Mikä siinä on, että Paltamosta välittyy kaikessa negatiivinen asenne? Oman kylän yrityksiä haukutaan ja tuntuu kuin koko kylän elämää hallitsisi muutama tyyppi. Ihan kuin mitään muuta elämää ei olisi kuin joku uistelutapahtuma, jossa känniset örveltää. Missään muualla Kainuussa ei oo samanlaista sisäsiittoista touhua. Joku jo kyllä totesikin että hörökorvista tuntee kuka on paikallisia.
Sisäsiittoinen kunta
Anonyymi-ap
561061
0Äänestä
Muut lukivat myös
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- Älä unohda minuaNainen ethän unohda minua. Asiat olisivat voineet mennä toisin, olisi vain pitänyt uskaltaa lähestyä sinua kun annoit siihen mahdollisuuden. Olen pettynyt itseeni, ja se kyllä närästää. Naiselle Mieheltä
- Pitäisikö Vantaa liittää Helsinkiin.Mitä mieltä olette asiasta?
- Eläkeikä nousee 70 vuoteen. Joudunko palaamaan työelämään?Nyt se on sitten päätetty, että eläkeikä Suomessa nostetaan 70 vuoteen. https://www.is.fi/politiikka/art-2000012324133.html Pääsin 67 vuotiaana eläkkeelle viime syksynä. Tarkoittaakohan tämä, että joudun palaamaan takai…
- Moi kulta😍Eikös se ollut marraskuuta kun se meidän "flirttailu" alkoi silloin vuosia sitten? tarkoitan lähinnä niitä pitkiä katseita 🤩☺️ Kohta on siis maata mullistavien katseiden vuosipäivä 😘🤭
- Perussuomalaiset nostamassa eläkeiän 70 vuoteenRiikka Purran johtama valtiovarainministeriö haluaa nostaa eläkeiän 70 vuoteen ja taloutta sopeutettaisiin ensi vaalikaudella 8–11 miljardilla eurolla. Perussuomalaisten johtama ministeriö ilmeisesti arvelee, että seits…
- Nyt on nytTurha miettiä menneitä tapahtumia. Niitä ei saa tekemättömäksi. Tärkeintä on mitä tekee nyt ja tulevaisuudessa. Korjausliikkeetkin voi tehdä jos niihin tuntee tarvetta. Paluu tulevaisuuteenkin voi olla mahdollinen jos v…
- Kadutko mies?Silloin kuin vielä yritin lähestyä, etkä tarttunut siihen. Asioista pitäisi voida aina keskustella.
- Onko tällainen kuvio teistä okOnko tällainen kuvio teidän mielestänne ihan normaali ja hyväksyttävä? Nainen seurustelee miehen kanssa, mutta pitää samaan aikaan läheistä yhteyttä toiseen mieheen kertomatta tälle toiselle, että on parisuhteessa. Tämä…
- Niin haluaisin sut nähdä ja jutella!🙂
- Tunnut niinKaukaiselta jo.
- Hyvää huomentaEräälle Naiselle ❤️🩹
- Kyllä mulla oli tunteita sua kohtaan,mutta voit syyttää ainoastaan itseäsi, että en tehnyt mitään asian eteen. Se on ihan turhaa sinun miettiä, että miksi.
- Nyt kun kaikki on ohiToivon, että sulla menee hyvin ja pystyisin sinut kokonaan unohtamaan. Joskus on vaikeita hetkiä ja olen tosi pahoillani, miten sinua loukkasin ja loukkaan yhä. Se täytyy saada loppumaan.
- Empaattiset ihmisetOnko empaattiset ihmiset, etenkin naiset antavaisempia, kun ns. tavikset? Kaverin puolesta kysyn Oisko niinku mahkui?
- Pussaisitko mihinKohtaan?
- TTK-juontaja Veronica Verho lataa suorat sanat tatuointien arvostelijoille: "Mä toivoisin, että..."Veronica Verho juontaa Tanssii Tähtien Kanssa -ohjelmaa yhdessä Ernest Lawsonin kanssa. Yksi puhuttaneimmista aiheista on ollut, miten suosikkijuontajan näyttävät tatuoinnit sopivat ohjelman pukuohjeistukseen ja tullaa…
- Et nosta minua ylösOk ei se mitään. Vajoan syvempiin vesiin💔
- Jos haluat viestin...Olen vielä tämän illan palstalla. Laita halutessasi vinkki, sinä komea keski-ikäinen mies 😗
- Tuntuu kuin olisin vaimosiSe on erikoista se.
- Haluatko ettäUnohdetaan toisemme?
Vastaukset 56
Vanhimmat
Empä oo tuommosta huomannut.
Kuvittelet koko jutun.
Alottajalla vissiin huono päivä
Paltamossa on aina huono päivä.
Paltamossa yritystoiminta on parin suvun hallinnassa. Mitä järkeä on sijoittaa seiniin. Pitäisi varmaan ensin maksaa jättivelka paikalliselle yrittäjälle ,että saisi lisää rakennustarvikkeita. Ei tarvitsisi Oulusta lähteä hakemaan. Ennen pitkää Savotasta tulee sellanen kalja räkälä kun sitä yritetään pyörittää jo nyt tähteillä.
Tyypillinen karaokebaari.
Muualta tulleena huomaa oudon ilmapiirin. Kasvotusten ollaan kavereita kunnes selän takana alkaa arvosteleminen ja ikävien puhuminen. Voi olla ettei paikalliset edes huomaa enää käytöstään.
Welcome to the jungle. Mitäs läksit kikkelis kokkelis sulla on mun luonto..
Se kateus...itse ei uskalleta yrittää ja sitten haukutaan toiset.
Joku vois tähän väliin kirjoittaa kuinka on asunut ulko-mailla ja palannut sitten Paltamoon.
Tarkoitat että päässä on paljon vikaa.
jos
elämä pyörii työttömien eläkeläisten ja kalja porukoitten
ympärillä, ehkä se oikea elämä miten jossain menee, vääristyy ?
Voiisiko joku aloittaa syyttämään kepuvetoista kuntaa.
Lesta aluetta alkaa jo olemaan...
Ei ole eikä ala.
juu, kallonmalli sen paljastaa.
Kyllä joka kylällä samanlaista on.Mikä vika kuhakunkussa on.Väkkee tulee ja kalja menee kaupaksi.Mitä vielä pitäis olla.Tanhu esitys.
Nyt kiinnostuin.Ketkä ja kuka siellä hallitsee.Sisäsiitoisuus on loppunut aikoja sitten,on autot ja muut kulkuvälineet ettei omankylän väkeen haksahda.
Hahahaaaa...ei sukurutsaus lopu jos tyttäriä syntyy...
Seuraavaksi haukutaan kuntapäättäjät
juupa kai johtopuolella jotai vikaa on ku virkailijat saapi tehä mitä huvittaa asiakkaan pärstäkertoimen mukaa ja ei oo paskankaa hajuu hallintolaista ja liekö mistää muustakaa...ku osataa valehella ja näihä se homma pelittää
Hallinto-oikeuteen!!!!
misä ajassa tarvii tehä valitus vai mikä se ny on...2 v??
Soattaapa Hakasuon metsästysseuran ketunpyytäjätkin kuulla kunniansa..
Aloittaja on väärässä.
Ootko käyny paukauttelemassa tuhnuja Kipassa?
Käy ihmeessä!
Oisko se että sellainen kunta kun sen johtajat.
Se on totta että loppujen lopuksi täällä ollaan niin kaksinaamasta sakkia että omaan napaan vaan tuijotellaan ettei vaan toiset pärjää paremmin.
Kaikki täältä loppuu vielä tähän paikallisten kateuden määrään.
Muuta pois.
Olen huomannut saman. Jokaista asiaa haukutaan, ja tietysti ennen kuin se asia edes on toteutunut. olipa se ravintola, kunnan tekemä uudistus tai mikä tahansa. Todella masentavaa väkeä. Onko muissa kunnissa näin polarisoitunutta väestöä (me vs. muut)?
Ketään ei voi estää ajattelemasta ! On hyvä ,että asioista keskustellaan-ei kai keskustelu ja asioiden pohtiminen ole mainitsemaasi haukkumista ?
Ihan samanlaista se on muuallakin, jopa suurissa kaupungeissa.
Vaikka siellä eivät kaikki tunne toisiaan, niin kaupungeissakin on omat ryhmänsä joiden sisällä käyttäydytään juuri samalla tavalla kuin pienemmissä kylissä.
Keskustelu rakentavasti, kyllä on asiallista. Lyttääminen heti alkuun ei. Ja ajattelu ja syvyys on moninainen asia.
pahimpia paskan lässyttäjiä taitaa olla juuri entiset, kaupunkiin muuttaneet paltamolaiset
...tai Muhos- Utajärvi - linjalla olijat
Kyllä ne on kantapeikot, jotka sättii jokaista asiaa.
Ihan junttila. Kaikki sukua toisilleen. Näkee hörökorvista ja siankärsämäisestä nenästä. Pahinta hammaskaries-aluetta Kainuussa.
Entäs sotkamolaiset? Aivan uskomattoman ylimielistä porukkaa. Ei tarvita kuin yksi työntekijä, joka on Sotkamosta, niin siinä meni työilmapiiri.
Kyrpiintyneen näkönen seisoo kassan takana, ei kovin puoleensa vedä.
Tässä kylässä asioide kysenalaistaminen on aina ollut valittamista ja kitisemistä. Jos mielipiteensä sanoo asiaan ja haluaa asiasta herättää keskustelua niin heti tukitaan aloittajan suu ja lytätään valittajana. Samalla tavalla kun tuolla mustassa hirsitalossa toimitaan. Nykyään ei edes kysytä mielipidettä että menis asiat niin ku on itse suunniteltu
Vissiin kepulaista kulttuuria..
Tämähän johtuu kunnan johtajavalinnoista...
Miksei Google rakenna sinne uutta datakeskusta? Siks kun sekin hukkuisi kun paltamolaiset itkisi ja tyrskisi jos jotain uutta yritettäs..ai niin ja se sähkön hinta... voi voi tätä surkeutta. Tää oli sit vaan huono vitsi. Ettei tartte nykiä herneitä nokkaan.
Paltamossa kukaan ei halua, että sähkön siirtohinta kolminkertaistuu.
Mikäli nykymeno jatkuu niin ei riitä se kolminkertaistuminen.
Eikös se juoppo rappiostriimaaja Upi asu Paltamossa? Kertoo minkälaista väkeä sielläkin asuu 🤣
Edelleenkään ei ole maisemissa.
Toin aikoinaan ulkopuolelta siementä paltamoon, ei ole kaikki sisäsiitoksen tulosta.
Ja tuomasi laadun kyllä huomaa...
Haista vittu:)
Jollain meistä on siihenkin mahdollisuus.
Kaikille ei sitä iloa ole suotu Paltamon kunnassa.
Niin, iloitkaamme tästä mahdollisuudesta!
Ne on nämä paltamolaiset yrittäjät niin palveluhenkisiä. Juro myyjä seisoo tarvikekaupassa tuppisuuna ja asiakas ei saa palvelua.
Hinnat on pilvissä.
Olet väärässä.
onhan täällä skeitti ramppi ja kunto portaat
Paltamo on liian pieni kunta jotta yritykset voi menestyä. Ei riitä asiakkaita ja sitten vielä haukutaan toisia yrittäjiä.
Eipä nuita kunnanviranhaltijoita monet naimaan päässe.
Oma ukko punnertaa sen siemenen sinne sisään.
Minä oon peässy naemaan usseampia naesia