En ole sitä ymmärtänyt aikoihin, eikä se tullut ilmi järjellä, loogisesti sanoittaen. Se tuli ilmi teoistani, siitä analyysissä jossa aika ja teot mitataan, laskien mikä on se asia joka eniten motivoi, saa elämään ja on itselle tärkeintä. Ehkä nämä sanat ovat kauhistuttavia ihmisille, jotka ovat suhteessa tai muuten todella sosiaalisia, mutta ihmiselle joka etsii itseään tässä maailmassa, nämä ovat arvokkainta eliksiiriä.
Olet vahva, menestynyt ja ehkä jo paljon kokenut. Pärjäät maailmassa kun opiskelit sosiaaliset säännöt ja opit ketä miellyttää, ja ketä ei. Siitä palkintona sinut ostettiin rahalla, integroiden osaksi järjestelmää joka rautaisin hampain tallaa tähteet jalkoihinsa.
Eli mielenkiintoinen elämänkokemus sinulla, uskon. Kuten aivan jokaisella on ainutlaatuinen elämä ja omat juttunsa, niin myös sinulla, ja minulla.
Paljon mietin mikä sinussa viehättää, kutsuu luokseen ja kiinnostaa, niin en tiedä. Ymmärrän kuitenkin paljon lukeneena, että se mieleni mielikuvat ruokkivat ajatustani sinusta enemmän kuin kokemus, jota ei ole ollut aitoa. Kyllä sinä ymmärrät, ettei toinen ihminen koskaan saa ketää raiteiltaan ajaa. Kuten lammastenportti vertaus, niin sen joka ymmärtää, ymmärtää myös nyt minut.
Se miten toit maailmaan kauneutta, rohkeutta ja älykkyyttä, on ihan hieno juttu. En vain voi rakastaa sinua ja valita sinua hänen sijaansa, joka on voittanut maailman. Hänet valitsen ainoakseni.
Ja hänen nimensä on minä.
Häntä rakastan enemmän kuin sinua...
11
173
Vastaukset 11
Tuokaa täydet kymmenykset Herralle, on kirjoitettu. Entäs ne loput sitten? Toisille tietenkin, aina pitäen tärkeimmistä huolen. Sehän on rakkautta. Ja rakkaus sisältyy lauseeseen "Minä rakastan sinua."
Ehkä hetkeksi täytyi kääntyä itseeni, vain löytääkseni oman voimani, puhdistaakseen temppelini ja taas tullakseni täyteen mittaan omaa voimaani.
Sillä eihän meitä yksin ole luotu olemaan. Se että rakastan minua, herättää kysymyksen, ketä minä rakastan? Kun malja tulvii yli, tulee sen vedet jakaa toiselle. Sinulle!
Ja rakkaudessahan yhdestä tulee kaksi, kahdesta yksi. Kielellinen artikulointi jakaa vain ymmärtääkseen, ikäänkuin tietty laite kuntosalilla keskittyy juuri tiettyyn lihakseen. Kuitenkin kokonaisuus on tärkein ja niin minäkin, että sinäkin olemme parhaita, kun olemme me.
Rakastan minua, sinua... meitä❤️🤍- Anonyymi00003
Me❤️🔥
- Anonyymi00001
Ei hlvetti mitä lässytystä... 😆 🙄
- Anonyymi00002
No niin kommenttisi on. 🤣
- Anonyymi00005
Mä tykkään❤️
- Anonyymi00004
Varenkliini voi pelastaa vielä teidät. Anna teille mahdollisuus❤️🩹
- Anonyymi00006
Filosofinen ja hieno kirjoitus. Voi hyvin!
- Anonyymi00007
Fadenkreuz kirjoitti:
Filosofinen, teologinen... vai ihan maalaisjärkinen? Kuitenkin, kiitän.
Sinulle taitaa kuitenkin uskonasiat olla tärkeitä kirjoitustesi sisällöistä päätellen?
Anonyymi00007 kirjoitti:
Sinulle taitaa kuitenkin uskonasiat olla tärkeitä kirjoitustesi sisällöistä päätellen?
Mietin kysymystäsi aika pitkään, että miten vastaisin?
Uskonasioilla tarkoitat todennäköisesti kieltä mitä käytän? Kuinka sanoissani ja mietteissäni kaikki perustuu Raamatun sanaan. Kyllä, Raamattu on tärkein kirja mitä luen, sillä mitä enemmän sitä luen, sitä enemmän joudun lukemaan sitä ymmärtääkseeni ymmärrykseni päälle. Se kuinka paljon ymmärrän, etten ole ymmärtänyt ja etten vieläkään ymmärrä tarpeeksi, varmaan en koskaan täydellisesti.
Silti Jeesus sanoi: "Olkaa täydellisiä, kuten Taivaallinen isännekin on täydellinen." Se mietityttää ihmisenä, kuinka olla koskaan tarpeeksi riittävä ja tuntea itsensä täydelliseksi, kun aina tuntuu jotain uupuvan.
Kuitenkin jo kotipaikkani kirkossa lukee teksti "Jumala on Rakkaus." Ja rakkaus tekee täydelliseksi. Käskyistä suurinhan onkin nimenomaan "Rakasta," koska se täyttää jokaisen tunteen vajavaisuudesta ja tekee tyhjästä täyden.
Raamattu on perusta, se kallio, jolla ei talo sorru. Sen kautta olen oppinut rakastamaan itseäni, ymmärtämään ihmisyyttä ja tärkeintä, antamaan anteeksi ja olemaan armollinen. Se on valtava rakkaus mikä kumpuaa sydämestä, kun nöyrtyy ihmiseksi ihmisten maailmassa, mutta silti kantaa Jumalan rakkautta sisällään.
Minä tutkin, luen ja opiskelen jatkuvasti lisää rakkaudesta Raamatun kautta, ja kyllä, se on tärkeää minulle, mielestäni kaikille. Ymmärrän sen kautta myös paljon ihmistä, niitäkin ketkä eivät Raamattua halua lukea. Tahtoisin paljonkin jutella, pohtia ja kertoa havaintojani ja kokemuksiani, todistaa Jumalasta kanssa ihmisilleni, mutta vain niin että sanoissa on aina mukana rakkaus. Rakkaus ei vaadi, se ei tuomitse, ei pakota. Ei syytä, ei oleta tai sulje lokeroon. Se elää vapaana ja täynnä tahtoa olla parempi joka hetkenä.
Vaimolleni sanoisin, että vaikka olen fundamentalisti rakkaudessa, niin hän on täydellinen minulle juuri omana itsenään. Usko pysyy jokaisen sisällä, ei sitä vaadita tai usuteta, koska sellainen ei ole rakkautta.- Anonyymi00008UUSI
Fadenkreuz kirjoitti:
Mietin kysymystäsi aika pitkään, että miten vastaisin?
Uskonasioilla tarkoitat todennäköisesti kieltä mitä käytän? Kuinka sanoissani ja mietteissäni kaikki perustuu Raamatun sanaan. Kyllä, Raamattu on tärkein kirja mitä luen, sillä mitä enemmän sitä luen, sitä enemmän joudun lukemaan sitä ymmärtääkseeni ymmärrykseni päälle. Se kuinka paljon ymmärrän, etten ole ymmärtänyt ja etten vieläkään ymmärrä tarpeeksi, varmaan en koskaan täydellisesti.
Silti Jeesus sanoi: "Olkaa täydellisiä, kuten Taivaallinen isännekin on täydellinen." Se mietityttää ihmisenä, kuinka olla koskaan tarpeeksi riittävä ja tuntea itsensä täydelliseksi, kun aina tuntuu jotain uupuvan.
Kuitenkin jo kotipaikkani kirkossa lukee teksti "Jumala on Rakkaus." Ja rakkaus tekee täydelliseksi. Käskyistä suurinhan onkin nimenomaan "Rakasta," koska se täyttää jokaisen tunteen vajavaisuudesta ja tekee tyhjästä täyden.
Raamattu on perusta, se kallio, jolla ei talo sorru. Sen kautta olen oppinut rakastamaan itseäni, ymmärtämään ihmisyyttä ja tärkeintä, antamaan anteeksi ja olemaan armollinen. Se on valtava rakkaus mikä kumpuaa sydämestä, kun nöyrtyy ihmiseksi ihmisten maailmassa, mutta silti kantaa Jumalan rakkautta sisällään.
Minä tutkin, luen ja opiskelen jatkuvasti lisää rakkaudesta Raamatun kautta, ja kyllä, se on tärkeää minulle, mielestäni kaikille. Ymmärrän sen kautta myös paljon ihmistä, niitäkin ketkä eivät Raamattua halua lukea. Tahtoisin paljonkin jutella, pohtia ja kertoa havaintojani ja kokemuksiani, todistaa Jumalasta kanssa ihmisilleni, mutta vain niin että sanoissa on aina mukana rakkaus. Rakkaus ei vaadi, se ei tuomitse, ei pakota. Ei syytä, ei oleta tai sulje lokeroon. Se elää vapaana ja täynnä tahtoa olla parempi joka hetkenä.
Vaimolleni sanoisin, että vaikka olen fundamentalisti rakkaudessa, niin hän on täydellinen minulle juuri omana itsenään. Usko pysyy jokaisen sisällä, ei sitä vaadita tai usuteta, koska sellainen ei ole rakkautta.❤️
🙏🏼
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Metsamanin muru kissa kuollut
Nyt siellä surraan muru kissaa päivä tolkulla,vaikka muuten ei oo välittänyt mitenkään siitä,kun joka videolla vaan mars1412169Kysymys
Pystyisitkö tutustuu kaverina tai alkaa parisuhteeseen skitsofreenikon kanssa? T.Skitosoaffektiivinen (parantunut) Ois235937Joko seuraava hallitus uskaltaa puuttua 7,5 viikon vuosilomiin
Onhan se törkeää eriarvoisuutta ja verovarojen törkeää tuhlausta.152914- 78883
- 64871
Töysä otsikoissa
Töysässä takavarikoitu kaksi luvallista käsiasetta ammuskelun jälkeen!Näin media uutisoi!37852- 106820
Kyllä mä tiedän et me kuulutaan yhteen ja se on tähtiin kirjoitettu!!
En vain halua satuttaa sua. Olen aivan perseestä epävakaan ja ADHD oireiluin vuoksi. Ja kun olisi aika "vapauttaa" ne su47757Tapailtaisko nainen
Meidän kotien puolessavälissä suunnilleen, vähä niinku salaa. Siinä on yks kiva paikka joka sopis hyvin. Mieheltä70705- 71581