Onko tietoa onko missään linkkiä /FB sivuja Säkylästä " Yhdistys on alkuaikoinaan vuosittain avustanut vähävaraisia jäseniään huolto- ym. avustuksilla mm. jouluavustuksilla. Yhdistys on tukenut jäseniään lasten ja äitien lomaleirien matkakuluissa ja myöhemmin terveyslomien matkakuluissa. Yhdistys on lähettänyt tuberkuloottisten lapsia tai itse tuberkuloosia sairastavia lapsia Säkylässä järjestetyille lasten kesäleireille 1965-1970. " toimineesta KESÄLEIRISTÄ ?? yt YKSI leiriläinen 1966-1968 .
Vastaukset 4
- Anonyymi00001
Vuonna 1967 oli liiton järjestämillä lastenleireillä leiriläisiä jo ennätysmäärä, 950 lasta. Leirit järjestettiin tavan mukaan Säkylän, Virtojen ja Anttolan kesäkodeissa. Leireillä moni lapsi oppi välttävän uimataidon ja uimisen lisäksi kilpailut, leikit ja retket kuuluivat leiriohjelmaan. Iltanuotiot, retket ja makkaranpaisto olivat kuuluneet leirien ohjelmaan jo monia vuosia.
- Anonyymi00002
Haapsaari on aikaisemmin ollut saari, nykyään niemen kärki. Pyhäjärven pintaa laskettiin 1850-luvulla, jonka jälkeen Haapsaaren ja mantereen välinen alue liettyi ja kasvoi pikkuhiljaa umpeen.
Haapsaaren läheisyydessä Säkylän Pyhäjärven rannalla sijaitsi talvisodan aikana lentokenttä. Lentokentän pienoismalli on nähtävillä Säkylän talvi- ja jatkosotamuseossa. Pienoismallissa on mukana myös Väinö Kausen rakentama Huvila Haapsaaren päärakennus, joka on kuitenkin rakennettu vasta kesällä 1940.
Kause hankki niemenkärjen 2,2 ha:n maa-alueen maanviljelijä Mattilalta vaihtokaupalla yhteen hehtaariin savipeltoa. Mattila tarvitsi savea savitehtaallaan ja Haapsaari oli siihen aikaan käytännössä arvotonta rantapusikkoa.
50-luvulta 60-luvun lopulle Haapsaaressa pidettiin Forssan Seudun Tuberkuloosiyhdistys ry:n kesäleirejä.
70-luvun alusta vuoteen 2010 Haapsaaressa toimi Vientikunta Munan, myöhemmin Osuuskunta Munakunnan kurssi- ja koulutuskeskus.
Vuonna 2010 Haapsaaressa aloitti toimintansa Huvila Haapsaari.
- Anonyymi00003
Ainakin vuosien 1880 ja 1999 välinen aika olisi mielenkiintoista päästä havainnoitsemaan sopivan aikakoneen kanssa ikään kuin telkkaria katsomalla. Aikalaisten ei tarvitsisi edes tiedostaa, että joku aikamatkaaja tarkkailee vaan eläisivät omaa elämäänsä kuin elivät. Olisi mielenkiintoista päästä havainnoitsemaan, miten elämä on muuttunut ja kehittynyt kyseisenä aikavälinä. Tiettyjä asioita omasta menneisyydestä tekisi mieli päästä myös muokkaamaan. Juolahti juolukoitta mieleen tämmöset asiat, kun menneistä ajoista oli tässä keskustelussa kyse.
- Anonyymi00004
Wanhoissa Suomileffoissa ja mainoksissa voi " vähäsen peruuttaa menneisyyteen " ....
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hallituksen järjestämä spektaakkeli tuo vessanpyttykeissi
Että olisi kymmenien kansanedustajien kodeissa käyty ihan tuosta vaan, eikä kukaan kansanedustaja kerro niin käyneen, va3051205Sysmän "ilon päivä"
Ja taas palaa hirveä määrä verorahoja, ihan turhaan soopaan. Eikö nämä jotka kuntapolitiikassa valittavat ja tuhoaa vaan71855Uskon, että saataisiin kaikki selvitettyä
Mutta yhteys on jäissä, minä olen jäässä, enkä osaa tai uskalla enää lähestyä. Se vaan on niin. Naiselta Jos ei ole hyvä61783- 120663
Joka ilta mietin
sua❤️Mitä teet, missä meet? Kaipaatko yhtään? Yön tullen toivotan mielessäni sulle hyvää yötä ja aamuisin huomenet. Joka38652Riitastako pelastaja
Riitta jätti hakemuksen. Hyvä niin. On ainakin yksi mistä ottaa. Pertsa ei taida aikuistua koskaan ja Pekka hoiteli silt41646- 50596
Timo Vornanen.
On siinäkin yksi täystampio. Eipä ihme, että persukannattajat sen eduskuntaan äänestikin.50566Luottamus
Luotan vain siihen mitä tapahtuu IRL. Anonyymipalstan vihjailut eivät merkitse minulle mitään.94535- 45527
- 36512
- 32511
Kadutko mies sitä miten reagoit?
..siihen sotkuun, jonka jälkeen mikään ei ole ollut kuin ennen. 🥺48505Millaisen talvitakin haluaisit?
Talveen vielä aikaa, mutta talvitakit tulleet kauppoihin. Millainen olisi unelmiesi talvitakki? Itse tykkäisin jostain78463Onko kahvila Retro samalla pub???
Netin mukaan anniskeluoikeudet. Käykö tuolla kaljoitteluporukkaa? Onko iltaviihdettä? Olen muuttamassa marraskuussa Kuhm8437Tässä ovat Elämäni biisi -vieraat lauantai 3.10. - Yksi vieras on todellinen suomalaisten suosikki
Jos menisit Elämäni biisiin, mikä olisi elämäsi biisi ja miksi? Elämäni biisi tulee suorana lähetyksenä Tampereelta. K9436- 77432
- 19427
Iivari esittää poliisin tutkintaa
Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivari on pannu ison pyörän liikkeelle. Entinen Kemijärven historian lyhimmän kaupunginj21401En voi kertoa meistä kenellekään
Minulla on ikävä sinua mies.. Oon yrittänyt taas unohtaa, mutta silti tulet mieleeni lähes päivittäin. Eihän meitä voi o27392