Olen eläkkeellä, turhautunut joutoaikaan, selaan työmarkkinatoria jos jotain löytyisi, huonoa on tarjonta ja halu tehdä jotakin olisi tallella .
Työhistoriassani on monitaitoisuus ja käytössäni on iso verstastila metallialan työkaluineen hitsauskoneita ja kanttikonetta myöden.
Voisin tehdä hyvinkin vaikkapa esimerkiksi portteja tms.
En tiedä miten edetä, voisin perustaa toiminimen tai kirjautua kevytyrittäjyyteen mutta jotenkin pitäisi saada solmittua asiakkuuksiakin kun ilman niitä tämä ei toimi .
Moni kaihoilee eläkkeestä tai joutenolosta mutta ei tämä niin herkkua ole kun kuitenkin omat kädet ja -mieli kaipaa järkevää tekemistä eikä joku TikTokin selaaminen tai muu puhelimen näprääminen kiinnosta.
Olen turhautunut eläkeläinen...
29
244
Vastaukset 29
- Anonyymi00001
Voitko ottaa näkökulman että nyt voit tehdä mitä itse haluat? Et tarvitse enää työnantajaa sanomaa mitä pitää tehdä. Jos tykkäät hitsaamisesta, niin tee jotain omia projekteja. Tai ystäville, jotka tarvitsevat apua. Voit tehdä niitä hommia missä olet hyvä, ja juuri sitä tahtiin ja sillä painotuksella kuin haluat.
Toki ymmärrän jos olet sitä tyyppiä, että tykkään että joku muu antaa päivärytmin, ja sinä vaan teet. Jotkut tykkää sellaisesta rutiinista myös. Kaikilla meillä on tapamme. Mutta sitten voit vaikka mennä tekemään jotain hyväntekeväisyystyötä. Varmasti osaamiselle olisi monessa hyväntekeväisyysjärjestössä apua. Rahaa ei tulisi mutta varmasti rakkautta panoksestasi yhteiseen hyvään.- Anonyymi00002
Voithan sä siivota kotiasi ja auttaa vaimoasi tiskaamaan.
- Anonyymi00003
Oishan tuola kavereita jotka varmaan ottais sut hanttihommiin
- Anonyymi00004
Turhaan sä mitään työmarkkinatoria selaat ei ne oo oikeita työpaikkoja. Vuokrafirmat vaan yrittää saada sut kirjoilleen että ne saa susta mahdollisesti välityspalkkion myöhemmin jos jotain töitä joskus tulee.
- Anonyymi00005
Kun ei itse löydä tarvitsee apua kute välitysfirmaa.
- Anonyymi00006
Anonyymi00005 kirjoitti:
Kun ei itse löydä tarvitsee apua kute välitysfirmaa.
Juu näin se on. Hienosti todettu itsestäänselvyys.
- Anonyymi00007
ei oo töitä normaaleillakaan ihmisille. mene mustikkaan ja myy niitä mummoille.
- Anonyymi00008
Minäkin haluaisin töitä mutta ei niitä ole
- Anonyymi00009
Etkö osaa mitään?
- Anonyymi00010
Kaikki jotka jatkavat varsinaisen eläkepäivien jälkeen töissä vievät nuorilta työpaikan. En arvosta ollenkaansitä . Itse jäin heti ,kun vain oli mahdollista ja tilalleni tuli uutta verta,sitä kannatan. Jos ei ole tekemistä olet avuton ihminen. Tekemistä kyllä löytyy varmasti.
- Anonyymi00011
Arvostat siis enemmän laiskottelua kuin työntekoa. Tyypillinen vassari siis.
- Anonyymi00012
Lusikkauistimia. Kehitä oma malli - tai tee jollekin alihankkijana.
Itse teen perhoja pariin Lapissa jokivarrella olevaan kioskiin.- Anonyymi00013
Saako niillä sun tekemillä yhtään kalaa?
- Anonyymi00014
Anonyymi00013 kirjoitti:
Ei kuulemma
- Anonyymi00015
Anonyymi00013 kirjoitti:
RedTag on varma, yleisperho harrille.
Ne myyvätkin hyvin. Teen sen kolmihaarakoukkuun.
kahdessa eri koossa.
Toinen (nimeä en muista) hyvä, hopeakierre runko,
häkilä (runsas) vaalean harmaa. Muutama keltainen (kulta)
kierre eteen tai perään. - Anonyymi00016
RedTagit menee kuin kuumille kiville. Väylän parhaat harjusperhot.
- Anonyymi00017
Anonyymi00016 kirjoitti:
RedTagit menee kuin kuumille kiville. Väylän parhaat harjusperhot.
Kyllä vaan. Sinäkö ne olet tehnyt? Susta tulee vielä rikas kun sana leviää. Ottaa kiinni melkein joka heitolla.
- Anonyymi00018
Anonyymi00017 kirjoitti:
Kyllä vaan. Sinäkö ne olet tehnyt? Susta tulee vielä rikas kun sana leviää. Ottaa kiinni melkein joka heitolla.
"Susta tulee vielä rikas"
Raha ei juuri enää motivoi. Selviän jo loppuun asti.
Hauskan vuoksi perhoja, vaappujakin värkkään.
Pohjoisen vesissä pelaa Kosto-vaappujen kloonit,
sen olen kokemuksieni kautta todennut. - Anonyymi00019
Anonyymi00018 kirjoitti:
"Susta tulee vielä rikas"
Raha ei juuri enää motivoi. Selviän jo loppuun asti.
Hauskan vuoksi perhoja, vaappujakin värkkään.
Pohjoisen vesissä pelaa Kosto-vaappujen kloonit,
sen olen kokemuksieni kautta todennut.Teet hyvää työtä. Jos sinulla ei ole enää käyttöä rahalle, niin voinko minä tehdä sinun mallin mukaan vaikka pientä sarjatuotantoakin? Minulle raha kelpaa. Saalishan se on kuitenkin pääasia ja iloiset ilmeet kalamiehillä.
- Anonyymi00020
Anonyymi00019 kirjoitti:
Teet hyvää työtä. Jos sinulla ei ole enää käyttöä rahalle, niin voinko minä tehdä sinun mallin mukaan vaikka pientä sarjatuotantoakin? Minulle raha kelpaa. Saalishan se on kuitenkin pääasia ja iloiset ilmeet kalamiehillä.
- Anonyymi00021
Anonyymi00020 kirjoitti:
Jos ei omaa sorvia, niin vuole. Jos teet ison sarjan, niin sorvauta jollain puusepällä.
Pieni sarja (<50) syntyy vaivatta haavan oksista. Pinta kaarna pois ja patterin päälle viikoksi kuivumaan. Mukavaa hommaa.
Tee ensin esim 5 vähän erilaista. Niistä parhaiten uiva, toimiva malliksi. - Anonyymi00022
Anonyymi00021 kirjoitti:
Jos ei omaa sorvia, niin vuole. Jos teet ison sarjan, niin sorvauta jollain puusepällä.
Pieni sarja (<50) syntyy vaivatta haavan oksista. Pinta kaarna pois ja patterin päälle viikoksi kuivumaan. Mukavaa hommaa.
Tee ensin esim 5 vähän erilaista. Niistä parhaiten uiva, toimiva malliksi.Noin se Rapalakin aikoinaan aloitti.
- Anonyymi00024
"Hänen luomiensa uistimien kerrotaan toimineen innoittajana ja mallina myös tunnetuille suomalaisille vaapuille."
Siis Rapalalle.
- Anonyymi00025
Juuri eläkelläiselle, joka on kalastusta harrastava, tuon on mukavaa puhaa.
Itselläni nytkin useampi metri oksia (haapaa pääasiassa) kuivumassa patterien päällä.
Tavoiteeni on, että ennen jäiden lähtöä oksat olen vaapuiksi jalostanut.- Anonyymi00026
Ellet sitten ole itsekin lähtenyt jo silloin. No en usko kuulostat ihan terveeltä, mutta vanhuksista ei koskaan tiedä.
- Anonyymi00027
Anonyymi00026 kirjoitti:
Ellet sitten ole itsekin lähtenyt jo silloin. No en usko kuulostat ihan terveeltä, mutta vanhuksista ei koskaan tiedä.
Juu, ei meistä kukaan taida tietää
lähtönsä aikaa? Varmaan hyvä niin.
Mitä tuohon vanhuuteen tulee,
niin kuukausi sitten juhlistin 75 vuotispäiviäni
kuntosalilla jalkakyykyllä 3 x 3 x150 kg,
ei pohjista, 90 asteen kulmalla. - Anonyymi00028
Anonyymi00027 kirjoitti:
Juu, ei meistä kukaan taida tietää
lähtönsä aikaa? Varmaan hyvä niin.
Mitä tuohon vanhuuteen tulee,
niin kuukausi sitten juhlistin 75 vuotispäiviäni
kuntosalilla jalkakyykyllä 3 x 3 x150 kg,
ei pohjista, 90 asteen kulmalla.Minulla mittarissa vasta 82,5 ja kunto sellainen, ettei tarvitse millekään salille (Jehovien valtakunnansalille?) lähteä maksua vastaan jotain tyhjää vatkaamaan ja tyhjänpäiväistä itselle tai muille todistamaan. Vaan itsehän itsesi hölmöksi todistat. Ja "salin" pyörittäjä nauraa sinulle matkalla pankkiin.
- Anonyymi00029
Anonyymi00028 kirjoitti:
Minulla mittarissa vasta 82,5 ja kunto sellainen, ettei tarvitse millekään salille (Jehovien valtakunnansalille?) lähteä maksua vastaan jotain tyhjää vatkaamaan ja tyhjänpäiväistä itselle tai muille todistamaan. Vaan itsehän itsesi hölmöksi todistat. Ja "salin" pyörittäjä nauraa sinulle matkalla pankkiin.
Kunnallinen sali, kuntalaisille 'ilmainen' - eli saman maksat kävit tai et.
Se, kuka käy tai on käynyt, tietää ja tuntee eron käymättömyyteen.
Osaa siten arvioda asiaa omalla kohdallaan - kannattaako.
Mikä sopii yhdelle ei välttämättä kaikille.
Yksi puoli asiassa jäänyt huomiotta. Siinä käy yleensä niin,
että kuntoilukäyntiin vakiintuu vikkonpäivät ja kellonajat, jolloin samat ihmiset käyvät. Syntyy tuttavuuksia, ystävyyksiäkin. - Anonyymi00030
Anonyymi00029 kirjoitti:
Kunnallinen sali, kuntalaisille 'ilmainen' - eli saman maksat kävit tai et.
Se, kuka käy tai on käynyt, tietää ja tuntee eron käymättömyyteen.
Osaa siten arvioda asiaa omalla kohdallaan - kannattaako.
Mikä sopii yhdelle ei välttämättä kaikille.
Yksi puoli asiassa jäänyt huomiotta. Siinä käy yleensä niin,
että kuntoilukäyntiin vakiintuu vikkonpäivät ja kellonajat, jolloin samat ihmiset käyvät. Syntyy tuttavuuksia, ystävyyksiäkin."Syntyy tuttavuuksia, ystävyyksiäkin."
Leskimiehelle mukava,
kun kuntoilemassa käy nykyään paljon naisiakin.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomalaisten pinna paloi - Ärsytys iskee uudesta TTK-juontajasta "Eihän tälle voi kun nauraa"
Oliko Veronica Verho hyvä valinta TTK-juontajaksi? Uuden TTK-juontajan henkilöllisyyttä on arvailtu siitä asti, kun Va731959Nainen, onko sinussa sitä aitoa feminiinisyyttä jäljellä
Vai onko se jäänyt meikkien, korujen, hameiden ym. alle peittoon? Onko naisellisuutesi aitoa vai opetettua? Jos teet nai3661229- 1411028
Missäs se Miss Suomussalmi luuraa?
Jokin aika sitten eräs myyjätär tituleerasi itsensä Miss Suomussalmeksi. Asiakas oli kuulemma Tokmannin kassalla todennu241003- 90714
Päälle hautaus?
Hautauksissa puhutaan päällehautauksista jos vaikka mies on kuollut ensin ja vaimo 20 vuotta myöhemmin! Todellisuudessa115692- 44685
Voisit nainen joskus vastata minulle
Ja antaa jotain itsestäsi. Pientä tunnistetta ja juttua itsestäsi ja meistä. Kannustan.63652- 59645
- 59598