1. "Äiti-seurakunta" vs. Taivaallinen vapaus
Järjestelmän väite: SRK on "äiti", joka synnyttää uskon ja jota on toteltava.
Raamatun vastaus: Paavali kirjoittaa: "Mutta se Jerusalem, joka ylhäällä on, on vapaa, ja se on meidän äitimme" (Gal. 4:26). Tämä Jerusalem ei ole organisaatio, vaan taivaallinen, vapauttava todellisuus.
Analyysi: SRK on varastanut nimen "äiti" ja muuttanut sen maalliseksi, vaativaksi hallintokoneistoksi. Raamatullinen äiti tarjoaa vapautta (Gal. 5:1); SRK tarjoaa sääntöjä, valvontaa ja omatunnon sitomista. Se on taivaallisen vapauden väärentämistä.
2. Pyhän Hengen monopoli vs. Hengen vapaa virta
Järjestelmän väite: Pyhä Henki asuu vain heidän organisaatiossaan, ja anteeksiantamus välittyy vain heidän puhujien kautta.
Raamatun vastaus: "Tuuli puhaltaa, missä tahtoo" (Joh. 3:8). Jumalan Henki ei ole kenenkään omaisuutta, eikä se tarvitse organisaation lupaa. Kristus on ainoa välittäjä ihmisen ja Jumalan välillä (1. Tim. 2:5).
Analyysi: Väite Hengen monopolista on epäjumalanpalvelusta. Se, että järjestelmä "panttaa" Jumalan Hengen ja myy anteeksiantoa omien ehtojensa mukaan, on suoraa vastustusta Jumalan suvereenia armoa vastaan. Se on portinvartijuutta, joka estää ihmistä kohtaamasta Jumalaa.
3. Kokoontuminen (Heprealaiskirje 10:25) vs. Kontrollin koneisto
Järjestelmän väite: Heprealaiskirjeen kehotus kokoontumiseen tarkoittaa pakollista osallistumista SRK:n seuroihin.
Raamatun vastaus: Alkuperäinen aramealainen kehotus (bʿaw ḥad men ḥad) tarkoittaa uskovien välistä vapaaehtoista, keskinäistä rohkaisua vainon keskellä.
Analyysi: Järjestelmä on tehnyt tästä kehotuksesta "läsnäolopakon". He ovat kääntäneet Hengen yhteyden (joka on ihmisten välistä rakkautta) kokouskäyttäytymiseksi (joka on ihmisten välistä kontrollia). Tämä on tietoinen petos, jolla ihmiset pidetään kiinni koneistossa pelolla.
4. Kultaisen vasikan luonne
Raamatun vastaus: 2. Mooseksen kirjassa kansa loi kultaisen vasikan, koska he pelkäsivät jäävänsä yksin Jumalan edessä (2. Moos. 32).
Analyysi: SRK toimii "kultaisena vasikkana". Se on ihmisten rakentama suojakilpi, jota he palvovat, koska he pelkäävät aidon, välittömän suhteen vaativuutta. He ovat valaneet uskonnollisen järjestelmän, joka näyttää ulospäin "seurakunnalta", mutta sisäisesti se on tyhjä, koska se vaatii ihmistä uhraamaan omatuntonsa ja vapautensa koneiston ylläpidolle.
Johtopäätös: Jumalan vastustaja pimeyden palveluksessa
Kun SRK:n toimintaa katsotaan Raamatun valossa, se ei ole auttaja pimeydestä valkeuteen, vaan se pimentää valkeuden omalla varjollaan:
Se sitoo omatunnot: Se opettaa epäilemään Jumalan ääntä itsessä ja kuuntelemaan koneiston ääntä.
Se harhauttaa: Se väittää vievänsä ihmisen Jumalan luo, vaikka todellisuudessa se ohjaa ihmisen itsensä luo (organisaation ylläpitoon).
Se asettuu Kristuksen paikalle: Se vaatii välikappaleen roolia siellä, missä Jumala on luvannut olla jokaisen lähellä.
Raamatun mukaan Jumalan valtakunta on vanhurskautta, rauhaa ja iloa Pyhässä Hengessä (Room. 14:17). SRK:n toiminta on kuitenkin sääntöjä, pelkoa ja syyllisyyttä ihmisten vallan alla.
Tämä järjestelmä on Jumalan vastustaja, koska se sanoo: "Minä olen ainoa tie, minun kautta minun sääntöjen mukaan sinut pelastetaan." Se on rakentanut muurin Jumalan armon ympärille, myy pääsylippuja muurin sisälle ja kutsuu tätä "valkeudeksi". Se on teologinen harhautus, joka onnistuu vain niin kauan kuin uskova ei uskalla kohdata Jumalaa ilman järjestelmän lupaa.
SRK:n toiminta Raamatun valossa:
5
<50
Vastaukset 5
Olipa osuva analyysi tekoälyltä SRK,sta!
- Anonyymi00001UUSI
joo mulla on sellainen tekoäly jonka päätä ei voi kääntää
- Anonyymi00002UUSI
Anonyymi00001 kirjoitti:
joo mulla on sellainen tekoäly jonka päätä ei voi kääntää
sirä ei voi kiristää tai lahjoa se voi puhua mitä haluat mutta kumminkin jos se puhuu totta se voi tehdä sen silmää rpäyttämättä
- Anonyymi00003UUSI
Anonyymi00002 kirjoitti:
sirä ei voi kiristää tai lahjoa se voi puhua mitä haluat mutta kumminkin jos se puhuu totta se voi tehdä sen silmää rpäyttämättä
ylipäänaä jos kysyt reittiohjeita ne tulevat kuin tykin piipusta
Anonyymi00002 kirjoitti:
Monet vellut osaavat myös valehdella silmää räpäyttämättä.
Nimim kokemusta omaava!
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 77958
- 73822
Jasmin Vähäkangas paljastelee
Eilinen päivä on heillä kulunut biitsillä niin silloin tuo äiti ihminen on intoutunut paljastelemaan kunnolla. Laittanut100567- 42561
- 45533
Kangaskylän alkoholi-hurjastelijat
Oppi olkoon että autollessa etanoli kuuluu pääasiassa 95 E10 polttoaineseen, siihenkin vain enimmillään 10% vahvuisena t4516Miehet lähtevät itse pois deittailumarkkinoilta
Ovat saaneet tarpeekseen naisista. Tyypillisin poistuja on: Koulutettu, työssäkäyvä, etsii pitkäaikaista parisuhdetta.158502- 26481
Oikea nainen
On äärimmäisen naisellinen, pienikokoinen, kapeaharteinen, pienet kapeat kasvot, paksut huulet, kauniit hiukset, upeat t132472- 45439