Olipa hyvä kirjoitus, kiitos. Ongelmat mitkä nostat esille on todellisia ja tämä ylimielisyys totta ja se näkyy kaikessa missä judokat kokoontuu, tämän ilmiön pahimmat toteuttajat löytyvät nyky johdosta ja valiokunnista ja muutamista some staroista. Itse jatkan vielä, mutta en arvosta nykyistä menoa. Toivon että jäsenistö saisi aikaan muutoksen vaihtamalla parempia johtajia liiton näkyville paikoille.
Vastaukset 19
- Anonyymi00001UUSI
Missä kirjoitus julkaistu?
- Anonyymi00002UUSI
Varmasti ihan asiaa! Sama asia toteutuu myös seuratasolla! Ehkä myös omassa seurassa.
- Anonyymi00003UUSI
Voisko saada linkkiä tai jopa tekstin kopioitua
- Anonyymi00004UUSI
"Pitkä vuodatus.
5 kuukautta tästä vuodesta oon pohtinut mitä mä teen. Ja lopputuloksena on pitkä tauko. Judosta. Sitä että onko lopullinen, niin sen näkee sitten joskus.
Kun asia, mikä on ollu aina lähes elinehto itselle, muuttuukin merkityksettömäksi ja stressin aiheuttajaksi, sitä hämmentyy kovasti. Stressi meni yli, hermosto ylikuormittui, ylikuormituksen jälkeen tuli uupumus. Ei paha, mutta väsyttää niin älyttömästi vähän väliä. Eikä se ole mennyt ohi. Plus ikäviä kokemuksia aivan liikaa. Töissä käynti on tuntunut suorastaan terapialle tämän kaiken myllerryksen ohessa.
Oon kyllästynyt judossa nyt valitettavasti ihan kaikkeen. Parhaita puolia on olleet ne lukuisat kaverit ympäri Suomen, kiitos teille siitä siellä missä olettekin. Mutta erityisesti viime vuotena oon naisena ja naisvalmentajana kokenut vähättelyä, päällepuhumista, sivuuttamista, tervehtimättä jättämistä, hetkittäin jopa aivopesemistä ja manipulointia. Koittanut pohtia, onko mussa joku vika. Kuten aina ennenkin, kun esim koulukiusattiin yms. Ja sieltä ne vahvat tunteet kumpuaa. Ja mä oon niin done näiden tunteiden ja tapahtumien kanssa. Mulle riitti nyt. En oikeasti jaksa enää sanoa "mä jatkan vielä, mulla on asia kesken". Jatkuvat sääntömuutokset ja säätämiset on tosi kuluttavia eikä oo aikaa eikä energiaa sellaiseen.
Joten ei mulla ole muuta vaihtoehtoa ku nostaa judogit naulaan ja katsella ympärille, huokaista, tehdä jotain ihan muuta. Tuleva kausi tulee olemaan ensimmäinen kausi 24 vuoteen, kun en ota judovakuutusta enkä maksa jäsenyyttä mihinkään seuraan enkä liittoon. Palaan tatamille vasta kun se tuntuu kivalta, eli kun haluan kuristella ja heitellä. Yritin lähteä Helsinki Judo Campille, mutta sain paniikkikohtauksen, kuten monta kertaa tässä 5kkn aikana kun koittanut pohtia mitä tässä tekisi. Se kertonee eniten, missä mennään.
I'm done. Koittakaa pärjää." - Anonyymi00005UUSI
Anonyymi00004 kirjoitti:
"Pitkä vuodatus.
5 kuukautta tästä vuodesta oon pohtinut mitä mä teen. Ja lopputuloksena on pitkä tauko. Judosta. Sitä että onko lopullinen, niin sen näkee sitten joskus.
Kun asia, mikä on ollu aina lähes elinehto itselle, muuttuukin merkityksettömäksi ja stressin aiheuttajaksi, sitä hämmentyy kovasti. Stressi meni yli, hermosto ylikuormittui, ylikuormituksen jälkeen tuli uupumus. Ei paha, mutta väsyttää niin älyttömästi vähän väliä. Eikä se ole mennyt ohi. Plus ikäviä kokemuksia aivan liikaa. Töissä käynti on tuntunut suorastaan terapialle tämän kaiken myllerryksen ohessa.
Oon kyllästynyt judossa nyt valitettavasti ihan kaikkeen. Parhaita puolia on olleet ne lukuisat kaverit ympäri Suomen, kiitos teille siitä siellä missä olettekin. Mutta erityisesti viime vuotena oon naisena ja naisvalmentajana kokenut vähättelyä, päällepuhumista, sivuuttamista, tervehtimättä jättämistä, hetkittäin jopa aivopesemistä ja manipulointia. Koittanut pohtia, onko mussa joku vika. Kuten aina ennenkin, kun esim koulukiusattiin yms. Ja sieltä ne vahvat tunteet kumpuaa. Ja mä oon niin done näiden tunteiden ja tapahtumien kanssa. Mulle riitti nyt. En oikeasti jaksa enää sanoa "mä jatkan vielä, mulla on asia kesken". Jatkuvat sääntömuutokset ja säätämiset on tosi kuluttavia eikä oo aikaa eikä energiaa sellaiseen.
Joten ei mulla ole muuta vaihtoehtoa ku nostaa judogit naulaan ja katsella ympärille, huokaista, tehdä jotain ihan muuta. Tuleva kausi tulee olemaan ensimmäinen kausi 24 vuoteen, kun en ota judovakuutusta enkä maksa jäsenyyttä mihinkään seuraan enkä liittoon. Palaan tatamille vasta kun se tuntuu kivalta, eli kun haluan kuristella ja heitellä. Yritin lähteä Helsinki Judo Campille, mutta sain paniikkikohtauksen, kuten monta kertaa tässä 5kkn aikana kun koittanut pohtia mitä tässä tekisi. Se kertonee eniten, missä mennään.
I'm done. Koittakaa pärjää."Ei varmasti ainoa valmentaja ,jota vähätelty judoliitossa tai seurassa ,jota edustaa!
- Anonyymi00008UUSI
Anonyymi00004 kirjoitti:
"Pitkä vuodatus.
I'm done. Koittakaa pärjää."Ymmärrän hyvin Miian tuntemukset,
mulla aivan sama fiilis viime vuonna.
Tänä vuonna sentään pääsin HJC katsomoon, mutta sanomista siitäkin tuli:)
En osaa sanoittaa, mutta tuntuu, että judokat ( hallitus, harrastajat, kisaajat, nousevat ja laskevat tähdet, jne) ovat unohtaneet, että ME ollaan Suomen judo, judoliitto, kokonaisuus.
Seurassakin tuntuu monen olevan vaikea toimia ja harjoitella, muualla on aina "parempaa".
Hieno laji ja kyllä se moti sieltä vielä löytyy, tsemppiä kaikille! - Anonyymi00009UUSI
Anonyymi00005 kirjoitti:
Ei varmasti ainoa valmentaja ,jota vähätelty judoliitossa tai seurassa ,jota edustaa!
Ei ole ensimmäinen valmentaja, en ymmärrä miksi tähän ei jo puututa. Eikö asialle voi tehdä jotain jo, että saadaan pitää laji ja siinä menestytään. Se että täällä on puhuttu salaseurasta, miksi tätä ei oteta tosissaan. Se on niin totta. Ja selän takana p:n puhuminen ja ylimielistä käyttäytymistä, ettei edes tervehtiä osata. Pitäis olla esimerkkinä nuorille harrastajille.
Päättämässä ja vaikuttamassa on ihan väärät ihmiset ja heidän kaverit. Moni tietää kenestä puhutaan. Tsemppiä Miia! Et ole ainoa valmentaja, mikä on todella harmi ja surullista! - Anonyymi00014UUSI
Anonyymi00004 kirjoitti:
"Pitkä vuodatus.
I'm done. Koittakaa pärjää."XD XD
- Anonyymi00017UUSI
Anonyymi00005 kirjoitti:
Ei varmasti ainoa valmentaja ,jota vähätelty judoliitossa tai seurassa ,jota edustaa!
Ei ole ainoa valmentaja, jota noin kohdeltu. Liian moni tästä on vaan hiljaa ja lajin harrastajanuoretkin hiljaa eikä uskalla sanoa ääneen, kun hyvä valmentaja vaihtuu. Hyvä esimerkki viime vuoden lopulta.
Tsempit täältäkin Miialle ja muillekin valmentajille!
- Anonyymi00006UUSI
Liittoko sitä Miiaa kiusaa?
- Anonyymi00007UUSI
Eihän sitä tossa suoraan lue, mutta enemmän noi seurahommille vaikuttaa. Ei se liitto toki näissä yhtään helpota. Jos vähänkään liiton hommiin osallistuu niin yleensä palaute joka puolelta on pelkkää kuraa eikä se liitonkaan asenne noita tekijöitä kohtaan kovin lämmintä ole. Yleensä toki jäädään vaan hiljaisesti sivuun, jolloin näistä ei mitäään tietoa jää.
Jos alkaa keräillä listaa ihmisistä, jotka ovat jättäneet seura- tai liittohommat pois niin tulee aika pitkä lista. - Anonyymi00018UUSI
Anonyymi00007 kirjoitti:
Eihän sitä tossa suoraan lue, mutta enemmän noi seurahommille vaikuttaa. Ei se liitto toki näissä yhtään helpota. Jos vähänkään liiton hommiin osallistuu niin yleensä palaute joka puolelta on pelkkää kuraa eikä se liitonkaan asenne noita tekijöitä kohtaan kovin lämmintä ole. Yleensä toki jäädään vaan hiljaisesti sivuun, jolloin näistä ei mitäään tietoa jää.
Jos alkaa keräillä listaa ihmisistä, jotka ovat jättäneet seura- tai liittohommat pois niin tulee aika pitkä lista.Hyvin kirjoitettu - näistä ollaan liikaa hiljaa!
- Anonyymi00010UUSI
Seuroissa nämä ongelmat syntyvät ja yleinen syntymisen syy on se, että judovalmentajat ovat pitkän kamppailu-uran ihmisiä kaikki eli kovia ja särmikkäitä. Jos kootaan nippu kamppailu-urheilijoita kasaan niin samalla kasataan nippu vaikeita ja voimakkaita persoonia yhteen. Kipinöitä ja kitkaa syntyy usein ja toisinaan seurat jopa hajoavat niihin.
- Anonyymi00012UUSI
Eikö tämän nipistelylajin voisi lopettaa ja ihmiset siirtyä johonkin tosilajeihin kuten nyrkkeilyyn. Kumpi on kadulla parempi: vedät uhoajalta tajun kankaalle vai alat tekemään nipistelyheittoa joka ei edes toimi ilman pukua ja koska et ole painija, et tiedä mitä pitää tehdä ilman kylpytakkia
- Anonyymi00015UUSI
Vai nipistelylaji. Muutama vuosi sitten taisi nykyinen liiton valmentaja olla mukana katukahakassa jossa judolla vedettiin iso portsari tonttiin.
- Anonyymi00016UUSI
Anonyymi00015 kirjoitti:
Vai nipistelylaji. Muutama vuosi sitten taisi nykyinen liiton valmentaja olla mukana katukahakassa jossa judolla vedettiin iso portsari tonttiin.
Hienoa, kovia äijiä, kännipainia,
- Anonyymi00019UUSI
Anonyymi00016 kirjoitti:
Hienoa, kovia äijiä, kännipainia,
Taisi olla toinen joka laittoi tonttiin ja ilmeisesti sai tuomion.Tämä toinen palkattiin liiton valmentajaksi,hieno esimerkki nuorille,eikö vain?
- Anonyymi00020UUSI
Hohhoijaa taas... Ketjun aloittaja on jälleen sama henkilö, jonka elämäntehtävä näyttää olevan pyrkimys mollaamaan liiton henkilöstöä, hallitusta, urheilijoita ja valmentajia. Mistähän kaikesta sinut on aikanaan syrjäytetty, kun katkeruus jatkuu ja jatkuu?
Aloittaja kirjoittaa mm.:
Ongelmat mitkä nostat esille on todellisia ja tämä ylimielisyys totta ja se näkyy kaikessa missä judokat kokoontuu, tämänilmiön pahimmat toteuttajat löytyvät nyky johdosta ja valiokunnista ja muutamista some staroista.
-> kas kun et taas mainitse "Puumalaisen vanhaa Euroopanmestaruutta" :)
Jos somekirjoitukseen joku haluaa syventyä oikeasti, niin kyseessä näyttää olevan perinteinen seurassa ja seurojen välisessä toiminnassa ja usein vanhojen senseiden suunnalta tapahtuva naisten väheksyminen ja jopa kiusaaminen. Ja näihin on kyllä työkalut olemassa tekemällä ilmoitukset virallisia kanavia pitkin.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ny se loppuu ( Kuhmo)
Yhtiö on myyty. Notta yyteet meleko äkkiä, notta. Pelastautukoon ken voi. Notta se on tuulista pian.601832Parikymppinen hakkasi nelikymppisen kriittiseen tilaan
Ja ihminen jäi junan alle lautiosaaressa...paljon on taas sattunut ja tapahtunut. Ketähän nämä uhrit mahtaa olla 🤔 htt241432- 991072
- 45810
- 87783
- 28591
Kaivattusi tärkein ulkoinen tuntomerkki
Onko jokin muu kuin yleinen kuten kaunis, laiha. hyväkroppainen jne.20589- 31523
Nainen, miten suhtautuisit
Jos mies ehdottaisi tapaamista? Entä siihen, jos mies kertoisi tapaamisessa tunteistaan ja haluaisi seurustella?56518Voitko kirjoittaa mulle tänne mies?
Jos täällä käyt? Ihan kaverimielessä, jos ei muuten? Haluaisin jutella sinun kanssa. Mulla on edelleen jotenkin niin h30453