Eläin saa esilääkkeen (yleensä pistoksena lihakseen), joka vie noin 5–10 minuuttia
ja nukuttaa lemmikin kevyesti. Sen jälkeen jälkeen kanyylin kautta annetaan
yliannos nukutusainetta, joka pysäyttää elintoiminnot nopeasti.
Koko toimenpide vie alle puoli tuntia ja on ensimmäisen pistoksen jälkeen
täysin kivuton.
Toimenpide voidaan tehdä eläinlääkärin vastaanotolla tai rauhallisena kotikäyntinä.
Lemmikin eutanasia
3
<50
Vastaukset 3
- Anonyymi00001
Tympii toi nimitys.
Asialla kun ei ole mitään tekemistä eutanasian kans. Kyse ei ole eläimen omasta tahdosta, ihminen vaan päättää lopettaa sen.
En ole metästellyt, kalastellut kylläkin. Kuolee ne kalatkin, kun tapetaan. Nuorena olen ollut mukana teurastamassa vasikoita, katkonut kanojen kauloja ja listinyt valtavasti kissoja. Yksikään ei ole pyytänyt tulla lopetetuksi. En kutsu noita juttuja eutanasiaksi edes vitsillä.
Yhden kissan kiikutin elukkalekurille piikille. Nopee homma, piikki turkin alle, muutaman minuutin päästä lekuri kuunteli, sydän ei lyönyt. Raato, mikä raato.
Edellinen katti ois pitänyt kyllä viedä piikille, veti niin heikkoon kuntoon. Aattelin, aamulla vien. Noh, aamulla se oli jäykkänä korissaan, silmät auki. Noj, se ei mitenkään vaikuttanut kärsivältä, meni vaan nopeesti heikoksi. Mutta ois pitänyt periaatteessa lopettaa.
Hesassa muuten lemmikkielukoittrn hautauspalvelu. Hakevat raadon himasta ja polttavat. Ei maksanut paljoa, kätevä juttu. Saa siihen ostaa vaikka mitä uutnan ja lisäpalveluita, jos haluaa.
Mutta juu, elukan lopettaminen on vaan elukanlopettamista. Tota sen nimittäminen eutanasiaksi on mun mielestä lähinnä perseestä. Eri asia.
=DW= - Anonyymi00002
Samalla menetelmällä lemmikki pääsee hengestään kuin kärsivä ihminen
pääsee, mutta ei Suomessa.
Eikö eutanasia tarkoita kuoleman edistämistä ?
Mikä olisi parempi nimitys ? - Anonyymi00003
Minun lemmikkini ei ole elukka.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 128797
- 81706
- 56688
- 46593
Mitä luulet
Mitä luulet kaivattusi ajattelevan sonusta? Onko jotain mitä haluaisit oikaista hänelle?40577- 60552
Vielä hyvinvointitalosta
Suurin osa pyhäjärvisistä on sivistynyttä fiksua porukkaa ja on täysin hankkeen kannalla. Nyt vain pieni äänekäs joukko71526Luule ja ajattele minusta
mitä tykkäät nainen, olet ajat sitten antanut itsestäsi ihan omanlaisen kuvan.. 😅44517- 26501
- 53473