Kananmunan paistaminen

Anonyymi-ap

Kuinka iisalmelainen paistaa kananmunan. Itse riko kananmunat joko suoraan pannulle tai kulhoon. Sekoita keltuaiset ka valkuaiset kunnolla kulhossa tai rikon keltuaisen pannulla että se hieman leviää ja anna paistia niin, jotkut näköjään hämmentää lastalla paistuvaa kananmunaa koko ajan ja siitä tulee sellaista kokkelia.

17

239

Vastaukset 17

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Minä paistan kananmunat kattilassa runsaassa vedessä.

• Anonyymi00002

???

• Anonyymi00003

Onko ohje että 10 minuuttia? Eli jos keittää 6 kananmunaa niin 6 x 10 minuuttia on 60 minuuttia.

• Anonyymi00004
        Anonyymi00003 kirjoitti:

Onko ohje että 10 minuuttia? Eli jos keittää 6 kananmunaa niin 6 x 10 minuuttia on 60 minuuttia.

Itse jätän munat hieman löysäksi niin 45 minuuttia on sopiva kuudelle munalle ja jos paistaa koko tiun eli 20 munaa isossa kattilassa niin osamoilleen 150 minuuttia riittää
        silloin.

• Anonyymi00005
        Anonyymi00004 kirjoitti:

Itse jätän munat hieman löysäksi niin 45 minuuttia on sopiva kuudelle munalle ja jos paistaa koko tiun eli 20 munaa isossa kattilassa niin osamoilleen 150 minuuttia riittää
        silloin.

Minä kaadan särjetyn munan kiehuvaan veteen kunnes se on jähmettynyt,sitten siirrän paistinpannulle ja paistan 5 min puoleltaan.

• Anonyymi00006

Minä en munas suuhuni ota!

• Anonyymi00008

Mun mielestä kova munan täytyy olla.

Tuhannenmunanmaija

• Anonyymi00009

Vanhempi muna kovetu hitami, vaati ainaki 10 minutia.

• Anonyymi00010

Laitan kananmunat uunipellille leivinpaperin päälle. Paistan 225 asteessa noin 15 minuuttia.

• Anonyymi00011

Kulhoon 3 kananmunaa ja 3 teelusikallista vettä per kananmuna, eli yhteensä 9 teelusikallista vettä.
      Kaikki sotketaan huolellisesti sekaisin, ettei keltuaiset ole erillisiä "klimppejä". sekaan voi sotkea mieleisensä mausteet ja muuta lisuketta esim. lihapullan palasia.
      Levy on ollut lämpiämässä kakkosteholla (asteikko 0-3) ja sitten kun rasva alkaa olemaan kunnolla juoksevaa, pienennän lämmön 1,5:een.
      Kulhon sisältö kaadetaan pannulle ja mukana olleet lisätäytteet levitellään tasaisesti ympäri pannua.
      Päälle laitetaan kansi ja se saa siellä muhia ilman mitään hämmentämistä 10 minuuttia.

• Anonyymi00012

Munia ei kannata syödä ylenmäärin, vaan yksi per päivä riittää. Se on helpoin toteuttaa keitettynä, ja keittomunat säilyvät hvvin jääkaapissa pitenpäänkin. Kannattaa keittää mahdollisimman koviksi, niin kuoret irtoavat helposti kunnnon jäädytyksen jälkeen.

• Anonyymi00013

Minä syön kananmunat kuorineen. ei iske osteoporo

• Anonyymi00014

Joskus paistan kananmunat näin, varsinkin jos on useampia ihmisiä syömässä. Ohje 4 henkilölle.
      Laitan sähköuunin lämpiämään 220 asteeseen. Laitan uunivuokaan leivinpaperin. Leikkaan isosta paprikasta 4 ehjää, puolentoista sentin korkuista rengasta ja laitan vuokaan. Kunkin sisälle yksi raaka kananmuna, keltuainen ehjänä. Ripaus suolaa ja ehkä pippuria, hiukan juustoraastetta tms. maun mukaan. 20 min, niin kananmunat ovat hyytyneet.
      Ps. Ei haittaa jos valkuaista tihkuu hieman paprikaviipaleiden alta pois.

• Anonyymi00015

munia paistatellaan auringossa luomuna kunnes poliisit tulee paikalle.

• Anonyymi00016

Minä rikon kananmunan aina ensin pieneen kuppiin silt varalta että se on pilaantunut. Se tapa on jäänne lapsuuden ajalta kun meillä oli kanoja ja munivat minne sattuu. Niitä sitten me penskat etsittiin.

• Anonyymi00017

Luin,en ehkä hetkeen paustele,oli lapamato löydös .Aikoihin syöty.Nyt jostain ei vaan salmonellaa..kesällä pöpöt vaanii Paistoin paistinpannulla sopivassa rasvassa 4kpl kun paistoin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä tapahtuu?

Mitä tapahtuu Humalojalla? Poliiseja talon ympärillä ja paljon ihmisiä pitkin pihoja???
      Haapavesi
      41
      1897
    2. Suomi on viittä vaille sodassa Venäjän kanssa...

...syynä tähän on kokoomuslainen presidenttimme Stubb. Hän on ainoa eurooppalaisen maan johtaja, joka kärkkäästi ja taha
      Maailman menoa
      710
      1280
    3. Miksi et lähesty minua

Jos kerran kaipaat, mies? Mitä pelkäät?
      Ikävä
      99
      1031
    4. Mitä nyt haluaisit kysyä kaivatultasi?

Tässä hetkessä tai menneestä?
      Ikävä
      102
      908
    5. Olen vähän epävarma siitä, oletko kiltti

Nainen, ensivaikutelma oli, että olet tosi hyväsydäminen eli siinä mielessä harvinaisuus. Eli et mene virran mukana, etk
      Ikävä
      88
      894
    6. Mikä hänessä

Saa sut kuumaksi?
      Ikävä
      66
      741
    7. Taidan olla pelkuri

Kun en uskalla edes kysyä sulta 😳
      Ikävä
      33
      632
    8. Olinko yhden viestin arvoinen?

Sen verran olit valmis panostamaan ja selvittämään umpisolmuja. Kukkuluuruu vaan sinullekin mies.
      Ikävä
      68
      518
    9. Kuka om uusi kylän mies?

Ajelee polkupyörällä. Vaalea, melkein kalju. Ilmestyi katukuvaan tänä kesänä. Viettää aikaa kauppojen tuulikaapeissa. Ku
      Suomussalmi
      13
      508
    10. oot mun silmissä

Vain äärettömän nolo. Anna olla jo 😂
      Ikävä
      78
      501
    Aihe