VERENVUOTOA ULOSTAMISEN YHTEYDESSÄ, EI PERÄPUKAMIA

Anonyymi-ap

Hei
Onko kellään vertaistukea tai tietoa asiasta. Olen 28 v nainen, ja minulla on perjantai-illasta lähtien ollut kirkasta verta ulostamisen yhteydessä sekä pöntössä että paperissa. Kävin päivystyksessä lääkärillä lauantaina, ei löytänyt peräpukamia eikä muutakaan nähnyt peräsuolessa. Laittoi mut verikokeisiin alkuviikosta. Verta tuli perjantaina todella paljon, nyt vähemmän. Mutta verta tulee joka kerta kun käy vessassa.
Onko mitään mahdollisuutta, että kyse olisi muusta kuin syövästä, kun peräpukamiakaan ei näkynyt? Onko muilla ollut tällaista ilman pukamia?

8

<50

Vastaukset 8

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Minulla on ollut joskus kauan sitten.
      Kauan sitten verta tuli, kun käytin alkoholia todella runsaasti, verta tuli sekä perästä että suun kautta.
      Kerran vuosia myöhemmin tuli verta takapuolesta kuin olisin pissalla ollut. Lääkäri sanoi silloin, että oli pukama puhjennut.
      Siitä ei mennyt kuin pari viikkoa, kun oli aika omalle lääkärille, joka taasen tarkasti tilanteen ja sanoi, ettei ole ollut mitään pukamia.
      Sitä en osaa sanoa, olisiko pukama aina lääkärinkään nähtävissä, jos sellainen on jo kerennyt puhkeamaan, eli siinä ei ole enää mitään verta.
      Pienenä lohtuna voisi sanoa, jos veri on kirkasta, se on aina yleensä parempi merkki, kuin jos veri olisi tummaa.
      Kirkas veri viittaa siihen, että se tulee lähempää peräaukkoa, alempaa suolesta. Jos se on tummaa, silloin ongelma voi olla jossain ylempänä suolistossa/vatsassa.
      Verikokeista en tiedä, missä arvoissa tuo veren tulo voisi näkyä, luultavasti ainakin hemoglobiini saattaa olla matalalla. Veri-/punasoluista en tiedä.
      Lääkäri saattaa laittaa sinut myös paksusuolen tähystykseen. Niin kuuluisi tehdä, jos on epämääräistä verenvuotoa suolistosta.

Ole rauhallisin mielin ja käy siellä labrassa. Monilla meistä ihmisistä on aika jännä tapa, kun jotain vikaa tulee, niin aina on ensimmäisenä se pahin vaihtoehto mielessä (esim. syövän mahdollisuus). Kuitenkin se syöpä on pienemmällä osalla ihmisistä sitten kuitenkaan loppujen lopuksi.
      Toivotaan, että sinun vaivasi selviää, mikä sen aiheuttaa.

• Anonyymi00002

Pelkkä verikoe ei riitä selvittämään kirkkaan veren syytä suolistossa, sillä verikokeilla voidaan mitata vain yleistä tulehdusta tai anemiaa.

• Anonyymi00003

Puhjennut peräpukama ei aina näy

• Anonyymi00004

Sitä minäkin mietin. Olen siis tuo, joka epäilinkin tätä asiaa, että näkyykö se.
        Ja vaikka lääkärikin olisi kuinka hyvä ammatissaan, voi joskus jäädä häneltäkin jotain huomaamatta/näkemättä. Lääkäreiltä toki odotetaan jotain huipputasoa, mutta hekin tekevät virheitä joskus. Kunhan eivät vaan tekisi liian isoja virheitä.
        Omalla kohdallani leikkauksessa sattui virhe, joka johti lähelle hengenmenoa. Onnekseni saivat pidettyä minut hengissä pitkän ja haasteellisen hoidon ansiosta.

• Anonyymi00005
        Anonyymi00004 kirjoitti:

Sitä minäkin mietin. Olen siis tuo, joka epäilinkin tätä asiaa, että näkyykö se.
        Ja vaikka lääkärikin olisi kuinka hyvä ammatissaan, voi joskus jäädä häneltäkin jotain huomaamatta/näkemättä. Lääkäreiltä toki odotetaan jotain huipputasoa, mutta hekin tekevät virheitä joskus. Kunhan eivät vaan tekisi liian isoja virheitä.
        Omalla kohdallani leikkauksessa sattui virhe, joka johti lähelle hengenmenoa. Onnekseni saivat pidettyä minut hengissä pitkän ja haasteellisen hoidon ansiosta.

Etenkin yleislääkäri vs asiaan erikoistunut. Viestistähän ei selvinny minkä alan lääkäri tutki

• Anonyymi00006
        Anonyymi00005 kirjoitti:

Etenkin yleislääkäri vs asiaan erikoistunut. Viestistähän ei selvinny minkä alan lääkäri tutki

Näinpä. Erikoislääkärit ovat erikoistuneet johonkin tiettyyn lääketieteen alaan, ja ovat juuri sen alan ammattilaisia.
        Yleislääkäreitä kaikki ensin ovat, ja siitä voi erikoistua haluamalleen erikoisalalle.
        Jotkut lääkärit tahtovat keskittyä yleislääketieteeseen, koska se on monipuolista.
        Erikoistuneet hoitavat enimmäkseen vain oman alansa tapauksia.

• Anonyymi00007
        Anonyymi00006 kirjoitti:

Näinpä. Erikoislääkärit ovat erikoistuneet johonkin tiettyyn lääketieteen alaan, ja ovat juuri sen alan ammattilaisia.
        Yleislääkäreitä kaikki ensin ovat, ja siitä voi erikoistua haluamalleen erikoisalalle.
        Jotkut lääkärit tahtovat keskittyä yleislääketieteeseen, koska se on monipuolista.
        Erikoistuneet hoitavat enimmäkseen vain oman alansa tapauksia.

Päivystyksessä taitaa enemmän yleislääkäreitä olla saatavilla

• Anonyymi00008
        Anonyymi00007 kirjoitti:

Päivystyksessä taitaa enemmän yleislääkäreitä olla saatavilla

Kyllä siellä pääsääntöisesti on yleislääkäreitä päivystämässä.
        Sairaalan päivystyksessä yleislääkäri voi tarvittaessa konsultoida erikoislääkäriä, ja laittaa myös eteenpäin erikoissairaanhoidon puolelle.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Anteeksi arkuuteni

Olen säälittävä, mitä tulee sinun kohtaamiseen. Tunnen vaan itseni todella epävarmaksi sun kanssa. Jos minun olisi pitän
      Ikävä
      49
      956
    2. Kuka melkein täysi-ikäinen hukkui?

Poliisin mukaan nuori oli lähes täysi-ikäinen. Ennen iltakuutta tulleen ilmoituksen mukaan ihminen oli joutunut mahdoll
      Iisalmi
      15
      848
    3. Perussuomalaisten kannatus nousi rytinällä Ylen tänään julkaisemassa tuoreimmassa gallup-kyselyssä.

https://yle.fi/a/74-20239449 Perussuomalaisilla hurja- ja ylivoimaisesti suurin nousu tässä uudessa Ylen gallupissa. Kyl
      Maailman menoa
      501
      788
    4. kenen näköinen

kaivattusi on ?
      Ikävä
      46
      717
    5. Mikä on ollut

Söpöintä välillämme?
      Ikävä
      42
      654
    6. Hyvännäköinen pakkaus

Olet hyvännäköinen pakkaus nainen.
      Ikävä
      37
      599
    7. Tykkäätköhän vielä minusta?

Yhtä paljon, kuin minä sinusta? Haaveissa ollaan kahdestaan, rauhassa ja lähennytään fyysisesti ja tutustutaan syvemmin
      Ikävä
      30
      596
    8. Vihervasemmistofeministinaisasianaiset

Tulevat tänne palstalle haukkumaan miehiä ja naljailemaan miehelle, kehuvat olevansa heitä parempia. Itse asuvat MIEHE
      Sinkut
      169
      536
    9. Olet ihana

Muru, sä oot ihana. Tunsitko sen sähkön meidän välillä kun oltiin ihan låhekkäin? 👩‍❤️‍👩❤️😼😘
      Ikävä
      37
      530
    10. Muistatko Mikkelin panttivankidraaman?

Uusi draamasarja järkyttävästä tapauksesta on tulossa. Tositapahtumiin perustuva sarja ammentaa vuoden 1986 Mikkelin pan
      Maailman menoa
      56
      487
    Aihe