Virtasalmella naapurin metsätilan laidalla on isoja vadelmapensaita täynnä todella muhkean kokoisia vadelmia. Muutaman päivän aikana niitä on useammat henkilöt käyneet keräämässä jotta eivät menisi hukkaan.
Tänään napurin isäntä oli paikalla raivaussahalla kaatamassa näitä luonnonvadelmapensaita ja huusi kaikille vadelmankerääjille kirouksia ja toivotteluja helvettiin! 🤬
Welcome to Pieksämäki!
Täällä elää pienisieluisimmat ihmiset!
Vadelmavihaaja!
24
220
Vastaukset 24
- Anonyymi00001
Eli isäntä on liian laiska itse kerätäkseen marjat, joten hänen pitää tuhota ne jotta kukaan muukaan ei saisi niitä.
Kuullostaa normi Pieksämäkeläiseltä.- Anonyymi00002
Sen verran paljon näki vaivaa kuitenkin että päätti raahautua raivaussahan kanssa metsään ja kuluttaa kallista besaa kaataakseen pensaat, mutta ei saanut samaa energiaa kasattua kerätäkseen marjat! 🤪 Olisi nyt sentään antanut muiden sitten kerätä jos ei itse jaksa!
- Anonyymi00003
Anonyymi00002 kirjoitti:
Sen verran paljon näki vaivaa kuitenkin että päätti raahautua raivaussahan kanssa metsään ja kuluttaa kallista besaa kaataakseen pensaat, mutta ei saanut samaa energiaa kasattua kerätäkseen marjat! 🤪 Olisi nyt sentään antanut muiden sitten kerätä jos ei itse jaksa!
Vadelman kerääjät talloo istutetut puuntaimet ja isäntä katsoi parhaaksi ajaa vadelman itse matalaksi ja samalla pelastaa istutetut taimet.
- Anonyymi00004
Anonyymi00003 kirjoitti:
Vadelman kerääjät talloo istutetut puuntaimet ja isäntä katsoi parhaaksi ajaa vadelman itse matalaksi ja samalla pelastaa istutetut taimet.
Tähän toimintaan soveltuu parhaiten sanonta "Lääke on pahempi kuin itse tauti."
- Anonyymi00007
Anonyymi00003 kirjoitti:
Ei oe istutettu mitään sielä.
- Anonyymi00005
Normi käytäntö.
Kylä on tuhottava jotta se voidaan pelastaa! - Anonyymi00006
Tää on sellasta vanhakantaista hulluutta. Joku vinouma hänellä on päässä. Monesti just vanhoilla ohmisillä tuollaista.
- Anonyymi00008
Perus änkyrä vain.
- Anonyymi00009
Menisit kauemaksi marjaan, kuin toisten pihapiirriin. Pitäähän talonsa läheltä olla marjojen poimitarauha omilta mailta?
- Anonyymi00014
Anonyymi00009 kirjoitti:
Menisit kauemaksi marjaan, kuin toisten pihapiirriin. Pitäähän talonsa läheltä olla marjojen poimitarauha omilta mailta?
Metsä keskellä ei mitään.
- Anonyymi00010
Tarina ei täällä kerro miten kaukana paikka on vaikka talosta? Mutta paljon sellasta savolaisesta meininkiä jäärää ja pahan tahtoisuutta oli ne sitten marja, sieni tai kalapaikoissa. Kunhan vaan toiset ei saa, ei ainakaan enempää kun minä! Toki hyvien tapojen mukaan voi jopa kysyä että sopiiko että käydään? Mutta onhan meillä ne jokamiehen oikeudet. En tiiä.. Joskus vaan tuollaisille tyypeille helpoin ihan ittelleenkin vaan antaa olla.
- Anonyymi00011
Punkkeja ja hirvikärpäsiä saa sieltä puskista iholle ja seuraavaksi savolainen syyttää niistä maanomistajaa🤣
- Anonyymi00012
Miksi tästä ei tarkempaa tietoa?
- Anonyymi00013
Vieraslajit siruetanat ja lehtokotilot viihtyy kosteissa vattupuskissa. Kun niittää ne matalaksi, auringo kuivattaa maaperän ja etanat.
- Anonyymi00015
Anonyymi00013 kirjoitti:
Vieraslajit siruetanat ja lehtokotilot viihtyy kosteissa vattupuskissa. Kun niittää ne matalaksi, auringo kuivattaa maaperän ja etanat.
Mitkäs lajit ne viihtyy maalaiseukkojen kosteissa mättäissä?
- Anonyymi00016
Anonyymi00015 kirjoitti:
Mitkäs lajit ne viihtyy maalaiseukkojen kosteissa mättäissä?
Lamminmäessä tuntuu olevan myös vadelma vihaaja.Käy omilla tiluksillaan talsimassa puskat nurin että ei jokamiehen oikeudella vaan kävis kukaan vattuja hakemassa.Itse ei kerää ja taloon on matkaa vähimmillään n.700 m mutta kun kiusan teko on verissä niin se on joka asiassa.Kyllä Joillain Elämä on AHISTAVAA.
- Anonyymi00019
Anonyymi00016 kirjoitti:
Lamminmäessä tuntuu olevan myös vadelma vihaaja.Käy omilla tiluksillaan talsimassa puskat nurin että ei jokamiehen oikeudella vaan kävis kukaan vattuja hakemassa.Itse ei kerää ja taloon on matkaa vähimmillään n.700 m mutta kun kiusan teko on verissä niin se on joka asiassa.Kyllä Joillain Elämä on AHISTAVAA.
Eli ikään kuin polttaa oman talonsa kostaakseen muille.
- Anonyymi00020
Anonyymi00019 kirjoitti:
Eli ikään kuin polttaa oman talonsa kostaakseen muille.
Jokamiesoikeutta ei ole pihapiirissä. Vadelmia on puskat täynnä joka avohakkuulla tänä vuonna ja ei tarvitse muiden nurkissa pyöriä.
- Anonyymi00022
Anonyymi00020 kirjoitti:
Jokamiesoikeutta ei ole pihapiirissä. Vadelmia on puskat täynnä joka avohakkuulla tänä vuonna ja ei tarvitse muiden nurkissa pyöriä.
Kukaan ei oe pyörinytkään.
Luetun ymmärtämisessä varmaankin vaikeuksia?
- Anonyymi00017
Tää just. Tällasilla kavereilla on jotain ylisukupolvisia traumoja. Kateutta jne. Voihan se olla että ennen vanhaan pitänyt taistella ruuasta. Elämä ollut kovaa ja aina pitänyt olla parempi kuin naapuri. Kasvojen menetystä pelätty. Elämä vois olla joskus helpompaa kun antais vaan olla.
- Anonyymi00021
Kun katsoo nykyistä pusikoitunutta ja autioitunutta maalaismaisenaa, luulisi tilaa olevan riitelemättäkin.
- Anonyymi00018
Näin se on miten tuossa tuumaan.
- Anonyymi00023
Kateus ja Narsismi kulkee samassa ruumiissa.
- Anonyymi00024
Kyllä me siitä.lähetään että nää on MUN MAITA!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 961214
Poutalan onnettomuus
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/ministeri-mika-poutala-vakavassa-onnettomuudessa/9375980 Kumma kun jutussa ei manit97974- 60816
Missä on Sofia Virta? Loistaa poissaolollaan Erikoisjoukot uudelta kaudelta
Vihreiden puheenjohtaja, kansanedustaja Sofia Virta pääsi otsikoihin, kun tieto hänen osallistumisestaan Erikoisjoukot-k35811Olen pahoillani
Olen mokannut pahasti ja pilannut sinun ja monen muun ihmisen maineen. Anteeksi. Muutan toiselle paikkakunnalle. Hyvästi52807Onko sinulla vihan tunteita
Minua kohtaan? Haluatko kostaa jotakin tai tehdä pahaa? Voit tähän sanoa ihan luottamuksella.125759- 2714
- 59591
Naisen kimppuun lenkkipolulla
Poliisin tietojen mukaan noin 30–40 vuotias ulkomaalaistaustaisen näköinen mies kävi naisen kimppuun yllättäen Rentukant41518Ei ole siitä kiinni
Että en tykkäisi. Tykkään liikaa, mutta se on epäsopivaa. Hirveää kidutusta ruokkia tunnetta täällä, jos todellisuudessa33496