenkin kohdalla ootko nähnyt koko autoa koskaan valmistus loppui ennenkuin synnyit
- Anonyymi00008
Anonyymi00002 kirjoitti:
Ei muuten ollut silloin, kun minä niitä rakentelin! Tuli tehtyä jotain 17 000 kpl.
Et tehnyt minun Volvoa vm.89 , siinä oli nuo pumput . Moottori oli b 230 f muistaakseni .
- Anonyymi00009
Anonyymi00008 kirjoitti:
Et tehnyt minun Volvoa vm.89 , siinä oli nuo pumput . Moottori oli b 230 f muistaakseni .
En tehnyt. Sain tarpeekseni jo 19 v aiemmin.
- Anonyymi00012
Anonyymi00004 kirjoitti:
ja vitut on missään etupenkin kohdalla ootko nähnyt koko autoa koskaan valmistus loppui ennenkuin synnyit
Ajoin kyseisellä Volvolla 6 vuotta . Loppuiko tuon Volvomallin valmistus ennen vuotta 1960 ? Eipä tainnut .
- Anonyymi00003
Nyt ollaan merkittävän ja päivänpolttavan asian äärellä.
Toivottavasti saadaan asiasta totuus pian selville.- Anonyymi00010
Tosi kiva että sinuakin kiinnostaa.
Varsinkin kun et asiasta mitään ymmärrä.
Tosin meitä tietämättömiä on joille asia on merkityksellinen.
Et varmaan osaa kertoa miksi kaksipumppujärjestemää käytetään?
- Anonyymi00005
ei ole kaikissa halvoissa polttoaineen ruiskutusta , joissain vielä sähköisesti ohjattu kaasutin
- Anonyymi00006
Kerro merkki jossa vielä sähköinen kaasari?? Eiköhän ne ole jo mennyttä aikaa.
- Anonyymi00011
Anonyymi00006 kirjoitti:
Kerro merkki jossa vielä sähköinen kaasari?? Eiköhän ne ole jo mennyttä aikaa.
Minulla on Peugeot speedfight jossa on sähköinen kaasutin.
Se on kylläkin 2006 vuosimallia. - Anonyymi00016
Anonyymi00011 kirjoitti:
Minulla on Peugeot speedfight jossa on sähköinen kaasutin.
Se on kylläkin 2006 vuosimallia.Tuo on jo historic mallin auto.
- Anonyymi00017
Anonyymi00016 kirjoitti:
Tuo on jo historic mallin auto.
30 vuotta vanha on museoauton oltava vähintään .
- Anonyymi00007
Mul on ladassa saabin k-jet tuiskutus,helppo asentaa ja toimii pomminvarmasti. Kulutus tippui 2 litraa satasella ja huiput nyt 175.
Ei ollut huono systeemi vs alkuperäinen kaasutin. - Anonyymi00013
Polttoainepumppukysymys tämäkin:
Minulla on auto, joka menossa romutukseen. Tankissa 30 litraa 98 -oktaanista bensaa. Täyttöputkessa tehdasasenteinen letkueste. Tyhjennys lienee mahdollista vain imemällä kaasuttimeen menevästä letkusta, sisäläpimitta arviolta 6 mm. Millä imen, kun atossa on mekaaninen polttoainepumppu?- Anonyymi00014
Pumppaa tankkiin painetta niin bensa tulee letkusta ulos .
- Anonyymi00015
Anonyymi00014 kirjoitti:
Pumppaa tankkiin painetta niin bensa tulee letkusta ulos .
Taatusti tulee muualtakin! Ja ainakin täyttöaukosta ilman ja bensahöyryn seosta, joka aina jostakin löytää sen tarvitsemansa kipinän...
- Anonyymi00018
Anonyymi00015 kirjoitti:
Taatusti tulee muualtakin! Ja ainakin täyttöaukosta ilman ja bensahöyryn seosta, joka aina jostakin löytää sen tarvitsemansa kipinän...
Ei tule tankin täyttöaukosta mitään kun siitä paineen tankkiin laittaa . Oikeasti helppo homma tuo .
- Anonyymi00019
Anonyymi00018 kirjoitti:
Ei tule tankin täyttöaukosta mitään kun siitä paineen tankkiin laittaa . Oikeasti helppo homma tuo .
No muualta kuitenkin. Täyttöputken yläosasta menee pieni letku aktiivihiilisuodattimeen bensahöyryjen takia.
Ja mitä se paine tekee tankille? Tankki matala ja koko auton alustan levyinen muovitankki. Ei tarvi paljonkaan painetta, kun hajoaa ikävin seurauksin...
Onhan siinä kyllä bensamittarin ja -putken liitäntä erillisessä kannessa, takaistuimen alla olevan luukun alla. Vaan milläs imet, kun ei letkun toista päätä saa alemmas? Ei ole huoltopukkia, ei rasvamonttua tms ja jos olisikin, niin kaikki pitäisi tehdä huonetilassa, missä bensahöyryt todennäköisesti leimahtaisivat eikä koko autosta olisi enää harmia. Eikä tekijästäkään...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksi naiset haluavat itseään vanhemman kumppanin? Vai haluavatko?
Tuolla toisessa ketjussa tuli esille tämä kysymys ja se on mielestäni hyvä kysymys. Kiitos scrg:lle tämän kysymyksen esi3581134- 71758
Missä vaiheessa
Unohdit minut? Onko sinulla oikeasti mies jota rakastat? Tiedän että möhlin ja odotin liikaa. Ei tarvitse vastata jos et37696- 50612
- 41588
- 63533
SDP: tiukkaa maahanmuuttopolitiikkaa ilman rasismia
Analyysin mukaan demareiden uuden maahanmuuttolinjan suurin ero konservatiivioikeiston vastaavaan on rasismin puute. ht321501Mulla on ikävä sua
Pakko se on myöntää, mulla on ikävä sua 🥺💔.. En kyllä haluaisi sitä myöntää kun tämä tilanne on niin hankala. Oon yri19491- 75471
kasariperjantai 2026
Ajatuksia vuoden 2026 kasariperjantaista...ainakin porukkaa oli mun mielestä liikkeellä tosi paljon ja fiilinki noin yle22459