Mitä ajattelet

Anonyymi-ap

Kaivattusi uskosta?

63

441

Vastaukset 63

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00002

Tietääkseni hänellä ei ole sen kummempaa uskoa kuin minullakaan.

• Anonyymi00018

Sama täällä.

• Anonyymi00003

Ihan ehdottoman tärkeä juttu, että molemmat uskomme samaan Jumalaan (Jeesukseen). Jos toinen palvoo maailmankaikkeutta ja luontoa, ja toinen Jeesusta, niin ongelmallista se on. Maailma on ihan eri näköinen sen mukaan mitä ihminen pitää jumalanaan. Iloa palvovat ihmiset juopottelevat ja elävät kuin viimeistä päivää muista piittaamatta. Ihmisillä on paha tapa ottaa jokin Jumalan ominaisuus ja palvoa sitä jumalanaan, kuten: tiede (totuus), rakkaus, oikeudenmukaisuus jne. Jumala on persoona. Hänessä on kaikki hyvyys ja hyvä samaan aikaan. Mieheltä.

• Anonyymi00004

Eihän teidän arvot kuitenkaan kohtaa

• Anonyymi00008

Kannattaisiko naisen palvoa miestä (Jeesusta)? Miksi ei olisi parempi joku muu uskonto tai ateismi, jossa ei tarvitse miestä palvoa. Itse naisena tulen hyvin toimeen ilman uskontoja.

• Anonyymi00014
        Anonyymi00004 kirjoitti:

Eihän teidän arvot kuitenkaan kohtaa

Kyllä ne kohtaavat jos kummallakin on yhteinen lähde (Jumalan Sana/Raamattu). Omat mielipiteet, tunteet ja ajatukset tulee alistaa sille.

• Anonyymi00016
        Anonyymi00008 kirjoitti:

Kannattaisiko naisen palvoa miestä (Jeesusta)? Miksi ei olisi parempi joku muu uskonto tai ateismi, jossa ei tarvitse miestä palvoa. Itse naisena tulen hyvin toimeen ilman uskontoja.

Totuus ratkaisee. Ateistille synti on ok. Siinä ja muissa uskonnoissa palvotaan olematonta. Miksi naista pitäisi harmittaa, että Jumala tuli lihaksi miehenä? Aika miesvihamielinen ja katkeransävyinen ajatus.

• Anonyymi00019
        Anonyymi00016 kirjoitti:

Totuus ratkaisee. Ateistille synti on ok. Siinä ja muissa uskonnoissa palvotaan olematonta. Miksi naista pitäisi harmittaa, että Jumala tuli lihaksi miehenä? Aika miesvihamielinen ja katkeransävyinen ajatus.

Tuossapa hyvä esimerkki miehestä, jota en huolisi vaikka olisi viimeinen mies maan päällä.

• Anonyymi00021
        Anonyymi00016 kirjoitti:

Myönnän että olen vähän vihainen miehille, mutta tulen toimeen heidän kanssa jollain tasolla. Valitettavasti en kuitenkaan tunne mitään rinnassa, kun puhutaan Jeesuksesta. Tuntuu todella kaukaiselta hahmolta.

• Anonyymi00026
        Anonyymi00021 kirjoitti:

Myönnän että olen vähän vihainen miehille, mutta tulen toimeen heidän kanssa jollain tasolla. Valitettavasti en kuitenkaan tunne mitään rinnassa, kun puhutaan Jeesuksesta. Tuntuu todella kaukaiselta hahmolta.

Jeesus on kaukainen. Meidän ihmisten synnit erottavat meidät hänestä. Mutta Jeesus itse on tehnyt meille ihmisille tien luokseen:

Efesolaiskirje 2:13 FB38
        [13] mutta nyt, kun olette Kristuksessa Jeesuksessa, olette te, jotka ennen olitte kaukana, päässeet lähelle Kristuksen veressä.

2. Korinttilaiskirje 5:19-21 FB38
        [19] Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan, ja hän uskoi meille sovituksen sanan. [20] Kristuksen puolesta me siis olemme lähettiläinä, ja Jumala kehoittaa meidän kauttamme. Me pyydämme Kristuksen puolesta: antakaa sovittaa itsenne Jumalan kanssa. [21] Sen, joka ei synnistä tiennyt, hän meidän tähtemme teki synniksi, että me hänessä tulisimme Jumalan vanhurskaudeksi.

Roomalaiskirje 5:8 FB38
        [8] Mutta Jumala osoittaa rakkautensa meitä kohtaan siinä, että Kristus, kun me vielä olimme syntisiä, kuoli meidän edestämme.

Ihminen on lähtökohtaisesti vieraantunut Jumalasta. Mutta kun tulemme Jeesukseen uskomaan, pääsemme Jumalaa lähelle, hänen verensä kautta, hänen kuoleman ja kärsimyksen kautta. Jeesuksen kärsimys ja kuolema täysin puhtaana ja viattomana tarvittiin, että Jumala voisi ihmiset pahuudestaan lunastaa.

• Anonyymi00030
        Anonyymi00026 kirjoitti:

Jeesus on kaukainen. Meidän ihmisten synnit erottavat meidät hänestä. Mutta Jeesus itse on tehnyt meille ihmisille tien luokseen:

Efesolaiskirje 2:13 FB38
        [13] mutta nyt, kun olette Kristuksessa Jeesuksessa, olette te, jotka ennen olitte kaukana, päässeet lähelle Kristuksen veressä.

2. Korinttilaiskirje 5:19-21 FB38
        [19] Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan, ja hän uskoi meille sovituksen sanan. [20] Kristuksen puolesta me siis olemme lähettiläinä, ja Jumala kehoittaa meidän kauttamme. Me pyydämme Kristuksen puolesta: antakaa sovittaa itsenne Jumalan kanssa. [21] Sen, joka ei synnistä tiennyt, hän meidän tähtemme teki synniksi, että me hänessä tulisimme Jumalan vanhurskaudeksi.

Roomalaiskirje 5:8 FB38
        [8] Mutta Jumala osoittaa rakkautensa meitä kohtaan siinä, että Kristus, kun me vielä olimme syntisiä, kuoli meidän edestämme.

Ihminen on lähtökohtaisesti vieraantunut Jumalasta. Mutta kun tulemme Jeesukseen uskomaan, pääsemme Jumalaa lähelle, hänen verensä kautta, hänen kuoleman ja kärsimyksen kautta. Jeesuksen kärsimys ja kuolema täysin puhtaana ja viattomana tarvittiin, että Jumala voisi ihmiset pahuudestaan lunastaa.

Saanko kysyä, että jos olet uskossa, miltä se tuntuu? Toimiiko vain järjellisesti, vai tunnetko hänen läsnäolon itsessäsi?

• Anonyymi00034
        Anonyymi00030 kirjoitti:

Saanko kysyä, että jos olet uskossa, miltä se tuntuu? Toimiiko vain järjellisesti, vai tunnetko hänen läsnäolon itsessäsi?

Jumala on ja vaikuttaa minussa. Hän vaikuttaa tahtomista ja tekemistä.

• Anonyymi00038
        Anonyymi00016 kirjoitti:

Vaikka olen ateisti niin mulla on moraali hyvin vahva, synti ei ole ok.
        Miksi aina uskikset vetoavat siihen että ateistit olisivat holtittomia elämässään. Ei se niin mene, ei tosiaankaan.

• Anonyymi00040
        Anonyymi00034 kirjoitti:

Jumala on ja vaikuttaa minussa. Hän vaikuttaa tahtomista ja tekemistä.

Tämä oli minulta turhan yksinkertainen vastaus. Ja johtuen aiheen tärkeydestä, käytin vastaukseen liian vähän aikaa. Jumalan vaikutus ja läsnäolo on uskovaisena minun elämässäni. Se ei muuta kaikkea heti hyväksi ja paranna jokaista vaivaa. Uskossa Jeesukseen eläminen on välillä täynnä murhetta. Miksi? Koska Jumala näyttää meille miten paljosta synnistä Jeesus on verellään maksanut. Usko on ollut minulle jatkuvaa aikuistumista. Olen tullut näkemään kuinka itsekeskeinen olen ollut.
        Samalla sitä saa toki nähdä ja kokea yliluonnollisia asioita, jotka tulevat Jumalasta. Toki myös paholaisen tekemiset alkavat näkymään selvemmin.

Apostolien teot 26:17-18 FB38
        [17] Ja minä pelastan sinut sekä oman kansasi että pakanain käsistä, joitten tykö minä sinut lähetän [18] avaamaan heidän silmänsä, että he kääntyisivät pimeydestä valkeuteen ja saatanan vallasta Jumalan tykö ja saisivat uskomalla minuun synnit anteeksi ja perintöosan pyhitettyjen joukossa.'

Olen nähnyt miten Jumala vastaa rukouksiin. Kerran olen unessa päässyt näkemään taivaallisia asioita. En kuitenkaan ole mitään saanut siksi, että olisin jotenkin parempi kuin muut. Vaan Jeesus on armossaan antanut minulle asioita. Ja tottakai Jumala on muiden uskovien kautta myös kasvattanut ja opettanut minua. Olen myös kokenut Kristuksen rakkauden läsnäolon itsessäni. Sen murheen ihmisistä, jotka eivät häneen usko.

• Anonyymi00041
        Anonyymi00038 kirjoitti:

Miksi aina uskikset vetoavat siihen että ateistit olisivat holtittomia elämässään. Ei se niin mene, ei tosiaankaan.

Syntiä on omavanhurskauskin. Se että pitää itseään moraalisesti vahvana. Näyttää olevan sinulle ihan ok tuo asenne. Mutta en sinua tuomitse. Olen itse tehnyt ihan tarpeeksi syntiä, enkä halua kuin ylistää Jumalaa siitä, että hän tuli maailmaan kuolemaan minun puolestani, ja otti sen rangaistuksen itseensä, joka minun olisi kuulunut kärsiä. Siunausta.

• Anonyymi00046
        Anonyymi00041 kirjoitti:

Syntiä on omavanhurskauskin. Se että pitää itseään moraalisesti vahvana. Näyttää olevan sinulle ihan ok tuo asenne. Mutta en sinua tuomitse. Olen itse tehnyt ihan tarpeeksi syntiä, enkä halua kuin ylistää Jumalaa siitä, että hän tuli maailmaan kuolemaan minun puolestani, ja otti sen rangaistuksen itseensä, joka minun olisi kuulunut kärsiä. Siunausta.

Tietysti olen elämässäni tehnyt virheitä en mä mikään synnitön ole, niistä opin ja opin edelleen.
        En ole puhdas pulmunen en niin edes väittänyt.
        Edelleen teen virheitä ja koen tunteita mutta sitähän se ihmis elo on jatkuvaa oppimista.

• Anonyymi00048
        Anonyymi00046 kirjoitti:

Tietysti olen elämässäni tehnyt virheitä en mä mikään synnitön ole, niistä opin ja opin edelleen.
        En ole puhdas pulmunen en niin edes väittänyt.
        Edelleen teen virheitä ja koen tunteita mutta sitähän se ihmis elo on jatkuvaa oppimista.

Et voi koskaan olla täydellinen omalla voimallasi. Ja hyvät teotkin ja hyvä mielenlaatu tulee yksin Jumalalta. Tekojemme seuraamuksia kun emme yleinsä tiedä. Turvaa Jeesukseen. Emme me ihmiset ikinä tavoita sitä joksi Jumala meidät alunperin tarkoitti. Me olemme siihen liian heikkoja. Synti ei ole vain tekoja vaan ihmisessä oleva pahuus itsessään. Jumala tekee sinusta sellaisen kuin hän tahtoo sinun olevan, kun turvaat häneen ja etsit hänen hyvyyttään.

• Anonyymi00051
        Anonyymi00019 kirjoitti:

Tuossapa hyvä esimerkki miehestä, jota en huolisi vaikka olisi viimeinen mies maan päällä.

Jaa, itse ajattelin just päinvastoin. Harvinaista, että täällä tai muuallakaan kohtaa miehiä, jotka ovat selvästi jo pitkällä hengellisessä ymmärryksessä. Antaa naisena toivoa.

• Anonyymi00052
        Anonyymi00030 kirjoitti:

Sivusta vaan kommentoin, että omalla kohdalla mitä enemmän viettää aikaa rukouksessa ja ylistäen Jumalaa, sitä enemmän yleensä alkaa tuntea hänen läsnäoloaan. Joskus se on sellaista hiljaista huminaa ja onnen tunnetta, joskus se saattaa olla tosi voimakaskin rakkaudenkokemus, joka saa itkemään tai nauramaan. Uskoa ei kuitenkaan kannata ripustaa näihin kokemuksiin, koska kaikille kristityille tulee myös aikoja että Jumala on hiljaa. Ne kuuluvat kasvuun ja jälkikäteen saa huomata, että Jumala toimi silti koko ajan, vaikka tuntui ettei hän ollenkaan vastaa.

• Anonyymi00053
        Anonyymi00021 kirjoitti:

Jos haluaisit että hän olisi läheinen, voit pyytää häneltä, että hän ilmaisisi itsensä sinulle.

• Anonyymi00057
        Anonyymi00008 kirjoitti:

Nyt suut suppuun,hänen uskonsa ei ole teidän asia! Meillä kaikilla on oma uskomme,joka ei kuulu ulkopuolisille!

• Anonyymi00066
        Anonyymi00038 kirjoitti:

Hieno asenne sinulla. Pieni "varoitus" kuitenkin, Jeesus kyllä sinut mielellään vielä kohtaa jossakin vaiheessa. Voi hyvin!

• Anonyymi00005

Oma on koetuksella.

• Anonyymi00006

Antaa siitä ristiriitaista tietoa. Välillä pilkkaa, välillä antaa ymmärtää uskovansa. En ymmärrä tuuliviirimäisyyttä tällaisissa asioissa. Itse en ole tuonut hänelle selkeästi esille suhdettani uskoon, mutta en ainakaan vaihtele siitä kokoajan mielipidettä. Minulle ei ole merkitystä uskooko vai ei, toivon vain, ettei yritä mielistellä joka suuntaan. Kuten teinit.
      Naiselta

• Anonyymi00059

Hän on toisen aviopuoliso,joten jättäkää rauhaan!

• Anonyymi00064
        Anonyymi00059 kirjoitti:

Hän on toisen aviopuoliso,joten jättäkää rauhaan!

???🙄 sivusta

• Anonyymi00007

Usko on hieno mies.

• Anonyymi00009

oma asiansa mihin uskoo ja mihin ei

• Anonyymi00010

Epäilen, että Elina on normi kristitty. Saa harjoittaa, tai olla harjoittamatta

• Anonyymi00011

Siunasitko 😆

• Anonyymi00012

Oletko varma että on uskossa? Ehkä halus vaan sillä keinoin sut pois elämästään.

• Anonyymi00013

Usko on jokaisen henkilökohtainen asia myös parisuhteessa. Toista ei voi pakottaa uskomaan. Ihan ok, jos toinen ei usko tai uskoo, ihan sama. Voi siitä puhua ja käydä uskonnollisissa tapahtumissa, vaikka uskovainen ei olekaan. Tietysti toisen rajoja kunnioittaen.

• Anonyymi00028

Usko Jeesukseen voi jollakin ihmisellä jotain siltä väliltäkin. Sekin on ok.

• Anonyymi00029
        Anonyymi00028 kirjoitti:

Usko Jeesukseen voi jollakin ihmisellä jotain siltä väliltäkin. Sekin on ok.

Näin tyypillisesti monella

• Anonyymi00061

Itselleni on ihan ykköskriteeri, että hänen kanssaan voimme yhdessä rukoilla ja pohtia hengellisiä kysymyksiä, että hän rukoilee puolestani ja haluaa tukea minua pääsemään lähemmäs Jumalaa. Ja tietysti sama toisinpäin. Missään tapauksessa en ryhtyisi suhteeseen ihmisen kanssa, jolle usko on yksityisasia, joka ei näy jatkuvasti arjessa teoissa ja puheissa. Olen sitten varmaan "hihhuli" palstalaisten mielestä, mutta eipä se haittaa. <3

• Anonyymi00015

Mä vannon etten ole ollut Uskon kanssa🥺

• Anonyymi00017

Mielummin uskova kuin joku pultsari. Kunhan ei ole mikään ihan hihhuli.

• Anonyymi00020

En tykkää uskovaisia yhtään ..
      Eli. Mies josta pidän ei saa olla mikään kirkon mies .
      Muuten joudun poistumaan toisasllle
      Ja hävettäisi täsdäävaiheessa kuulla että on kun olen aiemmin ymmärtänyt aivan muuta 🫣
      Naiselta

• Anonyymi00022

jessus maaria

• Anonyymi00023

Kirjoitettu on. 30Sitten Jeehu tuli Jisreeliin. Kun Iisebel kuuli sen, maalasi hän ihomaalilla silmäluomensa, koristeli päänsä ja katseli ulos akkunasta. 31Ja kun Jeehu tuli portista sisään, kysyi Iisebel: "Kävikö hyvin Simrille, herransa murhaajalle?" 32Hän käänsi kasvonsa akkunaa kohti ja sanoi: "Kuka on minun puolellani? Kuka?" Niin pari kolme hoviherraa katsoi alas häneen. 33Jeehu sanoi: "Syöskää hänet alas". Ja he syöksivät hänet alas, niin että hänen vertansa pirskui seinään ja hevosiin; ja nämä tallasivat hänet jalkoihinsa. 34Sitten Jeehu meni sisään, söi ja joi. Ja hän sanoi: "Korjatkaa se kirottu ja haudatkaa hänet, sillä onhan hän kuninkaan tytär". 35Mutta kun he menivät hautaamaan häntä, eivät he löytäneet hänestä muuta kuin pääkallon, jalat ja kädet. 36Ja he tulivat takaisin ja ilmoittivat sen Jeehulle. Niin hän sanoi: "Tässä on toteutunut Herran sana, jonka hän puhui palvelijansa tisbeläisen Elian kautta: 'Jisreelin vainiolla koirat syövät Iisebelin lihan; 37ja Iisebelin ruumis on oleva niinkuin pellon lanta Jisreelin vainiolla, niin ettei voida sanoa: Tämä on Iisebel'".

Aamen.

• Anonyymi00024

kaikki uskoo mihin tahtoo ei ole minun asiani uskonhan minäkin energioihin

• Anonyymi00025

Se on yleensä hyvä keino saada joku epämiellyttävä tyyppi pois elämästä kun sanoo että on uskossa.

• Anonyymi00027
    • Anonyymi00031

Vanhana ja viisaana, paljon nähneenä myös; Uskon, että usko on Jumala, usko siihen että oikeus tapahtuu ja asiat järjestyy ja menee niinkuin pitää mennäkin......joskus myös ajan kanssa.

• Anonyymi00032

Enemmänkin uteliaisuutta erilaisia uskoja kohtaan. Ja tutustumiseen itseensä sitä kautta. Ajattelen samoin itsekin.

• Anonyymi00033

Oot sitten jo vanha ja viisas, vai?

• Anonyymi00035
        Anonyymi00033 kirjoitti:

Oot sitten jo vanha ja viisas, vai?

No en tietenkään, elämä on oppimista koko ajan.

• Anonyymi00036

Minä ajattelen, että kaikki saavat uskoa, mihin haluavat. Kiinnostavampaa on se, mitä hän ajattelee minun uskostani.

• Anonyymi00060

Ku hän ei ole sun mies,koitappa nyt ymmärtää tämä asia,hänellä on vaimo ja perhe!

• Anonyymi00065
        Anonyymi00060 kirjoitti:

Ku hän ei ole sun mies,koitappa nyt ymmärtää tämä asia,hänellä on vaimo ja perhe!

Onko ap sinun miehesi? Saat varmasti pitää hänet joka tapauksessa.

• Anonyymi00037

Ei hän minun tietääkseni ole uskossa, joten mitäpä tuota ajattelemaan. En itsekään ole uskovainen, joten hyvä niin.

• Anonyymi00039

Hyvyys on ihmisessä itsessään jos on, ei uskossa.

• Anonyymi00045

Nimen omaan hyvyys on ihmisessä itsessä, sitä joko on tai ei ole, hyvyyttä ei voi teeskennellä.
        Molemmilla sama suuntaus henkimaailmaan. 🧙🏻‍♂️-🧙‍♀️

• Anonyymi00047

Hyvyys on osa empatiakykyä, välitön ihminen kuuluu myös samaan asiaan.

Itse en tykkää että uskoa tyrkytetään, kuitenkin se on ihmisen oma asia ja kyky käsitellä uskon asioita.

Totuus on kuitenkin aina totuus, valheella on lyhyet jäljet.

• Anonyymi00062

Hyvyyttä en koskaan nähnyt stalkkerissa kaikkea muuta monin verroin!

• Anonyymi00042
    • Anonyymi00043

Jeesusteippiä olen joskus tarvinnut.

• Anonyymi00044

En mitään, koska minulla ei ole kaivattua eikä tule koskaan olemaankaan!

• Anonyymi00049

Uskoo ken haluaa!

• Anonyymi00050

Uskosta mihin

• Anonyymi00054

En tiedä mitään hänen uskostaan.

• Anonyymi00055

Kaveri saa uskoa tai olla uskomatta, kunhan ei mulle uskoansa tuputa niin se on hyvä se.

• Anonyymi00056

Mitä ap itse ajattelet?

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olen tumma ja tulinen

Ja vielä suora - en ollut sinua varten. n to m
      Ikävä
      119
      751
    2. Mitä kysyisit

Mihin haluaisit vastauksen häneltä eli mitä kysyisit?
      Ikävä
      81
      696
    3. Tunnustuksia

Haluatko tunnustaa jotain, mitä on sydämelläsi?
      Ikävä
      56
      668
    4. Sä et vaan töllö tajua että rakastuin

Mikä stana siinä on niin vaikea ymmärtää?! Täh
      Ikävä
      46
      583
    5. Mitä luulet

Mitä luulet kaivattusi ajattelevan sonusta? Onko jotain mitä haluaisit oikaista hänelle?
      Ikävä
      40
      567
    6. Kerro jokin

👻 tarina
      Ikävä
      60
      542
    7. Luule ja ajattele minusta

mitä tykkäät nainen, olet ajat sitten antanut itsestäsi ihan omanlaisen kuvan.. 😅
      Ikävä
      44
      517
    8. Vielä hyvinvointitalosta

Suurin osa pyhäjärvisistä on sivistynyttä fiksua porukkaa ja on täysin hankkeen kannalla. Nyt vain pieni äänekäs joukko
      Pyhäjärvi
      71
      516
    9. 26
      481
    10. Vaikea luottaa täysin

Kun et oikeasti kerro mitään. Kaikki niin ympäripyöreää ja epämääräistä.
      Ikävä
      53
      463
    Aihe