Tilava tontti on hyvä, voi kerätä marjat, perunat, sipulit, porkanat

Anonyymi-ap

Tilavahko tontti on hyvä jossa on ollut peltoa vähän. Voi tehdä erinomaisen ison tai pienen kasvimaan, istuttaa perunat, sipulit, porkkanat, mansikat. Näillä tonteilla on myös aina useita musta/punaherukka pensaita rivissä nurmialueella, karviaisia. kohta haettava karvioisia kuppi ja syömään.

Iso summa euroja jää omaan taskuun ja parasta hakea omalta maalta.

Minullekin maksetaan 2,5-3 eur kg perunoista puhtaana käteen jotka maksaja vielä kaivaa itse, pieneltä alalta vajaa. Vajaa 100kg joutaa myydä. Lapiolla oli nopein istuttaa eli reikiä ja pudotti perunat.

Ensi vuonna tuplaan perunan koska hinta on kohdallaan ja kysyntä on kovaa.

4

<50

Vastaukset 4

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Oliko aloituksella joku pointtikin ?

• Anonyymi00002

Kyllä omakotitalorakentajille tai käytetyn ostajille on ihan kiva muistuttaa, että koolla voi olla väliä. Se on sitten eri asia, käyttääkö tonttia huoltovarmuustilana itselleen vai onko sille tilalle joku muu tarve.

Harvoin tontti on liian iso. Mutta aivan liian usein pienelle tontille rakentanut huomaa, että esimerkiksi pihavajalle tai peräkärrylle ei tontilta löydy paikkaa. Säilytystilaa kun varsinkin uudessa omakotitalossa tuppaa olemaan yllättävän vähän. Siis melkein ei ollenkaan.

Itse huomasin kun lapset saivat ajokortit mutta vielä asustivat kotona, niin 4 autolle ei tuntunut löytyvän mitenkään järkevästi parkkipaikkatilaa.

• Anonyymi00003

Mustikoita kävin poimimassa,riitti mustikkapiirakkaan ja mustikka soppaan,emännyys teki piirakan ja sopan.
      Ja voipi olla että,käyn vielä toistamiseen hakemassa piirakka tarpeet,oli meinaan sen verran hyvää kahvin kanssa se piirakka.
      Jääkaapin vihanneslaatikkoon jäi keväällä neljä perunaa,ne hautasin lehtikompostin syrjään,näyttäisivat itäneen,näin ollen,neljälle aterialle saadaan tästä perunat.
      Isompaa perunan viljelyä en aloita,vaikka olis maatakin,on sen verran hyvin muistissa,nuo mukula-aikaiset/varhaisnuoruuden aikaiset perunannosto talkoot......

• Anonyymi00004

Minua ei kiinnosta omakotitalossa asuminen ollenkaan! Asun pienessä asunnossa ja on ihanaa, kun siivottavaa on vähän, kun on nivelrikkoa käsissä ja täältä pääsee hyvin bussilla liikkumaan eri paikkoihin!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Liikenneonnettomuus kuhmo

Taisi Audi mennä lunastukseen ja pemari kilometritehtaalle
      Kuhmo
      36
      2022
    2. Olen pahoillani kun olen satuttanut

Välillä kiukuttaa paljon.
      Ikävä
      41
      630
    3. Olen aivan hajalla yhden

Naisen takia😞
      Ikävä
      38
      584
    4. Mitä oikeasti haluat?

🥹
      Ikävä
      42
      470
    5. Naurettavia provoja ja lavastuksia täällä

Saa olla aika harhainen jos uskoo juttuja täällä faktoina 😆😆😆 ihmiset matkii toisia jne
      Ikävä
      60
      460
    6. Miten sä jaksat

Pitää susta huolen.
      Ikävä
      61
      459
    7. Mitä näät

Siinä miehessä?
      Ikävä
      44
      438
    8. T.h tuomio

Onko tämä lainvoimainen vai onko tästä valitettu? Mitenhän on mennyt linnassa joko pehmennyt pää täysin
      Suomussalmi
      6
      417
    9. Pientä pintaremonttia

Mistä löytää kirves sähkö putkimiestä tai lasin asentajaa rässä hyrynsalmen pitäjässä, kun eiole puhelinluetteloa eikä k
      Hyrynsalmi
      14
      413
    10. Hyvää yötä mies

Kulta söpöliini 🥺❤️
      Ikävä
      40
      401
    Aihe