Ihmiset ovat aika ennakkoluuloisia, etenkin erilaisuutta kohtaan.
Se taas johtuu enimmäkseen tietämättömyydestä. Kun joku asia tai ihminen on tuntematon, ja edes vähänkin oudompi mihin on ehkä tottunut, se voi herättää pelonsekaisia tunteita.
Usein joku uusi ja tuntematon asia saattaa tuntua vähän pelottavalta. Sen saattaa mieltää jotenkin uhkaksi, vaikka se ei sitä olisikaan.
Jos mietitään esim. ihmistä, joka kohtaa toisen ihmisen, jolla voi olla jokin erilaisuus, olkoon sitten mt-ongelma, autismi, tai mikä tahansa, niin ihminen, joka ei tiedä niistä mitään, saattaa pohtia, kuinka se toinen ihminen pitäisi kohdata, osaanko kohdata hänet oikein, jollain muka oletetulla oikealla tavalla. Eli se ihminen pelkää ennemminkin omaa itseään, omia tunteitaan sitä erilaista ihmistä kohtaan, ja hänen kohtaamistaan, koska on epävarma itsestään.
Ennakkoluulon syyt
Anonyymi-ap
1
<50
Vastaukset 1
- Anonyymi00001UUSI
Minä en pelkää ihmisiä. Olen tavannut sairaita työssäni. Olen elänyt hullujen ja nistien kanssa. Minä tiedän mitä odottaa. Fakta on että pelkään itseäni. Toimin heti kun tilanne on edessä
Tuumaakaan en enää väistä
Mutta haluisin vielä olla vapaa ja nauttia elämästä ja luonnosta
Jos joku on sen valmis minulta riistämään. Tervetuloa sitten se tehdään niin
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 681076
- 641052
- 59834
- 93827
- 42678
Jasmin vauhdissa
Kyllä pitää Jassulla kiirettä, kun yhtenään menoa mun äidin, isäpuolen ja Markon kanssa Ossianin ollessa tietysti sulois226669- 50598
- 40580
- 66575
Nainen joka haluaa miehen
Näyttää sen selvästi. Hommaa minihameet, pitkät hiukset, laihduttaa ja on iloinen sekä aktiivinen.79563