Kuopiosta noin 30km ja noin 5100-3500 vuotta sitten on kivikauden ihmiset valmistaneet hienoja keramiikka astioita, saven on kivikauden, Pöljän keramiikkataiteilijat korvanneet suurelta osin asbestilla.
Vastaukset 9
- Anonyymi00001
Ei Kuopiokaan ole "säästynyt" kivikauden asutukselta.
Mm. Savilahdesta ja Tuhkaniemestä on tehty runsaasti löytöjä jotka osoittaa että kivikaudella on ollut asutusta.
Tuohon aikaan ei ollut Kuopiossa Ikeaa eikä Biltemaa.- Anonyymi00002
Tuolloin tuhansia vuosia sitten kivikauden ihmisiä pysähtyi nykyisen torin kohdalle jossa kasvoi muutama pieni mänty, jalavia ja haapoja.
Tuumasivat siinä että tähän pitäisi rakentaa kauppapaikka, tori.
Esteenä olivat isot puut ja tylsät kivikirveet sekä varsin kivikkoinen ja kallioinen paikka eikä vielä ollut syntynyt ruudinkeksijäkään, niinpä jäi haaveeksi tori mutta sitten ajan myötä alue alkoi pikkuhiljaa tasoittua ja 1776 vihittiin virallisesti tori avatuksi.
- Anonyymi00003
Entä jos bensaakin tulee myyntiiin aikaisempaa edullisemminkin, paikka olisi aiemman hintatasonson kumonnut silloin. Ihmiset hymyilisivät illoin
- Anonyymi00004
Teema kilpailutus olisi jännä silloin
- Anonyymi00005
Heitä h*mo volttia!
- Anonyymi00006UUSI
Ei liity aiheeseen
Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.- Anonyymi00007UUSI
on niitä pöljiä Kuopiossakin.
- Anonyymi00008UUSI
Anonyymi00007 kirjoitti:
on niitä pöljiä Kuopiossakin.
Tajusin...viestistäsi
- Anonyymi00009UUSI
Ai sekö että Kuopion torin paikan on jo kivikaudella päättäneet?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 921526
- 831052
- 67947
Miksi kumppaniehdokkaan oma elämä on teille ongelma?
Täällä monesti kuulee vaatimuksia siitä, että kumppaniehdokkaalla ei saisi olla lemmikkejä, lapsia, kavereita, eksiä, su368919Oikea nainen
On äärimmäisen naisellinen, pienikokoinen, kapeaharteinen, pienet kapeat kasvot, paksut huulet, kauniit hiukset, upeat t177904- 92803
- 64613
Olen pahoillani mies ihan kaikesta
Et sinä ole edes tehnyt mitään väärää. Eihän kenestäkään ole pakko tykätä. Pyydän anteeksi kaikkea häiriköintiä, joka on60612- 37568
Minä olen käyttänyt mustan magian riittejä ja taikoja aiheuttaakseni epäonnea ja pahaa joillekin
Ne jutut on toimineet. Olen harjoittanut tätä parisenkymmentä vuotta160560