Orimattilan kaupungintalon siiven kauppa

Anonyymi-ap

mikäs siinä mättää, kun kaupunki hylkäsi hyvän tarjouksen kaupngintalon siivestä, joku olis sen ostanut. pitäisi olla kiitollinen, kun siitä olisi päästy.

34

106

Vastaukset 34

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001
      UUSI

Tulee mieleen, kun olin Erkko-lukiossa jo ostanut oppikirjan kurssia varten, mutta opettaja teki sitten sellaisia päätöksiä että päätin jättää kurssin heti alkuun. Kurssikirja oli juuri viimeistä kertaa eli se oli vaihtumassa ja tässä oli viimeinen mahdollisuus myydä vielä jo-ostettu kirja.

No, opettaja oli PAKOTTANUT minut istumaan erään ahdistelijan viereen (sama kaveri myös harrasti toisten omia) ja hänellä näytti olevan tapana käyttää vain kaikkea toisten omaa, koska hän ei ollut ostanut kirjaa ja käytti sitten minun kirjaani. Meidän oli pakko jakaa samaa ja minua oksetti olla silleen päät yhdessä ja mielummin annoin sen iljetyksen vain pitää koko kirjaa ja minä siitä sitten jätin koko kurssin.

Eli... *huokaisu* (tää olikin pidempi juttu kertoa kuin luulin), no mutta lopetin kurssin ja olisi myynyt sen kirjan sille ahdistelijalle, mutta tää vaati alennusta, koska SE ON KÄYTETTY. wtf? Uskomaton tyyppi! Siis itsehän hän sitä oli käyttänyt ja kurssi vasta alkoi. Käytetty sen p*rse itsellä oli.

No, mutta mun tarinan opetus ja juttuni pointti oli ETTEN MYYNYT. Mielummin pidin itselläni, kun myin alihintaan rikolliselle.

• Anonyymi00002
        UUSI

...Ja Orimattilan meiningistä ja "neuvottelutaidoista" sen verran että yhä mun elämäntapa on että jos mulle on annettu vain kaksi vaihtoehtoa: totetta tai ottaa turpiinsa, niin olen mielummin ottanut turpiini :)

Orimattilan tapa on todellakin eliminoida muut ja sitten vaatia ilmaiseksi.

• Anonyymi00003
        UUSI
        Anonyymi00002 kirjoitti:

...Ja Orimattilan meiningistä ja "neuvottelutaidoista" sen verran että yhä mun elämäntapa on että jos mulle on annettu vain kaksi vaihtoehtoa: totetta tai ottaa turpiinsa, niin olen mielummin ottanut turpiini :)

Orimattilan tapa on todellakin eliminoida muut ja sitten vaatia ilmaiseksi.

...Juu kaikki, kaikki, kaikki, niinkuin Supermarketissa kerran sanottiin 12.05.2022. Kaikki te todellakin. Eihän teillä muuta ole kuin toinen toisenne, kaikki köyhiä kuin kirkonrotta.

• Anonyymi00004
        UUSI
        Anonyymi00003 kirjoitti:

...Juu kaikki, kaikki, kaikki, niinkuin Supermarketissa kerran sanottiin 12.05.2022. Kaikki te todellakin. Eihän teillä muuta ole kuin toinen toisenne, kaikki köyhiä kuin kirkonrotta.

...Eli siis ymmärrän täysin sen ongelman mikä teillä on, kun minä en tottele teitä ollenkaan. Te saatte kaiken ilmaiseksi vain pakottamalla, mutta mitenkäs käy, kun ette pystykään pakottaa tai on liikaa ihmisiä, jotka ei suostu tehdä teille ilmaiseksi? Niin? :( No, se on se teidän ongelma, ei minun.

Kuten Vastaamo tapaus, niin MIKSI kukaan maksaisi, kun kaikki on jo julkaistu nettiin? Miksi kukaan maksaisi tyhjästä?

Mä olen ihmetellyt miksi mä muka olisin ongelma, mutta nimenomaan - ehkä ironisesti - mä olen tajunnut että juurikin tuo että ihan joka firmassa on aina se rikollinen, joka sitten tekee mulle väkivaltaa tai muuta rikollista. Joka paikasta niitä on löytynyt ja se nimenomaan jollekin toimii, kun niitä on jokapaikassa :D Ei ole paikkaa, minne ei teidän lonkerot ulottuisi, mutta musta on hauskaa että te luulitte että se minuun vaikuttaisi. Aina mulla tästä SAMASTA naureskellaan, uhkaillaan tai vastaavaa. Joku jopa pelottelee minua sillä että ne ois tosi vihaisia mulle, no oho!! Hui, kun pelottaa.

No, mutta ihan joka paikasta teidän kätyreitä on joo löytynyt ja ihailen kyllä tätä kattavaa saavutusta. Ja SIITÄ mä olen oivaltanut paljon siitä että miksi JUURI MINÄ olen teille niin ääääääääääärimmäisen tärkeä ;P

Ei, ette te saa minua. Ei teillä ole mitään.

• Anonyymi00005
        UUSI
        Anonyymi00004 kirjoitti:

...Eli siis ymmärrän täysin sen ongelman mikä teillä on, kun minä en tottele teitä ollenkaan. Te saatte kaiken ilmaiseksi vain pakottamalla, mutta mitenkäs käy, kun ette pystykään pakottaa tai on liikaa ihmisiä, jotka ei suostu tehdä teille ilmaiseksi? Niin? :( No, se on se teidän ongelma, ei minun.

Kuten Vastaamo tapaus, niin MIKSI kukaan maksaisi, kun kaikki on jo julkaistu nettiin? Miksi kukaan maksaisi tyhjästä?

Mä olen ihmetellyt miksi mä muka olisin ongelma, mutta nimenomaan - ehkä ironisesti - mä olen tajunnut että juurikin tuo että ihan joka firmassa on aina se rikollinen, joka sitten tekee mulle väkivaltaa tai muuta rikollista. Joka paikasta niitä on löytynyt ja se nimenomaan jollekin toimii, kun niitä on jokapaikassa :D Ei ole paikkaa, minne ei teidän lonkerot ulottuisi, mutta musta on hauskaa että te luulitte että se minuun vaikuttaisi. Aina mulla tästä SAMASTA naureskellaan, uhkaillaan tai vastaavaa. Joku jopa pelottelee minua sillä että ne ois tosi vihaisia mulle, no oho!! Hui, kun pelottaa.

No, mutta ihan joka paikasta teidän kätyreitä on joo löytynyt ja ihailen kyllä tätä kattavaa saavutusta. Ja SIITÄ mä olen oivaltanut paljon siitä että miksi JUURI MINÄ olen teille niin ääääääääääärimmäisen tärkeä ;P

"SIITÄ mä olen oivaltanut paljon siitä että miksi JUURI MINÄ olen teille niin ääääääääääärimmäisen tärkeä ;P"

...ja muo kiehtoo se miten paljon täällä haukutaan sitä maalikaupan omistajaa. Yritetään luoda jotain yleistä vihamielistä ilmapiiriä sitä kohtaan, ihan kuin nyt joku vanha maalikauppa MUKA olisi ongelma. Kuule, Orimattilan ongelmat on jossain aivan muualla.

Noista maakaupoista on aina ollut juttua. Ihan ilmiselvästi VAINOLLA on kaupat tehty. Ja näkyy että "jollain" menee tosi, tosi, tosi, TOSI pahasti hermo sen maalikaupan omistajan kanssa. Sen verran paljon täällä sitä haukutaan, vaikkei sillä ole edes väliä. Ei taida uusi "Henna" olla nyt siihen rakenteillä erään jäärän takia ;) Ehkä te voisitte vaikka tehdä jonkun HYVÄN suunnitelman, niin ei tartte pölliä sitä tilaa muilta. Ok. Olkaa älykkäämpiä ;P Kun ei omat riitä, niin ei sitten varasteta muilta.

• Anonyymi00006
        UUSI
        Anonyymi00004 kirjoitti:

"Ei, ette te saa minua. Ei teillä ole mitään."

..."Nollat ei merkitse mitään" sanoi mulle Supermarketin h*ro syksyllä 2019. Te ootte joo alusta asti, heti tammikuussa 2016, ja jo ennen muuttoani pois Lahteen vuonna 2007, osoittaneet todellakin sen että mä en joo merkkaa mitään ;P

Te ootte sen OSOITTANEET tosi-tosi selkeästi ja loputtomasti joka ikinen kerta kun kävin kaupassa tai mitä tässä on nytkään ollut. Te todellakin jatkuvasti ja väsymättömästi vuosikymmenestä toiseen olette sitä mulle osoittaneet että... mä en merkitse teille mitään ;P

• Anonyymi00009
        UUSI
        Anonyymi00006 kirjoitti:

"Ei, ette te saa minua. Ei teillä ole mitään."

..."Nollat ei merkitse mitään" sanoi mulle Supermarketin h*ro syksyllä 2019. Te ootte joo alusta asti, heti tammikuussa 2016, ja jo ennen muuttoani pois Lahteen vuonna 2007, osoittaneet todellakin sen että mä en joo merkkaa mitään ;P

Te ootte sen OSOITTANEET tosi-tosi selkeästi ja loputtomasti joka ikinen kerta kun kävin kaupassa tai mitä tässä on nytkään ollut. Te todellakin jatkuvasti ja väsymättömästi vuosikymmenestä toiseen olette sitä mulle osoittaneet että... mä en merkitse teille mitään ;P

...Elin kun nyt vähän kauttarantain taas asiani kerroin, niin Supermarket niin oudosti sitä "kaikki" sanaa painotti ja toinen mulle antaa ymmärtää että olisin "nolla". En ihan tiedä että millä TAVALLA mä nyt sitten olisin nolla ja miten tällaiseen johtopäätelmään on tultu.

Mä olen todellakin sitä miettinyt, mutta aina mulla on ollut sellainen mututuntuma että ne testaili muo just yrittämällä myydä mulle huumeita ja tarkkaillen minua. Ne yritti (huom yritti) selvittää mun mahdollisia suhteita ja kohtakteja kaikkialla. Sitten ne tulee sellaiseen johtopäätökseen ettei mulla ole mitään... sellaisia suhteita, jotka heidän mielestään olisi "jotain".

No, täähän on sitten hauska juttu lopulta. Ne kun on kertonut siinä niin paljon :D

Tämän Nolla-jutun jälkeen parin vuoden päästä samassa Supermarketissa ilakoidaan ja painotettiin sitä sanaa "kaikki". Tämä oli outoa, koska minulle sillä ei ollut mitään merkitystä, mutta h*ro käyttäytyi ihan kuin se olisi jotenkin dramaattinenkin asia. Ne koko snow oli jotenkin rakennettu sen mukaan että tämän pitäisi olla minulle joku järkytys. Ainakin ne itse näyttivät uskovan tällaiseen ja kun sen yhdistää siihen syksyn 2019 Harakanp*rseeseen, joka sönköttää mulle "Nollat ei merkitse mitään", niin näen yhteyden. Tajuatteko te?

Noi ei tajua etten mä tartte yhteyksiä yhtään MIHINKÄÄN. Meillä on viranomaiset sitä varten, mutta täällä Orimattilassa ne todellakin rikkoo lakia ja olen heistä tehnyt siksi valituksia. Ammatti pitää aina suorittaa. Jos sulle maksetaan siitä palkkaa, sun on noudatettava lakia. Asia on näin yksinkertainen. Laiton bisnes onkin sitten eri asia ja siellä te ette maksa veroja ym., mutta laillisessa ammatissa sun on todellakin PAKKO noudattaa lakia... eikä vain maksaa veroja. Eli millään suhteilla ei todellakaan tee yhtään mitään eikä niitä tarvita, koska korruptio ja syrjintä on rikos. Kauppa EI SAA jättää myymättä kenellekään eikä hoitaja saa jättää hoitamatta. Ette te voi jättää työtänne tekemättä vain jos asiakkaan naama ei miellytä. Jos se vaikuttaisi, niin sä olet tekemässä hommia vapaa-ajallasi... ilman palkkaa.

Nää ei tajua että LAIN NOUDATTAMINEN ei vaadi ihmisjoukkoa ympärille. Mä en tarvitse tähän mitään sosiaalista tukea siis :D Se ongelma on vain kun TE ETTE noudata lakia, mutta siihenkin on meillä systeemit. Ja kun systeemi on rikki, niin mä teen vuorostani SIITÄ valituksen, koska niihin ongelmakohtiin täytyy puuttua eikä kyse ole vain joku mielipide.

Mulla taas lähti liian pitkälle, mutta siis... se mitä mä olen, ei vaadi yhtään toista ihmistä. Mä en tarvitse mitään jengiä siihen, siihen että noudatan lakia. Mä en tartte mitään, koska meillä on jo lait ja viranomaiset niitä elämänosa-alueita varten, joissa en ole itseriittoinen. Ja niissä paikoissa te sitten olette käyttäneet rikollisia ja minä olen niistä tehnyt valituksen ja rikosilmoituksia ja aika ÄKÄISESTIHÄN te olette niihin mun rikosilmoituksiin suhtautuneet. Sen viranomaisen nyt vain on pakko sen työnsä tehdä, ok. Poliisitkin myönsi että Virpi teki väärin. Ne vain piti sitä niin vähäisenä ettei siitä tarvinnut rangaista. Minä olin siitä eri mieltä, muttei jutun kokonaisuus ihan heille ehkä ollutkaan selvillä, TAI se koko poliisiorganisaatio on saastunut kuten oli Aarnion tapauksessakin.

Mä yritän sitä jotenkin yksinkertaistaa: Koska TEIDÄN mielestä se on heikkous minussa ettei mulla ole yhteyksiä, niin te itsette olette siis RIIPPUVAISIA niistä. Teille ne on elintärkeitä. Minä en niitä tarvitse mihinkään ja minun on siksi ollut aika vaikea teidän säheltämistä edes tajuta. Harakanp*rseen mielestä mä olen "nolla", koska mulla ei ole yhteyksiä. Hän siis vain pelkää jengien kostoa. Itse hän siis siinä pelkää.
        Ja niin on minullekin naamavalkoisena peloteltu. TE pelkäätte. Minua ei ole kiinnostanut tippakaan! Se on olltu jengien (?) ihan oma ongelma, jos ovat jonkun ongelman saaneet aikaiseksi minun kanssani. Ja... koska O&T antaa ymmärtää että jengit tässä on takana, niin voitte häneltä käydä kysymässä että miksi minä olen JENGIT tännekin nyt tuonut. O&T näin sanoi, että kysykää häneltä. Tai O&T vähän rajoittaa tuon uhittelun kanssa eikä edes viittaa jengeihin, jos ei edes toimi heidän nimissään. Ja mitä v* väliä sillä olisi jos on jengeissä? Taas tämä sama että siellä on niitä yhteyksiä, no aijaa!! Vitsi, te pelkäätte yhteyksiä.

Jaarittelen. Mutta todellakin te aina viittaatte eri tavoin jengeihin ja olette osoittaneet kaikin tavoin etten minä muka olisi yhtään mitään vain sen takia etten ole osa mitään jengiä. Ja Harakanp*se sitten kokee olevansa kovakin hahmo, koska... sulla niitä on? :P Aijai, sä olet niin k*sessa. Sama O&T ja muut.

• Anonyymi00011
        UUSI
        Anonyymi00009 kirjoitti:

...Elin kun nyt vähän kauttarantain taas asiani kerroin, niin Supermarket niin oudosti sitä "kaikki" sanaa painotti ja toinen mulle antaa ymmärtää että olisin "nolla". En ihan tiedä että millä TAVALLA mä nyt sitten olisin nolla ja miten tällaiseen johtopäätelmään on tultu.

Mä olen todellakin sitä miettinyt, mutta aina mulla on ollut sellainen mututuntuma että ne testaili muo just yrittämällä myydä mulle huumeita ja tarkkaillen minua. Ne yritti (huom yritti) selvittää mun mahdollisia suhteita ja kohtakteja kaikkialla. Sitten ne tulee sellaiseen johtopäätökseen ettei mulla ole mitään... sellaisia suhteita, jotka heidän mielestään olisi "jotain".

No, täähän on sitten hauska juttu lopulta. Ne kun on kertonut siinä niin paljon :D

Tämän Nolla-jutun jälkeen parin vuoden päästä samassa Supermarketissa ilakoidaan ja painotettiin sitä sanaa "kaikki". Tämä oli outoa, koska minulle sillä ei ollut mitään merkitystä, mutta h*ro käyttäytyi ihan kuin se olisi jotenkin dramaattinenkin asia. Ne koko snow oli jotenkin rakennettu sen mukaan että tämän pitäisi olla minulle joku järkytys. Ainakin ne itse näyttivät uskovan tällaiseen ja kun sen yhdistää siihen syksyn 2019 Harakanp*rseeseen, joka sönköttää mulle "Nollat ei merkitse mitään", niin näen yhteyden. Tajuatteko te?

Noi ei tajua etten mä tartte yhteyksiä yhtään MIHINKÄÄN. Meillä on viranomaiset sitä varten, mutta täällä Orimattilassa ne todellakin rikkoo lakia ja olen heistä tehnyt siksi valituksia. Ammatti pitää aina suorittaa. Jos sulle maksetaan siitä palkkaa, sun on noudatettava lakia. Asia on näin yksinkertainen. Laiton bisnes onkin sitten eri asia ja siellä te ette maksa veroja ym., mutta laillisessa ammatissa sun on todellakin PAKKO noudattaa lakia... eikä vain maksaa veroja. Eli millään suhteilla ei todellakaan tee yhtään mitään eikä niitä tarvita, koska korruptio ja syrjintä on rikos. Kauppa EI SAA jättää myymättä kenellekään eikä hoitaja saa jättää hoitamatta. Ette te voi jättää työtänne tekemättä vain jos asiakkaan naama ei miellytä. Jos se vaikuttaisi, niin sä olet tekemässä hommia vapaa-ajallasi... ilman palkkaa.

Nää ei tajua että LAIN NOUDATTAMINEN ei vaadi ihmisjoukkoa ympärille. Mä en tarvitse tähän mitään sosiaalista tukea siis :D Se ongelma on vain kun TE ETTE noudata lakia, mutta siihenkin on meillä systeemit. Ja kun systeemi on rikki, niin mä teen vuorostani SIITÄ valituksen, koska niihin ongelmakohtiin täytyy puuttua eikä kyse ole vain joku mielipide.

Mulla taas lähti liian pitkälle, mutta siis... se mitä mä olen, ei vaadi yhtään toista ihmistä. Mä en tarvitse mitään jengiä siihen, siihen että noudatan lakia. Mä en tartte mitään, koska meillä on jo lait ja viranomaiset niitä elämänosa-alueita varten, joissa en ole itseriittoinen. Ja niissä paikoissa te sitten olette käyttäneet rikollisia ja minä olen niistä tehnyt valituksen ja rikosilmoituksia ja aika ÄKÄISESTIHÄN te olette niihin mun rikosilmoituksiin suhtautuneet. Sen viranomaisen nyt vain on pakko sen työnsä tehdä, ok. Poliisitkin myönsi että Virpi teki väärin. Ne vain piti sitä niin vähäisenä ettei siitä tarvinnut rangaista. Minä olin siitä eri mieltä, muttei jutun kokonaisuus ihan heille ehkä ollutkaan selvillä, TAI se koko poliisiorganisaatio on saastunut kuten oli Aarnion tapauksessakin.

Mä yritän sitä jotenkin yksinkertaistaa: Koska TEIDÄN mielestä se on heikkous minussa ettei mulla ole yhteyksiä, niin te itsette olette siis RIIPPUVAISIA niistä. Teille ne on elintärkeitä. Minä en niitä tarvitse mihinkään ja minun on siksi ollut aika vaikea teidän säheltämistä edes tajuta. Harakanp*rseen mielestä mä olen "nolla", koska mulla ei ole yhteyksiä. Hän siis vain pelkää jengien kostoa. Itse hän siis siinä pelkää.
        Ja niin on minullekin naamavalkoisena peloteltu. TE pelkäätte. Minua ei ole kiinnostanut tippakaan! Se on olltu jengien (?) ihan oma ongelma, jos ovat jonkun ongelman saaneet aikaiseksi minun kanssani. Ja... koska O&T antaa ymmärtää että jengit tässä on takana, niin voitte häneltä käydä kysymässä että miksi minä olen JENGIT tännekin nyt tuonut. O&T näin sanoi, että kysykää häneltä. Tai O&T vähän rajoittaa tuon uhittelun kanssa eikä edes viittaa jengeihin, jos ei edes toimi heidän nimissään. Ja mitä v* väliä sillä olisi jos on jengeissä? Taas tämä sama että siellä on niitä yhteyksiä, no aijaa!! Vitsi, te pelkäätte yhteyksiä.

Jaarittelen. Mutta todellakin te aina viittaatte eri tavoin jengeihin ja olette osoittaneet kaikin tavoin etten minä muka olisi yhtään mitään vain sen takia etten ole osa mitään jengiä. Ja Harakanp*se sitten kokee olevansa kovakin hahmo, koska... sulla niitä on? :P Aijai, sä olet niin k*sessa. Sama O&T ja muut.

...Hei, nyt mä keksin hyvän tavan selittää tän!

Eli tilanne on kuin olisin ammattiurheilija ja joku tulee mulle pukuhuoneessa naureskelemaan että sä olet niin k*sessa, ne virnuilee ja on omahyväisiä. En tajua yhtään mitään siitä. Sitten käy myöhemmin ilmi että jonkun tietyn dopinaineen saatavuus on loppunut. No, sepä selittää toisten naljailun. No, mulla tulokset jatkaa samalla linjalla kuin ennenkin ja näillä naljailijoilla menee hermo. Ne muuttuu aggressiiviseksi ja alkaa uhkailla kaikenmaailman verinäytteillä ja siis aivan kaikella mahdollisella! Mun tuloksen pysyy yhä samanlaisina ja ne menettää täysin hermonsa.

Ne ei vain voi mitenkään ymmärtää että joku on... OIKEASTI HYVÄ eikä käytä yhtään mitään dopingia. Ja se ettei nää edes usko sellaiseen ja ovat olleet noinkin tietoisia kuljetuksista ym, niin kertoo vain sen että he itse käyttävät.

Ne ei pysty tajuamaan että MÄ OLEN AIDOSTI TÄLLAINEN. Mä olen geneettisesti ja kehityksellisesti tällainen eikä se ole mitään mikä poistuisi. Se ei liity mihinkään aineeseen eikä yhdenainoaankaan toiseen ihmiseen. Mutta kaikesta päätellen mä olen heidän mielestään kova ja näin mä olen itsekin sen nähnyt <3 En mä tartte jengejä enkä mömmöjä. Mä vain olen jo hyvä ihan itse :)

• Anonyymi00007
      UUSI

Taas asiallinen keskustelu pilattiin yhden ja saman ihmisen itkuvirsillä. Ne eivät liity aloitukseen pätkääkään.

• Anonyymi00008
        UUSI

Ylläpidon pitäisi laittaa kyseinen ip osoite kuukaudeksi tauolle

• Anonyymi00010
        UUSI
        Anonyymi00008 kirjoitti:

Estää lopullisesti.

• Anonyymi00012
        UUSI

"Ne eivät liity aloitukseen pätkääkään."

Moinen väite on ihan vain sinun oma käsityksesi eikä mikään yleinen totuus.

Hiukan vaikeahan on Orimattilasta puhua, jos ei saa kuin hokea aloittajan juttua eikä yhtään mitään MUUTA kirjoittaa ;P

Minulla on aiheesta asiaa ja olen asiaa avannut. Eli kun on yksi tapaus, niin kun kertoo toisen vastaavan ja siitä mitä muuta samanlaista täällä tapahtuu, niin siitä saa käsitystä. Jos vain hokee "hauki on kala, hauki on kala.", niin eihän se tule siitä ikinä mihinkään edistymään.

Toistan että tottakai kirjoittelu tulee aina olemaan jotain muuta kuin aloittajan asia, koska miksi kukaan sitä tänne tulisi samaa hokemaan.

• Anonyymi00014
        UUSI
        Anonyymi00008 kirjoitti:

Eiköhän se kirjoittele jostain VPN:n takaa. Sen verran täti suoltaa kunnianloukkauksia, että voisi vaikka tämä "Vipe" takavarikoida tietokoneen rikoksentekovälineenä muuten.

• Anonyymi00017
        UUSI
        Anonyymi00014 kirjoitti:

Eiköhän se kirjoittele jostain VPN:n takaa. Sen verran täti suoltaa kunnianloukkauksia, että voisi vaikka tämä "Vipe" takavarikoida tietokoneen rikoksentekovälineenä muuten.

Mä olen jo nauranut tätä etukäteen :D Sen hieno valtio mikä meillä on, kun kaikki on pakotettu nettiin. Todellakin se PERUSTELU kaikille palveluiden lakkautukselle on ollut aina netti. Ei enää keneltäkään voi siksi ottaa nettiä pois.

Poliisikin lähti ja jätettiin vain netti jäljelle. Sehän ei ole ihan onnistunut, mutta sen jälkeen se netti ei ole jotain, mikä kansalaiselta poistetaan.

• Anonyymi00018
        UUSI
        Anonyymi00017 kirjoitti:

Mä olen jo nauranut tätä etukäteen :D Sen hieno valtio mikä meillä on, kun kaikki on pakotettu nettiin. Todellakin se PERUSTELU kaikille palveluiden lakkautukselle on ollut aina netti. Ei enää keneltäkään voi siksi ottaa nettiä pois.

Poliisikin lähti ja jätettiin vain netti jäljelle. Sehän ei ole ihan onnistunut, mutta sen jälkeen se netti ei ole jotain, mikä kansalaiselta poistetaan.

...Niin ja joko Vipe-farssiakaan ei olisi IKINÄ ollut, jos Orimattilan asemaa ei olisi poistettu. Meikä olisi monesti sinne halunnut mennä ja mulla oli PALJON asiaa. Lahteen en pysty menemään, joten mulle jäi vain tämä netti, puhelin ja paperikirjeet. Kaikkia niitä versioita mä olen käyttänyt, mutta ILMISELVÄSTI toi kommunikaatio ei sitten ole ihan toiminut ja se on VAIN poliisin oma vika. Ei taidettu ihan hahmottaa että on paljon asioita, joita ei näin pysty hoitaa. Ja todellakin... minun ei tartte mennä sinne Lahteen, kun en kerran sinne pysty mennä. Ok. Se netti jätettiin että sillä muka pärjää.
        Sitten ainakin maaliskuussa 2022 mä lähetin isomman ilmiantokirjeen poliisille paperisena, mutta just sillä kirjeenvietinreissulla, vartija oli odottamassa minua ja simputti minua eli liittyi mun kirjeeseen-tai-sen-aiheisiin, niin ei toi kokemus nyt minua hirveästi innostanut kirjoittelemaan paperinkaan. Että ois ollut kyllä TOSI hieno juttu, jos olisi voinut ihan tavata poliisin ja ITSE olla paikalla. Nyt ei ollut kukaan paikalla eikä kukaan siksi tajunnut yhtään mitään.

• Anonyymi00019
        UUSI
        Anonyymi00018 kirjoitti:

...Niin ja joko Vipe-farssiakaan ei olisi IKINÄ ollut, jos Orimattilan asemaa ei olisi poistettu. Meikä olisi monesti sinne halunnut mennä ja mulla oli PALJON asiaa. Lahteen en pysty menemään, joten mulle jäi vain tämä netti, puhelin ja paperikirjeet. Kaikkia niitä versioita mä olen käyttänyt, mutta ILMISELVÄSTI toi kommunikaatio ei sitten ole ihan toiminut ja se on VAIN poliisin oma vika. Ei taidettu ihan hahmottaa että on paljon asioita, joita ei näin pysty hoitaa. Ja todellakin... minun ei tartte mennä sinne Lahteen, kun en kerran sinne pysty mennä. Ok. Se netti jätettiin että sillä muka pärjää.
        Sitten ainakin maaliskuussa 2022 mä lähetin isomman ilmiantokirjeen poliisille paperisena, mutta just sillä kirjeenvietinreissulla, vartija oli odottamassa minua ja simputti minua eli liittyi mun kirjeeseen-tai-sen-aiheisiin, niin ei toi kokemus nyt minua hirveästi innostanut kirjoittelemaan paperinkaan. Että ois ollut kyllä TOSI hieno juttu, jos olisi voinut ihan tavata poliisin ja ITSE olla paikalla. Nyt ei ollut kukaan paikalla eikä kukaan siksi tajunnut yhtään mitään.

...Juu ja kun ihmiset ei tajua, niin VARTIJAT ja kauppa siis vainoaa minua ilmeisestikin mun olemuksen takia, mutta mitenpä se poliisi sitä mun OLEMUSTA tajuaa tekstimuodossa ja meikä on sitten yrittänyt selittää... kun mulla just on vaikeuksia kommunikaatiossa. Että kun mut nyt näkee, niin luulisi heti saavan jo ideaa että miksi ammattitaidottomat vartijat minua seurailee.

...ja kokee oikeudekseen tulkita väärin. Sen mä kyllä ymmärrän ettei ne asialla mitään voikaan, koska ei sitä älliä pysty sinne päähän samaan.

• Anonyymi00020
        UUSI
        Anonyymi00019 kirjoitti:

...Juu ja kun ihmiset ei tajua, niin VARTIJAT ja kauppa siis vainoaa minua ilmeisestikin mun olemuksen takia, mutta mitenpä se poliisi sitä mun OLEMUSTA tajuaa tekstimuodossa ja meikä on sitten yrittänyt selittää... kun mulla just on vaikeuksia kommunikaatiossa. Että kun mut nyt näkee, niin luulisi heti saavan jo ideaa että miksi ammattitaidottomat vartijat minua seurailee.

...ja kokee oikeudekseen tulkita väärin. Sen mä kyllä ymmärrän ettei ne asialla mitään voikaan, koska ei sitä älliä pysty sinne päähän samaan.

...Nehän voisi poliisi lisääkin tehostaa tuota toimintaansa, niin ettei enää puhalluttaisi edes kansalaisia, vaan laittaisi tekoälyn arvioimaan liikennemassassa että kelle laitetaan sakko ja ajokielto! Joo, nehän jo mittaa nopeuksia ja kännykänkäyttöä samalla, niin ihan varmasti voi sieltä kamerasta arvioida kuskin päihtymystilankin.

Mitä sitä muutenkaan enää kansalaisia edes vahtimaan, kun voi laittaa ihan tekoälyn laskemaan TODENNÄKÖISYYKSIÄ ja alkaa jo niiden perusteella sakottaa ihmisiä ilman että kuski oli eläissään alkoholia maistanutkaan. Joku outo sukunimi, esim. arabilainen, voisi olla tosi hyvä syy sakottaa rattijuopumuksesta. Eihän ole mitään mitä tekoäly ei voisi tehdä... jos ei välitetä siitä ettei se aina tai edes yleensä osu kyllä oikeaan.

Mä todellakin vahvasti ihmettelen että mistä sekin Vipe omat käsityksensä oli saanut ja miksi se jäi mun kanssa kinaamaan.

Ja kuten sanoin, niin se on Poliisin vika. Ei ole asiakkaan vika. Jos asiakkaalle ei jätetä mitään vaihtoehto voida selventää asiaa, niin poliisi ei saa silloin syyttää asiakasta siitä ettei se asia selvinnyt. Että jos asiakkaalle ei anneta mitään mahdollisuutta edes kertoa mistä on kyse, niin se ettei asiat selviä, johtuu poliisista. Jos minulta viedään mahdollisuus ilmaista, niin se [...] johtuu siitä. Se että on vai [...] ja se sellaisena pysyy, on poliisin omaa vikaa. Kun ongelmia tulee, niin siitä ei tulla koskaan asiakasta rankaisemaan, koska asiakas sen kyllä olisi tehnyt, jos olisi annettu mahdollisuus.

Että kun meikäkin invalidi jätetään VAIN netin varaan, vaikka tiedetään että mulla on kommunikaatiovaikeuksia, niin... se [...] on teidän vika. Ja mä vain olen tässä pyöritelly silmiäni että aika kauan teillä näyttää kestävän tajuta että [...]

No, mutta toistaisesti mulle on ropissut huoli-ilmoituksia ja muuta postilaatikkoon ja tolkuttomasti soiteltiin mulle viime syksynä. Poliisi soitteli siinä syksyllä 2021 ja kaikki tämä täysin turhaa ja merkityksetöntä. Mä jopa ihmettelen että teille oli koskaan annettu tuohon lupa, mutta taisi olla niin ettei sitä teille koskaan annettukaan ;P

Että pärjäilkäähän te siellä. Ehkä horoskoopit teitä auttaa nää jutut selvittää, kun te ootte poistaneet kaikki mahdollisuudet siltä että se selviäisi. ja se ei siis ole minun syy :DDDDD Tajuatteko? Ei muo voisi koskaan esim. vankilaan laittaa eikä noi teidän jutut tee mitään. Te ette sitä puolta tässä tajunneet? Ei, te ette tajunneet koska [...]. Joskus [...] ei tarkoita sitä ettei siinä ole mitään :D

• Anonyymi00021
        UUSI
        Anonyymi00020 kirjoitti:

...Nehän voisi poliisi lisääkin tehostaa tuota toimintaansa, niin ettei enää puhalluttaisi edes kansalaisia, vaan laittaisi tekoälyn arvioimaan liikennemassassa että kelle laitetaan sakko ja ajokielto! Joo, nehän jo mittaa nopeuksia ja kännykänkäyttöä samalla, niin ihan varmasti voi sieltä kamerasta arvioida kuskin päihtymystilankin.

Mitä sitä muutenkaan enää kansalaisia edes vahtimaan, kun voi laittaa ihan tekoälyn laskemaan TODENNÄKÖISYYKSIÄ ja alkaa jo niiden perusteella sakottaa ihmisiä ilman että kuski oli eläissään alkoholia maistanutkaan. Joku outo sukunimi, esim. arabilainen, voisi olla tosi hyvä syy sakottaa rattijuopumuksesta. Eihän ole mitään mitä tekoäly ei voisi tehdä... jos ei välitetä siitä ettei se aina tai edes yleensä osu kyllä oikeaan.

Mä todellakin vahvasti ihmettelen että mistä sekin Vipe omat käsityksensä oli saanut ja miksi se jäi mun kanssa kinaamaan.

Ja kuten sanoin, niin se on Poliisin vika. Ei ole asiakkaan vika. Jos asiakkaalle ei jätetä mitään vaihtoehto voida selventää asiaa, niin poliisi ei saa silloin syyttää asiakasta siitä ettei se asia selvinnyt. Että jos asiakkaalle ei anneta mitään mahdollisuutta edes kertoa mistä on kyse, niin se ettei asiat selviä, johtuu poliisista. Jos minulta viedään mahdollisuus ilmaista, niin se [...] johtuu siitä. Se että on vai [...] ja se sellaisena pysyy, on poliisin omaa vikaa. Kun ongelmia tulee, niin siitä ei tulla koskaan asiakasta rankaisemaan, koska asiakas sen kyllä olisi tehnyt, jos olisi annettu mahdollisuus.

Että kun meikäkin invalidi jätetään VAIN netin varaan, vaikka tiedetään että mulla on kommunikaatiovaikeuksia, niin... se [...] on teidän vika. Ja mä vain olen tässä pyöritelly silmiäni että aika kauan teillä näyttää kestävän tajuta että [...]

No, mutta toistaisesti mulle on ropissut huoli-ilmoituksia ja muuta postilaatikkoon ja tolkuttomasti soiteltiin mulle viime syksynä. Poliisi soitteli siinä syksyllä 2021 ja kaikki tämä täysin turhaa ja merkityksetöntä. Mä jopa ihmettelen että teille oli koskaan annettu tuohon lupa, mutta taisi olla niin ettei sitä teille koskaan annettukaan ;P

Että pärjäilkäähän te siellä. Ehkä horoskoopit teitä auttaa nää jutut selvittää, kun te ootte poistaneet kaikki mahdollisuudet siltä että se selviäisi. ja se ei siis ole minun syy :DDDDD Tajuatteko? Ei muo voisi koskaan esim. vankilaan laittaa eikä noi teidän jutut tee mitään. Te ette sitä puolta tässä tajunneet? Ei, te ette tajunneet koska [...]. Joskus [...] ei tarkoita sitä ettei siinä ole mitään :D

"Te ette sitä puolta tässä tajunneet?"

...Eli siis sitä että tästä ei voi syyttää minua. Se tulee teille. Ei auta huoli-ilmoitukset ja muutkaan mitä noita on sadellut. Sitä te ette tajunneet. Kun te poistatte itse ne keinot... niin silloin ne ongelmat johtuu TEISTÄ.

• Anonyymi00022
        UUSI
        Anonyymi00021 kirjoitti:

"Te ette sitä puolta tässä tajunneet?"

...Eli siis sitä että tästä ei voi syyttää minua. Se tulee teille. Ei auta huoli-ilmoitukset ja muutkaan mitä noita on sadellut. Sitä te ette tajunneet. Kun te poistatte itse ne keinot... niin silloin ne ongelmat johtuu TEISTÄ.

...Ja parempi tarkennus. Eli jos joku on pyörätuolissa ja vartija käskee sitä nousemaan ylös, niin se pyörätuolissa ollut ei ole KOSKAAN tehnyt mitään väärin jäädessään istumaan. Häntä ei tulla koskaan mitenkään tuomitsemaan tottelemattomuudesta... mitenkään.

Ja jos käy näin että hänen pyörätuoli on viety... tarkoituksella viety ja käy näin ettei asiakas jostain* syystä ilmesty, niin sitä asiakasta ei koskaan tästäkään rankaista. Ok? Että kun te kerran itse viette sen pyörätuolin, niin se selittää TÄYSIN sen miksi asiakas ei koskaan edes saapunut.

Kaikki noi teidän kiristyskeinot on tehty sellaisille, jotka ei ole invalideja. Ne ei toimi meihin sairaisiin.

Ja vielä siis jatkan aihetta, kun toinen väitti että multa netti poistettaisiin. EI sitä poisteta :) Se on ainoa mitä mulle jätettiin edes. Ne rikkoisi perustuslakia.

• Anonyymi00023
        UUSI
        Anonyymi00014 kirjoitti:

Hei, mä en muute tiedä tehneeni kunnianloukkausta. Mikä viesti se on ollut?

Minusta on kylläkin levitelty perättömiä valheita jo vuosikymmenien ajan.

Ja siis vieläkin sitä sanon etten edes kirjoittele somessa. Mä olen elänyt koko elämäni maanalla eikä minulla ole mitään aikomusta muuttaa elämääni. Te vain jostain täysin järjettömästä syystä halusitte hiillostaa ihmisen pois maanalta. Ja todellakin paljon todella julmia keinoja käytetty. Sitten mä siinä tajusin että KOKO KAUPUNGILLE oli jo levitetty mun yksityistietoja, vaikka ne on suojattu lailla. Minne tahansa menin, niin random kansalaiset MUKA tiesi minusta jotain, niin kävihän se selväksi että minusta on jo JULKAISTU jotain, vaikka se on laitonta. Tosi erikoisesti todellakin ne vartijatkin tuli, vaikkei ole laillista heille kertoa.

Eli... kun mu kaikki tiedot on salassa, niin miten ne niinku yhtäkkiä onkin muka julkisia, vaikka niiden julkaisu on LAITONTA?

Mä kommunikoin kaupoille siis suoraan ja oletin että se olisi yksityistä, ei näköjään ollut ja taas koko kaupunki tietää mun viesteistä. Tiedättekö mitä mä SIINÄ vaiheessa mietin? No, mä tiesin että te siinä jatkuvasti rikotte lakia, ja te jo julkaisitte kaikki mun yksityistiedot (joita ei muuten pysty tietenkään enää salaamaan takaisin), niin mä en enää nähnyt syytä olla kertomatta teidän tietoja. Mun kaikki tiedot OLI JO julkaistu, joten mikäs mulla siinä enää.

Te itse ette halunneet selvittää asiaa oikein enkä edes ole tässä saanut selville (ironiaa?) että mitä te muka edes halusitte selvittää. Te ette sitä koskaan suostuneet sanomaan, minua vain yritettiin houkutella mm. takahuoneeseen tai autoon. Luulitteko te OIKEASTI että mä muka koskaan sinne tulisin?

Kun olin kaupassa, niin siellä ei pääasiassa ollut ketään muita. Siksi oli varsin erikoista että paikallislehdessä joku kirjoittelee niin että on kauemmankin aikaa minun käyttäytymistä seuraillut. No, mä siitä sitten mietin että KUKAHAN se sitten on voinut olla ;P

Että TE sitten julkaisitte minusta materiaali aivan joka paikkaan.

Olisi tosi noloa, jos te valittaisitte siitä samasta eli miksi se olisi koskaan ollut mikään ongelma että mä näitä täällä kirjoittelen. Te itse olette kirjoitelleet lehteen!

• Anonyymi00013
      UUSI

Aloita omat juttusi ja kirjoittele ihan niin kun tykkäät, mutta jätä muut keskustelut rauhaan. Olet häirikkö!

• Anonyymi00015
        UUSI

Samaa mieltä. Kyseinen henkilö pilaa kaikki keskustelut omilla henkilökohtaisilla asioillaan ja valituksillaan. Haukkuu kaikki tahot, poliisit, vartijat, kaupat kassoineen, huorittelee ja arvostelee. Ihmettelen miksi näin voi joku käyttäytyä.

• Anonyymi00024
        UUSI

Teidän itsenne varmaan pitäisi siirtyä faceen tai jonnekin. Mä en käytä mitään sellaisia. Mä kuljen aina anonyymisti JULKISILLA paikoilla. Ei täällä kukaan omista mitään ketjua eikä täällä voi eikä saa rajata käyttäjiä. Ei täällä ole YKSITYISIÄ ketjuja, joista saisi poistaa eitoivottuja keskustelijoita. Te olette itse kirjoittelemassa ihan vääränlaisella alustalla.

Ja miksi todellakin loputtomasti valittaa ihmisten henkilöllisyyksistä? Täältä olisi se estetty, jos se olisi ongelma. Ei tämä ole mikään anarkia, vaan täällä on ilmiselvästi toiminnot ja aika suppeatkin sellaiset vielä kaikenlisäksi.

• Anonyymi00016
      UUSI

Kyseinen huuhaa kirjoittaja saatava pitkälle bännille. On ala-arvoista ylläpito että tuo voi aina vain jatkaa

• Anonyymi00025
      UUSI

On kuulemma muualta muuttanut henkilo, ei tiedä miten täällä piiri pyörii. Ensin pitää nöyrtyä ja kumartaa oikeaan suuntaa. Ei siinä raha auta. Lilli johtaa nyt kaupunkia. Jos on vuoden ottanut, että jotain tapahtuu..

• Anonyymi00026
      UUSI

Lilli ei edes asu täällä, miten voi päättää kaikki asiat

• Anonyymi00027
        UUSI

On hän vs kaupunginjohtaja, tosin kaupunginhallitus ja valtuusto johtaa ja valvoo häntä. Virkamiehet tekee kuitenkin paljon päätöksiä. Orimattilassa oli ennen hyvä johtajisto, ei enää. Ei edes ketään lainoppinutta ole palveluksessa enää. Tradenomeja ja muita, hyvä tutkinto. Mut ei valmenna kunnallishallintoon.

• Anonyymi00028
        UUSI
        Anonyymi00027 kirjoitti:

On hän vs kaupunginjohtaja, tosin kaupunginhallitus ja valtuusto johtaa ja valvoo häntä. Virkamiehet tekee kuitenkin paljon päätöksiä. Orimattilassa oli ennen hyvä johtajisto, ei enää. Ei edes ketään lainoppinutta ole palveluksessa enää. Tradenomeja ja muita, hyvä tutkinto. Mut ei valmenna kunnallishallintoon.

Kalle ehti valita oman haareminsa. Ennen oli Orimattilan virkamiehet ja naisetkin ammattitaitoisia. Nykyisin enää harva hallitsee sektorinsa asiat.

• Anonyymi00031
        UUSI
        Anonyymi00028 kirjoitti:

Kalle ehti valita oman haareminsa. Ennen oli Orimattilan virkamiehet ja naisetkin ammattitaitoisia. Nykyisin enää harva hallitsee sektorinsa asiat.

Seuraavalla kaupunginjohtajalla aika siivoaminen. Ylipalkattuja ja alityöllistettyjä haaremilaisia ehti Kalle palkata ja paljon.

• Anonyymi00032
        UUSI
        Anonyymi00031 kirjoitti:

Seuraavalla kaupunginjohtajalla aika siivoaminen. Ylipalkattuja ja alityöllistettyjä haaremilaisia ehti Kalle palkata ja paljon.

Toivotaan onnea kaupunginjohtaja haussa. Kehraamo vaatii nopeita toimia, on suojeltu rakennus, mikä rajoittaa. Ei voi tehda mitä vaan. Orimattilassa on elinvoimajohtaja, hänen toimenkuvaan kuuluu kehräämön toiminta, tuoda sinne toimintaa. Samoin keskustaan, Prisma on, muuten kuollut kylä. Kaupungintalokin ovet suljettu virka aikaan, ei paljon elävöita. Siipirakennus on huonokuntoinen. Olis tullut toimintaa, mutta hanke torpattiin. Ei hyvältä kuulosta.

• Anonyymi00029
      UUSI

Toivon moderaattoreilta ja palstan muilta käyttäjiltä huomiota Orimattila-osion nykytilaan. Palstalla on jo pidempään vaikuttanut yksi ja sama kirjoittaja, joka sotkee järjestelmällisesti asialliset ja paikkakuntaa koskevat keskustelut.
      Kyseinen henkilö spämmää ketjuihin omia juttujaan, jotka eivät liity millään tavalla alkuperäisiin aloituksiin. Tämä toiminto tuhoaa hyvät keskustelut, ajaa asialliset kirjoittajat pois ja tekee palstan seuraamisesta raskasta. Kyse ei ole enää mielipiteenvapaudesta, vaan tietoisesta häiriköinnistä ja muiden keskustelijoiden aliarvioimisesta.

• Anonyymi00030
        UUSI

Olen samaa mieltä. Moni on poistunut häirikön takia keskustelupalstalta. Ihmettelen miksi moderaattori ei puutu kyseisen henkilön sekopäisiin kirjoituksiin.

• Anonyymi00033
        UUSI
        Anonyymi00030 kirjoitti:

Olen samaa mieltä. Moni on poistunut häirikön takia keskustelupalstalta. Ihmettelen miksi moderaattori ei puutu kyseisen henkilön sekopäisiin kirjoituksiin.

Tei aloituksen tämän häirikön toiminnasta tälle palstalle. Kyseessä oli täysin asiallinen aloitus joka poistettiin lähes välittömästi. Outoa toimintaa moderaattorilta.
        Tämä keskustelu on hyvä osoitus kuinka yksi henkilö saa terrorisoida palstaa moderaattorin siihen puuttumatta.

• Anonyymi00034
        UUSI
        Anonyymi00033 kirjoitti:

Tei aloituksen tämän häirikön toiminnasta tälle palstalle. Kyseessä oli täysin asiallinen aloitus joka poistettiin lähes välittömästi. Outoa toimintaa moderaattorilta.
        Tämä keskustelu on hyvä osoitus kuinka yksi henkilö saa terrorisoida palstaa moderaattorin siihen puuttumatta.

Aivan. Sitten poistetaan kyllä muiden asiallisiakin kommentteja.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ny se loppuu ( Kuhmo)

Yhtiö on myyty. Notta yyteet meleko äkkiä, notta. Pelastautukoon ken voi. Notta se on tuulista pian.
      Kuhmo
      92
      2909
    2. Parikymppinen hakkasi nelikymppisen kriittiseen tilaan

Ja ihminen jäi junan alle lautiosaaressa...paljon on taas sattunut ja tapahtunut. Ketähän nämä uhrit mahtaa olla 🤔 htt
      Kemi
      46
      2406
    3. Kaivattusi tärkein ulkoinen tuntomerkki

Onko jokin muu kuin yleinen kuten kaunis, laiha. hyväkroppainen jne.
      Ikävä
      42
      1156
    4. Mille kirjaimelle

toivotat hyvää yötä , kuka on mielessäsi kun menet nukkumaan?
      Ikävä
      37
      1017
    5. Äimän käki

Olen vähää vaille viisikymppinen mies, ja olen elellyt ilman parisuhdetta parisen vuotta. Nyt vihdoin ja viimein tuntuu,
      Sinkut
      153
      869
    6. Paikallinen autokorjaamo

Kyllä alkaa vituttamaan, palvelua haluaisi niin jono ovelle ja yksi myyjä. Auto valmistunut kuntoon niin kukaan ei ilmoi
      Kuhmo
      9
      744
    7. Mitä tuot pöytään parisuhteessa?

Siinäpä se kysymys on otsikossa. Mitäpä siis tuot/toisit pöytään parisuhteessa? Oletko mies vai nainen? Koetko sen mitä
      Sinkut
      221
      722
    8. Nainen, miten suhtautuisit

Jos mies ehdottaisi tapaamista? Entä siihen, jos mies kertoisi tapaamisessa tunteistaan ja haluaisi seurustella?
      Ikävä
      58
      710
    9. 2 km on nykyään liian pitkä koulumatka

Hesarissa päivitellään lapset joutuu nyt kulkemaan 2 km kouluun jösses. Ruostefillarilla tuo matka menee vaikka miten äk
      Lieksa
      48
      648
    10. Sinulle mies

Kohtaamme jälleen kun on oikea aika. Sitä ei voi mikään eikä kukaan estää <3 <3
      Ikävä
      36
      601
    Aihe