Roskiin vai eteenpäin

Anonyymi-ap

Polttamisen lopetettua minulle on jäänyt paljon sätkäpaperia, filttereitä ja sähkötupakka vehkeitä. Pystyyköhän noita jotenkin myymään eteenpäin vai pitääkö vain heittää roskiin?

5

<50

Vastaukset 5

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Jos sinulla ei ole ystäviä jotka ei polta niin kierrätä jätteet oikeaoppisesti.

Käytetyt ja käyttämättömät sätkäpaperit kuuluvat sekajätteeseen (eli poltettavaan jätteeseen). Filtterit myös sekajätteeseen.Sähkötupakka (eli vape) kuuluu sähkö- ja elektroniikkaromuun (SER). Sitä ei saa koskaan heittää sekajätteeseen . Laitteen sisältämä akku aiheuttaa sekajätteessä vakavan tulipalovaaran.

Kertakäyttöiset vapet: Vie laite kokonaisena sähkölaitteiden keräyspisteeseen. Älä yritä purkaa sitä itse.Uudelleenladattavat laitteet: Jos akku on irrotettava, vie akku paristonkierrätykseen ja runko sähkölaiteromuun. Jos akku ei irtoa, vie koko laite

Uudelleenladattavat laitteet: Jos akku on irrotettava, vie akku paristonkierrätykseen ja runko sähkölaiteromuun. Jos akku ei irtoa, vie koko laite sähkölaiteromuun.Vastaanottopisteet: Voit palauttaa laitteet maksutta jäteasemien SER-kontteihin tai niitä myyviin kauppoihin. Löydät lähimmän pisteen Kierrätys.info-palvelusta

Nikotiini- ja makunesteet: Ylijääneet nesteet sekä patruunat, joissa on vielä nestettä, ovat vaarallista jätettä. Vie ne jäteaseman vaarallisen jätteen keräykseen.Tyhjät nestepullot: Täysin tyhjät ja kuivat muovi- tai lasipullot voi laittaa sekajätteeseen.

• Anonyymi00002

Yksityishenkilö ei saa myydä tupakkatuotteita, sähkösavukkeita tai nikotiinipusseja eteenpäin kaverilleen tai kenellekään muulle, sillä myyntiin vaaditaan aina virallinen myyntilupa.Tupakkatuotteiden myyminen netissä, sosiaalisessa mediassa tai muun etäviestimen välityksellä on lailla kielletty.Tupakkatuotteiden myyminen tai edes ilmainen luovuttaminen ja välittäminen alle 18-vuotiaalle on rikos. Yhdenkin savukkeen myymisestä alaikäiselle voidaan tuomita sakkoon tai vankeuteen.

• Anonyymi00003

Kyllä ylimääräiseksi jääneet tupakkatuotteet voi antaa täysi-ikäiselle kaverille tai tutulle. Mieluummin niin, kuin että heittäisi roskiin, rahanarvoista tavaraa.
      Eihän niistä pois antaessa tarvitse kuitenkaan maksua ottaa.

• Anonyymi00004

Eikö kukaan ystäväsi polta ja ole ikinä pumppannut sulta tupakkaa?

• Anonyymi00005

siis pummannut

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Anteeksi arkuuteni

Olen säälittävä, mitä tulee sinun kohtaamiseen. Tunnen vaan itseni todella epävarmaksi sun kanssa. Jos minun olisi pitän
      Ikävä
      48
      930
    2. Kuka melkein täysi-ikäinen hukkui?

Poliisin mukaan nuori oli lähes täysi-ikäinen. Ennen iltakuutta tulleen ilmoituksen mukaan ihminen oli joutunut mahdoll
      Iisalmi
      15
      798
    3. Perussuomalaisten kannatus nousi rytinällä Ylen tänään julkaisemassa tuoreimmassa gallup-kyselyssä.

https://yle.fi/a/74-20239449 Perussuomalaisilla hurja- ja ylivoimaisesti suurin nousu tässä uudessa Ylen gallupissa. Kyl
      Maailman menoa
      497
      769
    4. kenen näköinen

kaivattusi on ?
      Ikävä
      46
      697
    5. Mikä on ollut

Söpöintä välillämme?
      Ikävä
      41
      624
    6. Tykkäätköhän vielä minusta?

Yhtä paljon, kuin minä sinusta? Haaveissa ollaan kahdestaan, rauhassa ja lähennytään fyysisesti ja tutustutaan syvemmin
      Ikävä
      30
      586
    7. Hyvännäköinen pakkaus

Olet hyvännäköinen pakkaus nainen.
      Ikävä
      35
      563
    8. Vihervasemmistofeministinaisasianaiset

Tulevat tänne palstalle haukkumaan miehiä ja naljailemaan miehelle, kehuvat olevansa heitä parempia. Itse asuvat MIEHE
      Sinkut
      170
      528
    9. Olet ihana

Muru, sä oot ihana. Tunsitko sen sähkön meidän välillä kun oltiin ihan låhekkäin? 👩‍❤️‍👩❤️😼😘
      Ikävä
      37
      520
    10. Mitä haluaisit kysyä tänään

Kaivatultasi? Anna jokin tunniste itsestäni tai hänestä.
      Ikävä
      44
      470
    Aihe