paniikki

monnimanni

ostin tänään mp-akvaario paketin 63litrasen.sain hyvät ohjeet jne.laitoin akvaarion kokoon ja pehmusteet ja kaikki pesin hikan ja ripesin täyttää,mut sit tuli hätä ku ohjeissa sanottiin et ruiskuta tetra compele substrale ja sirottele tetraaquanitrateminusta päälle.ku sain kolme pullo ja yksi purkki jotain.ja ne on saksaa ja ei mikään ole niit mitä lukee ohjees.mut laitoin hiekan ja jotain easy balancea ja aquasafea veteen.eli voisiko joku selittää mitä aineita mul niinku on ku kaikki on saksaa vain.tetra plantamin,tetra aqua safe ja tetra easy balance.ja sit jotain purkis jssa lukee tetra pro??jotain energy crisp?ja sit sain vielä SERA sarjaan kuuluvia tuotteita mul ei ole niistäkään hajuakaan.äh,kyl se myyjä selitti ku pakkasi niitä,mut en muista ku olin niin tohkeissani mitä ne kaikki on!!!

9

742

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • monnimanni

löysin jo tetra sivuilta selitykset jne..no, siel se on nyt käymässä.täytyy muutaman viikon sisäl ostaa ne vesimittaus vehkeet,taitaa nekin olla tarpeen.

• Vaari-o

tetra compele substrale - kasveille, tarvitset ehkä vasta kun akva on kasveiltaan kunnossa; mitä lapussa lukee?

tetraaquanitrateminusta - et tarvitse ikinä, jos toimit niinkuin annoin linkkejä ohjeisiin akvaarion kypsytyksestä

easy balancea - Mitä ohjeissa lukee muuta???

aquasafea - jos raana vetesi on klorista tai asut vanhassa talossa jossa on erittäin ruosteiset vesiputket tai hapettuneet johdot - vesi värjääntyy ei ehkä juomakelpoista... voit käyttää tätä veden vaihdon yhteydessä. Täällä pirkanmaalla ei ole huolia moisesta ainakaan taajaama alueilla. En ole käyttänyt moisia litkuja ikinä!

tetra plantamin - mitä ohjeistossa lukee? epäilen kasviravinteiksi ???

energy crisp - Mitä ohjeissa lukee? kasveille jotain???

Mitä muita mömmöjä se myyjä sulle rahankiilto silmissään myi, on varmaan onnellinen kun tuli rahaa kassaan ja sai höynäytettyä asiakasta TAAS!

Kerro tarkkaan kaikkien litkujen selosteet jos jaksat kirjotella niitä vai löyräks mulle netistä linkkiä mistä voin lukasta niiden tuote selosteet ja käyttö tarkoitukset.

Voisit käydä liikkeessä uudestaan ja pyytää vaihtamaan litkut vaikkas Mittalaitteisiin...

pH = happamuus/emäksisyys mittari
      KH ja GH = kovuus mittarit
      NO2 = nitriitti mittari
      NO3 = nitraatti mittari

Saatpahan jotain hyödyllistä tilalle.
      Jos se selittelee että kuuluu paketti hintaan niin perustele että laskee paketin hintaa litkujen osalta ja osoita hyllystä niiden hinnat sille niin se saa laskea pakketti hinna uudestaan ilman litkuja!!!

Kysy kypsytykseestä ja muusta vaan rohkeesti lisää niin autan sitten...

• harakka

Tosta Tetran Aqua Safesta.. sitä ei tarvi laittaa sinne veteen vielä. Sitten kun hommaat ne fisut, niin ennen kaloja hurautat. Pullossa lukee varmaan numeroinakin kuinka paljon/litra. Riippuen onko sulla isompi pullo vai ihan se pikkuinen, mutta isomman pullon korkki on samalla mitta (pienemmän ei muistaakseni ole).
        Itse olen tuota kamaa käyttänyt aina, vaikka mulla on ihan hyvä kunnan vesi. Kait se on jotain varman päälle varmistamista.
        Ja tuo Tetran Plantamin on nestemäistä kasviravinnetta, juuri niinkuin vaari sanoi. Kasvien kasvussa on tapahtunut merkittävää kasvun nopeutumista sen jälkeen kun aloin tuota kamaa käyttämään. Tosin mitään muuta kasviravinnetta en käytäkkään. Mutta annostuksen saa minusta huoletta puolittaa, enkä laita sitä kun joka toinen vedenvaihto. Liika annostus saa myös levät villiintymään. Eikä tätäkään mönjää tartte sinne laittaa ennenkuin sulla on siellä oikeita kasveja.
        Eli nämä ovat ne 2 ainoaa ainetta jota minä käytän akvaariooni.

Toi Energy crisp kuulostaa ihan kalan ruoalta..

• monnimanni

ne litkut oli tetra aqua easy balance,tetra aqua aqua safe,tetra palnt plantamin.ja ne sera tuotteet oli kalan ruokaa ja joku sera aquatan vbc-stress protection.mul on nyt akvaario kypsymäs.laitoin jo muutaman kasvin myös??teinkö oikein.ohjeis sanottiin et laita kasvit.vippasin vähän multaa kukkaruukusta veteen kai ne saa pois sieltä myöhemmin.luin et se on hyväksi vain.mulla on pieni akvaario "karanteeni akvaariona sit myöhemmin.SAAKO SIEL OLLA HIEKKA POHJA vai ihan muutama kivi vain?

• patu

Lukasithan noi linkit!

Tota multa juttua en oo ite koskaan käyttänyt mutta tuolta AWn linkistä saat siihen ohjetta.

Millä siis nyt kypsytät akvaariotasi jos et käytä ammoniumia?

Kasvit akvassa on ok mutta tuo kypsytys menetelmäsi hieman huolestuttaa, kerro miten hoidat sen!

Karanteeni akvaariossa saa olla enintään muutama kivi suoja paikkoina, nekin olisi syytä pestä aina ennen ja jälkeen karanteenin ettei akvaan jää pesimään loisia yms. kaloille haitallisia pöpöjä.

• monnimanni
        patu kirjoitti:

Lukasithan noi linkit!

Tota multa juttua en oo ite koskaan käyttänyt mutta tuolta AWn linkistä saat siihen ohjetta.

Millä siis nyt kypsytät akvaariotasi jos et käytä ammoniumia?

Kasvit akvassa on ok mutta tuo kypsytys menetelmäsi hieman huolestuttaa, kerro miten hoidat sen!

Karanteeni akvaariossa saa olla enintään muutama kivi suoja paikkoina, nekin olisi syytä pestä aina ennen ja jälkeen karanteenin ettei akvaan jää pesimään loisia yms. kaloille haitallisia pöpöjä.

laitoin pestyt hiekat ja parit kasvit.ja hiekan sekaan tetraplantaminia ja easybalancea.ja vähä multaa.en ole hommannut vesimittaus vehkeitä..kai se ittekseen kypsyy ku laitan muutaman hiukkasen kalanruokaa päivittäin.ei kai se nyt kovin vaikeata voi olla.nois linkeissä mitä olen lukenut on niin paljon tietoa ja ohjeita.tässähän pitäis olla jo kemisti kohta jos kaikki pitäis osata ja tietää

• monnimanni
        monnimanni kirjoitti:

laitoin pestyt hiekat ja parit kasvit.ja hiekan sekaan tetraplantaminia ja easybalancea.ja vähä multaa.en ole hommannut vesimittaus vehkeitä..kai se ittekseen kypsyy ku laitan muutaman hiukkasen kalanruokaa päivittäin.ei kai se nyt kovin vaikeata voi olla.nois linkeissä mitä olen lukenut on niin paljon tietoa ja ohjeita.tässähän pitäis olla jo kemisti kohta jos kaikki pitäis osata ja tietää

olen kyllä hommaamassa ne mittaus vehkeet.vissii apteekeista saa.ja jos ei ni menee jonku aikaa ku pääsen lähinpään akvaarioliikkeeseen

• patu
        monnimanni kirjoitti:

Lue antamani linkit ja ammoniumkloridin annostelu ohje, sitä saa apteekista.

Akvaario kypsyttäminen TÄYTYY tehdä oikein muuten kalat kärsivät kun niitä sinne ostat, ethän sä sitä toivo?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala

Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka
      Maailman menoa
      108
      2727
    2. EU komissio - EU-elpymisrahoja voidaan käyttää TILAPÄISESTI väärin!

Espanja ohjasi miljardeja euroja – Nyt EU-komissio teki yllättävän paljastuksen Skandaaliksi noussut Espanjan EU-rahoje
      Maailman menoa
      29
      1321
    3. Kultasi eka kirjain? Kuka haluaa

A haluaa J
      Ikävä
      98
      1166
    4. Kristillinen kaste annetaa upotuskasteena

Kristillinen upotuskaste perustuu juutalaiseen mikve-kasteeseen, jossa upottaudutaan veden alle kokonaan. Paavali vertas
      Kaste
      162
      997
    5. Koko kansan kaste Punaisen meren ylityksen aikana

Koko Israelin 2,5 milj.kansa sai kasteen ja Pyhän Hengen lahjan ylittäessän Punaisen meren. 1.Kor.10 1 Sillä minä en ta
      Kaste
      366
      987
    6. Empaattisuus ja suoruus.

Tässä tullut noita pehmeitä asioita pohdittua, mutta toisaalta olen myös yksinkertainen mies. Pidän suoruudestakin. Mi
      Sinkut
      133
      948
    7. Nainen, mikset lähetä

miehelle viestiä? Tiedän, että sulla on asiaa ja kysyttävää.
      Ikävä
      54
      833
    8. Ehkä vähän

Rakastunut sinuun
      Ikävä
      40
      668
    9. Sä saat mut tuntemaan

Jotain sellaista mitä ei saisi tuntea mutta må en mahda tälle mitään. Mulla on ikävä niitä meidän katseita ja sitä tunne
      Ikävä
      22
      663
    10. Tunnettujen vanhempien lapset, tv-sarja

Tunnettujen vanhempien lapset saa tv-sarjan. Juurihan yksi heistä oli MTV:ssä 6.5.26 kertomassa ettei halua julkisuutta
      Kotimaiset julkkisjuorut
      109
      625
    Aihe