Olin hyvin yllättynyt siitä että kaupungin korkein virkamies menee lehteen kirjoittamaan mielipidekirjoituksen. Jo on aikoihin eletty. Ei herätä luottamusta.
Lehtikirjoitus
Anonyymi-ap
55406
0Äänestä
Muut lukivat myös
Luetuimmat keskustelut
- Onko valtionvelka pelkkä vitsi vai maksetaanko se joskus?!Miksi elämme yli varojen vuodesta 2008 alkaen ja maksaako sitä valtionvelkaa koskaan enää kukaan kokonaan pois? https://www.valtionvelka.fi/tilastot/tilastoja_valtionvelasta/ Yksityishenkilöhän menisi vain ulosottoon ja…
- Kyllä mulla oli tunteita sua kohtaan,mutta voit syyttää ainoastaan itseäsi, että en tehnyt mitään asian eteen. Se on ihan turhaa sinun miettiä, että miksi.
- Millaisen suhteenOlisit halunnut kaivattusi kanssa
- Moikka!!!!!!!!!Miten sun päivä on mennyt? Mä olen miettinyt sua paljon❤️
- Suomi24:n uudistuksia 2026Tervehdys ja hyvää syksyä keskustelijat! 🍂 Suomi24:ää on uudistettu vaiheittain viime kuukausien aikana. Sivuston ulkoasua on selkeytetty ja yhdenmukaistettu. Samalla on tehty kaivattuja korjauksia erityisesti rekister…
- Vasemmistoliiton kannatus kertoo kuinka osa naisista on tyhmiäeli heikkoälyisiä. Vasliittohan on nykyään naisten puolue, suurin osa kannattajista on naisia. Vuoden 2023 eduskuntavaalien tuloksena naisten osuus oli kaikista puolueista suhteellisesti korkein juuri Vasemmistoliitolla…
- Tikusta asiaaMistä ihmeestä minä keksin sulle edes jotensakin järkevää asiaa parn lauseen verran... anna joku idea että kehtaan lähestyä. -töistä tuttu mies
- Mies, sulla on paljon ihailijoitaTuntuu, että täälläkin iso liuta sinua kaipaamassa.
- Nico Lingman on nousemassa suomalaisjulkkisten kaartiinNico Lingman, 34, on podcastaaja, somevaikuttaja ja entinen Puolustusvoimien upseeri. Lingman on astunut isojen suomalaisten julkkisten joukkoon, sillä hän on mukana uudella Tanssii Tähtien Kanssa -kaudella. Sekä tänään…
- Tekisin SINUT ONNELLISEKSI NAINENMutta EHKÄ onni EI OLE mitä HALUAT.
- Hävettävä käytösHävettääkö sinua jokin?
- Muutoksen tuuletKoetko, että sinun olisi pitänyt/pitäisi muuttaa itseäsi/elämäntyyliäsi jotenkin, "kelvataksesi" kaivatullesi? Koetko itse, että haluaisit olla "parempi" ihminen kaivattuasi varten? Oletko mahdollisesti muuttunut/muutta…
- Kaipaisin sinua lähelleni nyt niin paljonEnemmän kuin koskaan. 😞
- Hyvää yötä MIkävä on vaikkei kai saisi olla😔❤️ -joku-
- KORPIGYMI KONKURSIIN!Miten tämä kaikentietävä jumppatyttö saa kaikki puulaakinsa konkurssiin? Kovaa meteliä piti ja Kuusamoa myöten kävi hämmentämässä, mutta lähtöpassit antoi Kuusamolaiset. Tyhjät tynnyrit kolisoo..sanottiin ennen vanhaan.…
- Do diih.. palsta saanut roimasti uudistuksia .. mielipiteitä..?Eilen näin väläyksen tästä uudesta ulkoasusta ja nyt kummastelenkin toimintaa. Jotakin hyvää ja jotakin huonoa. Pistäkää tähän huomioita uudistuksesta. Sen huomasin että aloituksen otsikon kirjainmäärä on kasvanut huoma…
- Anonyymipalstan ongelmaJoskus tämä palsta on kyllä melkoinen ihmiskoe. Yksi ihminen yrittää saada yhteyttä yhteen tiettyyn henkilöön ja antaa tunnisteitakin, mutta hetken päästä ketjussa on jo puoli Suomea vastaamassa kuin viesti olisi tarkoi…
- Halisin ja pusisinSinut puhki mies. Kaikki tiedostamattomat surut, vihat ja katkeruudet halisin pois. 🫂
- Kuvittelin että oltiin läheisempiäYstäviä, tavallaan. Mutta ei sitten oltukaan sun näkökulmasta. Pettymys, mutta totun kyllä asiaan vähitellen.
- vilkaisin kuhmolaisen etusivuaKuhmoon on saatu taas katu päällystetyksi,mutta sitä ei saa ajaa? onko senkin kadunvarressa joku isopalkkainen joka saa oman rauhoitetun kadun,laittakaa ihmeessä ne puomit kumpaankin päähän niin katu kestää kauan,oisiha…
Vastaukset 55
Vanhimmat
Kolahtiko?
Kepulaiseen ei voi koskaan luottaa.
Kaupunginjohtajan mielestä media ei saisi tehdä juttuja firmoista joihin hukataan veronmaksajien rahoja, hän voisi vaikka hakea Kiovan pormestariksi noilla näytöillä!
Ei vaan yritykset eivät anna haastatteluja koska somessa jatkuvasti haukutaan ja ruoditaan yrityksiä.
Paitsi jotkin yritykset.
Hyvin sanottu
Juuri näin! Tämä Imatra palsta on hyvä esimerkki yritysten haukkumisesta ja ruotimisesta.
Niin varmaan. Keksitty juttu ettei normaalit yritykset anna haastatteluja.
Jos minulla olisi oma yritys täällä Imatralla, niin en minäkään antaisi haastatteluita. Ei näille somen korppikotkille tekisi mieli kertoa yhtään mitään.
Höpö höpö. Taidat olla uhriutuva yrittäjä.
Enpä taida olla.
En ole yhtään yllättynyt. Hyvä ulostulo.
Hyvä ulostulo? Oletko tosissasi. Ihan amistasoa.
Olen ihan tosissani.
Jos kaupunki tukee joitain yrityksiä, myös omia joiden kaikki tiedot on salattu, niin kyllä niistä ja niiden rahoituksien epäselvyyksistä täytyy media kertoa. Kaupunginjohtaja joutaa sinne pöndelle jossa on syntynytkin.....
Heikko sepostus salailun tärkeydestä kun tuetaan vain osaa Imatralaisista yrityksistä.
Osuit naulan kantaan. Kyllä niistä median pitää kertoa vaikka politiikot tahtoo pimittää asiatt.
Ai böndelle kyllähän asia on niin, että Imatra se vasta bönde on kaikin puolin.
👍👍👍
Böndeksi muuttunut näissä osaavissa käsissä.
Uutisvuoksen muuten ansiokkaassa päätoimittajan kolumnissa (UV verkko 2.8.) kyseltiin ja ihmeteltiin erikseen miksi Nordic Nano ei ole halunnut tavata Uutisvuoksen toimituksen edustajia. ”Nordic Nanon valitsema hiljaisuus ei ole omiaan lisäämään imatralaisten toivoa tai luottamusta yritykseen.”
Imatralla pitää toimipaikkaansa noin 1 900 eri yritystä, näistä merkittävällä osalla myös kotipaikka on Imatralla. Yritysten pääasiallisena tehtävänä on tehdä kannattavaa liiketoimintaa sillä tavoin kuin omistaja ja johto sen määrittävät. Merkittävä osa niistä toimii täällä syvässä hiljaisuudessa, jotkut omistajansa tai johdon tahdosta. Meillä Imatran kaupungilla on puolestaan ykköstehtävänä luoda kaupunkiin ilmapiiri, jossa yritysten on hyvä toimia, koskee se sitten infraa, logistiikkaa, lupa-asioita, toimitiloja jne. Merkittävällä osalla yrityksiä asiakkaat ovat paikkakunnan ulkopuolella.
Ymmärrän erittäin hyvin, että Nordic Nano, kuten monet muutkaan yritykset, eivät halua tarpeettomasti lisätä paikallista medianäkyvyyttään, varsinkaan kun asiakkaat eivät ole lehden lukijakunnassa, eikä paikallinen medianäkyvyys tunnu parantavan edellytyksiä liiketoiminnalle tai henkilöstön jaksamiselle.
Ainutlaatuista, suojeltua ja pahoin ränsistynyttä IVO:n asuinaluetta lähivuosikymmenien pahimmassa asuntorakentamisen lamassa kunnostamaan lähtenyt yrittäjä tietää tämän hyvin. Paikallinen rautakauppa sai jokin aika sitten yksittäisen negatiivisen asiakaspalautteen kolmanteen potenssiin korotettuna median kautta. Ja jos perustat Imatralle ravintolan, varaudu siihen, että paikallinen media tulkitsee sinun vuosittaisten tulojesi olevan tärkeä yhteiskunnallinen asia, ja löydät kasvosi marraskuun veropäivänä lehden sivuilta tulotietojesi kera. Erityiskohtelua, joskaan ei usein myönteistä, paikallinen yritys saa mediassa jos johto tai omistaja käyttää aikaansa äänestäjien tahdosta myös yhteisten asioiden hoitoon. Ja kaupungin omat tytäryhtiöt ovatkin sitten ihan omassa kategoriassaan mitä tulee median kohteluun, puhumattakaan Imatran kylpylästä, jonka henkilöstö tuntuu olevan erityisen julkista riistaa. Tietenkin on myös positiivisia tai neutraaleja artikkeleja ja esimerkkejä, en sitä kiistä.
Olen vieraillut kymmenissä imatralaisissa yrityksissä, ja moniin niistä ei media ole tervetullut. Olen päässyt, ymmärtääkseni yhtenä harvoista ulkopuolisista mm. valtiovarainministeri Riikka Purran ohella, käymään tutustumassa myös Nordic Nanon toimintaan paikan päällä. Toivottavasti yritys menestyy Imatralla: minulla ei ole ainakaan syytä epäillä miksi ei voisi menestyä. Mutta ainakaan minun toivoni ei rakennu sen varaan mitä media tästä, tai muista Imatralla toimivista yrityksistä, kirjoittaa.
Kirjoittaja on Imatran kaupunginjohtaja
"Erityiskohtelua, joskaan ei usein myönteistä, paikallinen yritys saa mediassa jos johto tai omistaja käyttää aikaansa äänestäjien tahdosta myös yhteisten asioiden hoitoon". Mitähän tämäkin tarkoittaa. Kuka käyttää äänestäjien tahdosta aikaansa yhteisten asioiden hoitoon? Kuka tämän tekstin kirjoitti 😅
Siihän lukee alla kirjoittajan nimi
Varmaan kaupunginjohtaja ihan itse, olisi voinut käyttää vaikka tekoälyä apuna niin olisi edes joku tolkku tekstissä.
Rohkeasti puna lippuja liehuttamaan ja alas lahtari valta
Imatran punaset on sulautuneet sinisiin.
Koko kirjoitus täällä. https://www.uutisvuoksi.fi/paakirjoitus-mielipide/9670271
”Paikallinen rautakauppa sai jokin aika sitten yksittäisen negatiivisen asiakaspalautteen kolmanteen potenssiin korotettuna median kautta. ”
Just tää. Yksittäinen palaute paisuu kuin pullataikina sosiaalisessa mediassa ja kohta ei kukaan tiedä kuka teki ja mitä teki 🤷♂️ Juttu saattaa muuttua alkuperäisestä paljonkin.
Joku ryssä tilas k rautaa jonkun virolaise varaaja mikä oli paskana jo saapuessaan olis valinnu laatumerkin.
Kyllä k-raudalle raha kelpasi mutta kaikki muu menikin päin kakkasta pyllyä siinäkin asiassa, uskomaton pers`aukko koko putiikki nykyisin.
Miten se juttu sitren meni?
Imatralaiseen tapaan tottakai, asiakas on syyllinen kaikkeen ja putkiyrittäjä ja kauppias syyttömiä.
Kaupunginjohtaja haukkuu asiakkaan ja asukkaat kaupanpäälle!
”Paikallinen rautakauppa sai jokin aika sitten yksittäisen negatiivisen asiakaspalautteen kolmanteen potenssiin korotettuna median kautta.”
Miten tuosta voi saada sen käsityksen että kaupunginjohtaja haukkuu asiakkaan? Hänhän vain kertoi kuinka yksittäinen negatiivinen palaute rautakaupalle sai massiiviset mittasuhteet mediassa.
Todella hölmö ulos tulo kaupunginjohtajalta. Sitten kaupunki huutaa vielä asukkaita avuksi. Hoitaisi vaan kehitys asiat yrittäjien kanssa, ketkä ovat luottamushenkilöitä, jos ei muita arvosta.
Vaihtoon.
Ei ole ennen kaupunginjohtajat haukkuneet asukkaita, joten joutaa vaihtoon.
Mut somessa on ihan ok haukkua kaupunginjohtajaa niin kuin täällä on aina tehty? On haukuttu hänen lisäksi yksittäiset valtuutetut jne
Yhyy. Älä tyri nyt.
Kaupunginjohtajan on syytä olla puolueeton. Mutta nythän itse näytti ettei ole. Ikävän negatiivinen kirjoitus myös. Ihan kuin ois ollu valmis sabluuna et näitä puolustelet.
Yhyy avatkaa raja yhyy.........
Enkö saisi puolustaa?
Itke vaan, se helpottaa :)
Ennemminkin nauran itseni tärviölle🤣
Ketä se puolusti
Kieltämättä erikoinen ulostulo, mutta kai kaupunginjohtajakin saa avautua, jos hänellä on jotain jäänyt hampaankoloon. Imatralla ei nyt kovin hyvin mene ja tuntuu että kaikki negatiivinen vaan paisuu medioissa. Toki asioista pitää puhua niiden oikeilla nimillä. Ja yritysten ja organisaatioiden kannattaisi aina olla avoimia toiminnassaan/viestinnässään. Muu herättää vain epäluuloa.
Saahan sitä avautua. Ihan kuka vaan. Mitähän hälle on jääny hampaankoloon. En oikein ymmärtäny.
Savolaismullikalle on jäänyt hampaankoloon se että veronmaksajat kyseenalaistaa kaupungin tekemiä sijoituksia joista ei tule kuin tappioita!
No voe suotana.!
Taitaa ärsyttää ku suhmurat on niin läpinäkyviä et kuntalaiseet huomaa. Olisihan se kiva et ne ois tyhmempii.
Vaikka yhtä tyhmiä kuin päättäjiä äänestäneet.
Niin tuossa on pointtia. Kaverit on äänestäneet omat kamut sinne ja kaikki pyörii samassa suloisessa piirissään. Sulle ja mulle.
Tai sitten on äänestetty sitä tuttua ja turvallista. Sitä mitä on äänestetty kolmessa edellisissä vaaleissakin. Kerran ollaan torilla juteltu hänen kanssaan lyhyesti ja hän vaikutti tosi mukavalta ja rehdiltä.
t.Maikki ja Tapio
Kiva juttu. T. Mustikki
Oottekoo vaan ku häntä joskus haastatellaan lehteen. Saattaapi olla venkoilua taas tai syyttelyy. Tul luettuu hänen aiempii haastatteluit. Aikas kovvaa syyttelyy ite harrastaa.
Hänellä hyvä elämä kun veronmaksajat maksaa!