Meikäläinen ei jaksaisi enää opetella uusia asioita. Laiskuuttani opettelen vain niitä, joita on pakkoa oppia. Seuraan kyllä suht' aktiivisesti maailmanmenoa ja tapahtumia kotimaassa ja luen, siitä opin uusia asioita, mutta en enää jaksa esimerkiksi
aloittaa uutta harrastusta enkä oikein vanhojakaan elvyttää.
Aika aikaans kutakin, vai miten se meni .... ?
Minkä uuden asian olet oppinut viimeksi ja paljonko siitä on aikaa ?
34
104
Vastaukset 34
- Anonyymi00001
Melkein kaikki asiat ovat vanhoja, mutta niitä vain ei jokainen hallitse. Kyllä jokainen oppii päivittäin jotain itselleen uutta, jos seuraa mitä ympärillä tapahtuu. Esim. tuo oli täysin uutta, että Espanja kuuluukin Afrikkaan, osittain.
- Anonyymi00012
Onhan se kumma pala espanjaa, mitähän ne sillä tekee?
- Anonyymi00032
Anonyymi00012 kirjoitti:
Onhan se kumma pala espanjaa, mitähän ne sillä tekee?
Espanja tekis järkevästi jos poistuisivat Ceutasta, saavat siitä vain ongelmia vähän väliä, ja ties vielä mitä tapahtuu tulevaisuudessa, kun afrikassa sekoillaan. Luovuttaisivat Marokolle sen vain.
- Anonyymi00033
Anonyymi00032 kirjoitti:
Espanja tekis järkevästi jos poistuisivat Ceutasta, saavat siitä vain ongelmia vähän väliä, ja ties vielä mitä tapahtuu tulevaisuudessa, kun afrikassa sekoillaan. Luovuttaisivat Marokolle sen vain.
Ceuta ei koskaan ole kuulunut Marokkoon
Englanti voisi lahjoittaa Skotlannin Suomelle koska antoi Karjalan sotarikolliselle Venäjälle valvontakomissiossa
- Anonyymi00002
Opin uutta silloin tällöin.
Eilen opin että kun kurkkua kutittaa, ei saa yskiä tekoyskää. Sen rasittaa, jopa tuhoaa äänihuulten pintaa. Kaupan pastillit vaan ärsyttävät kutiavaa kurkkua lisää, pitää olla rasvapastillia, joita saa apteekista sikakalliilla. Kannattaa pitää vettä mukana ja hörpätä vähän. Se kostuttaa kurkkua. Jos on refluksi, että ruokatorvesta nouseva happo kutittaa kurkkua, niin pitää nostaa sängynpäätyä, iltasyömisenkin laatua tarkistaa.
Opin myös että hankilövaa´assa kun tulee Lo se tarkoittaa että virtajännite on alhainen ja että kohta menee patterit kokonaan. - Anonyymi00003
Muutama viikko sitten ostin uuden puhelimen ja jouduin opettelemaan miten tiedot siirretään vanhasta puhelimesta uuteen. Hyvin onnistui, vaikka meinasi kyllä jännittää onnistuuko.
- Anonyymi00004
no miten se siirretään
- Anonyymi00005
Minä opettelen käsitöitä tehdessä useinkin uusia asioita ja kokeilen voiko jonkin tehdä toisin kuin mitä ohjeessa lukee. Yleensä onnistun löytämään sen helpomman "tien" ja ihmettelen miksi jotkut ohjeet on kirjoitettu niin monimutkaiseksi kun helpompikin tapa on tehdä.
- Anonyymi00006
Valeverkkokaupan tunnistaminen pitäisi jokaisen osata.
You Tube mainoksia on Helvi Laine joita olen nyt nähnyt jotka tyrkyttää naisten vaatteita. Netti sivut Paljastaa. Huijareita. Tarina lopetuksesta. Varokaa muitakin.- Anonyymi00007
Ei tulis pieneen mieleenkään ostaa rytkyjä jonkun juutuupin mainoksen takia.
- Anonyymi00008
Olen oppinut suureksi yllätyksekseni, et jotkut eivät ymmärrä kuin yhden totuuden, ja he mellastavat nettipalstoilla. Heille on vain yksi totuus olemassa, erimieliset ovat äärioikeistoa tai äärivasemmistoa, riippuu kummassa itse ovat. Voisi sanoa köyhäksi ajatusmaailmaksi, on jämähdetty kuin täi tervaan eikä mikään auta.
- Anonyymi00009
Miten niin yksi totuus ? Äärioikeisto on totta, vaikka sen olemassaolo
karmeaa onkin. Moni muukin asia on totta. - Anonyymi00010
Anonyymi00009 kirjoitti:
karmeaa onkin. Moni muukin asia on totta.Niin, pitää huomata et myös se toinen ääripää on, ei vain yksi.
- Anonyymi00025
Anonyymi00009 kirjoitti:
karmeaa onkin. Moni muukin asia on totta.Niinhän sinä luulet aivopesty. T ja media on sinulle ainoa oikea totuus. Tulet yllättymään. Suuresti.
- Anonyymi00026
Anonyymi00025 kirjoitti:
Niinhän sinä luulet aivopesty. T ja media on sinulle ainoa oikea totuus. Tulet yllättymään. Suuresti.
TV ja MEDIA piti olla.
- Anonyymi00029
Anonyymi00026 kirjoitti:
TV ja MEDIA piti olla.
Huomataan sekin.
- Anonyymi00011
Olen oppinut sen, että kun palstalta on poistuneet kaikki rekatut, niin kommentit ja aloitukset ovat muuttuneet tyhjänpäiväisiksi huuteluiksi.
- Anonyymi00013
Että mediaan ei voi luottaa.
- Anonyymi00015
Kun seuraa mahdollisimman monia eri medioita, pärjää ja osaa itse päätellä kunnolla.
- Anonyymi00014
Opin tänään. Pitää hengittää putkella veteen kun vähään ongelmia hengityksessä, toivottavasti tilapäisiä.
Kävin juuri ostamassa muoviputken ja opin: Putken pitää olla n. 7-8 mm halkaisijaltaan. ja vettä pitää olla ensi vähän ja sitä lisätään sitä mukaa kun sopiva puhallusvoima vaatii. Ei ole tarkoitus että pitää posket pullollaan puhaltaa voimakkaasti, vaan on tarkoitus kevyesti kohottaa keuhkojen voimistumista.
Kokeilin jo yhdet puhallukset, n. 10 kertaa. Hyvältä tuntui. - Anonyymi00016
Oon huomannut et vadelmasato on tänä vuonna runsas, oon jo 5 litraa noukkinut, yhdessä paikassa seisten saa litran purnukan täyteen, ei tartte kävellä mihinkään, aivan naurattaa poimiessa....!
- Anonyymi00017
Kaipa me opitaan koko ajan jotain, sitä ei vaan huomaa tai hoksaa. Jos ei opittaisi, tehtäisiin koko ajan asiat samalla tavalla ja virheitä toistettaisiin.
Aikoinani oli ns. ikuinen opiskelija eli opiskelin melkein 6-kymppiseksi asti. Lisäksi luin, ja luen edelleen, todella paljon romaaneja ja dekkareita. Nyt on opiskeluinto HIEMAN laantunut ja ei ole hinkua uuden opetteluun, ELLEI löydy jotain todella mielenkiintoista.- Anonyymi00019
Pitää priorisoida mitä haluaa, ei ikä salli enää ihan kaikkea omaksua, näin se on.
- Anonyymi00018
hajatietona opiskelin maakuntakeisareita Roomassa mutta siinä ohessa löysin
keisariin vähän myöhemmältä ajalta
joka muistuttaa töiltään erittäin paljon Trumpia
huom. se ei ole Caligula
hajatietona opin mikä on Afrikan suurin vesijättö ja vesimassa
huom. se ei ole Niili eikä Victoria-järvi- Anonyymi00023
Sahara?
- Anonyymi00034
Anonyymi00023 kirjoitti:
Sahara?
Kyllä oikein
- Anonyymi00020
Englanti ja Wales vapauttavat etupsinotteisesti vankeja ei kuitenkaanraiakaajia koska ne uusivat
Tämä on uusi asia matuhyysäreille lyhyissä rais kausi tuomioissa- Anonyymi00024
Lukihäiriökö vaivaa?
- Anonyymi00021
Naisten Ranskan ympäriajo on menossa
Henkilökohtainen aika-ajo
neljäs osa runsaat 20 kilometriä
kulttuurimatka sekin, urheilusta ei tarvi tietää, maantieto, historia ...
uutta tietoa
en ikinä ollut tiennyt että naiset ovat muodoltaa kömpelöitä niin
että ne käyttävät toppauksia ollakseen sulavia
näin toppauksilla päästää noin 1 nopeammin kilometriä kohden
joka on PALJON
Siksi on nyt päätetty että naiset tarkastetaan etteivät toppaa itseään sulaviksi
rintaliiveillä jne
Joku joutuu siis kopeloimaan naiset läpi kotaisin tai pääsee
https://www.skysports.com/more-sports/cycling/news/15264/13569727/tour-de-france-femmes-padded-bra-claims-lead-to-controversy-and-extra-clothing-checks-for-female-riders- Anonyymi00022
päästää noin 1 sekunti nopeammin kilometrin matkalla
naiset myös ennen ajoivat pyörillä takapuoli pystyssä nyt ne makaavat
vaakasuoraan päällä eli niin muodot määräävät asennon - Anonyymi00028
Anonyymi00022 kirjoitti:
päästää noin 1 sekunti nopeammin kilometrin matkalla
naiset myös ennen ajoivat pyörillä takapuoli pystyssä nyt ne makaavat
vaakasuoraan päällä eli niin muodot määräävät asennonAprillipilan tasoinen juttu.
- Anonyymi00027
Historia on sepitetty uudelleen.
Oikea paljastuu.. Sitten.. Heh- Anonyymi00030
Kaikki muuttuu, niin se on.
- Anonyymi00035
Olen opetellut juomaan kahvin lähes ilman maitoa tai kermaa.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ampuminen kylpylässä
Onko vornasen timbe käynyt hiukan kylpemässä vai mikä tämä ampumatapaus on kylpylässä? Tuntuu aika villi meno olevan naa731764- 261263
Kemijärvellä vesionnettomuus
Pitkänsillan ja taiteilijanniemen välillä nähty henkilön painuvan veden alle. Mitä on tapahtunut? Onko vesihiisi taas as341142Hei, voitko kuunnella
Voisitko auttaa minua selvittämään asioita? En halua ajaa sinua hulluuteen kanssani, en sitoa sinua, en esittää vaatimu135943Joku porukka lähtenyt täältä
Ihmeen hiljainen on palsta nyt. Yleensä tänne tulvii aloituksia yms, mutta nyt on kyllä erikoisen hiljaista.189836- 64704
- 77672
Olipa yllätys
Kuten hyvin moni tiesi/arvasi että valetta alusta loppuun toi *olemme ystäviä* satu. Instassaan käsi kädessä kuva kertoo200643On todella ikävää
Todella ikävää, että asiat ovat menneet tällaisiksi. Tämä ei ollut missään vaiheessa tarkoitukseni. Olen tehnyt virheit79618- 49581
Se kun olit pitkästä aikaa silmieni edessä
Oli kyllä sykähdyttävää. Tiedätkö, mikä laittaa minut ikävöimään sinua? Kun palautan mieleeni valtavan ihanan olemuksen,32528- 55517
- 58507
- 36494
Oletteko koskaan torjuneet kaivattuanne?
Minä olen, kun en silloin tajunnut vielä ihastuneeni. Yritin paikata tapahtunutta, mutta ei onnistunut enää.25457- 23453
Kai sä mies ymmärrät..
..ettet jättänyt vaihtoahtoa. Tottakai toivon vielä, että pystyisit toimimaan niin että asiat korjaantuisivat. Vahvast28432- 33423
- 40417
- 82398