Joskus musta tuntuu että ns. "uutiset" on vähän seiska tyyppistä diibadaabaa, tv:n uutisetkin joskus samantoistoja päiväst toiseen. Samoja uutisia kopsataan lehdestä lehteen. Miten tuntuu että sana- Uutiset - on mennettäneet merkityksiä tän mahdottoman tietotulvan seassa:)
Vastaukset 17
- Anonyymi00001UUSI
Jos ei ole ymmärrystä eikä medialukutaitoa voi tuntua siltä.
Jatka Salkkareitten katsomista.Kiitos sinulle hyvästä oivalluksestasi, Pitäisikö minun nyt osata lukea sinua mediana =)
Jatkan tästä ilman sun hyvää tarkoittavaa myötätuntoasi :DMummunen kirjoitti:
Kiitos sinulle hyvästä oivalluksestasi, Pitäisikö minun nyt osata lukea sinua mediana =)
Jatkan tästä ilman sun hyvää tarkoittavaa myötätuntoasi :DToi on muuten just yks mediahuomion tarkoitus, käyttää sanoja, otsikoita joissa ei välttämättä edes oo mitään asiaa, mutt herätellään Ihminen tunteineen esille ja sitten on kin UUTINEN valmis =D
- Anonyymi00002UUSI
Blaah.
Uutisia ne viihdeuutisetkin ovat. Osansa monipuolista tiedonvälitystä.
Koskee muuten myös urheilua, Ikinä miettinyt, urheilu-uutisiin käytetään liki yhtä paljon aikaa, kuin kaikkiin muihin uutisiin? Kuitenkin ne lähinnä viihdeuutisia.
Kaikenlaista uutisointia tarvitaan.
=DW=Kaikenlaisia uutisia, kaikenlaisilta toimittajilta,
kaikenlaisesta viitekehyksestä,
onko se varsin Uutisen tehtävä ees ??- Anonyymi00008UUSI
Mummunen kirjoitti:
Kaikenlaisia uutisia, kaikenlaisilta toimittajilta,
kaikenlaisesta viitekehyksestä,
onko se varsin Uutisen tehtävä ees ??Nimenomaan.
Kyse tiedonvälityksestä. Riippuu medialukutaidosta, mitä ja miten lukija saamansa informaation suodattaa ja ymmärtää.
Toinen vaihtoehto tietenkin ohjattu uutisointi. Tarkoittaa valeuutisia ja sensuuria. Propagandaa.
Kannattaa huomata, tietyt tahot hyökkäävät jatkuvasti yleisradiota vastaan. Heidän mielestään tiedonvälityksen pitäisi perustua kokonaisuudessaan omien kanaviensa varaan ainoastaan. Näitä ovat erilaiset uskonnolliset, tai poliittiset lehdet jne.
Yleisradio on uskonnoista, tai poliittisista puolueista riippumaton. Samaten mtv, siitä pitää ottaa huomioon, se mainosrahoitteinen.
Medialukutaito, se nykyisessä informaatiotulvassa välttämätöntä.
=DW=
- Anonyymi00003UUSI
Joka päivä media on täynnä uutisia, ei se mitään diipadaapaa ole.
- Anonyymi00004UUSI
Suosittelen aloittasjalle kirjoja, jotka kehittävät medialukutaitoja.
Niitä on monta, tässä yksi
https://kauppa.gaudeamus.fi/sivu/tuote/medialukutaidot-osallisuus-mediakasvatus/2493266 - Anonyymi00005UUSI
Vanheneva ihminen, jonka kiinnostus keskittyy Linnanmäen vuosijuhliin
ja sirkukseen ei ymmärrä oikeista uutisista mitään.Tuohan on just se aloituksen pääkohta, joka pitääkin poimia! Kadehdin päättelykykyäsi, vihreeNä 🥸
- Anonyymi00006UUSI
Ei vika ole uutisissa, se on lukijassa.
Uutistarjonta on nimenomaan lukijoista kiinni?
Vai onks uutinen niinku Olemassa ilman kohdeYleisöö?
- Anonyymi00007UUSI
Uutisetkin ovat viihdettä, vaikka mitä kauheuksia niissä kerrotaan, aina tulee humoristinen loppukevennys ja kaikkia naurattaa tai hymyilyttää. Niin se käy.
- Anonyymi00009UUSI
Aloittaja katsoo / lukee aivan selvästi vääriä uutisia. Katso oikeita, joissa on oikeita asioita; maailman ja tämän yhteiskunnan aiheita ja tapahtumia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mitä mieltä olet?
Miehestä jolla ei ole yhtään kaveria, ei facebookissa eikä livenä ja hän harrasta ja tekee kaiken yksin. Onko vähän outo2022112Muistakaa pojat tämä.
Mies joka haluaa naisen, löytää keinon. Ei epäröi eikä hämmennä. Tekee kaiken eteenne.1591429Muhun rakastuu kaikki naiset, mut mä en rakastu niihin
Mun vaatimustaso on 10+ Mut mua tavottelee 7+ naiset2271061- 71917
- 58898
Pahoin pelkään nainen
että pidät minua epäempaattisena, itsekeskeisenä, narsistisena ja kylmänä ihmisenä. Oletko koskaan ajatellut, että minus72831- 47823
- 93777
Martina avaa suhdettaan
IL 22.7: Martina avaa suhdettaan nuoreen Muhikseen. Nyt on jo vakavaa, on käyty syömässä Itä-Helsingissä. Onkohan muutt200697Hyvinvointitalo, mitä sanoo Korkein hallinto-oikeus . Mikä on kansalaisten oikeusturva?!
Onpa mielenkiintoisessa vaiheessa Pyhäjärven hyvinvointitalon kohalo; Saako rakentaa, vai eikö? Kaupungin tekninen johta108684